سفر اعلام نشده و ناگهانی ترامپ به عراق
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۱۰/۶ کد خبر: 156655 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بدون اطلاع قبلی وارد عراق شد.
به گزارش رویترز، ترامپ در جمع نظامیان آمریکایی از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد.

دونالد ترامپ گفت فکر می کند افراد بسیاری با او هم نظر خواهند شد. جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، در پی اعلام تصمیم رییس جمهوری آمریکا برای خروج نیروها از سوریه، از سمت خود استعفا داد.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ و همسرش، اواخر روز کریسمس به عراق سفر کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در عراق گفت که برنامه ای برای خروج نیروها از این کشور ندارد. او گفت از اول روشن ساخته بود که هدف آمریکا در سوریه گرفتن مناطق تحت کنترل داعش از دست این گروه است.
او در بین نیروهای آمریکایی در عراق گفت که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، موافقت کرده است که باقیمانده داعش در سوریه را بیرون براند. دونالد ترامپ گفت قرار نبوده است حضور آمریکا در سوریه نامحدود باشد و کشورهای ثروتمند دیگر باید برای بازسازی سوریه پول بدهند.

سفر رییس جمهوری آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که کاخ سفید و کنگره هنوز بر سر تامین بودجه دولت و اختلاف بر سر احداث دیوار در مرزهای جنوبی آمریکا، به توافق نرسیده اند و بخش هایی از دولت فدرال تعطیل است.

این اولین سفر دونالد ترامپ به یک منطقه جنگی به شمار می رود. پیشتر شماری از او انتقاد کرده بودند که چرا تاکنون، به یک منطقه جنگی سفر نکرده و از نیروهای آمریکایی بازدید نکرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است