چه کسانی تا کنون جذب تیم غنی شده اند؟ (1)
اشرف غنی که می خواهد تمامی رای پشتون ها و قسمت اعظمی از رای تاجیک ها و ازبیک ها را نیز باخود داشته باشد، به سراغ سران این جریان ها رفته و از آنان برای تداوم چند ماهه حکومت دعوت به کار کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۷/۹/۲۶ کد خبر: 156499 منبع: پرینت

سفرهای متعدد ولایتی اشرف غنی و دیدارهای متوالی وی با سران و شخصیت های بانفوذ کشوری و ولایتی و حتی ولسوالان مناطق دور افتاده، حکایت از تلاش وسیع و گسترده برای یارگیری از تمامی اقشار حتی رقبا و اپوزسیون دارد.
اگرچه استفاده از وسایل و افراد و منابع دولتی برای تبلیغات انتخاباتی اکیدا ممنوع قرار داده شده است، اما اشرف غنی با خیال راحت همراه با تیم اش قویا در حال تبلیغات برای دور بعدی ریاست جمهوری خویش است.

در کشوری مانند افغانستان یا باید شش ماه قبل از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دولت به یک حکومت موقت بی طرف سپرده شود تا رییس جمهور برحال نتواند از امکانات و افراد و منابع دولتی به نفع خودش در دوره بعدی استفاده کند و یا هیات قوی ناظری وجود می داشت که در صورت استفاده از امکانات و افراد و منابع دولتی، حق شرکت در دور بعدی از رییس جمهور برحال سلب می گردید.
اما هیچکدام اینها وجود ندارد و جناب اشرف غنی بدون توجه به سرو صداهای دیگران، به تبلیغات خود ادامه می دهد.

تبلیغات انتخاباتی اشرف غنی در کنار اینکه شامل سفرهای ولایتی و دیدارهای سران و افراد مختلف با امکانات دولتی می شود، که جذب برخی افراد تاثیرگذار را از دیگر تیم های انتخاباتی در آینده را نیز شامل گردیده است.

تیم انتخاباتی اشرف غنی که تمامی شان در ترکیب دولت هستند و از حقوق و امتیازات دولتی استفاده می کنند، این روزها به سراغ افراد خاصی رفته اند که تا کنون دولت با تمام توان آنان را از خود رانده بود و هیچ اهمیتی برای شان قایل نمی شد.
در این روند برخی از این افراد که از ظرفیت پایینی برخوردار بودند به ندای دعوت اشرف غنی لبیک گفته و با شرایطی حاضر به همکاری با تیم انتخاباتی اشرف غنی شده اند. در حالیکه اشرف غنی در گذشته به هیچکدام از تعهدات و وعده ها و قول و قسم هایش نسبت به دیگران وفادار نبوده و به آنها عمل نکرده است، اما این افراد بازهم خام وعده های فریبنده غنی برای رسیدن به قدرت شده حاضر شده اند تا از یک سوراخ برای بار چندم گزیده شوند.

اشرف غنی با تزویر روانی و تطمیع اقتصادی و شهوت قدرت توانسته افراد با نفوذی را یکبار دیگر بفریبد و با این کار خود، هم تیم های انتخاباتی رقیب را ضعیف بسازد و هم از شهرت و موقعیت و پول این افراد استفاده بهینه ببرد.
افرادی مانند فرمانده محلی علیپور که او را از تیم محقق جدا کرده و با تعهدات محکمی به تیم خلیلی سوق داده و او را در مسیر تبلیغات انتخاباتی خویش قرار داده است.
این ترفند روی برخی دیگر از فرماندهای نیز عملی شده که در بیشتر موارد نتیجه مثبت داده است و اینک آنان بدون سر و صدا در مسیر انتخاباتی اشرف غنی قرار گرفته اند.

اشرف غنی که می خواهد تمامی رای پشتون ها و قسمت اعظمی از رای تاجیک ها و ازبیک ها را نیز باخود داشته باشد، به سراغ سران این جریان ها رفته و از آنان برای تداوم چند ماهه حکومت دعوت به کار کرده است.

