وظایف رییس و چهار مقام فدراسیون فوتبال تعلیق شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۲    ۱۳۹۷/۹/۱۸ کد خبر: 156381 منبع: پرینت

در ادامه بررسی‌های حکومت افغانستان از اتهام آزار و اذیت جنسی از سوی رهبری فدراسیون فوتبال علیه برخی بازی کنان تیم ملی فوتبال دختران، وظایف رییس، سکرتر جنرال، معاون، مسوول کمیته دروازه بانان و همچنان مسوول ارتباطات ولایتی فدراسیون فوتبال این کشور به حالت تعلیق در آمد.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی به رادیو آزادی گفت، این اقدام بر اساس پیشنهاد هیات حقیقت‌یاب صورت گرفته‌است.

وی گفت: از این‌که تحقیق مسوولین فدراسیون فوتبال شامل پلان تحقیقاتی هیات بود جهت تأمین بهتر عدالت، جمع آوری اسناد و مدارک در وقت معین و جلوگیری از اخلال در پروسه تحقیق وظایف رییس فدراسیون، معاون فدراسیون، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال، مسوول کمیته دروازه بانان و مسوول ارتباطات ولایتی بر اساس پیشنهاد هیئت تحقیق کننده و منظوری دادستانی به تعلیق در آمد.

پیش از این خالده پوپلزی مدیر سابق تیم ملی فوتبال دختران افغانستان در مصاحبه با رادیو آزادی، مسوولین فدراسیون فوتبال این کشور را به آزار و اذیت جنسی برخی بازی کنان این تیم متهم کرده‌است.
پوپلزی گفته‌است، در باره برخی سوء رفتار‌های جنسی فلم و عکس در اختیار دارد که آنرا با فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» شریک کرده‌است.
به گفته وی، اسنادی که او در این باره در اختیار دارد به دادستانی نیز آن را ارایه خواهد کرد.

فیفا یا فدراسیو جهانی فوتبال نیز پیش از این گفته‌است، اتهام بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان را بررسی خواهد کرد.
محمد اشرف غنی نیز قبلاً گفته‌است: در صورت اثبات این اتهام، به مرتکبین شدید‌ترین جزای قانونی داده خواهد شد.

اتهام بدرفتاری جنسی پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان رد شده‌است.
برخی بازی کنان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان نیز در مصاحبه با رادیو آزادی گفته‌اند، اتهام‌های وارد شده بی‌اساس اند.

به دنبال اعلام تعلیق وظایف پنج مسوول ارشد فدراسیون فوتبال، شفیع شاداب رئیس نشرات این فدراسیون روز یک‌شنبه به رادیو آزادی گفت، تا حال در اینباره به آنان مکتوب رسمی دادستانی نرسیده‌است.

وی افزود: تا فعلاً کدام سند یا مکتوب نیامده، اول یک مکتوب لوی سارنوالی برسد بعداً رئیس صاحب تصمیم می‌گیرند که چی موضع‌گیری خواهد کرد.
بررسی هیات حقیقت‌یاب در باره بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال به شدت جریان دارد.
پس از ختم بررسی‌ها، نتیجه آن در اختیار رسانه‌ها قرار داده خواهد شد.

نصرت پارسا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فوتبال زنان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   باید این چهار مقام را سنگ سار می کرد تا برای دیگران عبرت می شد که دیگر همرای سپورت مین های دختر ....نکنند

>>>   کرام الدین کرام ریاست فوتبال را قباله کرده است ،

>>>   سپورت بايد از سياست جدا شود ، كرام الدين با اين اندام و حالت فزيكي بايد در سر دخل كدام رستوران و يا حمام نشسته باشد، و همه پسران و دختران سپورت خودشان اولتر از همه چيز عزت و عفت خود را حفظ نمايند، چون ما أفغانستاني ها زيادتر اخلاق را مراعات نكرده و آزار جنسي از قديم رائج بوده خصوصاً در أمور سپورت و تعليم و تربيه بايد مراقبت ها شديد باشد، تا كس نتواند از پسر و دختر مردم استفاده جنسي و لو با ديدن و نظر كثيف خود نمايند،

>>>   بسيار خوب شد و بر علاوه بايد از نزد انها جدى تحقيق شود و مردم نيز در جريان گذاشته شود

