افغانستان ثروتمند ترین کشور دنیا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۹    ۱۳۹۷/۱۰/۲ کد خبر: 156593 منبع: پرینت

افغانستان ثروتمند ترین کشور دنیا است.
لیتیوم: برابر با نفت عربستان.
تمام کمپانی های دنیا از جمله اپل، سامسونگ و حتی ناسا خواهان لیتیوم هستند. چون لیتیوم در ساخت باتری های موبایل و سایر فناوری نوین مورد استفاده قرار میگیرد.
معدن لیتیوم افغانستان با تمام نفت عربستان برابری می کند، ولی هم اکنون توسط نیروهای خارجی استخراج و تاراج می شود...

آهن حاجی گگ: ذخایر به مقدار دو میلیارد تن.

اورانیوم: هیچ کسی تا حال نتوانسته ارزش آن را اعلام کند و در ساخت فناوری هسته ی استفاده میشود. معادن آن در ولایات هلمند و کنر وجود دارد.

مس: ذخایر آن در افغانستان برابرست با بزرگترین و ارزشمندترین معدن مس جهان در کشور شیلی.

طلا: بزرگترین معادن دست نخورده طلای جهان همین اکنون در افغانستان موقعیت دارند و مقدار بسیار کمی آن از سوی دشمنان بشکل غیرفنی استخراج میشود.

گاز: مجموع ذخایر آن با ارزش بیش از یک تریلیون دالر، یعنی نصف ارزش مجموعی گاز عراق

زمرد: با کیفیت تر از زمرد کشور کلمبیا و حتی در جهان است که ذخایر آن در پنجشیر و نورستان موقعیت دارد.

لاجورد: باکیفیت ترین، بزرگترین و قدیمی ترین معادن لاجورد جهان، حتی فرعون های مصر از لاجورد استخراج شده این معادن در قصرهای خود استفاده میکردند. این سنگ گران بها باعث بقای طولانی طالبان شده است.

آب: افغانستان همه ساله بیش از 50 میلیارد متر مکعب آب را به کشورهای همسایه بطور مجانی میدهد که ارزش حداقل آن به دالر میشود پنجاه بیلیون یا 50 میلیارد دالر سالانه میشود

الماس: الماس ناشفاف و برنگ های زرد، سبز و سرخی مایل در بعضی از نقاط کشور یافت شده که گفته میشود اگر معادن آن یافت و استخراج شود، حتی باکیفیت تر و با ارزش تر از الماس آفریقایی خواهند بود.

باوجود این همه ثروت، ما در چه حالت قرار داریم؟؟؟
تنها مدیریت سنگ مرمر افغانستان کافیست تا افغانستان را به کشور خودکفا مبدل سازد كاپى از صفحه محمودى صاحب

شکریه سیرت ولیزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثروت افغانستان
معادن
نظرات بینندگان:

>>>   چرا روسیه عربستان ایران ترکمنستان امریکا جاپان ثروتمند ترین نباشند ، افغانستان هیچ چیزی ندارد که به آن ثروت گفته شوداستخراج معادن افغانستان مانند آفتابه خرچ لیم است...

>>>   اوووووو خواهر اینگار خوابی!!!!!!!!
گذشت آن دورانی که ثروت ملل را با زخایر معدنی ؛ نفت؛ گاز و... امثال آن محاسبه می کردند؛ امروز ثروت ملل را با آدمهایش محاسبه می کنند نه با ذخایر معدنی و امثالهم.
لذا است که ما فقیر ترینی کشورهای دنیا هستم؛ چون حتا یک آدم درست و حسابی در کشور ما یافت نمی شود.
کاش جای این همه معدن ما دو تا آدم هوشیار و عاقل داشتم؛ آنوقت ثروت مند تر بودیم نه حالا!!!!

>>>   ثروت آینده یعنی تکنولوژی یعنی های تک علوم نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر....
گر نه اینایی که شما نقش چندانی در ثروتمند شدن برای آیندگان رو نخواهد داشت.
به قول امیر کبیر سالها گذران عمر کردم و دیدم اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند نه به پادشاه و معاونان و وزیرانش است و حالا هم میبینیم نه به نفت و گاز و غیره و غیره ست.
ثروت یک کشور مردم آن کشور هستند که علوم روز را در کشور خود عملی کنند .

