آقای قانونی! ریاست ملکیت اجدادی هیچ کسی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ کد خبر: 156813 منبع: پرینت

آقای قانونی! "کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد!"
آقای قانونی!" ریاست به ما نمی رسد" ولی ما به ریاست می رسیم!
آقای قانونی! ارگ به ما نمی رسد ولی ما به ارگ می رسیم!
آقای قانونی! ریاست نزد ما به پای خود نمی آید ولی ما با پای خود نزد ریاست می رویم!
آقای قانونی! معاونیت برای ما حرام است مثل گوشت خنزیر، ولی ریاست حلال است مثل شیر مادر!
آقای قانونی! ریاست حق تبهکاران، فاشیستان، طالب پرستان و تروریست پروران نیست، بلکه حق تروریست ستیزان، طالب ستیزان و فاشیست ستیزان است!
آقای قانونی! ریاست ملکیت اجدادی هیچ کسی نیست نه از پشتون و نه از تاجیک، نه از قندهاری و نه پنجشیری، ریاست حق مشروع و طبیعی هر شهروند این سر زمین صرف نظر از قومیت، جنسیت و مذهب و محل زیست است!
آقای قانونی! در سده بیست و یکم با افکار قرون وسطایی و ارباب رعیتی نمی توان زندگی کرد!
آقای قانونی! اتمر نمی تواند غنی را از ارگ بیرون کند، ولی مردم ما با اتفاق و اعتماد به نفس و توکل به خدا و باور به پیروزی حتا فرعون را از بهشتش بیرون می کنند!
آقای قانونی! راهی که تو می روی به ترکستان است! خواب های طلایی صدارت را هرگز نخواهی دید. عشق آتشین تو به معاونیت در پوشش تغییر نظام را حتی کودکان می دانند.
اگر غنی تو را معاون می گرفت، تو هرگز به اتمر بیعت نمی کردی.
آقای قانونی! جامعه تاجیک یک جامعه گوسفندی نیست، که مثل گوسفند با تو یکجا خود را در دریا به اندازند. تو برای جامعه تاجیک از کنفرانس بن به بعد یک مرده سیاسی بیش نیستی.
در این روز های سر نوشت ساز که کابوس امارت وحشت طالبان به سر انتخابات و تمام زندگی سایه افگنده است توطئه چینی ها و شر اندازی های تو میان مردم ما یک خیانت نابخشود نیست.
نقشه راه تو نقشه معاونیت در رکاب اهریمن است ولی نقشه راه جامعه تاجیک ریاست و نبرد با اهریمن است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
ریاست
نظرات بینندگان:

>>>   وحید مرزبان
«ریاست هم بر ما و شما نمی رسه».
چقدر وحشتناک و فریبنده و زجرآور است این جمله!
جناب قانونی صاحب!
ریاست به ما می رسید اگر جنابعالی در کنفرانس بن ایستادگی می کردید،
ریاست به ما می‌رسید اگر داکتر صاحب عبدالله در انتخابات ۸۹ ایستادگی می کرد،
ریاست به ما می رسید اگر داکتر صاحب عبدالله در انتخابات ۹۳ ایستادگی می کرد،
خلاصه ریاست به ما می رسد اگر دوباره معامله ای درکار نباشد.
به باور من؛ تا زمانی که ریاست را نگیریم و خود ما نظام را تغییر ندهیم، طرف مقابل با در اختیار داشتن ریاست، به هیچ عنوان بر تغییر ساختار نظام تن نخواهد داد.
پ ن: ریاست به ما نمی رسد، ما باید خود را به ریاست برسانیم.