>>>   امید وارم هستم که فقد به برکناری این اشخاص اکتفاء نکنند پرونده شان را بصورت درست و مطابق به قانون برسی و مجازات شوند اگر مجازات نشون و جرم هم ثبوت شده باشد بر سرشان.
حق همان کسانی است که بر سر فرزندان شان تجاوز شده فامیل های شان اگر دخترش تجاوز شده بالای دختر داستانی کل و محاکمی که گناه کار ها را رها میکند در بدل پول، با دختران شان تجاوز کنند. و اگر به پسر های شان تجاوز شده بالای پسر های داستان کل و محاکم یعنی قاضی های که دراین پرونده در بدل رشوه کار میکنند تجاوز کنند.
شرم است بخدا تا به کی، بوی گند تمام جا را برداشت ما یکی را ندیدیم که بصورت درست و قانونی مجازات گردد از خدا شرم کنید. رشوت دوزدی و آدم رباهی کم بود که تجاوز هم جز کار های علنی و روزمره ما مردم شده است پشت منبر ایستاده میشویم از خدا یاد میکنیم و کار های ما همه خلاف گفته ای خدا و رسول اش میباشد.
و تازه این چندمین بار است آقای کرام الدین به ثارنوالی معرفی میشود.

ملاء لندی کم بود که حالا ملاء کرام الدین هم پیدا شد با تخت خواب و اتاق که به رمز و کنترول برقی باز بسته میشه، ملاء لندی تخت خواب نداشت ملاء کرام الدین تخت خواب مخصوص داره تا ببینیم دیگه از کدام ریاست یا وزارت طریق جدید تجاوز کشف میشود
اصلاً همه تجاوز ها از داستان عشقی آقای دوستم و آقای اشچی سر چشمه میگره.
آقای اشچی داده زد او مردم او دولت دوستم کون مه پاره کرد کسی به داد اش نرسید گفتن سیاسی است قضیه. ملاء لندی و ملاء کرام الدین ..........؟

《 ضیائی 》

>>>   فکر کنم که مشکل فدراسیون فوتبال یک مشکل تخنیکی است رهبری این فدراسیون را باید کسانی به دوش بگیرند که به قوانین جهانی فوتبال اگاه باشد و به لسان های بین المللی تکلم کرده بتوانند و در فدراسیون جهانی به وجه احسن از فوتبال افغانستان نمایندگی کرده بتواند .اغای کریم درین پست از لحاظ سیاسی به اساس هدایت مارشال فهیم نصب شده و سالیان متمادی است به زور خود درین بست تکیه زده حال خوب اگر قرار باشد که این پست حتما باید به برادران پنجشیری ما تعلق بگیرد درین صورت بهترین کاندید برای این پست اغای ظاهر اغبر است .
فکر کنم از فساد اخلاقی کرده فساد سیاسی درین مرکز زیادتر مورد توجه است .

>>>   در چندین فدریشن در زمانی کرام الدین رئیس تربیت بدنی بود، فساد مالی و اخلاقی بود دوسیه های شان در سارنوالی رفت از سارنوالی گم شدن. رییس جمهور اگر راست می گویی. باید که دوسیه های دیگران را نیز تعقیب کند. جودو کاراته ووشو اتلتیک خفیفه

>>>   کرام الدین کرام یک شخص خاین است صد خا ملکیت وزارت دفاع ملی را غصب نموده وآنرا با پول دالری به فروش رسانیده صد ها هموطن مارا به شهادت رسانیده.....حالا بالای دختران معصوم وسپورتمین افغان ......کرده

>>>   ..... بر شما واری رئیس که از هیچ گونه ظلم کوتاهی نمی کنید
اگر جرم هر کدام شان ثابت شد بهتر است که سر چوک به دار آویخته شوند
محب الله از هرات

>>>   هيچ فرق نمي كند چند وقت بعد مشاور ارشد ريس جمهور ميشوند چون بسيار به مشاور ضرورت دارد

>>>   رئیس جمهور و حارنوالی اگر که راست میگن رئیس های فدراسیون ها دیگه را نیز بررسی کند. در زمان اغبر و کرام الدین در چند پدراسیون پساد بود سپورت مین ها شکایت کردند، کسی گوش نداد. د پدراسیون ووشو یک دختر د قفاق رئیس پدراسیون ووشو را زد. رئیس جمهور باید کل فاسد ها به حارنوالی روان کند. جودو بایسکل رانی غروب کاراته

>>>   فكر نكنم كه دست هم زده باشند. خانم پوپلزي ايشچي دوم است. منتظر ايشچي سوم و چهارم هم باشيد.

>>>   از كرام الدين دفاع نكنيد قواره او را سيل كنيد شكمش را ببنيد ريس فدراسيون فوتبال يك قواره كار دارد يك لباس ورزشي بپوشد همراي پيراهن تنبان خدايا صبر بتي چه قسم داد و فرياد كنيم باز أغبر يك اندام لاغر خو داشت ما در زمان او هيچ كدام تجاوز را نشنيدم دختران هم نبود حالا او را هم نام نسازيد غم خوده بخوريد.ب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است