در قسمت ازبیک ها هم توانسته جناح رقیب جنرال دوستم را جذب دولت بسازد و هم یکبار دیگر جنرال بفریبد و تمامی تقصیرها را بر گردن اتمر بیندازد و جنرال دوستم نیز باورش شده و در حالت تردید قرار گرفته است. اگرچه نشانه های تمایل به سوی غنی در او بیشتر دیده می شود اما امکان دارد با تشکیل تیم قوی در طرف مقابل غنی، یکبار دیگر از غنی دور شده و در تیم ایتلاف فعالیت نماید. اما تا آن زمان، باید منتظر اقدامات بعدی پیش بینی نشده او باشیم.

در تاجیک ها تردید و نگرانی از پیروزی در انتخابات زیاد شده و همین سبب گردیده است تا برخی از آنان بسوی تیم انتخاباتی غنی تمایل نشان دهند و حاضر به پذیرش پست های دولتی حتی قبل از انتخابات گردیده اند.

شگردهای روانی و تبلیغاتی تیم اشرف غنی موثر واقع گردید و افرادی مانند عطامحمد نور را نیز در شک و تردید قرار داده و او را از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده بازداشت. اینک عطا نه اینکه خود نامزد ریاست جمهوری نشده است که دیگران را نیز در حزب جمعیت مانع شده است تا به عنوان رییس جمهور نامزد نشوند بل در تیم های دیگر به عنوان معاون یک پشتون به صحنه بیایند.

اینجا است که اسماعیل خان چهره بانفوذ در غرب کشور که در هیچکدام از سفرهای ولایتی غنی به هرات او را همراهی نمی کرد، در این سفر با وی همراه شد که این خود نشان از جذب این فرمانده جهادی در حوزه جنوبغرب افغانستان دارد.

در همین حال احمدضیا و احمد ولی مسعود یکبار دیگر خام وعده های اشرف غنی شده و در حال رایزنی با تیم ارگ می باشند و تیم انتخاباتی غنی نیز وعده هایی به آنان سپرده است تا بعد انتخابات پست های مهم دولتی و سیاسی به آنان واگذار شود.

گرایش تاجیک ها به تیم های انتخاباتی اشرف غنی و یا حنیف اتمر، نشان از ضعف عملکرد افرادی مانند عطامحمد نور و صلاح الدین ربانی دارد که سکوت کرده اند و نتوانسته اند تا کنون تصمیم قاطع در این زمینه بگیرند و سران تاجیک را از سرگردانی نجات بدهند.

در این میان تنها داکتر لطیف پدرام از خود شجاعت بخرج داده و نامزد ریاست جمهوری شده است که او هم تا اکنون نه حمایت خارجی دارد و نه پشتیبانی قاطع از سوی سران و سیاسیون قوم تاجیک، اما قسمت عمده ای از مردم و فعالان اجتماعی با او همراه هستند که این برای انتخابات در کشوری مانند افغانستان کافی نیست.

قسمت دوم این نوشته را در روز آینده مطالعه بفرمایید و از زد و بندهای انتخاباتی غنی بیتشر مطلع شوید.
انشاء الله
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم غنی
انتخابات
تاجیک ها
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کسانی از رهبران و کلانان اقوام تاجک و ازبک و یا هزاره با تیم اشرف غنی احمدزی دشمن مردم اقوام همراه و همگام شوند بدون تردید و با یقین گفته میتووانم که مردم با انها نخواهند بود و یکه و تنها باقی خواهند ماند و نزد مردم اش بحیث یک خاین معامله گر زر اندوز چوکی پرست استفاده جو شناخته شده مرد انرا از خود میرانند دیگر بحرف و سخن ان نمی کنند .

>>>   بهتر است دوستم با غ یکی شود اما ازبک هایش رابگوید رای ندهند درینصورت غ کامیاب شده نمیتواند

>>>   .....مگر میشود در کشور چند رییس جمهور داشته باشیم. نفس همین تحلیل بوی اختلاف و نفاف و حدایی را به مشام همه میرساند. فرقی ندارد اشرف یا اتمر یا عطا یک رییس جمهور لازم است.

