افزایش فعالیت های سازمان سیا در ننگرهار و خوست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ کد خبر: 156727 منبع: پرینت

«نیویارک تایمز» فاش کرد که تیم‌های تعقیب مبارزه با تروریسم در ولایت‌های «ننگرهار» و «خوست» واقع در شرق کشور توسط عاملان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استخدام شده‌اند و تجهیز و آموزش داده می‌شوند.

این نشریه آمریکایی نوشت که این نیروها در عملیاتی مخفیانه بدون محدودیت قوانین درگیری که به منظور حفاظت از غیرنظامیان طراحی شده است به حملات شبانه، شکنجه و کشتار می‌پردازند.
به گزارش شفقنا، بر اساس این گزارش و به نقل از مقامات ارشد و خارجی دو تن از موثرترین و بی‌رحم‌ترین نیروها در خوست و ننگرهار واقع در شرق افغانستان بطور عمده توسط سیا حمایت می‌شوند.

به گفته مقامات ارشد رهبری این نیروها توسط افغانستان نمایشی است و تنها نمایندگانی از کابل برای هماهنگی این نیروها حضور دارند. تایید پیش از یورش یا در دقایقی پیش از حمله مقامات افغان یا حتی پس از عملیات از آن مطلع می‌شوند.

سازمان ملل نیز از کشته شدن غیرنظامیان و «گزارش‌های مداوم و موثق از تخریب عمدی اموال غیرنظامیان، بازداشت غیرقانونی آن‌ها» و دیگر موارد از این دست توسط این یگان‌ها ابراز نگرانی کرده است.

سازمان ملل بطور ویژه با اشاره به نیروها در خوست تصریح کرد که این یگان خارج از ساختار دولت افغانستان با «نبود شفافیت و تداوم مصونیت» فعالیت می‌کند.

«خوشحال خان» از ساکنان شهرستان «بتی‌کوت» ننگرهار دربار حمله این نیروها به قریه محل اقامتش گفت: وقتی این نظامیان حمله کردند ابتدا گمان کرده آن‌ها تروریست‌های داعش هستند و پس از منفجر کردن دروازه شروع به شلیک کردند.
وی تصریح کرد که این نیروها «انگلیسی» و «پشتو» صحبت می‌کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننگرهار
خوست
سازمان سیا
نظرات بینندگان:

>>>   جلال اباد در این روز ها خوب شهر امنیت شده هچ انتحار و انفجار رخ نداده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است