انگار، فاشیسم شمشیر را از رو بسته است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۴    ۱۳۹۷/۹/۱۰ کد خبر: 156235 منبع: پرینت

حذف رشته خوش نویسی (Calligraphy) از دانشکده هنر های زیبا، اعلام دشمنی و خصومت سازمان یافته و مهندسی شده علیه زبان فارسی و میراث مقدس تمدن خراسان است.
این اقدام توسط هر کسی در هر سطحی که انجام شده باشد، فقط یک معنی دارد و آنهم تهاجم سازمان یافته برای محو و نابودی یکی از زیباترین هنر های مقدس فلات ایرانشهر تمدنی و بلاد خراسان پنهاور می باشد.

کسانیکه این تصمیم را گرفته اند نه تنها با تاریخ و مبداء خوش نویسی بیگانه هستند، بلکه ارتباط تنگاتنگ هنر خوش نویسی را بین دو زبان فارسی و عربی قطعاً نمی دانند و این عمل گناه بزرگ و جفای نابخشودنی بر فرهنگ و تمدن ما است.

هریوا، پایتخت تمدنی خراسان یکی از مراکز منحصر بفرد ایرانشهر تمدنی است که با تمام دشواری ها و رنج‌ها همچنان مشعل مبارک این هنر مقدس را تا امروز زنده نگه داسته است و این خیانت آشکار به فرهنگ و زبان فارسی و تمدن ماست که این رشته از دانشکده هنر های زیبا حذف گردد.
با توجه به اینکه می دانم شخص داکتر عبدالله به کتاب و هنر خطاطی علاقه دارد و بسیاری از کتب مرجع زبان فارسی با زیباترین طراحی ها را در کتابخانه شخصی خود دارد، امیدوارم در این مورد شخصاً اقدام نماید، انشاءلله جام بلورین وحدت ملی از این اقدام مبارک آسیبی نخواهد دید.

دوستان عزیز!
سکوت در این باره به معنی حمایت از تهاجم سازمان یافته فاشیسم افغانی به هویت، فرهنگ و تمدن زبان فارسی است، لطفاً سکوت را بشکنید.
حذف رشته خوش نویسی زبان فارسی، یعنی؛ حذف عشق،محو رویا،نابودی محبت و مرگ نماد یک تمدن.....

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
فاشیزم
نظرات بینندگان:

>>>   کل کشور بدست فاشیسم است و ازهر طرف قیچی می کند و ادارات را ‍پر از پشتونهای پاکستانی و بی سواد کرده است. حتی دری هم نمیداند.
غنی چپ و راست برخلاف قانون کارکنان خدمات ملکی پشتونهای پاکستانی را در ادارات با معاش بیش از ۱۰۰۰۰۰ افغانی سرپرست مقرر می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است