چرا غنی صالح را بحیث قربانی انتخاب کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۱    ۱۳۹۷/۱۰/۳ کد خبر: 156611 منبع: پرینت

چرا غنی صالح را در یک "انتصاب عجولانه" بحیث قربانی انتخاب کرد؟
اشرف غنی در یک حرکت خشمگینانه و در واکنش به "خروج عجولانه" و "معامله عجولانه" با پاکستان دست به یک "انتصاب عجولانه" زد صالح و خالد را بحیث وزرای داخله و دفاع تعیین کرد.

تقرر صالح بحیث یک عنصر معروف به ضد پاکستان و طالبان را برخی دوستان او تبریک گفتند و باور کردند که او توانایی بهبود امنیت در چهارچوب وزارت داخله دارد.
به باور من امرالله را در آخرین روز های عمر حکومت غنی پیش از استقرار امارت طالبی بحیث یک قربانی انتخاب نموده اند. پاکستانی ها و طالب پرستان از جمله کرزی و غنی نقش کلیدی در اخراج سرکوب و به زندان انداختن نیرو ها و شخصیت های ضد پاکستانی و طالبی بازی کردند و امرالله صالح یکی از آنان است.
چند هفته پیش در یک حمله مسلحانه به منزل صالح نزدیک بود او را از میان بردارند.
صالح یکی از سرمایه های بزرگ نظامی و سیاسی افغانستان است.

در زمانیکه جنبش طالب پرستی و پاکستان پرستی در تحت سایه معامله با طالبان و احتمال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به اوج رسیده تقرر امرالله صالح یک توطئه خیلی سیاسی بزرگ است که آخرین عناصر ضد طالب و پاکستانی را از میان بردارند. این در حالی است که غنی مثل زمان نجیب تمام فرماندهان ضد طالب و خیزش های مردمی را تحت نام گروه های بی بندو بار از سر راه طالبان در شمال کشور دست گیر و سرکوب می کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
خالد
نظرات بینندگان:

>>>   امری صاحب
اگر قرار باشد امریکایی ها بروند دیگر کار مذدورانش هم تمام است و اشخاص مثل صالح باید مقاومت علیه اشغال پاکستان را سازماندهی کنند

>>>   اشرف غنی روند صلح را با انتصاب این دوچهره آزموده شده ممکن است برهم زند وا به حال ملت بیچاره وجوانان ما که روزانه در جبهات جان های شرین خود را ازدست میدهند .

>>>   امرالله صالح واقعاً يك شخصيت عالي ودل سوز به افغانستان بوده واست تقرري به جاي است انشالله خالد خوب است ولي در ان پست يك كمي كم تجربه تر است انسان عاليست ودلسوز وپر تلاش جوان انشاالله به جاست اين هم نيرو كافي دارند تجهزات دارند فقط تلاش ومقاومت شجاعت در كار است پاكستاني هاي دال هيچ چيزي نيست شصت هفتاد سال از عمرش ميگذرد در مقابل زور ايمان ندارند چون پاكستاني ها از نسل هندو هستند وتربيت شده يهود وانگليس مكار هم وطنان دل به خارجي ها وامريكاي ها كافر نبنديد توكل به خداوند كنيد كه خداوند همه اي مشكلات وكارها را حل ميكند ان شاالله
والسلام حاجي قدير از وردك

>>>   چون ميداند ملخك واري هر سو خيز ميكند. چرا اسمعيل خان را تعيين نكرد چون ميداند اسمعيل خان ادم سنگين و با وزن است هر سو خيز نميكند و وزارت سه هفته مانده به خلاصي حكومت را نميپذيرد.
اشرف غني اگر بتواند پدرام را ملم كند و در يگان وزارت كليدي وزير بسازد بدانيد كه دوباره رييس جمهور ميشود. چون تاجكان اطراف پدرام با تاجكان جمعيت همنظر نيست. و تاجكان جمعيت با انها مخالف است.
غني بچيم اين فرمول را پيش ببر.
موفق باشي غني بچيم

>>>   اشرف غني احمد زي يك شخص دلسوز به مردم است و دشمني خاص با پاكستان دارد از همين خاطر مردم او را دوست دارند و تا زنده است پادشاه است. طالب را هم به زودي شكست ميدهد يا تسليم ميسازد. شما ببينيد كه حكمتيار را چطور تسليم ساخت . عطا را چطور تسليم ساخت. دوستم را چطور تسليم ساخت. اينها هر كدام شان قوي تر از طالب بودند. بنابرين طالب نزد احمد زي صاحب پشه هم نيست. شما برادران اينطور فكر نكنيد كه همه پشتون ها قبيله اي اند. ما انسان هاي روشن هم داريم.
ابراهيم احمد ري

>>>   برو بیدر نه صالح به درد این ملت می خورد نه طالح کلش در فکر جیب خود هستند از الف تا یا
حسن غمکش از غمستان(افغانستان)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است