چرا وزیر خارجه پاکستان خواهان تعویق انتخابات است؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۶    ۱۳۹۷/۱۰/۴ کد خبر: 156633 منبع: پرینت

چرا وزیر خارجه پاکستان خواهان به تعویق افتادن انتخابات افغانستان است؟

وزیر خارجه پاکستان با اعتماد به نفس پس از معامله خلیلزاد با طالبان در ابوظبی و اعلام ترامپ مبنی به خروج نیمی از نیروهای امریکایی از افغانستان وارد کابل شده و نخستین خواست پیام شورای کویته را به اشرف غنی رساند. گفته میشود لغو انتخابات اولین خواست شورای کویته است. این در حالی است که اشرف غنی با راه انداختن بازی انتخاباتی در تلاش است که نشان بدهد معاملات خلیلزاد با پاکستانی ها برای وی ارزش ندارد و او برای ۵ سال دیگر رییس جمهوری افغانستان از طریق یک انتخابات نمایشی دیگر بقدرت باقی می ماند. اما او خشم خود را پنهان نه نموده معامله ابوظبی را" صلح عجولانه" نامیده و خود در یک تقرر عجولانه شخصیت های ضد پاکستانی را در سکتور امنیتی تعین نمود.

آیا تلاش های مذبوحانه غنی می تواند جلو معامله خلیلزاد و پاکستان را بگیرد؟
ترامپ واضح ساخته است که خواهان خروج سریع از باتلاق افغانستان است و رهبران فاسد این سرزمین خشن برای او ارزش ریختن خون فرزندان و پول مالیات دهندگان امریکایی را ندارد. بنابرین این کشور دیگر حوصله پرداخت مصارف یک انتخابات جنجالی دیگر را ندارند، که ماه ها تعفن آن جامعه جهانی را مسموم کند.
تصادفی نیست که کمیسیون انتخابات در هر دقیقه اخبار مغشوش کننده پخش نموده و بحث به تعویق انداختن انتخابات را در پی در خواست وزیر خارجه پاکستان اعلام می نماید.

واقعیت این است که در بازی کنونی تئاتر سیاست افغانستان این ضرب المثل عامیانه بسیار خوب صدق می کند: "بز در غم جان کندن ولی قصاب در فکرچربو"
بیچاره ولسمشر غنی در غم جان کندن چوکی خود است و معاون صاحبان شمال در غم پیدا کردن ولسمشران چرب و فربه. این در حالی است که قصابان پاکستانی و امریکایی در فکر مدیریت انتقال شورای کویته به ارگ کابل اند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر پاکستان
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی که یک بار دیگر شهر کابل با اشغال طالبان به شهر وحشت تبدیل خواهد شد؟
تا بحال شهر کابل دوبار این وحشت را امتحان کرده است.
یک مرتبه با داخل شدن مجاهدین در شهرکابل و دفعه دوم با داخل شدن طالبان در شهر کابل.
این مرتبه سوم خواهد بود.
یک مرتبه نشد که افغانها مسلحانه داخل اسلام آباد و یا تهران شوند.
همیش از اسلام آباد و تهران،مسلحانه به کابل داخل میشوند.

>>>   يك وزير خارجه چتلستان خواهان به تعويق انداختن انتخابات است اين چه قسم غيرت افغاني است ماغيرت داريم فغان ميزنيم چتلستان سر نوشت ما را تعين ميكند.

>>>   اينکه خارجيها چرا و چهددر الغانستان کرده ند بحث جداگانه است .
اما افغانهی که ۱۸ سال وقت داشتند در وطن خود چه کرده اند همه می دانيم که از جيب پر کردن به غاميل و دستان خود خدمت کردن ، فساد را به خاطری دوزدی خود به امج رساندن با خارجیها دروغ گفتن وطن خود را اباد نکردن × يک قوم را مقابل قوم ديگر اتعمال کردن، اولاد وطن را به گشتن براربر کرن، غلامی و بردگی را که حتی خاريجيها هيران هستند به اوج رساندندو صد ها خلاف رفتاری که نه شايسته يک افغان است به نميش گذاشتند و در اين جنايات از ريس جمهرش گرفته تا يک مامور همه مسول و جفا به مردم کرن که لعنت خدنوند بر اين ها که ۱۸ سال در تبهی وطن کار کردن . لذا ترمپ را مجبور کرده که حکومت افغنستان را دزد و رهزن خطاب کند.

>>>   انتخابات ریاست جمهوری را خلیل زاد و امریکا به تویق می اندازد زیرا انها می خو اهد در ریاست جمهور ی طالب هم باشد

>>>   بخاطريكه نواز شريف ميخواهد كانديد بايد منتظر ماند تا وي از زندان خلاص شود.
معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است