وزارت امور زنان، حمام زنانه است نه وزارت!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۹    ۱۳۹۷/۱۰/۶ کد خبر: 156668 منبع: پرینت

هر بار گفتیم جای زنان در این سیستم ، فضا یا نهاد خالی است با یک مشت خنگ و کنیز بیچاره که هنوز با ادبیات مردسالاری حرف می زنند پرش کردند ، من نمی فهمم چرا هیچ زن آگاه (مسلط بر وضعیت زنان و حقوق آنها ) عهده دار هیچ پست کلیدی برای ایجاد تغییری واقعی نشد.

وزیر زنان همیشه کوکو گل ترین (سنتی) در عصر حاضر بوده و کاری جز برگزاری سمپوزیم و نشست های پروژه ای هشت مارچ برای حفظ وضعیت موجود در کارنامه نداشته است.
جز چند تا زن بیچاره تر از خودش هیچوقت به آگاهان حوزه زنان فضا داده نشده تا این مرداب لعنتی را شرح دهند و راه حل ارایه کنند.
بعد که بپرسی می گویند ما برای تحقق حقوق زنان در کشور کار کردیم ، جدی؟ با اینهمه سفله ی بی خبر ؟!

تا حالا کسی یا نهادی را دیدید که از نوع عملکرد وزارت زنان ابراز خشنودی کرده باشه ؟؟؟ حتا در هنگام درج شکایات زنان از انجام وظیفه و مسئولیتشان شانه خالی کردند به قول عام : "به زور تیله پیش می رن"
همه حقیقت را می دانند اما برای زنان آگاه ، تجمع در برابر وزارت امور زنان برای اعتراض ، تابو و شرمی تاریخی بوده چرا که ما فکر می کنیم بهتر است آبروی خودمان را نبریم و سکوت کنیم.

اما من حالا مطمئنم که روبروی وزارت امور نازنان به شدت نیازمند یک تظاهرات قدرتمند و زنانه ست تا اینها به خود بلرزند و از خواب بیدار شوند ، از سویی هم آقایان درجه یک حکومتی خواهند فهمید که وزارت امور زنان حمام زنانه نه بلکه پایگاه عدالتخواهی نیمی از جامعه ی افغانستان است و به کادرهای مجرب نیاز دارد.
اگر وزارت امور نازنان تبدیل به وزارت زنان شود این بحران و آمار بلند خشونت کاهش خواهد یافت.

بهار سهیلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت زنان
حمام زنانه
نظرات بینندگان:

>>>   بودجه بی بی گل بیشتر از بودجه کو کو گل است.

>>>   سلام.
وزارت امور زنان،وزارت مواد مخدره وزارت اقوام قبا یل،کمیته صلح،وغیره همه به خاطر طفیلی ها است کدام وظیفه مشخص ندارند.باید لغو شوند.کارهای شان بوزارت های مربوطه آن سپرده شود.
باشنده کابل.

>>>   خانم بهار
این موضوع درست است و درک دقیقی از وزارت امور زنان است .
در وزارت امور زنان خیلی دیگچه پزانی می شود . من مدتی در ان وزارت کار کردم آنچه را که تا ان زمان نخورده بودم ، پختند و خوردم .
در این وزارت حرفی از تغییر و تحول و تکاملی وجود نئارد چون که این وزارت تجمع مغز های کوچک است . جز غیبت ، حسادت ، جسجوی راه های دزدی و قاچاق مواد مورد ضرورت آن وزارت خانه چیزی دیگری نیست .
هیچ حرکت مثبتی که به نفع زنان باشد در آن جا صورت نمی گیرد
بهترین راه آن است که این وزارت با یکی دیگر از وزارت خانه ادغام گردد و یا اینکه کاملا درش بسته شود.
وزارت زنان به معنای آگاهی رسانیدن به زنان و مردان یک جامعه است و فراهم آوری زمینه های رشد فکری و ذهنی است نه محل وقت گذارانی و مصرف بیهوده بودیجه ایکه مربوط ملت افغانستان است .
دیگر اینکه کمکاری تنبلی خوشگذارانی نه تنها در این وزارت بلکه در اکثر .زارت خانه مشهود است .
موفق باشید

>>>   به نظرم وزارت امور زنان را نام دوباره بگذارند « ورارت کترینگ و آشپزی برای محافل عروسی ، شیرنیخوری ، نکاح ، تخت جمعی ، شب خینه و محافل خوشی شما »
ظزفیت وزارت امور زنان در همین حدود است .