>>>   سوزن ساخته نميتوانيم از معدن اهن حرف ميزنيم. برويد اول بياموزيد چگونه ميتوان اهن را از دل كوه استخراج كرد و سوزن ساخت .
اگر گوگرد از خارج نياييد مجبوريم مانند دوران صيقل سنگ از سنگ چقماق براي اتش روشن كردن جهت پختن غذا و گرم كردن منزل استفاده كنيم.
ما فقيريم چون علم نداريم.
معلم نصرالدين

>>>   افقانستان مرکزتمدن وزادگاه بزرگانی همچونمولانا جلاالدین بلخی سنای و...است سالهاشهرغزنین پایتخت غزنویان بوده وازنقاط مختلف وشاعران به این شهرمی امدندخراسان محل طلوع تمدن شرق که افقانستان بخشی ازان است انسانهای بزرگی راپرورش داده که نقش ارزنده ای درپیش رفت علم جهانی داشته است

>>>   خداوند همه معادن دنیا را به ماداده اما عقل را ازما گرفته اگر واقعیت ندارد تاریخ بعد از ابدالی هارا مرور کنید ؟؟؟
اقبال

>>>   همه دروغ است لطفا بازی نخورید

>>>   شکریه جان! راست می ګویي! ما همه داریم اما دلسوز نداریم! اخر هم این وطن با همه ثروتش از ما است و روز به درد اولاد این خاک خواهند خورد! انشا الله
مګر شرط پشرفت افغانستان جدایي ملا از سیاست است! تا بصفت یک انسان زندګی کنیم نه این ونه ان! در هزجاییکه هستید از اخوانیزم و زهرش جلوګیری کنید!

>>>   کشور جاپان نه ذخایر نفت دارد نه طلا نه گاز نه غیره و غیره و از جزایر اتشفشانی ساخته شده است ولی از جمله بزرگترین اقتصاد های جهان است در هیچ کشوری نمیتوانید اجناس جاپان را پیدا نکنید چرا چون انسان تربیه میکنند از کودکی برای شان گفته می شود این جاچان است و هیچ چیزی در ان نیست باید ما کوشش کنیم و بتوانیم که کشور خود را اباد کنیم مواد خام را از دیگر کشور ها وارد میکند و به مواد صنعتی و تجاری تبدیل و بفروش میرساند و یه دیگر کشورهای جهان نیروی انسانی مانند انجنیر و داکتر دانشمند صادر میکند و این طریق ثروت و اسایش بدست می اورد ولی در افغانستان چی

>>>   کاش اینهارا افشا نمیکردین تا این بلاها مارا راها میکردن حالا بااین معلومات سالهای سال دیگر هم به خاطریافتن این معادن آتش میسوزد ومعلوم هم نیست که ای معلومات 2 فیصد واقعیت دارد یا یک شایعه است
غوری

>>>   اگه اینطوره پس همه کشورهای دنیا به نوبه خود ثروتمندترین ‌کشور هستند چون ذخایر منحصر به فردی دارند.ثروت را به انسانهای متفکر و نخبه یک مملکت باید سنجید که با درایت و فراست منابع را استخراج کنند نه به منابع دست نخورده!

>>>   معلومات خوبی بود که بسیاری از آن را می دانستم
اما مهمترین سرمايه نيروی انسانی ومديريت آن است .درغیر آن مثال کسانی هستیم که پول به دست طفل می دهيم .
شيوای بلخی

>>>   به سرگنج نشستیم وبه غربت به گداز...... دست ما بهرگدایی به جهان است دراز
احمدازکابل

>>>   یادم میآید که متعلم صنف سوم بودم معلم ما از این داستان ها زیاد برای ما قصه میکرد.حالا از آن زمان40 سال گذشت.هنوز هم همین حرف ها تکرار میشود یک عمر با حسرت ودل خوشی زندگی و نسل های بعدی هم همینطور زندگی می کنند.دلیل اش این است که ما درکشور ما اشخاص دررأس قدرت قرار نا فهم.احمق.کینه ای چاپلوس که تنها چیزی که برایشان خیلی ارزش داشته همان چوکي لعنتی بوده اینها هیچ وقت برای پیش رفت کشور و سطح ارتقاء دانش مردم.خودشان را زحمت نداده تنها چیزی که این ها ذهنشان را به ان مستجم مينمودن مردم را بجان هم انداختن مثله نژاد را به میان گذاشتن سرگرم نگاه داشتن های بی عهده .وقرنها به همین روال پیشرفته.هیچ وقت به عقب ماندگی و بیسواد بودن مردم فکر نکردن.

>>>   بلی افغانستان از لحاظ ذخایر طبیعی خیلی ثروتمند است و همزمان در داشتن افراد دزد رهزن مفسد پست وطنفروش بیغیرت دختر فروش و متهم در فجایع تخلفات جنسی علیه اطفال پسران و دخنران در جهان نیز نمبر اول است .

>>>   خي از امي خاطر است كه پول ما ازپول ايران و باكستان با ارزشتر شده؟

>>>   همين گنج ها از شما به ما يك يك اپارتمان و يك يك موتر بدهيد خلاص

>>>   در كجا است كه من تا حالا نيافتم ؟ اگر شما يافتيد تقسيم كنيد تنها خوري خوب نيست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است