فاتحه حزب جمعیت را بخوانید!
یونس قانونی عقلش را از دست داده و باید از دنیای سیاست بازنشست شود. قبل از اینکه افتضاح دیگری مانند کنفرانس بن که بخاطر خوش خدمتی به آمریکا، افغانستان را دو دست به کرزی تحویل داد، به بار آرود! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ کد خبر: 156937 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حزب جمعیت اسلامی زمانی پرنفوذترین، مقتدرترین و بزرگترین حزب سیاسی و نظامی افغانستان بود. تصمیم گیرندگان اصلی آن برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود بودند که پس از آنان بقیه اعضای حزب هرکدام به دنبال منافع شخصی خود روان شدند و این حزب تا سرحد سقوط و انحطاط کامل پیش برده اند.

در زمان حیات مارشال فهیم، امید آن می رفت که این سران این حزب از یکدیگر فاصله نگیرند و در ادامه راه بتوانند اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند اما پس از مارشال فهیم این امید به یاس مبدل گردید و صداقت و خویشتن داری صلاح الدین ربانی سبب گردید تا برخی از اعضای این حزب خود را در مقامی بالاتر از وی دیده بدون درنظر گرفتن مصالح تنظیمی و حزبی و پیروان شان، سخنان ناسنجیده ای بر زبان جاری کنند که به تفرق اعضا و پاشیدگی بیشتر این حزب گرایید که نشان از فریب دوباره آنان در توسط قبیله گرایان می باشد.

افرادی چون داکتر عبدالله که بخاطر باقی ماندن در یک کرسی تشریفاتی و سبمبلیک، تمامی همرزمان خود را معامله کرد و به تمامی آرمان های حزبی و تشکیلاتی خود پشت نمود و همراهی چند روزه با تشریفات قبیله را بر تمامی افتخارات گذشته ملی و مردمی ترجیح داد و باعث گردید تا حجب و قداست همرامی و همرزمی درهم بشکند و همراهان دیروزش در مقابل اش صف آرایی کنند.

پس از داکتر عبدالله، محمد یونس قانونی که همگان او را فردی سخنور و صبور می دانستند، جرات پیدا کرد و در مقابل همرزمان و هم تشکیلاتی هایش سخنانی را بر زبان جاری ساخت که بجای محبوبیت، بر تنفر مردمی نسبت بخود افزود و سبب گردید که در همین ابتدای راه معاونیت اتمر، یکی از نامزدان مطرح، طرد شود و شانس همراهی با یک تیم قوی را از دست بدهد. هرچند ممکن دوباره به آن تیم دعوت شود اما پس از آنکه حنیف اتمر در همین ابتدای راه پشتش را خالی کرد اگر دوباره با وی همراه شود، معلوم می گردد که عقلش را از دست داده و باید از دنیای سیاست بازنشست شود. قبل از اینکه افتضاح دیگری مانند کنفرانس بن که بخاطر خوش خدمتی به آمریکا، افغانستان را دو دست به کرزی تحویل داد، به بار آرود!

عطامحمد نور که در اکثر مقاطع با زبان برنده خویش می غرید و برهمگان می تاخت، اینک زبان در کام گرفته به عقل خود میدان داده است تا جلوی احساساتش را بگیرد و از تاختن بر همرزمان خویش ابا ورزد. هرچند وی سردمدار تاختن بر عبدالله و برخی دیگر از اعضای حزب جمعیت بوده است اما در این مقطع حساس زمانی که چند روزی تا پایان مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نمانده است، سکوت اختیار کرده بگونه ای وانمود کرده است که انگار اندیشمندانه منتظر یک فرصت طلایی است تا ضربه کاری بر رقبا و حریفان خود وارد آورد.

محمد اسماعیل خان نیز از جمله چهره هایی است که می توانست جنجال برپا کرده اوضاع پیش آمده را بغرنج تر بسازد اما فعلا با آنکه در تیم صلاح الدین همراه شده است، با هوشیاری تمام از حرکات و اظهارنظرهای احساساتی خودداری کرده به مصلحت سیاسی حزب جمعیت می اندیشد.

احمدضیا مسعود که انتظار می رفت در صف اول نامزدان ریاست جمهوری و یا معاون اول یکی از نامزدان برتر باشد، سکوت اختیار کرده مبهوت جدال لفظی همرزمان خود در حزب جمعیت است که بخاطر رسیدن به معاونت نامزدان قبیله، چگونه بر سر و کله یکدیگر می کوبند و منافع حزبی که هیچ، منافع ملی خود را نیز به فراموشی سپرده اند.

در این میان، احمد ولی مسعود شجاعانه به میدان آمده و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرده است، اما متاسفانه همرزمان وی تا کنون کنار او قرار نگرفته هرکدام جداگانه دنبال معاونیت سران قبیله در انتخابات هستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت
قانونی
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   درافغانستان عقل رهبران هم زیر زمین رفت ار خاطر چوکی و دالر کی باکی استاده شده که این رهبران بی عقل و شعور در پهلویی هم دیگر استاده شود وازبد بختی مردم نجات بیافت همه شان وطن فروش اعلام علقه بگوش است در این وطن که یک افغانی عاید دولتی نیست زمین و زمان را ریس جمهور گرفت ولذا بحال این ملت بیچاره وبا این رهبران رشخند بیغیرت .
مسافرجبری

>>>   مارمولکهایی که هر کدامش خود را امپراتور میداند.

>>>   اگر قهر نمیشوید جمعیت از ابتدا هم تنظیم وحزب نبود زیرا حزب از خود اساس نامه واصول وبرنامه داردمن که نقریبا چهل وپنج سال را با اعضای این منظمه اشنای دارم در زمان پیشاور ودر کابل تا هنوز برنامه واساس واصول انهارا ندیده ام ونشنیده ام یک تعداد مردم های با سلیقه ای مشترک دورهم گرد امده وچند صباحی راباهم گزرانیدند واسمش را گذاشتند جمعیت اسلامی با شهادت استادربانی اسلامی جمعیت راهم با انحضرت یکجا دفن نمودند ماند حزب جمعیت وصلاح الدین امریکای وکانادای وانگلیسی ویکی دو همراه وهم کیشش تعدادی هم به احترام جناب استاد وهمان اشتراک سلیقه تا کنون در محوطه ای این جریان باقی ماندند چون صلاح خان نه علم داشت ونه دانش وبینش سیاسی و... هیچ برازندگی از خود نداشت اهسته اهسته دیگران از اطرافش رفتند واوماند ویکی دونفر دیگر که به فاتحه هم نمی ارزند با وجود همین نداشتن ها از حزب اسلامی حکمتیار بهتر بود چون حزب اورا ای اس ای رهبری میگرد واین جریان را داخلی ها فقط همین قدر وبس
انا لله وانا الیه راجعون
ولایت خان