>>>   ( فکر هرکس به قدر همت اوست ! )
از روی تجربه گفته است چون یک ودونوبت که به نسبت پاشا گردشی بریاست رسیدند چنان خرابی کردند که حالا خود شان قانع هستند که توانائی ریاست را ندارند

>>>   ( مـرغ کـــور و آب شـــــــــور !)
ما ودیاست خیلی از هم دورهستیم ،همین معاونیت را هم اگر بدهند خانه شان اباد بحق شان دعا میکنیم ،
ماصرف برای اختلاس دزدی وفساد ساخته شده ایم

>>>   من برای همه تا جک ها اختار می دهم اگر در اینده شما معاون پشتو ن شود دیگر سر تان از بریدن است ایا در طول تاریخ پشتو ن های ستو ن پنجم باید بالای همه حکم فرا باشد اتفاق کنید دیگر هو شار شوید همشن افغا ن های غول بالای شما تا کی حکم فر مای کند غیرت داشته باشید

>>>   محتوی انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان موضوع و سرحد بندی قومی را به خود گرفته است . در حالیکه کاندیدها نه به حساب قوم و تبار شعار های انتخاباتی و پلاتفارم کمپاین انتخاباتی خویش را تد وین نمایند بلکه خودرا خدمتگار مردم و طبیب برای درمان درد ها و الام مشترک میان تمام ملیت ها معرفی نمایند و واقعا از دل و جان مدعی خدمت به تمام مردم افغانستان باشند. متاسفانه عده ای از رهبران تنظیمها که در زمان جنگ غیر عادلانه از نعمات خیرات برخوردار بودند و در جریان نصب حکومت اسلامی در ۱۹۹۱ در افغانستان هم چنان الی ختم حکومت شان با قوه توسط طالب و نصب دوباره ای انها توسط amrica یعنی sugar dady جهادی ها بر مسند قدرت و امدن همان افرادی که در گذشته پوچاق خور و خیرات خور بودند امروز نیز مثل مگس بدور عسل پرواز مینمایند تا یکبار دگر لذت پول و کسب مال و منال را بچشند...نه تنها قانونی بلکه از برادران مسعود تا فامیل ربانی و تمام رهبران و اعضای تنظیم ها و انهاییکه در این مدت مانند محمد زایی ها اکت کرده و میکنند و فامیل های شان در انتهای ارامش در داخل یا خارج زندگی دارند با ید بدانند که مردم افغانستان منبع رای نیست که شما پیوستگان به تاریخ را حاکم خویش بسازند.نباید در انتخابات موضوع ملیت و ملیت بازی در نظر گرفته شود بلکه اصل شایستگی و اهلیت و صداقت . ما مسوول اینده ای خویش استیم و در انتخاب خود دقیق باشیم تا نه شود که فریب خورده و زبان و دهان به شکایت بگشاییم و از انتخاب خود ندامت کنیم .
امیر زاده صاحب.. شما فرموده اید که ریاست حق هر شهروند صرف نظر از....و مذهب میباشد من با شما موافقم . اما امروز یکی از شرایط برای کاندید شدن مسلمان بودن است که این بذات خود غیر دموکراتیک است اگر در اینده یک هندو شایستگی رییس شدن را داشته باشد او صرف بخاطریکه مسلمان نیست نمیتواند به ارزوی خود برسد پس این بذات خود تلف کردن و زیر پا گذاشتن حق یک شهروند است . بهتر است در اینده روی این موضوع که هر شهروند بدون در نظر داشت رنگ پوست مذهب تعلقیت قومی و ملیتی ...حق کاندید شدن را دارد بیاندیشیم و روی تغییر این شرط در قانون اساسی فعلی مکث جدی نماییم . در غیران شرم بر ما خواهد بود که حرف از دموکراسی بزنیم.
فخر اهنگر

>>>   ساختار نظام را از طریق مادونی و معاونیت اتمر لنگ تغییر میدهد۰ بیشک والله۰

>>>   "ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید با این ضعف و قبول عقارت خودتان۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که شما تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه با شئونیزم و تمامیتخواهی اوغان نمیشوند؟
چرا در مقابل همدیگر گذشت ندارید، چرا از امتیاز طلبی های شخصی و گروهی نمیگذرید، و چرا موفق به ایجاد یک جبهه متحد اقوام مختلف بر علیه شئونیزم قبیله نمیشوید؟
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ چرا نرسد؟

>>>   سخنان فوق الذکر برادر نویسنده کاملاً واقعیت است اما ما ازین تیکه داران خویش که حالا لنگ حمام گشته اند و هرکسی آب خود را سرشان خشک میکند کدام گلایه و قصۀ نداریم .
انجنیر ولی الحق

>>>   قانوني نامش قانوني است ولي يك كارش به قانون برابر نيست. يك معاون ادم است سر معاون كي حساب ميكند؟

