پدرام: باواگذاری بیشتر مناطق به طالبان مخالفیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156053 منبع: پرینت

داکتر عبداللطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان با انتقاد تند از تلاش‌های زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان گفت: موضوع تشکیل حکومت موقت روشن نیست و میکانیزم‌های تشکیل این حکومت هم درست بررسی نشده است.

وی اضافه کرد: خلیلزاد امریکایی تصمیم می‌گیرد و طرف معامله هم چند رهبری قومی که از نظر مردم افغانستان خود عامل جنگ و قانون شکنی در کشور اند، می‌باشد؛ ولی به مردم افغانستان مراجعه نمی‌شود.

پدرام خاطر نشان کرد که با این باند‌های فاسد که حکومت موقت تشکیل نمی‌شود و اگر قرار باشد چنین حکومتی به وجود آید هم هیچگاهی به منافع مردم تمکین نخواهد کرد، جز منافع شخصی خودشان.

او با تاکید گفت: ما طرفدار گفتگو با طالبان هستیم؛ اما اگر مناطق بیشتر به طالبان داده می‌شود تکلیف بقیه مردم هم باید مشخص شود؛ اگر تدابیر درست سنجیده نشود پس از صلح با طالبان هم جنگ‌های بعدی مذهبی خواهد بود و در آن صورت فاجعه عظیم تر خواهد شد.

به گفته او، کل کار نباید به دست خلیلزاد گذاشته شود و ولسی جرگه باید در مورد صلح با جدیت عمل کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   کدام ولسی جرگه؟؟؟ این ولسی رشوه که در طول دوران ننگین خود فقط به پول و شهرت اندیشیده است نه منافع ملی
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند تعمیر ایوان است.

>>>   مخالفت شما كجا را خواهد گرفت ؟ علم و دانش كافي داري ولي نفر پشتت نداري. من بجاي عطا ميبودم ترا كانديد ميدادم و مردمم را ميگفتم اين است كانديد من.

>>>   پدرام! حاجت به پرسان از تو نیست! زور است!

>>>   اقای پدرام و همه مردم تاجک ازبک هزاره بلحاظ خدا دست بکار شوید تا کوچ اجباری نشوید با واگذار شدن مناطق با طالبان مخالف نباشید بلکه ان را دلیل قانونی برای بدانید تا عملا در ساحات هزاره جات و شمالی و ولایات سمت شمال حکومت مردمی را برقرار سازید .دست به تشکیلات مسلح مردمی بزنید اگر نی دانه دانه حذف فیزیکی میشوید خانه و کاشنه تان از طرف خلیلزاد و حزب افغان ملت ضبط میگردد.
خواجه رحیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است