>>>   بخشی از اظهارات آقای جنرال ضاحی معین امنیتی امارات متحده عربی در پیوند به افغانستان:
- كمك كردن به افغانستان مانند آب ريختن در غربال است كه نه پر مى شود ونه معلوم و اگر به آنها كمك مى شود باید از طريق موسسات بين المللى كمك شود.
- افغانها مانند...ديوانه اند كه همه روزه همديگر خود رامى درند.
- يك تعداد افراد از قوانين معاف اند وهر قدر جرم وجنايت كنند مواخذه نمى شوند، بلكه به حيث رهبران قبول مى شوند.
- قدرتمندان حتى سلاح ومهمات جنگى را به دشمنان خود مى فروشند .
- پست ها وچوكى هاى دولتى همه به دالر خريد وفروش مى شوند .
- افغانستان در هر كار خوب در سطح جهان در آخرين درجه ودر خرابى ها وناكامى ها چون كار وبار مواد مخدر وقاچاق انسان وتجاوز بر صغار وغيره در اول لست هاى كشورهاى دنياقرار دارد،
- بچه های هفده ساله شان یکه به یک رتبه جنرالی میگیره وایقه جنرال دارن که اردوی هندو چین ایقه جنرال نداره.
فوادامان

>>>   قصه جمعيت اسلامي افغانستان بعد از سقوط حكومت رباني مفت شد، چون استاد جمعيت اسلامي افغانستان را در اثر فشار هاي شوراي نظار و پنجشير به جمعيت اسلامي ( ) تغير داد، كه ساحه فعاليت آن بيشتر فاميلي و قومي و سمتي شد، معلم سيدنورالله مجبور به پناهنده گي و رفتن به انگلستان شد، انجينير صاحب لالا گل (أيوب) به كانادا رفت ، داكتر نجيب الله لفرائي به زيلاند جديد ، و ديگران هم به خاطر افلاس و نا امني به پاكستان ، امريكا ، بعض كشور هاي ديگر اروپا و آسترالياء پناهنده شدند. و متأسفانه بعد از قتل استاد حالت بدتر از آن شد ، چون تشكيلات حزبي وجود نداشت بالاخره به اثر وساطت استاد سياف و كرزي شاهزاده صلاح الدين رهبر مؤقت براي ابد شد، و در سالهاي اخير درز هاي داخلي بزرگتر و قابل ديد شده است .
صلاح الدين نظر به سابقه تربيه و اخلاق فاميلي و مكان زيست و تعليمات عالي اش زيادتر فكر اسلامي وسيع دارد چندان به قومگرائي اعتقاد ندارد، و ديگران كه خودشان با جيب هاي بزرگ و پر از أموال به باد آورده بدون درك درست از اسلام ، خود را بزور داخل حلقه رهبري جا زده و دعواي زعامت دارند، مانند عبدالله، بي قانون، امير اسماعيل، شاه سابق مزار، و هيچ كدام اين ها اهليت و استعداد رهبري يك جريان سياسي اسلامي افغاني را ندارند، و بفكر من بايد زمينه رشد زعامت صلاح الدين از طرف ديگران مساعد شود و با همكاري و مشورت عمومي بتوانند جمعيت اسلامي افغانستان را مطابق به عصر جديد براي نسل حاضر دوباره سازي نمايند تا باشد كه جمعيت بتواند در سطح افغانستان و منطقه و جهان قدرت رقابت عالي پيدا نمايد.
و بزرگان فعلي جمعيت حقبين باشند و بدانند كه ديگر وقت مناسب براي افكار زورگوئي ما نيست ، بايد جمعيت ، اسلامي ، سياسي ،افغاني و جهاني باشد، و بزرگان بخود قدر قائل شوند و از تجارب خود هسته مشورتي براي كدر جديد باشند، در غير آن تنظيم هاي مادي شرق سابق و غرب فعلي جاي ما مسلمانان را در جامعه خود گرفته و مثل سابق ما حسرت خورده و پشيماني بعد از وقت سود ندارد.

>>>   این همه چرا ها بخاطر جهادی های خود فروخته است به کدام یک از اینها باید اعتماد کرد در حالی که لیاقت اش را ندارند.
مردم فقیر و بچاره ای ما بخاطر عبدالله عبدالله انگشت تانشان را به قط کردن دادن، کشته دادن بخاطر اینها ولی در عوض جناب داکتر دختر چاپ چی کرد همه را فروخت همه را معامله کرد بنظر مه هیچ یک از اینها لیاقت نفر اول شدن در کشور را ندارند من به گفته های آقای قانونی موافق هستم درست گفته ریاست جمهوری را به ما نمی دهند. بلی نمی دهند چون شما لیاقت اش ندارید، معامله گر هستید دزد هستید بی سپاس هستید خائین هستید شما نگاه بی اندازید در اطراف خود ببینید چی میگذرد.
از عطاء نور گرفته تا اسماعیل خان و غیره شما همه بخاطر پول همه چیز خود را فروختن و شکست را قبول کردن ولی با وجودی که همه مردم بیچار در کنار خود داشتن ولی به همه مردم پشت کردین و بخاطر دالر های بی زبان سکوت کردین .... باد بر شما امید وار هستم که تا زنده هستید دست شما خائنین از ریاست جمهوری کوتاه باشد و این آرزو را باد به گور دفن کنید به امید آن روز و همچنان خدا کند که در این انتخابات آینده مردم مظلوم و بیچاره کشور ما هم دیگه به شما پلید ها راهی ندهند و انشاء الله همین قسم هم خواهد بود. ناگفته نماند که بسیار کار خوبی شد که فرزندان شما کثیف ها راهی نیاوردن در هرات اسماعیل خان بی عزت شد که حق اش بود و کار خوبی شد آفرین بر مردم دانا و پویائی شهر علم و با فرهنگ به امید آن روز که این معامله گران را روی شان را سیا کنند و در بازار ها چرخ دهند این خائنین کشور را به ویرانه تبدیل کردن وجود از این کثیف ها باعث عقب افتادن کشور از تمدن و پیشرفت میباشد با امید آن روزی که کشور عزیز ما خالی از همچین اشخاص معامله گر و پول پرست و خود فروخته به کشور های بیگانه باشیم.
زنده باد کشور عزیزما افغانستان!!
《ضیائی》

>>>   حزب اسلامی گلبیدین که پس از حزبل اسلامی جمعیت در پشاور پاکستان بزیر نظر ای اس ای تحت ریاست گلبیدین ایجاد گردید از تاریخ تاسیس تا امروز جز خیانت و وطنفروشی و قتل مردم ما دیگر کدام دستاورد نداشته وندارد گفته بود که اگر یک نفر خارجی در افغانستان باشد اگر مصالح با دولت افغانستان کنم و یا خودم بروم از جمله امت رسول الله نباشم اما دیدیم که در برابر دالر چطور از امت رسول الله گذشته از روزیکه گلبیدین خاین جاسوس وطنفروش وارد شهر کابل شد جنایات طالبان در قتل و انتحار و انفجار دقیق و بیشتر شد سیاف هم زیر پلال اب میدواند و پسران گیلانی خو اشکارا از جاسوس بودن شان به ای اس ای افتخار میکنند دیگران شان هم به همینطور خود را صاحب پول و سرمایه کرده اند.

