هشدار جدی زلمی خلیلزاد به مقامات کابل
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۳۹۷/۹/۱۹ کد خبر: 156396 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به مقامات و رهبران سیاسی کشور هشدار داده است که از تلاش‌های صلح حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا دل نبندند.
به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، اخیرا در گفتگو با رسانه امریکایی «ستاراندستریپس» به مقامات افغان و افرادی که به تلاش‌های آمریکا در روند صلح افغانستان بی توجه هستند هشدار داده است.

نماینده ویژه واشنگتن خاطرنشان کرد که مقامات افغان باید از تلاش‌های امریکا برای آغاز گفتگوهای صلح با طالبان حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا از دولت کابل دلبستگی نداشته باشند.
خلیلزاد اظهار داشت: ما نیاز داریم جنگ و خشونت در افغانستان متوقف شود، این یک فرصت کم سابقه برای هر بازیگر است تا از تلاش‌های صلح که توسط آمریکا صورت می‌گیرد حمایت کند.
وی افزود: کسانی که در دولت افغانستان نسبت به این تلاش‌ها و مذاکرات صلح تمایل ندارند نباید بر حضور دوامدار نظامی امریکا در افغانستان حساب باز کنند.

دولت افغانستان تا کنون به اظهارات نماینده ویژه واشنگتن در امور صلح واکنشی نشان نداده است.
اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان اخیرا داودزی را به عنوان نماینده ویژه و رییس دبیرخانه شورای صلح این کشور تعیین کرده است.
ظاهرا اختلافات بین دولت افغانستان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در روند صلح با طالبان افزایش یافته است.
اخیرا زلمی خلیلزاد برای بار سوم با سفر به شماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه و پاکستان درباره روند صلح افغانستان رایزنی کرده است.
پیش از این نیز اشرف غنی هیئتی 12 نفره از مقامات افغان را تشکیل داده بود تا به نمایندگی از افغانستان با گروه طالبان مذاکره کنند اما احزاب سیاسی، پارلمان و سنای افغانستان از این هیئت حمایت نکردند.

اخیرا احزاب سیاسی افغانستان نیز هیاتی را برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان تعیین کرده‌اند.
پیش از این خلیلزاد از اشرف غنی خواسته بود که هیاتی فراگیر را برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان تشکیل دهد اما اشرف غنی نقش احزاب سیاسی، پارلمان و سنای این کشور را نادیده گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
مقامات
نظرات بینندگان:

>>>   اول باید معلوم شود که جنگ بر سر چیست؟
بعد رسیدن به صلح آسان تر است.

>>>   اشرف غنی نیت خود را نسبت به تامین صلح در افغانستان در کنفرانس ژینوا بیان کرد و برای تامین صلح یک زمان پنج ساله را پیشبنی کرد. این بیچاره بدون درک مشکلات مردم افغانستان خواب پنج سال ریاست جمهوری را می بیند اما نمیداند که مردم افغانستان چه رنجی را هر روز با تحمل این جنگ بیهوده متقبل می شود. تو منحیث ریس جمهور یک کشور غرق در خون بگویی که من اماده ام تا برای قطع جنگ و تامین صلح و آشتی ملی هر لحظه ولو طی سه ماه همکاری و حتی از تمام قدرت و امتیازات خود صرف نظر کنم . حرف خلیل زاد یک تازیانه بسیار خوب برای کسانیکه به قدرت بیگانه دلبسته اند است. برای تامین صلح باید حکومت موقت توسط دعوت لویه جرگه و دعوت از نمایندگان طالبان نیز در لویه جرگه تاسیس و گفتگو های رو در رو با طالبان آغاز گردد. زیرا طالبان این حکومت را دست نشانده بیگانه ها دانسته هر گز حاضر نمیشوند که با او مذاکره نماید.

