آلمانی‌ ها پس از آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۷/۱۰/۸ کد خبر: 156684 منبع: پرینت

هزاران سرباز آمریکایی به خواست دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، به زودی از افغانستان خارج می‌شوند. هارالد کویات، بازرس کل پیشین ارتش آلمان می‌گوید خروج نیروهای آلمانی از افغانستان بعد از خروج آمریکایی‌ها حتمی است.
پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد نیمی از سربازان این کشور از افغانستان خارج خواهند شد، آلمان نیز به فکر خاتمه ماموریت ارتش این کشور در افغانستان است.

به گزارش دویچه وله، هارالد کویات، بازرس کل پیشین ارتش آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" گفته است که اگر آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شوند، ارتش آلمان دیگر دلیلی برای ادامه ماموریتش در افغانستان ندارد.
این جنرال سابق ارتش آلمان تاکید کرده است که اگر حفاظت و پشتیبانی از سربازان آلمانی در افغانستان صد درصد تضمین نشود، ارتش آلمان باید به ماموریتش در افغانستان پایان دهد.
کویات افزود که او انتظار ندارد کشورهای عضو ناتو مانند بریتانیا تعداد سربازان خود را افزایش دهند تا کاهش سربازان آمریکایی را جبران کنند.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۰۰ سرباز آلمانی در چارچوب برنامه ناتو برای پشتیبانی و آموزش نیروهای افغان در این کشور مستقر هستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، خواهان بازگشت نیمی از ۱۴ هزار سرباز آمریکایی مستقر در افغانستان شده است. گفته می‌شود ترامپ به وزارت دفاع این کشور دستور داده تا روند انتقال سربازان را آغاز کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمانی ها
آمریکایی ها
نظرات بینندگان:

>>>   همانطوری که جامعه جهانی و شورای امنیت در مورد اعزام قوای ایساف که شامل چهل کشور است ،به افغانستان تصمیم گرفتند و آن را تصویب کردند،باید با در نظر داشت شرایط امنیتی در افغانستان،در مورد خروج آن نیز تصمیم بگیرند.
اگر شرایط امنیتی ایجاب میکند،باید باشند و اگر ایجاب نمی کند.باید خارج شودند.
البته پارلمان های کشور های مربوطه نیز حق بودن و یا خروج قوای خویش را دارند و کشور ها در مقابل تصاویب پارلمان هایشان.در مورد خروج و یا بودن قوای شان،حق اعتراض ندارند.
در نهایت ملل متحد نیز میتواند قوای خویش را یا سربازان کلاه آبی را جایگزین قوای ایساف در افغانستان کند.
البته همه این تصامیم مشترکاً در جلسه مشترک شورای امنیت ملل متحد و کشور های عضو ناتو و دیگر کشور هایی که در افغانستان قوا دارند ،با دولت افغانستان یکجا تصمیم اتخاذ خواهد شد.
اما حالا موضوع مهم سرنوشت مذاکرات صلح و یا حکومت موقت و یا انتخابات ریاست جمهوری است.
تا زمانی که نتایج آن معلوم نشود،پیش بینی در مورد خروج نیرو های خارجی مشکل است.
یک مرتبه جورج بوش قوای خود را از افغانستان کم کرد و توجه خود را به جنگ عراق کرد.
با آمدن بارک اوباما تصمیم خروج قوای امریکا از عراق گرفته شد و ازدیاد آن به افغانستان و بعداً دوباره تقلیل آن در افغانستان.
با آمدن دونالد ترامپ نیز یک بار ازدیاد صورت گرفت و حالا دوباره در فکر تقلیل است.
در عراق نیز آن قسمی که بارک اوباما گفته بود.خروج کامل نیرو ها صورت نگرفت و حدود پنج تا هفت هرار سرباز امریکایی هنوز در آنجا مستقر هستند.
اما موضوع عمده شرایط امنیتی این کشور ها نیست،بلکه موضوع عمده انتقال بودجه این سربازان تنقیض شده و ازدیاد شده است،که از یک مرجع به مرجع دیگر انتقال داده میشود، تا از آنجا خورد و برد صورت گیرد.
حالا فکر میکنم که مثل دوران رونالد ریگن،یک بخش بودجه تنقیض سربازان در افغانستان و سوریه،در بخش سپر دفاع هوایی در فضای کیهان سرمایه گذاری میشود.
روی همین منظور وزیر جدید دفاع یکی از کارمندان سابق شرکت هوایی امریکا است.
بنأ هر رییس جمهور جدید امریکا که جدیداً می آید،پلان های کاری و خورد و برد خود را دارد ،نه ار کار های رییس جمهور های گذشته خود تقدیر میکند و نه هم از کار آنها تقلید میکند.
در غیر آنصورت نوع آور نخواهند بود و در تاریخ منحیث دنباله رو ثبت خواهند شد.
دموکراسی نیز چنین ایجاب میکند که هر کس خودش باید نوع آور باشد.
اما فکر میکنم که امرالله صالح هنوز مفهوم دموکراسی را بطور دقیق نمی داند.

>>>   یکی از اعضای ناتو بدون ذکرنامش افشا کرده است که بزودی دوسرباز دیگر از کشور گواتیمالا برای پیروزی و ختم جنگ درافغانستان وارد کابل میشوند ، منبع نگفت امتنیت آنان درزمانیکه مقیم افغانستان هستند توسط چی نیروئی تامین میگردد ، مصارف ماهانه هریک ازین سربازان دوصد هزار دالر درماه است که توسط ناتو ازسرجمع پول های که بنام کمک به افغانستان است تادیه میشود
ر

>>>   المان برود كشور هاي گشنه و درمانده همسايه كه خود شان نان خوردن ندارند به جان ما ميافتند. المان و تركيه بهتر از ايران گرسنه و پاكستان دالخور است. اين دو شغال گرسنه لاشخور در فكر لاش افغانستان اند و چشم به استخوان مرده و اهن كهنه و چپلك و پلاستيك كهنه ما دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است