انتقاد از قانونی، توجیه خیانت های عبدالله نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۶    ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ کد خبر: 156846 منبع: پرینت

مقصر بحران امروزی، بی اعتمادی و سردرگمی میان نخبگان منسوب به جامعه تاجیک قبل از همه عبدالله است. او نمی تواند بار سنگین خیانت به حوزه مقاومت را زیر حملات سیاسی و فشار های روانی بر سر یونس قانونی پنهان کند. عبدالله بحیث مار آستین هنوز از نیش زدن به تن مجروح جامعه تاجیک و نخبگان آن دست نکشیده است.

او آگاهانه به دستور واشنگتن انتخابات برده سال ۲۰۱۴ را به اهریمن رها کرد و ۵۰ فیصد حق مشروع میلیونها نفر را به غنی تسلیم کرد. تمام کارنامه او در بیشتر از ۴ سال گذشته آرایش و خوشگذرانی است. او هنوز آب را خت می کند که بار دیگر بحیث کاندیدای مردم شما ظهور کند.

یکی از میراثهای سنگین خیانت او به جامعه تاجیک بازتولید ذهنیت معاونیت است که گویا غربی ها به غیر از پشتون ها رییس جمهور تاجیک را نمی پذیرند.
اگر او با استقامت از برنده شدن مردم دفاع می کرد و حد اقل از ۵۰ فیصد قدرت دست داشته اش استفاده می کرد، نه قانونی و نه کدام فردی دیگری منسوب به جامعه تاجیک به این ذهنیت پوچ نمی رسید که" ریاست به ما نمی رسد!" ما باید معاون شویم.

ذهنیت رییس نشدن را عبدالله به میراث گذاشته است.
حالا جامعه تاجیک مجبور است که برای چند دهه دیگر با این ذهنیت پوچ که "ریاست به ما نمی رسد"، با میراث شوم عبدالله مبارزه کنند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   اینها نه نخبه هستند ونه کدام تاجک اینهارا بحیث رهبر قبول کرده ، این گروپ ...صرف به فکر خود هستند

>>>   به كفته عوام " سر شما نا خلافان تجزيه طلب بوى قورمه مى دهد!! براى شما همين معاونيت هم زياد هست در يك انتخابات يدون دخالت خارجى
" ماستر هاى شما خاينين" شما را يك ولسوالى هم نه خواهد رسد!!!

>>>   اقای امیرزاده!فکر کنم اصطلاح مقاوت وقتی استعمال دارد که شخص یا گروهی از سنگرخودمردانه وار دفاع کند.اگر گروهی از ترس چند طالب پای لچ٫بدون نشاندن حد اقل مقاومت با وجوددر اختیار داشتن همه امکانات دولتی فراررا برقررارترجیح داده وهمه در یک دره در سوراخهای کوه پت میشوند٫انها نیروهای فراراندنه مقاومت.
عاقل

>>>   درمنطقه ما اگر طفلی دوامدار مریض شود اسمش راتعغیرمیدهند٫ ازین لحاظ چون جنگ در وطن ما زیاددوام کرد٫پس ازین میتوان عوض اصطلاح نیروهایجهادومقاوت٫اصلاح نیروهای جهالت وفراررا بکاربرد.

>>>   ....همه شانرا بشرماند، همه شان در قتل مسعود شهيد و رباني شهيد دخيل هستند، خداوند مال دزدي هايشان را در همين دنيا آتش جهنم برايشان بگرداند.