>>>   آقای قانونی طفل نیستی دو نزن به اجداد تعرض نکو نتیجه منفی دارد
ما هم گفته میتوانیم که این بلند منزلها وکوچ ها ملکیت اجداد کس نیست ولی تا الحال نگفتیم تا روزش بیآید درسیاست دوزدن وبدماشی مجاز نیست

>>>   امیر زاده صاحب .. چرا در موضوع رهبر بودن موضوع پنجاه پنجاه را مطرح میکنید؟ چرا به جای پخش زهر ملیت ستیزی میان مردم از اصل شایستگی و داشتن اهلیت و لیاقت برای رهبر بودن و رییس بودن شما و عده ای از هزاره های قلم بدست و عده ای از پشتونهای متعصب بحث نمیکنید . شما نیز همانند متعصبین و شوونیستها مریض و کجرو استید.این تفرقه اندازی ها از زاویه قوم و ملیت و مذهب کار راستگرایان افراطی اسراییل و پلانگذاران ونقشه کشان CIA و استخبارات انگلیس است. انها یوگوسلاویا را تجزیه کردند و بعدا استین برای تجزیه ای عراق و سوریه بالا زدند و تصمیم گرفتند تا این منطقه را از لحاظ تعلقات مذهبی تقسیم کنند که در نتبجه جان ملیونها انسان از دست رفت و پلانها هم تقریبا نقش بر اب شد.افغانستان توان و برداشت جنکهای قومی را ندارد.بلی مبارزه و ایستاده گی علیه هر نوع شوونیزم صورت گیرد ولی حمله بر مجموع ملیت و قوم و چشم پوشی از تاریخ انها اشتباه جدی است که شما و امثال شما روشنفکران مسوول خواهید بود. کی گفته است که حزب جمعیت اسلامی و یا حزب اسلامی نمایندگان ملیتهای خاص استند این احزاب نمایندگان تاجیک و هزاره و پشتون نیستند این ها نمایندگان تامین منافع یک گروپ وابسته به خود شان استند که نه در گذشته و نه در حال و اینده مصدر خدمت به مردم خواهند شد . نه قانونی و نه ولی مسعود و نه صلاح الدین ربانی نمایندگان مردم و بخصوص تاجیکان اند . شما کجا نماینده ای واقعی مردم را دیده اید. در زمان ظاهر شاه انتخابات شاروالی شد در جمله ای کاندید ها غلام محمد فرهاد مشهور به پاپا بود . صندوق رای او انقدر پر شده بود که جا برای انداختن رای نبود و او بدون مصرف پول انتخاب و شاروال شد و خدمات شایان برای شهریان کابل انجام داد و به همین ترتیب نمایندگان احزاب سیاسی در پارلمان وقت توسط مردم نه با پول و یا حمایت یک قوم و قبیله وارد پارلمان شدند و از حکومات حساب میگرفتند.این است طریق رسیدن به کرسی های پر مسوولیت.
کنشکا
و من الله توفیق

>>>   نود و پنج فيصد پشتون ها طرفدار طالبان استند و پنج فيصد راي باقيمانده شان بين رهبران دولتي شان تقسيم شده كه به اتمر نيم فيصد ان تعلق نميگيرد. ساير اقوام هم از اتمر دل خوش ندارند. پس من هم نميدانم كه محقق و قانوني به اساس كدام محاسبه معاونت اتمر را پذيرفته اند. ؟
شما باور كامل داشته باشيد كه اين پنج فيصد دولتي هاي پشتون هرگز روي رياست جمهوري را نميبينند اگر ما غير پشتون ها معاونيت شان را قبول نكنيم.
ولي متاسفانه ديده ميشود كه رهبران ما با نفوس و راي ما انها را رييس جمهور ميسازند.
و ان رييس جمهور پشتون كه خود ما ان را رييس ساخته ايم توسط وزراي قوم خود ما ، ما را تار و مار مينماييد.
چرا خود تان نميخواهيد رييس جمهور شويد؟
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   هیچ جنگی سیاستمدارنیست وهیچ سیاستمدارجنگی نیست ازاینها چی گیله وتوقع کنیم بیچاره های سیاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است