>>>   درکشوراسلامی همسایه دوفلم بنامهای خاتمه واکسدوس برای توهین وتحقیر مهاجرین یعنی افغانها ساخته شده وبه نمایش گذاشته میشود
شایدبا نشر این دوفلم قسمت زیاد از مشکلات حکومت ومردم کشور همسایه به نسبت تحریمات بوجودآمده مرفوع گردد وزندگی راخت تری نصیب آنها شود
ر

>>>   شما طوری وانمود می کنید، که گویا غیر از غنی دیگران همه احمق اند و در سابق فریب کرزی را خوردند و حالا قریب غنی را می خورند.
اگر چنین است، پس آیا مردم افغانستان احمق ها را بحیث رئیس جمهور خود انتخاب کنند، یا یگانه فرد هوشیار را؟

>>>   مردم هوشیار شده اند گپ دزدهاخلاص شد و قصه شان مفت دیگه عطا گلبدین ربانی مسعود خیلی سیاف محقق دوستم کرزی و بقیه دزدان تاریخ شان تیر شد و هیچکس سر همچو ....هاباور ندرند
شغنانی
کابل

>>>   کاندید ریاست جمهوری با ید از یک ملیت نه بلکه از تمام ملیت ها ولو اگر دروغ هم باشد باید خو د را نماینده جا زده و رای بگیرد تا انتخاب شود . اشرف غنی مطابق معیار های کمپاین انتخاباتی به شرق و غرب شمال و جنوب میرود و به زبان های رسمی کشور با انها صحبت میکند شما اگر به زبان پشتو بلد نباشید تا پنج قرن دگر هم اگر باشد کسی از قوم تاجیک رییس جمهور نمیشود و انهم اگر پشتون ستیز باشد. ببرک کارمل با وجودیکه بهترین نطاق وبود و صحبت های علمی میکرد زمانیکه جرگه ای اقوام و قبایل را در کابل دایر میکرد بزبان فارسی حرف میزد چون زبان پشتو بلد نبود و نمایندگان نمیدانستند که چه میشنوند بر عکس دکتور نجیب الله مشکلی نداشت. رییس جمهور افغانستان به دو زبان رسمی با ید بلد باشد و حتی معاونان و وزرا. به این ترتیب دولت میتواند در بین مردم راه پیدا کند وزرا و معاونان رییس جمهور و صدراعظم ستون رابط میان رییس جمهور و مردم اند.
بامیانی..

>>>   رای ما داکتر لطیف پدرام است چون از هر حیث توانایی و مدیریت خوبی نسبت به تیکه داران جهادی دارد و انسان پاک نفس میباشد چون هیچ سندی در مورد ایشان وجود ندارد که غاصب یا معامله گر بوده باشد .

>>>   انتخابات سرمایه گذاری برای احزاب و آوردن رای از احزاب برای تداوم منافع احزاب در کشور چون افغانستان.

>>>   ...
از طرف همي مجموعه هاي"روزمره" به نام احزاب مه ميشرمم.
شش ماه ديواني ما كردند كه انتخابات پارلماني بايد از سيستم بايومتريك كار گرفته شود.غني كه تمام اسباب و امكانات در اختيارش است، گفت درست.چنان با همو سيستم بايومتريك خود شان انتخابات را مهندسي كرد كه يكتا صداي مخالف خود را به پارلمان راه نداد و مجموعه هاي بي برنامه تحت نام احزاب را شكست فاحش داد.حالي اين مجموعه هاي شكست خورده در انتخابات پارلماني حيران اند كه چه كنند.دوباره همين بي برنامه ها آمده اند و بر دُهل بايومتريك در انتخابات رياست جمهوري ميكوبند،فراموش كرده اند كه ابزار هنوز دست غنيست يعني همان اش است و همان ديگ و غني براي بار دوم چنان"كَله زَنگ"شان خواهد زد كه تا پنج سال آينده به حال نيايند.
اينگونه اين مجموعه هاي بي هدف و برنامه يك بار ديگر خيانت نابخشودني را در حق مردمِ راه گم كرده ي ما مرتكب خواهند شد.باز كله هاي ما خواهد بود و شمشير فاشيزم.

يگانه آدمي كه غني و تيم فاشيستكش را دچار سراسيمه گي كرده و مي كند لطيف پدرام است.

برادر ! نميتوانيد، بياييد حمايت و اقتدا كنيد تا اين مرد جامعه و مردم را به سر منزل مقصود راهنمايي كند،شما كه در هژده سال نتوانستيد كاري كنيد در هژده صد سال دگام نخواهيد توانست.پدرام هم طرح دارد هم برنامه ،هم هدف هم ،راهكار هاي تجربه شده و علمي ،هم از صد پدر شما هم شجاع تر است و هم آنچه ميگويد بر آن باور دارد.