>>>   یک ودو سال بعد فاتحه جنگ سالارها هم خوانده میشود اینبار غ کامیاب شودمی بینید چی میکند،

>>>   حزب جمعیت را خدا بیامرزد. خوب حزب بود. خدا رحمت کند.

>>>   خدمت دوستان و اشنایان رسانیده میشود که فاتحه حزب جمعیت در خانه استاد ربانی گرفته شده است. زمان روز جمعه از ساعت یک تا چهار بعد از ظهر. امدن شما باعش تسلیت خواطر ما خواهد شد.

>>>   حزب جمعیت، مانند تن بی سر شده است
حزب جمعیت از زمانیکه رهبر خود استاد ربانی را از دست داد،چون تن بی سر به زمین افتید ومرحله آنارشیسم رهبریی و کمای سیاسی را تجربه کرد.
ساختمان و بافت حزب جمعیت مثل ظرف کریستال است در کوچکترین ضربات سیاسی و در بالا رفتن و پایین رفتن از نردبان قدرت پاش پاش وتکه تکه میشود.
در حزب جمعیت تعداد رهبرنماهای آن از صفوف اش بیشتر است، از همین‌رو قدرت شکنندگی اش نسبت به هرحزب سیاسی بیشتربوده و هر رهبر مالک دوکان خود است.

رهبران جمعیت هرگز وبرای یک لحظه برنامه استراتژیک ندارند و آنها مستدام درسیاست از پالیسی کلوخ گذاشتن و از آب عبور کردن پیروی مینمایند.
ویژگی دیگر رهبران جمعیت، گوش ندادن به طرح ها و نظریات صفوف و هواداران اش برای گزینش خط سیاسی است.
رهبران جمعیت از ضعف های قابل ملاحظه در برابر قدرت و ثروت برخوردار بوده و در این راه به آسانی برگلوی همپیمانان و همرزمان شان گام گذاشته و چون کف دریا بر قدرت های ناپایدار بطور گذرا تکیه نموده و زود از صحنه پرش مینمایند.

زمزمه های انتخابات تقلبی آمریکایی در افغانستان نشان داد که این رهبر نماهای جمعیت چقدر مردمان تشنه قدرت و نوکر مشرب هستند!
آنها هرکدام در یک مسابقه بخاطرجایگاه مقام خود، مدارج قدرت و ماهیت آنرا به شکل قومی نهادینه نموده و بدبختانه خود را در جایگاه نمایندگان قوم تاجیک تبارز داده و با شکسته نفسی عریان به وجاهت سیاسی قوم سرافراز تاجیک لگد زده و بدینوسیله به آسیاب دولت های دست نشانده و تروریستی آب ریخته و به آن مشروعیت می بخشند.

رهبران جمعیت هیچگونه پایبندی به اصول قبول شده و تعهد آرمانی نداشته و از حزب سیاسی شان به حیث مارکیت تجارتی سود می‌برند.
خطوط سیاسی رهبران جمعیت یکبار مصرف بوده و به سمت ترکستان کشیده شده است.
هرگاه تعداد انگشت شمار اخوانی های کژ اندیش و رهبران معامله گر جمعیت را نادیده انگاریم ،نسل جدید جمعیت عمدتا از مرز های اسلام گرای ای افراطی فاصله گرفته و درنظر دارند تا حزب جمعیت را به جامعه مدنی وصل نمایند. هکذا در این برنامه در برابر دیوارهای بزرگ که توسط رهبران معامله گر جمعیت بنا شده است، مواجه می‌باشند.

به اعتقادم با توجه به رفتار ویژه رهبران جمعیت و گرایش آنها به سمت تجارت های سیاسی، آدم فروشی، معاملات پول و قدرت و کوتاه اندیشی، برای صفوف حزب جمعیت لازم است تا در یک اقدام هماهنگ و سراسری با رهبران فروخته شده و قارون های زمان وداع نموده و از میان نسل جدید که از آزمایش سخت بیرون آمده اند، رهبر جدید خود را برگمارند.

آنها در یک الترناتیف دیگر می‌توانند تابخاطر پایان بخشی به این خلای رهبری وبخاطر تحقق برنامه های شان به دور دکتر لطیف پدرام که از تمام جهات با آنها مشترکات عمیق و همسوی دارد و چون دیوار آهنین در برابر تروریسم، استبداد، ارتجاع و امپریالیسم ایستاده است، حلقه زده و خلای رهبری شانرا پوشش دهند!؛
صفوف جمعیت میتوانند یک فابریکه صابون سازی اعمار کرده و همه رهبران معامله گر شانرا ذوب نموده و از آن صابون تولید نموده و فروش آنرا با حزب اسلامی قرارداد نمایند. لکه های حزب اسلامی حکمتیار آنقدر بزرگ است که فقط میتوان آنرا با صابون رهبران فاسد جمعیت پاک کرد!

توریالی خاوری

>>>   ... مشكلات رهبري جمعيت از زمان پيروزي جهاد، و انحصار قدرت توسط كمونستان پنجشير و شمالي شروع شده و تا به حال هم همين عناصر با آن بازي مينمايند.
رهبر جمعيت بايد وزارت دفاع مسعود و داكتر عبدالرحمن شعله ئي را رد ميكرد و كار را به أهل مسلك آن ميداد، مانع خروج حقاني از حكومت وقت ميشد، بجاي سكوت در مقابل خواسته هاي چند اوباش نظاري حقوق مشروع حزب اسلامي حكمتيار، ملا خالص، تنظيم هاي جهادي أهل تشيع و دانشمندان مسلمان غير جهادي را در بدنه حكومت وقت تأمين ميكردند.
اكثر بد بختي هاي جمعيت و بطور عام بدبختي هاي ملت بعد از پيروزي جهاد تا امروز ، حاصل خدمات نا بخشودني اجنت هاي چپي شوراي نظار ، و خود خواهي و كم علمي و حقارت عده رهبران پنجشيري نظاري بوده و است.
و همين أشخاص زمينه قتل آمر مسعود، و استاد رباني و ديگران را برابر كرده و به أهداف شوم شان رسيدند.

