درگیری پولیس فرانسه و "زرد جامگان" در پاریس
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156263 منبع: پرینت

تظاهرات رانندگان در اعتراض به قیمت مواد سوختی در فرانسه گسترش یافته و حالا دهقانان، کارمندان، بازنشستگان و دیگر افراد جامعه نیز نسبت به گرانی مایحتاج زندگی دست به اعتراض زده اند.

به گزارش صدای آلمان، پولیس ضد شورش فرانسه به سوی معترضان موسوم به "زرد جامگان" (افرادی با واسکت زرد) گاز اشک آور شلیک کرد. معترضان کوشش می کردند تا موانع امنیتی در جاده مشهور "شانزه لیزه" پاریس را در هم بشکنند.
پولیس بیش از ۱۰۰ تن را دستگیر کرده است. پولیس نگران است که راستگرایان و چپگرایان افراطی در جمع تظاهرکنندگان باشند.

دنیس یاکوب، دبیرکل اتحادیه پولیس فرانسه گفته است: «ما نگران هستیم که گروه های کوچکی از آشوبگران که "زرد جامه" نیستند، به تظاهرات [روز شنبه] نفوذ کرده باشند و به درگیری با نیروهای امنیتی بپردازند و اقدار دولت را به چالش بکشند».

ادوارد فیلپه، نخست وزیر فرانسه گفته است که حدود ۳۶ هزار نفر در سراسر کشور دست به اعتراض زده اند که ۵۵۰۰ تن از آنان در پاریس بوده اند. در برخی موارد، پولیس برای مقابله با معترضان خشمگین از موتر آبپاش استفاده کرد. چندین معترض نیز با پرتاب اشیا و آتش زدن برخی مستغلات در نزدیکی شانزه لیزه، به مقابله با نیروی پولیس پرداختند.

بیش از دو هفته است که معترضانی که خود را "زرد جامگان" می خوانند، در سراسر فرانسه راه ها را مسدود کرده اند و به طور پراکنده با پولیس درگیر شده اند. آنها نسبت به بهای بالای تیل و مواد سوختی اعتراض دارند و خواهان توقف سیاست های اقتصادی دولت هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
زردجامگان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است