دگه به لحاظ خدا مردم را در چار راهي حادثه تنها گذاشته فرار نكنيد.سنگي را كه بلند كرده نتو انستيد بوسه زده بر جايش بگذاريد.

>>>   خبر خوش برای #تاجیک تباران عزیز بخوانید از حقایق باخبر شوید.
واقعیت که قبیله گرایان از نشر آن در هراس اند و پیش از آنکه نشر شود با تبانی با سفارت آمریکا و انگلیس خواستند مانع آن شوند و با تقلب مانند انتخابات گوسفندی خواستند که ارقام تخیلی نفوس را ارایه کنند و چون میدانند که نفوس شان نظر به سرشماری واقعی آنطوریکه فکر میکردند خیلی پایینتر از آن بود یک باره اعلان کردند که نفوس افغانستان در حدود 35 یا 36 میلیون نفر است ومیخواستند که برای 5 یا 6 پشتون های پاکستانی هم شناسنامه توزیع کنند و آن را شامل نفوس افعانستان گردانند اما خوشبختانه که حقیقت هیچگاه پنهان نمی ماند و این هم نتیجه سرشماری سال 1396 که توسط سازمان های معتبر جهانی با همکاری ریاست ثبت احوال نفوس صورت گرفته و غنی مانع اعلان رسمی آن گردید، نتیجه و واقعیت نفوس شهروندان چنین است.

#تاجیک 45.6 %
#اوغان (پشتون) 26.4%
#هزاره 13.1%
#اوزبیک 7.2%
#ترکمن 2.2%
#اقوام دیگر 5.5%

ХУШХАБАРИ ФАВРӢ – 45,6 фоизи аҳолии Афғонистон тоҷиканд (яъне 15.504млн нафар тоҷик)

Сафорати Амрико ва Ангилия натиҷаи баҳисобгирии аҳолиро, ки ду сол пеш дар Афғонистон гузаронда буданд нашр кард.Инро давлати фошистии қавмгарои паштунии Ғани то ба ҳол пинҳон нигоҳ медошт.

Аз 34 млн. ахолии Афғонистон:
1.ТОҶИКХО-45,6 ФОИЗ.
2.Паштунҳо (Афғонҳо) 26,4 фоиз.
3.Хазораҳо 13,1фоиз.
4.Узбекҳо 7,2 фоиз.
5. Туркманҳо 2,2 фоиз.
6.Дигар кавмҳо 5 фоиз.

Ба хамаи мардуми Афғонистон маълум гашт, ки паштунҳо (АФҒОНҲО) ақалиятро (қисми ками аҳолиро) ташкил медиҳанд. Онҳо дар давоми 100 солаҳо инро пинҳон нигоҳ медоштанд.Дар охир хақиқат ғалаба кард.

ХАМАИ ТОҶИКОНИ ДУНЁРО БО ИН ГАЛАБАИ БУЗУРГИ ТОЧИКОН ДАР АФГОНИСТОН МУБОРАКБОД МЕНАМОЯМ.
Хохишмандам,ки ин хушхабарро ба хамагон расонед.

>>>   اگر دوستم باز هم در تیم اشرف غنی قرار بگیرد، باید در عاقل بودن او شک کردوازبک ها باید او رااز رهبری خود خلع نموده و به دنبال کسی دیگری بگردند.

>>>   این لکه بدنام توهین و تحقیر را شما جاسوسان قسم خورده بالای دوستم میزنید دوستم تحقیر نشده و نخواهد شد و اگر دوستم هوشیار باشد باید هر نوع پیشنهاد غنی را بپذیرد و یگانه راه کامیابی دوستم و خدمت به مردم وملت یکجا شدن باغنی و رها نمودن لندغر های دزد است وبس

>>>   توهین،تحقیر و همه برنامه دور سازی همراهان غنی از طرف اتمر صورت گرفته است. تا اتمر در افغانستان باشد افغانستان هیچگاهی آرامی را نخواهد دید. من در داخل ارگ وظیفه دارم همه برنامه های که رئیس صاحب جمهور را ضعیف و ناتوان می ساخت پلانها ازطرف اتمر سنجیده می شد و پول آنرا حکیمی میپرداخت (وزارت مالیه).کاندیدان متوجه باشند که فریب اتمر را نخورند.
کل بادشاه

>>>   والله از این کله خام هیچ شکی نیست. راستی او خو کدام شخصیت مهم و محبوب نیست که به شخصیت خود اهمیت بده و یا نده. آدم های با شخصیت از تحقیر و توهین میترسند نه این واری دیوانه لوده.
شاه مرضا

>>>   از این دوستم کله خام چه انتظار های بی جا دارد برادران ازبک . این ادم فقط خودش و خانواده اش برایش مهم است نه ازبکها .