>>>   بچه را ميترساند.
آقا خلیل زاد برای این که به ماموریت که از طرف برایش داده شده ویا اینکه ازاین وظیفه موفق بيرون بیاید .ویا اینکه حکومت افغانستان و مردم افغانستان را جبران متقاعد کند از این حرف.هاميزند .از یکطرف به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان هر روز افزده می‌شود ودولت مردان آمریکا همیشه در سخنرانی های شان میگویند ما در افغانستان بطوری دايم ماندگار هستیم.تااین که این کشور به آرامش برسد وازطرف دیگر زلمی خلیل زاد از این چرندیات تحویل مردم میده

>>>   خلیل زاد ....کرده این نوکر حلقه به گوش آمریکا هر چه زودتر رنگ خود را گم کند. اگر آمریکا (شیطان بزرگ) به افغانستان تجاوز نکرده بود این همه بدبختی نبود.
اعوذ بالله من الشیطان اللعین الرجیم

>>>   ما مردم افغانستان کار کرد های خلیل زاد را تحسین می کنیم. چون بخاطر صلح و آرامش قدم برداشته.وما مردم افغانستان از خلیل زاد صاحب خواهش میکنیم که این وظیفه که به دوش گرفته را با صداقت و پاکی انجام دهد و مردم افغانستان را از این باتلاق جهنمی بیرون بیاورد واگر آقای خلیل زاد این کار را برای مردم اش برای وطن اش انجام دهد نام اش با خط زرین درتاریخ افغانستان نوشته میشود ودر این پروژه مردم هم از ایشان حمایت می کند.واما از این حرف های که ذهن مردم را آشفته میکند دیگر استعمال نکنند.چون حکومت آمریکا با هزینه سنگین وارد کشور ما شده خودت هم میدانید که به این راحتی ها ازاین جا نمیرود.هیچ وقت آمریکا بدونی منافع درهيج جای دنیا عمل نکرده ونميکند مگر عاشق چشم وابرو ما بود که بیاید حکومت را در افغانستان سقوط بدهد.و حکومت جدید را تعیین نماید.تلفات جانی هم بدهد میلیون ها دالر مصرف کند و وبعد ش هم حمایت نکند

>>>   مرچه که ذوالی اش میرسد بال میکشد اشرف غنی موجودیت خود را در ارگ در صورت نا امن بودن کشور میداند وبا امدن صلح و انتخابات شفاف نابودی و ناکامی خودش را صد در صد میداند بدین اساس سنگاندازی و عوام فریبی در مورد صلح و مصالحه میکند خلیلزاد میگوید که امریکا تلاش دارد تا مصالحه با طالبان اله دست پاکستان قبل از انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد اما اشرف غنی احمدزی به این نظر است و در بیانات خود انجام مصالحه را در پینجسال اینده کاری اش در کاخ ریاست جمهوری میداند و تلاش دارد تا این تلاش نماینده امریکا در مورد اوردن صلح را مختل کند و با رای های تقلبی توسط کمیشنران موجود انتخابات بنفع خودش رقم بزند و پینج سال دیگر با رای های تقلبی بر گرده مردم سوار باشد و کشور را به اخرین درجه نابودی برساند درحالیکه اگر بنظر مردم باشد دو فیصد رای مردم را بدستاورده نمیتواند.

>>>   بعداز اخطار این دست نشاندگان به عقل کامل میایند،این انسانهای پست فطرت و. فرمایه اند شرم ندارند که خارجیان را دست و. روییشان میبوسند که چندی وقت دیگر باشید ،این فرومایه ها خواب را از چشمان مردم ربوده اند تا میتوانند چنگ به دامن اجانب میزنند ،این رهزنان یکدیگر به نام های مختلف خطاب میکنند یکی را متعصب دیگری پشتونست دیگری زورگو ،واما در اصل یکی اند وفقط وفقط آرزوی شان چوکی های دولتی واندوختن دارای زیادتر است
عبدالله ریحان

>>>   هر گامی که خلیل زاد برای آوردن صلح می بردارد قابل ستایش است . اشرف غنی در برابر مردمش مسولیت احساس نمیکند وگرنه گفتگو با طالبان اگر با اراده نیک باشد فوراٌ به نتیجه می رسد این عالی جناب خواب پنج ساله دیگه را می بیند و دنبال معاونین گشته رایی است اما کسی از شرم حاضر نیست که معاونیتش را قبول کند زیر اکر بگوید که من معاون اشرف غنی می شوم میان مردم مسخره و رسوا می شود.

>>>   اين ترجمان خودش شريك غنى معدنچى است.
دروغ ميگويد به گپهاى اين شركهاى وحشتيار كرزى و چند فريبكار ديگر بازى نخوريد. اينها جامعهء جهانى فريب ميدهند اينها پشت پرده فقط در خدمت يك گروپ خاص اند و بس. اين چهره ها هرگز پيام اور صلح نيستند.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است