>>>   نويسنده مقاله. كه بر بزركواران جمعيت اسلامي تاخت وتازكرده ، بهتراست كه غيظ، كدورت، و چرك هاي قلب خودرا، باصابون محبت، ادب، واحترام بشويد. صوفي صاف شده، بعد درمدرسه حزب اسلامي ونزداستاد ان، حكمتيارزانوي ادب زده ، درس اخلاص، تعهد، انضباط، باكي، ادب، سلوك، ووقار را، ا زان بياموزد.

>>>   جمعیت بیچاره را مجبور به رقص مرده کردند.

>>>   کسیکه درظاهرمدافع اعلای کلمت الله ودرخفاء مبارزه علیه پشتونها ومدافع تاجکها برای بهره برداری سیاسی خود شود طبعی است که تن بی سر میشود به انسانها اگرفریب داده شود به خداوند ج فریب داده نمیشود این یک حقیقت است

>>>   جمعيت موفق ترين حزب در تاريخ معاصر افغانستان است كه از بدو تاسيس تا حال در قدرت است. رهبر مدبر جمعيت پسر فرزانه استد بعد از استاد شهيد جمعيت را به نحو احسن پيشبرد. افتخار به همچو جوان .

>>>   بهتر است هر چه زودتر این کشتی غرق شود تا ملت افغانستان رهایی یابند....

>>>   جمیعت در زندگانی برهان الدین به طرف تجزیه روان بود. برادران مسعود تشکل های خودرا داشتند حزب افغانستان نوین از قانونی، فراموش کردم که روند سبز هم در حیات ربانی به وجود امد یا بعد ازان.
به تحلیلی رفتن احزاب جمیعت و حزب اسلامی نتیجه جز تجزیه نه دارد.
شعیب

>>>   پنشیری ها خیلی این الوقت وچاپلوس وغیر قابل اعتماد هستند شکست جمعیت از وجود اینها ودزدان شمالی است

>>>   این شایعه ها جز تبلیغ تسلیم شدگان نیست. در حزب یک فرد یا چند فرد برای خواست های شخصی اش راضی نمی باشد و با توصل به دیگران دنبال امتیاز می گردد.نسبت به همه وقت ها حزب جمعیت در اوج قدرت سیاسی و مطرح کشور رسیده است. دولت افغانستان و مردم افغانستان همه گوش به جمعیت است که رهبران جمعیت چه تصمیم میگیرند و تن خواست هایشان می دهد. توقف روند تذکره با هویت جعلی، ماند استاد در کرسی ولایت، توافق بر سر والی سمنگان از نشانه های متن متذکره بنده می باشد.

جوان هزاره

>>>   حرف های طفلانه که نه اب دارد ونه دانه و نه حقیقت چنین است که گفته شده بلکه الهام گرفته و دستور یافته از جانب ارگ است و حلال کردن حق الامتیازگرفته شده اقای محمد مرادی و دلخوشی پسر بچه گک محمد ابراهیم عماد بد ماش که از سنگ و چوب مقروض پول است ودر ساحه بلاکهای اطراف میدان هوایی مشهور به زور گیر بدماش مشهور است و حالا خود را ریس دفتر سیاسی حزب جمعیت نو بنیاد پدرش که سال ها قبل از اصلی حزب اصلی جمعیت اسلامی کشور که ثبت و راجستر وزارت عدلیه است پدرش اخراج شده حالا پسراش ریس دفتر سیاسی حزب نو بنیاد پدر تراشید در حالیکه از الفبای سیاست هم چیزی نمیداند چند تن از لندغر ها و بدماشان ولگردکوچه را با خود همراه کرده و در یک هوتل داخل کابل مصرف پول ان از جانب مشاوریت شورای امنیت پرداخته گردیده سرو صدا را برپا کرده که در اولین مرحله این نشست خاینانه و توطعه گر از هم پاشید شده .

>>>   کشتی شکسته شروفساد غرق شدنی است چون همه شان به فکر اختلاس غصب دزدی دیگر هدفی ندارند

>>>   سلام.حزب جمعیت همه شامل ....ها چپاولگر ... است.خدا را شکر کی این حزب شکسته.ما از غم این ...ها نجات پیدا کنیم.این ها عامل ویرانی وطن ما است.... خداوند بر سر همه این ها.غنی باید همه این ها را خانه نشین کند.همه اموال و پول بانک های شأن را مسدود.

>>>   اتمر دالر داد تا این گو نه کار ها صورت بگرد

>>>   من از اعمال طفلانه نورالله عماد خجالت ميكشم، اگر اينقدر در فكر جمعيت ميبودي مثل من چرا افغانستان و منطقه را ترك كردي، بنام و بهانه مريضي در لندن نشسته و خيرات انگليس را ميخوريم، و من خو پول تجارت را ندارم چون دزد نبوديم و از بسيار دير رهبري و قيادت همه تانرا نميپذيرم، خودت و فرزندت تجارت خون شهداي جمعيت و دوپه گري مردم را پيش ميبرند، از خدا بترس، نه خودت و نه فاميلت يك ساعت هم در ميادين مسلح جهاد شركت نكرديد، بلكه از اول در فكر درز اندازي بين حتي مردم خودت يعني هراتي هاي مجاهد بودي، آغا صاحب اكر يادت باشد، در زمستان ١٣٥٧ يك شب با صوفي قربان مغفور مشاجرة داشتي كه ريش سنت نيست از همين خاطر ريش خود را نميگذارم، و در حويلي فقير آباد مقابل كوارتر استاد خودت، بنياد، و پادشاي كل لغماني بي ريش بوديد، مگر تعجب ميكنم كه در لندن چطور ريشت را بدون إصلاح دراز ماندي و بروتت را ميتراشي.
ديگر اينكه براي أركان تنظيم و دعوا گر هاي زعامت مانند خودت و رهبر قومي مومنت پاكستان ملت پيرو تان مهم است يا صحت جسمي تان، آيا لندن مرگ را بتعويق انداخته ميتواند؟ استاد شهيد حالت صحي اش حتي در پاكستان هم خوب نبود، شهيد شد، اما از رهبري و ملت دور نشد.
لطفاً پسر نا أهلت را نزد خودت بخوا، در غير آن جمعيت در رويت تف خواهد كرد، من و تو شهامت و مردانگي ارجمند عزيز صلاح الدين را نداريم، در پس پيري از مرگ ميترسيم، اگر مرد ميبوديم و لياقت و شائستگي ميداشتيم از ملت جدا نميشديم، حالا چند مزدوركار را توسط پول ارگ و اتمر كمونيست در هوتل ها جمع ميكنيد كه نام و شهرت جمعيت و جهاد را زير سؤال ببريد. توبه نما، شنيدي كه حكمتيار كابل رفت تو هم پايت را بالا كردي كه مرا هم نعل بزنيد.