>>>   جناب سهیلی، سازمان زنان تنها یه اسم است کدام صلایت از خودشون ندارند صرف یک نمایش نامه ای از 8 مارس و مقدار بودجه که سالانه می گیرند از گوسفندی یک پا به خور قشر زنان می‌دهند متباقی منان الناس آنون 8 مارچ هم الکی و توان انجام هیچ کاری رو ندارن حتی خانه های عفاف که ماشالا همه با عفاف زندگی می کنن معاش های مجانی و... می گیرند و مانن سازمان ملل تنها شمارش بم های که توی سال در افغانستان فرود بیاند رو می کنند از این سازمان بی دفاع خیری نه به زن می رسد نه به مرد و مانن سازمان پرموت پول به جیب های بی بی گل، قندی گل، شرین گل، نفس گل و بعضی وقتا به جیب گل آغا هم سرازیر می‌شود.

>>>   شتر کجایش راست است که گردنش راست باشد؟
آیا از کار کرد های دیگر وزارت خانه ها مردم دل خوش دارند که از وزارت رنان داشته باشند؟
همه وزارت خانه ها نه پرسونل مجرب و نه بودجه کافی و نه توانایی لازم و نه هم اراده قوی برای انجام وظایف خویش دارند.همه فقط در رشوه و فساد و سؤاستفاده از مقام و واسطه و خویش خوری و غیره غرق هستند.

>>>   با عرض حرمت به همه دوستان :
من از ولایت غور هستم در طول سه, چهار دهه از مرکز ولایت غور ال ولسوالی چشت شریف که مر بوط ولایت هرات میباشد به جز الی دو یا سه کیلو متر مرا کز ولسوالی ها در اختیار و حاکمیت دولت قرار داشته دیگ در تمام قریه جات در طول همین مدت نه دولت بوده و نه قانونی حالا شما خود فکر کنید که وزارت های زنان , جوانان , مواد مخدر و حج و اوقاف چه کرده اند و چه می کنند بهتر است این وزارت خانه ها لغو و بودجه آن به قوای مسلح داده شود .

>>>   در غرب و آسترالیا آنانی را که همیشه کاپی گرا هستند بنام copy cat یا پشک مقلد یاد میکنند. و آنچه شما در مقاله تان گفته اید: "نمی فهمم چرا هیچ زن آگاه (مسلط بر وضعیت زنان و حقوق آنها ) عهده دار هیچ پست کلیدی برای ایجاد تغییری واقعی نشد" همان نتیجه پشک هایی مقلدی است که توسط غربی ها بر شانه هایی ملت نشسته اند زیرا درین کشور ها هم عین روند جریان دارد. مسئولان امور درین کشور ها از آن سیاستمدارانی که از حقوق مردم دفاع کنند خوششان نمی آید و بزودی از کار برکنار می شوند زیرا اقتصاد قوی آنست که جیب پیسه داران زیادتر بپندد.
درین جا هم این کوکو گل ها در راس قرار دارند و به گفته شما کاری جز برگزاری سمپوزیم دیگر کارنامه ندارند زیرا نمی خواهند به اصطلاح دماغ مسئولین مرد سالار را بیازارند و خدای نخواسته ازرسیدن تقدیر ها و مدال ها بی نصیب بمانند. با اینکه وضعیت حقوقی زنان در آسترالیا نظر به دیگر کشور هایی غربی بخصوص امریکا به مراتب بهتر است مگر در جریان سه ماه اخیر چندین زن حزب حاکم (لیبرال) از حزب شان بخاطر شیوه مرد سالاری این حزب استعفا دادند.
ما به زنانی مانند صدراعظم فعلی نیوزیلند ضرورت داریم (در سرتاسر کره زمین) خوب است خودتان کارنامه هایی این شیرزن را بخوانید زیرا درینجا نمی گنجد.
بدون تامین عدالت واقعی اجتماعی (بخصوص اقتصادی) هیچ راه حلی که کاربرد واقعی داشته باشد وجود ندارد که آن هم به هوشیاری و درک خود مردم وابسته است. تا حکومت سرمایه بر قرار است همین سوخت است و همین سوزش.
آزاده

>>>   کاش حمام میبود اقلا پاکی خو وجود داشت ولی زارت امور زنان جای بد اخلاقان و نا پاکان است و کثافت دانی - خداوند سر نگونش بسازد که فرهنگ غربی را تبلیغ و ترویج میکند

>>>   الله خوب وزارت است نگو راز دل کدن وگله وگزار بیخی کیف می کنه ادم شامل شوی در همین وزارت .
بی بی گل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است