منطق رای دادن در دموکراسی افغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۷/۹/۱ کد خبر: 156078 منبع: پرینت

آقای شاه حسین مرتضوی نوشته است: "جاغوری‌ها همواره برای تیم بازنده رأی داده‌اند. یک بار تمام آرای جاغوری‌ها به صندوق بشر‌دوست انداخته شده بار دیگر براساس علایق قومی به آدرس آقای محقق، اما در لحظه‌های دشوار همه‌ جاغوری‌ها را فراموش کردند. "

به نظر شما، آیا مردم در دموکرسی ها در انتخابات رای می دهند تا بازنده و برنده معلوم شود، و یا بازنده و برنده، پیش از پیش معلوم می شود تا مردم رای بدهند؟ در دموکرسی افغانی چطور؟

مردم جاغوری هم عجب طالعی دارند. در انتخابات گذشته به نامزد برنده رای دادند. رای شان در پی تقلب سیستماتیک به باد رفت. نامزد بازنده به ریاست جمهوری رسید، و اینک معاون سخنگوینش به مردم جاغوری می گوید که شما به نامزد بازنده رای دادید، و به همین دلیل همه فراموش تان کرده اند.

خواندن جملاتی که ایشان در مورد دادخواهی فرامنطقوی جاغوری ها نوشته اند، آدم را حیرت زده می کند. آخر چگونه یک انسان تحصیل کرده و اهل کتاب و قلم می تواند چنین چیزهایی را بنویسد، آن هم در موقعی که جاغوری ها در پی حملات دشمن، روزهای سخت و دشوار را سپری می کنند؟

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دموکراسی افغانی
وطندار
نظرات بینندگان:

>>>   مگر رای سری نیست؟
چگونه مرتضوی دانست که کی به کی رای داده؟

>>>   حالا که انتخابات نزدیک است هر چه برزبان بیاید میگویند ، تاباشد که اینبار جاغوری ها برای غ رای بدهندتا او هم معاون سخنگورا برحال نگهدارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است