>>>   عبدالله به مردم گفت قطعه قطعه شوم رياست جمهوري تقلبي را قبول ندارم. ولي وقتي جان كيري را ديد گفت ببخشيد كه من اول گفتم '' نو ووي'' .
در ٢٨ ولايت كشور عكس عبدالله به حيث رييس جمهور در دروازه هاي شهر و چوك ها نصب شد. و مردم وي را رييس جمهور اعلان كردند ولي اين شخص بي همت به چشم مردم خاك زد و رياست جمهوري را به غني واگذار شد و بعدا همان پنجاه فيصد را كه قبول كرده بود نيز از دست داد و به حيث سخنگوي غني ايفاي وظيفه نمود و حتي نيرو هاي تاجك و ازبك و هزاره را در كشور تار و مار كرد.
باييد ازموده را نباييد ازمود. زيرا حضرت رسول اكرم ص فرموده اند :
مسلمان را از يك غار دوبار مار نميگذرد.
عبدالله از نظر تاجك ها يك مار است بايد خود را ازين مار و اين مار را از خود دور نگهداشت.
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   جناب امیر زاده انتقاد اسان است وقتی داخل پروژه وسیستم شوی انگاه میدانی که مشاکل طاقت فرسا دامن گیر است ودر دام افتیده گان میدانند که به چه مصایب والام دست وگریبان اند خارجی ها همه را در دوراهی وحالت بیچارگی محاصره کرده اندبعد از سقوط دولت داکتر نجیب چندین سال نیروهای مقاومت را که بار عظیم ان را تاجک ها به دوش داشتنددریک جنگ داخلی درگیر نموده تا توانستند نیروهای انهارا مضمحل نمودند وبعد طالب را با حمایت مستقل خلیج وفوج منظم پاکستان بالای انها مستولی گردانیدند واهسته اهسته سران دلسوز ووطندوست انهارا شهید نموده واز صحنه حذف کردند وبه تعبیر جناب عالی همین مار های استین ومعامله گران بد نام ماندند وما نتیجه چنان شد که امروزه ملت مظلوم رنج بی پایان ان را با گوشت وپوست خود لمس مینمایند واینهای که به دام افتیده اند نیز نمیتوانند ازدایره ای غلامی ودنباله روی خودرا بیرون کنند
اوراز محمد نور

>>>   یا رئیس باید شدن یا ناظر کارکرد او
گر شوی معاون ترا حالت ز دوستم بدتر است

>>>   در عصر حاضر رئیس شدن و معاون شدن به زور وزر امکان ندارد و مبنای اصلی رئیس جمهور شدن و معاون شدن انتخابات است ودر انتخابات فکتور عمده را اکثریت بازی میکند کسی اکثریت است باید رئیس جمهور شود وکسی که در اقلیت قرار دارد باید معاون شود در هیچ کنج دنیا اقلیت برنده انتخابات شناخته نشده و درهیچ کنج دنیا اقلیت رهبری دولت و حکومت را به عهده ندارد بناء این چیغ زدن ها واین اصطلاحات مزخرف مقاومت را عنوان کردن بیجا وبی مورد است واگر امریکا از غنی و یا کرزی ویاهم اتمر حمایت میکند میداند که از یک قوم که از اکثریت مطلق مردم افغانستان نمایندگی میکند در نهایت باید یاداور شد که استفاده سوء از کلمه مقدس جهاد و کلمه مزخرف مقاومت سود ندارد و هیچ درد مردم افغانستان را دوا نمیکند به اکثریت و اقلیت باید تن داد و انرا باید پذیرفت
رحمانی از فلوریدا امریکا

>>>   من دیگر چیزی نمیدانم تنها چیزی که خیلی به آن اخلاص و معتقيد هستم.و تاریخ هم گواهی میدهد آن های که در این مملکت خیانت نمودند ویا به چشم مردم خاک زدن.به اشکال گوناگون وفجع ازاین دنیا رفتن

>>>   عبدالله عبدالله گرچه یک خبط سیاسی بزرگ را متقبل شده اما نزدیکان و. همقطاران اش در راه مبارزه و. حنجالها سیاسی اش اورا نیز تنها گزاشتند واز غنی حمایت کردند ،جرمی را که عبدالله مرتکب شده وجدان اش همیشه او. را رنج میدهد از همین سبب همیشه ظاهر خود. را آراسته و پیراسته میسازد تا باشد وجدانأ از نارامی بدور باشد ،در سیاست مردان نرم مزاد مانند عبدالله عبدالله را بدور افگند و. زمینه برای مردان آهنین که بتوانند تصمیم عاقلانه و شرافتمندان گیرند مساعد ساخت اما بدبختانه در افغانستان کنونی سیاستمداران و. دولتمندان همه غرق در گناه اند ومیلونها افغان مسلمان از این بابت رنج میبرند
عبدالله ریحان

>>>   نظر اقای رحمانی از فلوریدای امریکا دقیق است
وقار کلکانی از مزارشریف

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است