>>>   اگر دوستم با غنی یکجا شود بعد پیروزی غنی مثل مارشال کشته میشود.

>>>   این هنوز آغاز معامله است.
پیش از انتخابات اشرف غنی قیصاری را نیز رها میکند و دوستم با کاروان موتر ها باز به شبرغان و میمنه میرود و به مردم میگوید که من قیصاری را رها کردم و در حین حال من رییس جمهور خود را نیز پیدا کردم.
رییس جمهور من اشرف غنی است و شما به اودرای بدهید.
حالا این که دوستم این مرتبه چه مقرر میشود،هنوز معلوم نیست.
امکان این وجود دارد که او باز معاون اول مقرر شود و عطا محمد نور معاون دوم مقرر شود و دانش بخاطر ترسو بودنش که هزاره ها در مظاهرات خانه اش را محاصره کرده بودند و او عاجل علی پور را رها کرد،به یک رتبه تنزیلی به مقام معاون سوم ریاست جمهوری مقرر شود.
آنچه که به داکتر عبدالله رییس اجراییه ارتباط میگیرد،او باید خودش سه معاون اش را انتخاب کند.
اگر گلبدین معاونیت اول ریاست اجراییه را قبول نکند،امکان دارد پس محمد خان منحیث معاون اول باقی بماند و محقق و یا خلیلی معاون دوم ریاست اجراییه و ایشچی معاون سوم ریاست اجراییه مقرر شود.

>>>   اگر دوستم برای بار دوم با تیم اشرف غنی یک جاشوددیگر بانک رای نی بلکه صرف رای اعضای فامیلش را در صندوق های رای اشرف عنی خواهد ریخت و در نتیجه هم دوستم و هم غنی هر دو به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
تیمور بیگ - کابل

>>>   اگر بار دیگر جنرال دوستم با اشرف غنی عوام فریب از خود راضی قومگرا در تیم انتخاباتی ان یکجا شد بدون شک که مردم ازبیک و ترکمن دیگر دوستم را شخص معامله گر قوم فروش تلقی کرده روابط و حمایت شانرا از دوستم قطع و بر ضد ان خواهند بود و اگر دوستم حد اقل مغز و کله و غیرت داشته باشد دیگر ولوکه تمام صلاحیت ارگ را غنی احمدزی بوی رسما قبول کند نباید که جنرال دوستم دوباره فریب عوام فریبی اشرف غنی را بخورد .

>>>   کله خام که میگن اینه چوب چی که درخت را هم در کونش کنند میگه عجب سایه ای داره
از رهایی قیصاری چه خبر جناب دوستم

>>>   نادان را از هر طرف بخوانی نادان است :
دوستم را حاکمیت حزب دموکراتیک خلق
افغانستان دوستم ساخت اگر نه یک آدم فاقد دانش وووو بود همان اعضای حزب او را علیه نجیب استعمال نمود بعدآ جهادی ها اورا استعمال نمود البته به نوبت بعدآ هم تکنوکرات های غرب تا که زنده است این پروسه جریان خواهد داشت هزار بار حیف قوم شریف ازبیک و ترکمن که چنین رهبر دارند.

>>>   گذارش نامه نوشته است:
(( دکتر غنی از اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد که بیشتر از زبان رهبران طالبان و به طرفدرای از آن ها در رسانه های خارجی انتشار یافت؛ به خشم افتاده و در مشاوره با حواریون خویش تصمیم دارد شورای علمای اسلامی را به عنوان حربه ای برای کوبیدن خلیلزاد به عنوان عامل یهود و نصارا وارد صحنه بسازد.