>>>   ما ندیده بودیم پنجشیری سیاست مدار باشد اکنون 2000 سیاست مدار 2000 جنران و یکصد هزار دوزد داردزین دیگه بهتر نمیشه ا

>>>   حزب جمعیت همیشه سربلند خواهد بود. این تبلیغات ارگی ها و گلبیدین ها جای را نمیگیرد. حرف اول حرف جمعیت است و بس!

>>>   از طبقه ....دوتای شان در یک راه روان نیست هرکس غیب بود دیگری پشت سرش غیبت وتخریب میکند

>>>   دنیا در جنجال صلح افغانستان گیر مانده شما از اتحاد تاجیک و هزاره گپ میزنید کی میتانه با تاجیک اتحاد کنه که هزاره به گفته شما چهارپاره با این خودخواهان منافق اتحاد کند؟ گیریم که همه غیرپشتونها اتحاد کردند ، امریکا و جهان صلح باطالبان، شراکت با طالبان و جور آمدن با خواسته های طالبان را میخاهد و طالب پشتون خواسته هایش را با پشتون حل میتواند نه هزاره و ازبک و تاجیک.
این پیشنهادات شما به ضد شرایط فعلی افغانستان است افغانها اگر میخواهند صلح و منافع ملی خود را منسجم تحقق بخشند باید از تفرقه سیاسی پرهیز کنند و برعکس حکومت وحدت ملی، یک حکومت با رآی بالای مردمی ایجاد کنند تا خواسته ها و مشکلات خود را پیش ببرند ایران و پاکستان است که خواستار یک حکومت درگیر و حتی کشیده شدن به حکومتهای موقت و وقت گیر در افغانستان هستند تا پلانهای افغانستان با جامعه جهانی یا امریکا صحیح پیش نرود و نیز دولت افغانستان فرصت منسجم استفاده از آب و مدیریت اقتصاد خود را نداشته باشد و درگیر خود بماند.
هاشمی یکه ولنگی

>>>   یاران مسعود و مزاری همان یاران که بدون قتل و قتال دزدی غارت غصب و بی ناموسی چیزی دیگری درکارنامه های خود ندارند از دست یاران مسعود دختر جوان به خاطر حفظ عفت خود خودرا از 5 منزله پایین انداخت و از دست یاران مزاری سینه های زنان قطع شد رقص مرده به جهانیان تقدیم گردید و کابل از دست همین یاران مسعود و مزاری به ویرانه مبدل گردید مردم افغانستان به هیچ صورت این جنایات یاران مسعود و مزاری را فراموش نمیکنند
محمد آصف قلندری از لاس انجلس امریکا

>>>   اينها كدام برنامه ندارند، صرف به چوكيهاي بيصلاحيت از دو نگاه دلبسته اند: يكي اينكه از آنطريق به زر أندوزي و چطور و چپاول ادامه دهند و دوم از اندوخته هاي خود محافظت كنند. البته در عين وقت مطرح و داراي آرگاه و بارگاه باشند. اينها كساني نيستندكه به قوم و مليت خود و به وطن تعهد داشته باشند. اين گناه از ما است كه پشت اين خودساخته ها رمه وار روان استيم.

>>>   آقای آصف آشنا اینها فقط قدرت و دالر میخواهند و هردو خواستۀ ایشان در پهلوی اتمر برآورده میشود.
خواسته های هواداران"جمیعت یا حزب وحت" برای رهبران شان مفت است. آزموده ها را نباید ده بار دیگر آزمود.

>>>   ....که مسعود و مزاری کرده تا حال یاران شان نتوانسته انرا پاک کنند مردم افغانستان جنایات این دو جنایتکار را هرگز فراموش نخواهند کرد ماند مسئله یاران این دو جنایتکار جانی یاران شان فقط و فقط در غم جیب خود هستند وزمانیکه جیب شان پر شود درغم مردم نیستند مانند اقای محقق و یونس قانونی که تا دیروز اقای اتمر را حامی درجه یک داعش میدانیستند ولی امروز بخاطر معاونیت اول و دوم این یاران باوفای مسعود و مزاری با حامی داعش در تکت انتخاباتی یکجا شده اند البته مشت نمونه خروار ذکر شد مثال ها به هزارها وجود دارد
کمال الدین پنجشیری از دنمارک

>>>   ۳۰ سال پیش ۸۰% پیشرفتها و ظرفیتها را پشتونها داشتند ولی امروز نظر به عقب ماندگی های اخیرشان شاید ۲۰% داشته باشند ، پشتونها بحیث متعهدترین و موثرترین جامعه افغانستان، بیشترین بارها را متحمل میشوند ولی باز هم روحیه انتقاد علیه شان روند صعودی دارد مثلاً از همین اشرف غنی گرفته که یک حکومت دو سره ، ناامن ، فاسد و نهایت حساس را تحویل گرفته و تا موفقیت نسبی در سیاست خارجی و تنش زدایی داخلی، و نیز جرقه های موثر آینده اقتصادی و حکومتداری پیش برده تا نجیب الله و داود، در صورتیکه نقش رهبران ۱۷سال اخیر تاجیکها و دوره مجاهدین را هم داشتیم ، و گذشته از اینها امروز که بطرف صلح میرویم و صلح هزینه دارد و طالبان و نفوذ پاکستان بر سرحدات و پشتونها افزایش میابد، چه ضمانتی وجود دارد که یک غیرپشتون مقبول طالبان قرار بگیرد و یا که بدون انسجام داخلی در مقابل دخالتهای بیشتر احتمالی قدرتهای منطقه و همسایه، در معامله با امریکا موفق بدر آییم؟ ، و ...
پشتون و غیرپشتون در آتش دخالت قدرتهای جهانی و همسایه سوختیم و خواهیم سوخت و بجای هیزم شدن برای این تحریکات بیرونی بدهکاریهای ۴۰ساله خود را با استفاده از فرصت پیش آمده توسط جامعه جهانی با گذشت ، غیرسیاسی فکر کردن و توجه به ظرفیتهای انسانی و اجتماعی خود، بپردازیم.
علیزاده هراتی

