افشای نوار خصوصی و فقدان ظرفیت مدیریت بحران
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۷    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ کد خبر: 156816 منبع: پرینت

هرچند متن و محتوای نوار در حوزه خصوصی تعریف نمی شود و یک پیام سیاسی غیر مستقیم به آدرس جناح مقابل می باشد، اما افشا و انتشار آن بطور گسترده در فضای عمومی این نکته را روشن ساخت که سیاستمداران ما،چندان به تعهداتی اخلاقی در حوزه سیاست عملی متعهد نمی باشند.

ما عادت کرده ایم تا بجای نقد‌ آگاهانهٔ گفتمان سیاسی موجود، آنرا انکار کنیم و با تظاهر و ریا شعار های آرمانگرایانه بدهیم در حالیکه برای عمل به آن راهکار و بستر مناسب را فراهم نیاورده ایم.

نظر آقای قانونی، متأسفانه یک گفتمان نسبتاً عام در میان اکثریت رجال سیاسی تاجیک‌ها می باشد و ما سالهاست از زبان این سیاستمداران همین استدلال را شنیده ایم.
اگر با نگاه آسیب شناسانه و دقیق در حوزه سیاسی تاجیک ها نگاه کنیم، کلید بحران در عدم تشکیلات مدرن،سیاست ورزی و مدیریت مافیایی و عدم مشورت علنی در راهکار های عملی و تیوریک می باشد.

من بارها انتقاد کرده‌ام که چرا مجالس شورای رهبری جمعیت علنی نمی باشد و چرا فعالان مطرح سیاسی از اظهار نظر علنی وحشت دارند و هنوز در تاریکخانه ها تصمیم می گیرند؟

بهر حال افشای این نوار در فضای عمومی هم اکنون بحرانی را ایجاد نموده است که بیش از همه؛ جمعیت اسلامی افغانستان،کاخ سپیدار و بازیگران مطرح سیاسی را در موقعیت دشوار قرار داده است و مدیریت بحران به نفع ما وظیفه رهبری است.

اتهام بستن های ناروا، هتک حرمت، بهتان و انکار واقعیت های سیاسی موجود دردی را دوا نمی کند، بهترین کار این است که آقای قانونی و سایر کسانیکه از آنها نام برده شده است در یک مناظره سیاسی آزاد درون تشکیلاتی از گفتمان و دیدگاه های موردنظرشان دفاع نمایند و مردم بهترین داوران اند و به بهترین دیدگاه رأی خواهند داد.

اکنون زمان آن رسیده است که سیاستمداران ما با درک اهداف بلند سیاسی به فصل جبن سیاسی و خود سانسوری مهر پایان نهند، اگر واقعاً می خواهند فصل نوینی از تاریخ سیاسی را رقم بزنند.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فقدان ظرفیت
مدیریت بحران
نظرات بینندگان:

>>>   خوش بود گرمحک تجربه اید بمیان
تا ( سفید !!! ) روی شود هرکه دراو غش باشد

>>>   تا جمعيت جمع نگردد زير چتر با همي
كار شان بس زار باشد أين يقين ميدان همي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است