امور مقدماتی راه اندازی یک جلسه ویژه متشکل از علمای دولتی تحت سر پرستی سلام رحیمی در حال انجام است و قهرمان جماعت تکفیری، آقای عبدالحکیم منیب معین وزارت حج و اوقات انتخاب شده است. وی به دلال علماء با ارگ معروف است. نامبرده از تنظیم حرکت انقلاب اسلامی در دولت نماینده گی می کند. حرکت انقلاب اسلامی اولین تنظیمی بود که رهبر متوفی آن- مولوی محمد نبی محمدی- از عاملان سرشناس آی اس آی به « امیرالمؤمنین» سال های هفتاد دست بیعت داد.

روز پنجشنبه، جاده های حاشیه غربی کابل به سوی خیمه لویه جرگه به روی تردد هزاران موتر مسدود شده و ردیفی از تانک ها برای مقابله با یک حالت اضطراری احتمالی در کنار جاده و اطراف خیمه صف بسته بودند.
در خیمه لویه جرگه چه خبر بود؟
قراربرین است که خلیلزاد باید متوقف شود. این مأموریت را هیچ کسی جز یک دسته از تکفیری های اسلامی ( درازاء دریافت پول و امتیاز حج عمره) کس دیگر به انجام رسانده نمی تواند. سوء استفاده از مذهب با بهره وری از امکانات دولتی، حالا در دست گروه غنی افتاده است. نخستین جلسه در خیمه لویه جرگه سازمان داده شد تا به خلیلزاد اخطار داده شود که به نماینده گی از کفار در امور یک کشور اسلامی مداخله نکند!
در خیمه، آقای منیب کلماتی رکیک مشابه به دشنام به آدرس خلیلزاد حواله کرد و روند آماده سازی قیام علماء برضد خلیلزاد آغاز شده است.
گزارش می گوید که این اقدامات بیانگر آن است که دکترغنی از احتمال برکناری یا صورت دادن یک معامله در غیاب وی با طالبان به وسیلۀ خلیلزاد مشتبه شده و اکنون برای مقابله آماده گی می گیرد. غنی ممکن است تمام گروه هایی را که تا این دم از صحنه رانده بود؛ دو باره با اعطای امتیازات کلان به دور خود بسیج کند ))

تا اینجا از گذارش نامه بود حالا چشم دید خودنم:
سال 1374 بود، با شروع رسمیات سروصدا بالا شد که کسی صندوق پگول وزارت( سیف) را باز کرده ودوصد لک افغانی را برده است ،جنائی آمد وپیاده مظلوم وبیگناه شعبه راباخودبرد ، اصل واقعه سطوری بود که عبدالحکیم منیب بحیث معین اداری وزارت شبانه درهمان دفتر سیف می خوابید ، همان شب شیطان براوچیره شده وپول حرام دلو دین از دستش ربوده واو پول را از سیف کشیده چند نوت ده هزاری را از کلکین به پائین انداخته که گوئی کسی آمده پئول را گرفته واز طریق کلکین بیرون شده که این کار نسبت ارتفاع کلکین غیر ممکن بود ، خلاصه پیاده شعبه را چند کیبلی زدند ودانستند که او اینقدر جرئت نمیکند که چنین کاری کند، همه مامورین میدانستند که این سیف زنی کار کولوی صاحب عبدالحکیم منیب است ، اما هیچکس جرئت علنی گفتن آنمرا نداشت ،آن دوصد لک افغانی را این مولوی دزد مانند شلغم خورد ،
(ر)

>>>   اگر این بار دوستم باز فریب غ یهودی را بخورد از این کرده کله خام دیگر در جها ن پیدا نخو اهد شد

>>>   افغانستان هنوز شکننده و ضعیف است اشرف غنی بحیث یک شخص پرکار و مشهور، نسبت به مشکلات، خوب است و اگر دوستم بخاطر وطن با اشرف غنی همکاری کنه هم بد نیست بیازو امریکا غنی را قبول دارد.
اس پ هزاره

>>>   این بار باید ایشچی رهبر شود

>>>   اگر اینبار دوستم فریب اشرف غنی را خورد و زیر یوغش قولبه{ شخ } کرد مردم باغیرت ازبیک و ترکمن مردانه وار باهم یکجا شوند کاری را دوستم بالای ایشجی آنجام داده بود مردم غیور ازبک وترکمن بطور دسته جمعی بالای عبدالرشید دوستم آنجام بدهندتا در طول تاریخ عبرتی باشد برای همه همچو .... بی ننگ.

>>>   از تیم جنایتکاران جهادی کرده درتیم غنی باشدبهتر است.
باشنده کابل.