>>>   نود و پنج فيصد پشتون ها طرفدار طالبان استند و پنج فيصد راي باقيمانده شان بين رهبران دولتي شان تقسيم شده كه به اتمر نيم فيصد ان تعلق نميگيرد. ساير اقوام هم از اتمر دل خوش ندارند. پس من هم نميدانم كه محقق و قانوني به اساس كدام محاسبه معاونت اتمر را پذيرفته اند. ؟
شما باور كامل داشته باشيد كه اين پنج فيصد دولتي هاي پشتون هرگز روي رياست جمهوري را نميبينند اگر ما غير پشتون ها معاونيت شان را قبول نكنيم.
ولي متاسفانه ديده ميشود كه رهبران ما با نفوس و راي ما انها را رييس جمهور ميسازند.
و ان رييس جمهور پشتون كه خود ما ان را رييس ساخته ايم توسط وزراي قوم خود ما ، ما را تار و مار مينماييد.
چرا خود تان نميخواهيد رييس جمهور شويد؟
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   وحدت چهار پاره میراث بایه مزاری بابه شماست. وحدت چهار پاره نتیجه رفتار بابه دیروز و امروز شما نصری های سراپا هیاهو و فتنه انگیز است. آن روزی که سربازان بابه به دستور مستقیم ایشان به مرکز معاون حزب و سران تأثیرگذاز حزب تجاوز کردند و کشتند و آواره کردند باید به فکر چنین روزی می بودند که نبودند. هنور از شرارت فرزندان نا خلف بابه مردم جرئت اظهار نظر ندارند. دقت کنید.

>>>   جمعیتی که جمعیت نشد!
سه سال قبل زیر عنوان "جمعیت جمعیت شدنی نیست" مطلبی را به نشر سپرده بودم که حالا فکر میکنم که درست فکر کرده بودم.
اگر تجربه جمعیت اسلامی را از ۲۰۰۱ به این سو مورد مطالعه قرار بدهیم، اعضای آن هیچ وقت در قالب یک تصمیم جمعی به یک راه نرفته اند. حتی در موجودیت شخص استاد برهان الدین ربانی رهبر و موسس این حزب. شما نانوشته میدانم ادعای بنده را در موضع گیری های اعضای ارشد آن از بن تا امروز مهر تایید می نهید.

پس از شهادت استاد و حتی قبل از آن هم به استثنای حوزهء حاکمیت و اقتدار عطا محمد نور، در هیچ جای دیگری شاهد یک سیستم و ساختار سامان مند حزبی ازین جریان سیاسی نبوده ایم.!
با سر و سامان بخشی سمبولیک حزب و با روی کار آمدن صلاح الدین ربانی، مشکلاتی که بین ارگ و جمعیت در بلخ پیش آمد نشان داد که باز هم حزب همان راه قدیم را می رود.

امروز وقتی حرف از تقسیم اعضا به تکت های انتخاباتی رقیب در برابر هم شنیده می شود، خبر تازهء نیست . بلکه همان چیزی ست که قبلا بارها ازین آدرس به تجربه گرفته شده است.
این خصوصیت تا آنجا در جمعیت ریشه دوانیده است که عدهء براین باور اند که همین انعطاف در برابر انتخاب های گوناگون باعث بقای این جریان در طول نیم قرن شده است.

گذشته از همه آنچه که در بالا آمد، فکر میکنم که چند عامل هنوز هم از فروپاشی قطعی این حزب جلوگیری میکند.
۱_ پشتوانهء غنی مبارزاتی و اقتدار سیاسی گذشته این حزب
۲_ ارادت بالای مردم به رهبر و فرمانده فقید این حزب
۳_ امکانات وافر مالی اعضای رهبری فعلی حزب
۴_ نبود داعیه و گزینه جایگزین برای حزب
ه_ احساس ناگزیری پیروان به حمایت از حزب علی الرغم شکایات و نارضایتی ها.

با وجود آنچه که در بالا آمد، این حزب ضرورت جدی به بازنگری در برنامه، رهبری و تشکیلات دارد که متاسفانه این نیاز به مزاق تعدادی از اعضای ارشد حزب در سطح تصمیم گیری خوش نمی خورد که خود مانع برگزاری کنگرهء حزب برای انتخاب رهبری آن شده است و ازطرفی زمینه و فرصت را از نسل تازه و تحصیلکرده متعلق به آن گرفته است.
جلسات پیهم و تکراری، استفاده جویی های بی رویه از نام حزب و بی باوری به ارزش های بنیادین آن، عامل های ویرانگر دیگر بر سر راه اصلاحات در جمعیت اسلامی است.

بنابرین راه برون رفت از وضع ناهنجار کنونی، در قدم اول راه اندازی کنگره جمعیت به منظور انتخاب رهبر و تعیین اهداف و برنامه های جامع و مدون جهت سازماندهی و بسیج مردم است تا حزب از شکل و قیافهء سنتی اش مدرنیزه شود و برخوردها در درون ساختار سازمانیزه گردد. در غیر آن باز می گویم که: جمعیت جمعیت شدنی نیست.!

برنا صالحی

>>>   همو استاد ربانی خودش بخاطر قدرت جمعیت را از بین برد.
زمانی که کرزی رییس جمهور شد،بخاطر آمادگی برای دور دیگر انتخابات ریاست جمهوری، عاجل جبهه ملی را تشکیل کرد و از هر قوم داخل آن ساخت و داعیه دفاع از طالبان را سر داد که طالبان بیچاره در جنگ امریکا در افغانستان بمبارد میشوند و تلف میشوند.
مگر همین طالبان نبود که ترا از کابل تا بدخشان دواندند و در آنجا نیز آرام نمامدند ،به تاجکستان گریختی؟
بعد از آن دید که له نتیجه نرسید،باز از طریق شورای صلح قصد رییس جمهور شدت را کرد و به پاکستان سفر کرد و به ایران سفر کرد.
آخر کرزی دید که والله ای استاد ماندن والای مه نیست،یک کبوتر صلح را از جانب طالبان برایش فرستاد،این کبوتر صلح نبود که کلاغ انتحاری بود و استاد ربانی را پر پر کرد و حامد کرزی برایش در سر یک کوه یک حوض کند و در مابین حوض دفن اش کرد.

