ده انسان «باعزت» در راس هرم جرم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ کد خبر: 156860 منبع: پرینت

وزارت داخله به طور غیر رسمی آمار وحشتناکی از زیرپوست کابل منتشر کرد.
در مجموع 1500 فرد مسلح دزد، اختطافچی،‌ قاتل، باجگیر و قاچاقبر هرم جرم کابل را می‌سازد. 28 هزار میل تفنگ در اختیار این افراد است.
این 1500 نفر در دسته‌ها و داره‌های مختلف تقسیم شده اند و هر دسته بخشی از شهر را به عنوان تیول و قلمرو جرمی‌اش انتخاب کرده است.
مرز قلمرو هر دسته مشخص است. افرادی که در قاعده‌ی هرم قرار دارند،‌ ماهانه تا 1000دالر «دستمزد» می‌گیرند. 200 تنی که بالاتر از قاعده هستند و در واقع نقش مهم در دسته‌ها دارند،‌ ماهانه تا 10000 دالر به جیب می‌زنند. بالاتر از آنان 80 تنی است که دسته‌ها و داره‌ها را رهبری می‌کنند. آنان بین 15 تا 20000 هزار دالر هر ماه به دست می‌آورند. 20 تن بالایی دیگر که هرکدام یک تا چند داره را دراختیار دارند، ماهانه تا 50000 هزار دالر گیر می‌آورند.
بالاخره در راس هرم 10 انسان متشخص، با نفوذ و به ظاهر با عزتی قرار دارند که ماهانه تا 300000 دالر می‌قاپند،‌ این 10 تن وظیفه‌ی رهایی مجرمان از زندان، اعمال نفوذ بر دستگاه قضایی و ایجاد پوشش حمایتی برای دسته‌ها تبهکار را به دوش دارند. عین فیلم‌های بالیودی. اولین بار است که وزارت داخله هرم جرم را نشان مان داد.
«فردوس کاوش»


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجرمان
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است کاش با اسناد . مدارک بیشتری شبکه ها را آشکار میساختی

>>>   جناب امرالدین صالح بنظر می رسد که آدم قاطع و با انظباطی است و کمتر به فساد آغشته باشد . امید که برنامه های کاری اش جامعه عمل بپوشد.
و من تاالله توفیق
شمس تمنا

>>>   اعضا وجنرالان وزارت داخله خود از مجرمین درجه یک هستند آنان اختلاس گران دسیسه سازان هستند که از طریق نامشروع پول حرام بدست می اورند همین سلسله مافیائی درشرکت انحصاری پنشیر وردک که سابق بنام ریاست امنیت ملای یاد میشد هم وجود دارد

>>>   اشرف غنی با این بهانه مخالفین سیاسی اش را از بین میبرد.اما حالا مخالفین داخلی به جای خود،مخالفین خارجی برایش پیدا شده است که نه با پیش کردن سفیر زن و نماینده ملل متحد زن،میتواند موافقت او را بگیرد و نه هم با مقرر کردن سلفی گیر اش یعنی محب منحیث مشاور امنیت ملی و نه هم با گریه و زاری.
خصوصاً بعد ازین که به زلمی خلیل راد وظیفه سپرده شده است که پلان صلح را با طالبان پیش ببرد،بیخی وارخطای از دست دادن چوکی خود شده است و مثل کسی را که آب ببرد،به قف دریا دست می اندازد،او نیز به امرالله صالح و خالد دست انداخت.
حتی سفیر صلح اش را نیز به پاکستان فرستاد و برایش گفت که به مجردی که در میدان هوایی اسلام آباد تا شدی،بغل خود را واز بگیر و آماده باش که وزیر خارجه پاکستان قریشی را در بغل بگیری و هرچه زور زد که رها کن،رهایش نکن و برایش عذر کن که یک رقم کند که چوکی ریاست جمهوری من از دست ام نرود.

>>>   آنانیکه ملیون ها دالر اختلاس کرده اند مجرم گفته نمیشوند چون دالر اسکناس خارجی است ودرقانون اساسی صرف پول ملی شامل جرم میشود

>>>   مجرم ترین افراد در ادارات کشفی وامنیتی موجودند

>>>   باييد از بالا شروع ميشد ولي از پايين هميشه شروع ميكنند فايده ندارد چون وقتي اب از بالا خت باشد پايين فلتر كردن جايي را نميگيرد.

>>>   امرالله و تمام پنچرمين ها بيك قسمي در تمام اين بي نظمي ها و زور گوئي ها مداخله داشته و دارند، و اين لست ها هم براي كسب نام و هم مال است ، امرالله بايد بداند كه نه او تغير كرده و نه اشرفو.

>>>   یک چرخ کابل را بزنیم
۱ـسرکوتل خیرخانه «امان الله گذر وحاج الماس»
۲ـطرف قرغه «حاجی شیر علم وملا عزت»
۳ـ پغمان «ممتاز حاجی به توان ۱۰»
۴ـکمپنی «طوفان»
۵ـکوه قوروخ «حاجی نوروز»
۶ـریشخور مورثین «سید حسین انوری»
۷ـطرف شهدای صالحین تا هود خیل «ملا تره خیل»
۸ـطرف کابل نو «الله گل مجاهد»
احمد سعید شهرنو کابل

>>>   اگر راست است پس از دسته ضعيف دستگيري را مطابق قانون شروع كن

>>>   انشاالله امراله صالح فعلا همه این مشکلات ها را حل می کند این خواست خداوند بود این شخص به این سمت برگزیده شود

>>>   این را همه میدانند که بزرگترین فاسدان در سمت های بالای حکومت قرار دارند.اما آنها خیلی باهوش عمل می کنند.همه این کثافت کاری ها توسط .....های پاين شروع می شود این های که در مرحله پاین فساد قرار دارد .یک وسیله ای است برای بالا دست ها.این ها دیگر عادت نمودند به حرام خوری.خودش.خانواده اش اقارب اش و گدا های اطراف اش به باتلاق کثافات فرو رفتن.دیگر گوشت و پوست شان مردار شده.اگر این ها واقعا کمی بوی از انسانیت میبردند هیچ وقت دست به فساد نميزدن.چون سرمایه که از طریق بانک های جهانی وارد کشور ما میشود.به بعيت المال تعلق ميگيرهد یعنی همگی مساوی از آن باید استفاده بکنندبرای مردم برای آبادانی افغانستان .نی این که میلیونها نفر با بدبختی و گرسنه گی زندگی بکند فقط برای این که چهار نفر فاسد وحرامزاده از خدا بیخبر حیف میل میکنند ....

>>>   مفسدین را نابود کنید همه شان را.
الله گل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است