>>>   برای جنرال دوستم جای خجالت و شرمساری است که بار سوم غلامی قبیله را بپذیرد.قبل از ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی گفته بود که جنرال دوستم بخاطر حادثه دشت لیلی منحیث جنایت کار جنگی باید محاکمه شود (بخاطر قتل طالبان)درروزنامه های خارج نشر شده بود. عقده مند بود .بعد از وی درانتخابات استفاده نمودبعد درمیمنه امر کشتنش صادر شد بعد قضیه ایشچی را سازماندهی کردند بعد تبعید بعد دوباره بخاطر خاموشی تظاهرات طرفداران قیصار را خاموش کند بعدش ممنوع الخروج شد.بلاخره اورا ترور میکنند اما این اپند درس عبرت نگرفت بازهم سرتعظیم فرود آورده بدشمن سرخم کرده .

>>>   دوستم هم ميداند كه أشخاص بيسواد و بي تعليم و داراي سابقه گنده مانند او را والله اگر پدرش هم اين منزلت و درجه را بدهد كه غني ديوس و خرزي براي اين ها داده بود، من اميدوارم كه حكومتي مانند طالب و داعش بقدرت برسد كه سالها بودجه خود را از ضبط أموال تمام اين خائنين سياسي و نظامي جمع نمايند، و هر كس را بجا و مقامي كه مناسب حالش باشد برسند.

>>>   اگر اینبار هم اینکار را کند واقعن کله خام است۰ از این کار کرده یک مرده گاو خانه برای سیاسیون باز کند بهتر است۰

>>>   نی اگر دوستم‌غیرت داشته باشد دیگر هیچ وقت با غنی در یک راه نرود .

>>>   به اشرف جان رای بکاراست تاریس جمهور باشند وبه دوستم جان جان پول .دیگر هیچ .برای کسیکه زیاد زردک میخورد گفتند که زردک چه مزه دارد که اینقدر میخوری .گفت ولا مه مزه مزه اش کارندارم امی خره پسش خوشم می آید.به رهبران دولتی ما هیچ مهم نیست فقط درراس قدرت باشند.

>>>   دوستم خودش یک انسان سالم و. بالغ است و. خود میتواند تصمیم گیرد و. اطرافیان دوستم هم مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی اند امید تفکر درست نماید و. تصمیم بجا گیرد و. فریب نخورد ، او باید پرستیش سیاسی خود حفظ نماید و. از روی ایمانداری تصمیم گیرد
عبدالله ریحان

>>>   مردم این علما نماهای تنظیم حرکت اسلامی ملا نبی محمدی متوفا را که طالبان مربوط همین تنظیم مربوط به ای اس ای است خوب شناخته اند هرقدریکه چنین ملا نما ها شاگردان و غلامان ای اس ای قول بکشند پوچک بپرانند بالی مردمان کشور تاثیر و اثری در حمایت از گفته های انها نمیکند چون میدانند که اینها نوکران ای اس ای دولت پاکستان دشمن افغانستان هستند و اشرف غنی که ۹۹٪ مردم کشور از عملکرد ان در طول بیشتر از چهار سال نا راض و بر ضد عملکرد گذشته ان هستند دیگر به هیچ وجه نمیخواهند که این شخص معتصب عوام فریب بیکاره وعده خلاف را بحیث ریس جمهور کشور شان ببینند و امریکا هم درک کرده که اشرف غنی توان کار ریاست جمهوری را ندارد بودن ان بضرر امریکایی ها هم است .

>>>   غني ... و کرزي براي دوستم منزلت نداده بود بلکه دوستم به آنها منزلت داده بود و در به قدرت ماندن شان با آنها کمک کرده بود، ولی آن اوغانهای نامرد هردو به قسمی به دوستم خیانت کردند۰

>>>   به عبدالله ریحان
اگردوستم و اطرافیانش مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی میبودند و تفکر درست میداشند به این اندازه بار ها توهین و ریشخند نمیشدند۰
راستی حالا دوسم هنوز هم ممنوع الخروج است ویا وقت بازهم ممنوع الدخول شده؟