>>>   با سیاه کردن بینی نمیشود که خود را اهنگر عنوان کند اقای برنا صالحی ازین سخنان تان بر می اید شما خیلی مغروران و خود کامه و با دانش تر از همه میپندارید در حالیکه خود خواهی و مغروریت معنی دانش و فهخم شخص نیست .

>>>   درجریان این سی سال جمعیتی ها بیشتر از هرتنظیم دیگر دست به غارت اختلاس وراهزنی زدند

>>>   برنا شايد عمرت ، سابقه جمعيت اسلامي افغانستان را درست درك نتواند، كاميابي ها و بلند پروازيهاي جمعيت از شروع الي قتل استاد رباني همانا افغانستان شموليت جمعيت بوده است ، چون مؤسس جمعيت استاد نيازي پشتون بود و شوراي جمعيت حتي كاميابي جهاد هم أفغانستاني بود، جبهات جهادي جمعيت در مناطق پشتونها قويتر بود، و اكثر امراي جهاد آن متدين ، مردم دوست و كثير الأقوام بود و از همين سبب هيچ كس خود را بيگانه فكر نميكرد، و حتي با جدا شدن سياف ، ياسر ، انجينر احمدشاه و بلال و ... هنوذ هم جمعيت پا بر جا و به قوت باقي ماند، اما بعد ها با ورود استاد سائف از طريق سعودي با ويزاي حج و بعد از پاليدن كار روز مزد براي مدت طولاني در مكه و جدة ، ( و حتي كه خودش ميگفت كه من رفتن به كابل را برفتن پاكستان ترجيح ميدهم و ميگفت كه من پسر خاله استاد هستم مگر من جمعيتي نبوده و نيستم ) آهسته آهسته تنظيم رو به شركت سهامي سمتي و فاميلي كرد، و هم چنان تشكيل شوراي نظار پنجشيري ها كه هدف شان تنها استفاده از نام جمعيت و كسب شهرت چند پنجشيري بود، با عث شده بود كه أصيلان جمعيت مانند، انجينير أيوب ، استاد احمدزي، داكتر نجيب، سيد نورالله ، حمزه ، سخيداد فائز و حتي استاد توانا و صوفي قربان هم كنار زده شده و بعد از كاميابي جهاد اكثر اينها را نو واردان مانند داكتر عبدالرحمن، عبدالله عبدالله و پرچمي ها ، به حيث انسان هم حق ندادند، كه از نتيجه استاد توانا دوستم را بر استاد رباني ترجيع ميداد.
اما فعلاً تنها خود صلاح الدين يك اندازه فكر وسيع حكومت اسلامي نوين دارد، و چندان اعتقاد به قوم گرائي ندارد، كه مورد دلچسپي تجاران پول جمعيت نيست و هميشه عمر صلاح الدين بهانه گرفته و او را بي تجربه ميگويند، (بلي بي تجربه در قوم گرائي و رزالت هاي سابقه دور از اسلام است) . اما در شرائط فعلي امكان كنگره جمعيت اسلامي افغانستان شمول ممكن نيست ، بايد همه در فكر ايجاد و إيجاب تغيرات نوين تشكيل سابقه و مرامنامه مختصر جهادي سابقه ، شويم ، و زمينه را ما كهنه ها براي نسل جوان و شايد به رهبري صلاح الدين برابر نمائيم تا بتوانند اساسات اسلام را در سياست آينده افغانستان محافظت نمايند، چون خواست و شرائط فعلي دنيا بسيار تغير نموده ، و تنظيم ها بايد سياسي باشند، كدر علمي داشته باشند، استعداد تشكيلات حكومت را داشته باشند، در غير آن عاقبت ما بدتر از اخوان ما در مصر خواهد بود، و بزرگان بايد اين را بپذيرند كه جمعيت و سائر تنظيم ها جاي و منبع در آمد يا وظيفه نيست (مانند دوران جهاد). اكثراً اعضاي احزاب سياسي منبع مالي و مصارف گردش حزب ميباشند.
به اميد كاميابي و سر بلندي تنظيم ها و احزاب اسلامي افغاني .

>>>   راه حل تشكيلات جوانان جمعيت است كه متشكل منسجم و با برنامه و أفغانستان شمول رشد كنند و كمبود ها و نواقص گذشته را بررسي و إصلاح كنند و أينده را رقم بزنند

>>>   جناب برنا ! جمعيت اگر نباشد پنجي ات پول سياه ميشود. ايا فكر ميكنيد در انصورت كسي به شما اجازه گپ زدن و مضمون نويسي را بدهد؟

>>>   آقای برنا جمعیت اسلامی هنوز هم یک حزب خوب برای مردمان این مرزبوم است اما اینکه اختلافات قدرت چشمان آنها را کور کرده موضوع کاملأ جدا است اگر آنها روی اساس خویش کار کنند ودر این وآن را نزنند و. متکی به اساس خود باشد موفق است چون. آنها همه منابع را در دست دارند ،پول دارند که به شکلی از اشکال بدست آورده اند اشخاص وافرادی که در طول پانزده سال گزشته در دانشگاه های افغانستان تحصیل کرده اند و. در طول این مدت مبارزات سیاسی کرده اند و مانند حزب اسلامی از صحنه سیاست دور نبوده اند ،امید کمی عاقلانه فکر کنند و اشخاص و افراد ناسالم را از دور وبر خوددور کنند باز میتوانند بر سرزمین مقصود برسند
عبدالله ریحان

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله

>>>   کاش حزب جمعیت در جریان می‌ بود
کاش به حزب جمعیت پیش از بحرانی شدن مساله بها داده می‌ شد. رییس و اعضای آن را در متن قضایا قرار می‌ دادند و آن‌ها را ناگزیر به تصمیم روی کار انجام یافته نمی‌ کردند.

پس از تشکیل حکومت جدید در افغانستان حزب جمعیت برای اعضای‌ این حزب بیشتر از اینکه نهاد سیاسی‌ با برنامه‌ های مدرن برای کسب قدرت و حکومتداری در کشور باشد به سکوی خیزی مبدل شده‌ است که اعضای آن هر دم از این حزب برای کسب کرسی در نظام استفاده کرده‌‌ اند و یا در تیر و کمان کشی‌ های سیاسی آن را سپری ساخته‌ اند تا در شکست معاملات خویش جان بسلامت برند و‌ بار سنگین شکست را به گردن این حزب افکنند.

