آیا تاجیک ها و اوزبیک ها نسلی جدا از رهبر دارند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156271 منبع: پرینت

در این هیچ جایی شک و شبهه نیست که اکثر مطلق رهبران تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها زنگ زده دالر شده اند و از درک جایگاه و وضعیت مردم خود عقب افتاده اند و منافع مردم خود را در سطح منافع خود تقلیل داده اند.

در چنین شرایط نسل بدون رهبر هزاره ها صدای خود را در درون افغانستان و جهان برعلیه فاشیزم و تروریزم بلند کردند و لرزه بر اندام فاشیزم و تروریزم انداختند البته هزینه این کار ، رنگین نمودن جاده ها ، کوچه ها و پس کوچه های شهر های کابل ، بامیان ، غزنی و بسا جاهای دیگر با خون فرزندان هزاره‌ها بود ، فرزندان رهبران هزاره نه خون دادند ، نه در جاده‌ها برامدند و نه هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی در تظاهرات سهم گرفتند.

اکنون سوال این است که نسل بدون رهبر و جدا از دالر تاجیک ها و اوزبیک ها چرا با استفاده از تجارب هزاره های بدون رهبر وارد صحنه نمی شوند؟
چرا برای رهایی افراد ضد طالب هزینه را قبول نمی کنند؟
مگر تاجیک ها و اوزبیک ها نمی دانند که هزاران دزد و جنایت کار طرفدار طالبان همه روزه از زندان ها رها می گردند؟
مگر تاجیک ها و اوزبیک ها نمی دانند که سردسته جنایت کاران و ناقضان حقوق بشر در شهر کابل در قصر ها به سر می برند؟

خلاصه اینکه تا نسل جدا از رهبر و دالر تاجیک ها و اوزبیک ها به پا نخیزند از زیر تیغ و زندان فاشیزم و تروریزم رها نمی گردند و مانیفیست کتاب دوم سقاوی بالای مردم افغانستان تطبیق می گردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیک ها
ازبیک ها
نظرات بینندگان:

>>>   تمامی بد بختی افغانستان (خراسان)از بی غیرتی تاجک ها است. پشتون های قلدر همیشه از بی غیرتی تاجک ها سود برده اند.

>>>   وقتی که ما در کابل زندگی میکردیم،تمام اقوام افغانستان در تمام مناطق شهرکابل زندگی میکردند.
حالا تقسیم بندی شده است.
پشتون ها بطرف کارته نو و پلچرخی،تاجک ها در کارته پروان و خیرخانه،هزاره ها در افشار و دشت برچی،ازبک ها نمیدانم در کجای شهر کابل زندگی میکنند؟
خلاصه نتیجه جهاد این شد که مردم را به اقوام تقسیم کردند.
باز خانه روس ها آباد که تنها دو حزب در افغانستان داشتند،خلقی و پرچمی.
حالا امریکا و نانوودر افغانستان ده ها قوم و مذهب و اجزاب سیاسی و رهبر و غیره جور کردند.
روس ها اگر پرچمی ها به گفت شان نمیکرد.توسط خلقی ها آنها را میترستمدند و اگر خلقی ها نمیکرد ،از پرچمی ها آنها را میترساندند.
اما اگر اشرف غنی به گفت امریکا نکند.هزاران قوم و طایفه و مور وملخ را به جان اش سر میدهد.

>>>   عدالت صاحب دقیقن همه حقایق را نوشتید قلم تان رساباد.

>>>   اقای عدالت اینبار هم طبق معمو ل مقاله ای در رابطه به به هم انداختن ملیت ها با هم نوشته اید . اینکه هزاره ها از حقوق خود دفاع کردند وظیفه یی خو د را در برابر هزاره های شان انجام داده اند کدام احسانی بر دگران نه کرده اند. اینکه شما تاجیک و ازبیک و هزاره را برای وحدت عمل فرا میخوانید این بذات خود یک عمل شوونیستی و موضع گیری علیه منافع نه تنها پشتونها بلکه سایر اقلیت ها میشوید. وضعیت کنونی کشور طوری است که پاشنه های اهنین جنگ بر فرق همه کوبیده میشود و شما از تلفات و اواره گان جنگهای هلمند ننگرهار وردک خوست و غیره مناطق پشتون نشین خبر ندارید ؟ البته دارید مگر این حس خود خواهی و عظمت طلبانه ای هزاره گی شما برایتان مجال درک واقعیت هارا نمیدهد هر رنج و بد بختی را فکر میکنید که مختص برای هزاره طرح ریزی میگردد و دگر ملیت ها در شرایط جنت فردوس زندگی دارند؟
اقای عدالت...
هرج ومرج ظلم .و ستم گری جنگ و تجارت سیاسی عده ای از معامله گران سیاسی به خاطر پول چه راست چه چپ و چه جهادی همه و همه برای مجموع مردم افغانستان مشکل جدی خلق کرده است . ظالم و دزد هزاره با دزد و ظالم تاجیک و پشتون ازبیک فرقی ندارند زیرا منافع مشترک دارند.
اگر میخواهید که مجموع کشور از وجود فاشیزم قومی هزاره تاجیک و پشتون در مجموع از هر قوم و. ملیتی که باشند پاک گردد پس همه را انکه در زیر ستم ملی اقتصادی و اجتماعی قرار دارند برای وحدت عمل علیه استثمار و حق تلفی و مبارزه علیه چنین امراض غیر مردمی فرا خوانید . در غیر ان لطف کنید و زحمت نوشته های ملیت ستیزی را به خود ندهید ما همه با هم همو طنیم صرف نظر از رنگ و پوست و مذهب و ملیت .
حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است