>>>   ما درافغانستان به کسی رای می دهيم که به مهاجران وپناهندگان ايران وپاکستان که بیست درصد جمعيت افغانستان راتشکيل می دهند توجه داشته باشندوحقوق شهروندی آنهاراچه هم بعنوان پناهجو ازطرف کشورهای ميزبان وهم بعنوان شهروند افغانستان تأمين کنند.
ما درمنطقه ای که زندگی می کنيم حقوق وامکانات ميخواهیم وناديده گرفتن حق رای مهاجرين يک خيانت آشکارونقض قوانين است.
شيوای بلخی

>>>   دوستم و عطا و محقق هرسه شان با اشرف غني توافق كنند كه اينبار باهم يك تيم قوي كاري را بسازند و از اشرف غني هم تعهد محكم گرفته شود كه ديگر دلغشي نكند و از دروغ بپرهيزد و ايشچي سازي و خو گري را بس كند. اين چهار تا باهم ميتوانند كشتي نيمه غرق كشور را به ساحل نجات برسانند در غير ان همين اش و همين كاسه.
معلم نصرالدين

>>>   ملا نصرالدین صاحب
بر غنی اعتماد کردن مثل آنست که بر یک اوغانی در قرآن مهر کرده باشد و به شما قول شرف داده باشد اعتماد کنید۰ تاریخ گواه است که با این طائفه این غلط را دیگر نباید کرد۰

>>>   به عبدالله ریحان
اگردوستم و اطرافیانش مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی میبودند و تفکر درست میداشند به این اندازه بار ها توهین و ریشخند نمیشدند۰
راستی حالا دوسم هنوز هم ممنوع الخروج است ویا وقت بازهم ممنوع الدخول شده؟

>>>   غنی پیش از انتخابات با عزرائیل ملاقات خواهد کرد.

>>>   در هر ولایتی و در هر سخنرانی که اشرف غنی احمدزی برای مردم داشت با وعده خلافی هایش و دروغگویی هایش بعوض اینکه بخود طرفدار پیدا کند بر خلاف علاوه از کسب دشمنی مردم خود را مسخره ساخت و جوک های از سخنان ان ساخته شده است اینکه میگوید انتخابات ریاست جمهوری بوقت و زمان تعین شده کمیسون انتخابات برگذار میگردد جز اذیان گویی که لرزه و ترس را بدلش انداخته چیزی دیگری نیست غنی خوب میداند که اکنون به اثر اعمال قومگرایی و تعصب و کینه اش با اکثریت مردم و دروغگویی و وعده خلافی هایش و تگ قدرت طلبی هایش و بیکاره گی هایش دو فیصد رای پاک مردم را بدست اورده نمیتواند مگر اینکه با کمک کمیسون انتخابات تطمیع شده اش تقلب گسترده را هم مانند دوره گذشته به ثمر رساند اما این هم مهال است کجا شود جانکیری دیگر پیدا شود تا دست انرا بالا کند .

>>>   خيلي خوب ميكند! ما مردم عادت گوسفند را داريم و هر كل و كور و لنگ و ديوانه بالاي ما حكومت مي كنند و ما هم قبول داريم. بياييد سر بلند كنيم و همه متحدانه اين مزدوران را به گورستان ابد بفرستيم.
خنجر

>>>   فقط یک یا الله می خواهد که همگی علیه این بی دین و نژاد پرست قیام کنند.

>>>   کمپاین ( نه به غنی و تیم انتخاباتی اش ) را باید هرچه زود تر آغاز کرد.
پیش از اینکه بر گرده ملت سوار شود پوزش را باید به خاک مالید.

>>>   ماهمه اعمال ننگین وخیانت پیشه این نفرین شده مردم افغانستان را نکوهش میکنیم ، امااین راه چاره نیست اتحاد ویک دلی تمام مردم شرط اساسی به خاک سپاری این جانی قرن 21 است . متحد شوید متحدشویداین ... خون خواررا ازسرزمین پاک خویش دورکنیم.
کابلی

>>>   رئیس هر قومی برای همان قوم یاد تان رفته که هر روز زنده باد آمریکا می گفتید. این هم ز برکات یهود است.

>>>   اوو نویسنده محترم.
بسیار عالی می نویسی ...
شکر بکشین مردم افغان اگر اشرف غنی نباشد تمام تانرا ای جنگ سالاران و تفنگ داران دوباره دزدی >‌چور >‌ رهزنی را اختیار میکنند و همان گونه که قبلا این رهبران به خاطر چور و چپاول اعلام جنگ کرده بود بازهم همین کار را میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است