در این کش و قوس‌ های اعضای حزب جمعیت پر صداترین آن مذاکرات استاد با ارگ ریاست جمهوری می‌ باشد. پس از شکل گیری حکومت وحدت ملی استاد ریاست اجرایی را که نماینده‌ ی حزب جمعیت در نظام محسوب می‌ شد در مذاکرات با ارگ ناکام دانسته و نارضایتی خویش را اعلان کرد و خود برای مذاکرات دست و آستین بالا کشید تا حق خود و گویا حزب جمعیت را از جانب ارگ به دست آورد اما متاسفانه این موج‌ های وحشی سیاست چنان با مد و جذر‌هایی همراه بود که نه تنها مذاکره کننده را بلعید بلکه حزب جمعیت را در آستانه‌ ی چند دستگی و از هم‌ پاشیدگی قرار داد.

اکنون هم استاد به خاطر ناکامی‌ اش در مذاکرات دست به فرافکنی زده و مسوولیت آن را به گردن دیگران می‌ افکند و حزب جمعیت را که در جریان هیچ یک از تصامیم آن قرار نداشت سپر خویش می‌ سازد. امید این سپر در این شرایط حساس نشکند.

نجوا

>>>   زنده باد داکتر عبدالله

>>>   جمعیت توسط ودر پاکستان تمویل و حمایت میگردید .. و توسط غرب غرض بربادی وطن استفاده میگردید. حال غرب همه اینجا اتد نیازی به حزب بابه بازگلی نیست دیگه

>>>   به درایت عطا اعتماد کنید.
نتیجه را فقط دو هفته بعد میبینید.
دیوار فاشیسم در حال فرو ریختن است.

>>>   حزب جمعیت بد نام ترین وغارتگر ترین احزاب سیاسی.
کوهدامنی.

>>>   تاجیک های مهاجر قومی اقلیت هستند وباید تابع اکثریت یعنی پشتونها باشند در غیر این صورت باید به وطن خود برگردند

>>>   کی هااستند این رهبران !!!
رهبر شدن کار هرکس نیست ،این چند گرگ ومیش را که در طی سی سال اخیر می شناسیم اینها نه تنها که رهبر نیستند بلکه حتی قابلیت عضویت یک حزی خوب را هم ندارند

>>>   دارند تو خبر نداري

>>>   زنده باد ايتلاف

>>>   تاجکها با التماس وزاری میخواهند که حق خودرابگیرند که هیچ وقت پشتونها تن نخواهد داد هزاره ها توانستندکه به زور حق خودرابگیرند حتی به زور ولچری
بیشتر از حق خود گرفتند اماتاجکها فقط دست به التماس هستند که درحکومت بعدی فکرنکنم هیچ پست مهمی به تاجکها تعلق بگیرد

>>>   ايتلاف ملي راه نجات كشور

>>>   متاسفم تاهر روز از طرف تاجیکها فقط مضامین تفرقه قومی به نشر میرسد، غمیشه نه داشته باشی ریس جمهور پښتون میباشد ولی قدرت تماما زیر پای شما میباشد انقدر چوروچپاول کردین که بس تان است شما باید حد تان بشناسی تاجیکها ٢٠تا ٢٥فیصد است وپښتونها ٦٥ فیصد باید به حساب تناسب چوکی داشته باشد درمقابل یک چوکی ریس جمهور دومعاونین ریس جمهور یک چوکی ریاست اجرایه یک معاون ویک ریس ولسی جرګه به شما امتیاز داده است ولی شما مردم مغرص باز هم راضی نیستی

>>>   اگر نميداشتند عبدالله را رييس جمهور نميساختند.

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله

>>>   ماشومزي صاحب رييس است طوطاخيل بايد معاون باشد.

>>>   بخاطریکه اینها مصروف جمع کردن مال ومنال دنیوی میباشند وچیزی اضافه ازین را نمیدانند هرکدام شان این دارائیها راازکجاکرد ؟ چرا ما به نان خشک سیرنیستیم

>>>   تاجیکها زیرک ترین و .... قوم افغانستان است و امروز هم حداکثر بهره جویی خود را از سیاست رویدست گرفته اند و موفق خواهند بود! اما رهبری ۵سال پیش رو از غیرپشتون شده نمیتواند چون هنوز مشکلات بین طالب و امریکا و پاکستان و افغانستان حل نشده که مشخصاً مثلث طالب-پاکستان-افغانستان را یک پشتون بهتر حل میتواند نه یک غیرپشتون.
کنشکا ورسجی

>>>   هر رهبر غیراوغان که باز هم معاونیت این فاشیست های اوغان چون غنی کوچی یا اتمر خائن را قبول کند دیگر نزد ما مرده۰

>>>   با سلام به عزیزان . من هم معتقدم که حزب جمعیت دیگر حزب نیست بلکه مانند یک جبهه رفتارمی کندو از زمانیکه ایرج اوستا مرحوم مغفور و فقید سعید احمدشاه گاریبادی توسط مزدوران اژدها پیکر عرب و آژی دهاک به شهادت رسید حزب جمعیت منغعلانه عمل می کند. احمدشاه مسعود مرد بزرگ تاریخ و فرهنگ معاصر ما بود نام او در کتاب مقدس زرتشتیان بطور رمزگونه بنام ایرج درج شده است . به امیدآنکه دری زبانان هزاره و تاجیکان بار دیگر در زیر چتر فرهنگ و ادبیات ملی خویش گرد آید و یک جمهوری آریانا قوی و نیرومند بسازند.

>>>   قصه حزب جمعیت در کله پزی مفت شده و مفت خو اهد شد زیرا پارچه پارچه شد
حا لا برد از حزب اسلامی است

>>>   احزاب که بنام دین وجهاد از مردم کم سوادافغانستان سوءاستفاده کردند بنام احزاب اخوانی یاد میشوند، آیامیدانید در ظاهر برنامه واساسنامه این احزاب دفاع از دین است اما در باطن برنامه دیگری دارند،وآن اینکه دین را در اذهان مردم بدنام کنند،و فقط در فکرمنافع شخصی خود باشند،شاید شماازکارکرد های این احزاب در دیگر کشور ها اطلاع داشته باشید،بنأمردم افغانستان باید آگاه شوند تا دنبال ای احزاب خود فروش نروند،دنبال حزب ویا تشکیل بروند که برنامه وطن پرسی وانسان دوستی داشته باشد.
و.د

>>>   خارجی ها در افغانستان وجهان احزاب اسلامی را نشانه گرفته همه احزابی را که اسلامی بودند یا رهبران ان را به شهادت رسانیدند ویاهمه را در بند وزندان انداختند در هر جای دنیا یک صدم ظلمی که در حق احزاب اسلامی روا داشته میشوددر حق سایرن مرعی گردد فریاد دنیا وحقوق بشر وهواخواهان دروغین انسانیت و.... به اسمان بالا میگردد حتی طالب وداعش را که خود ساخته اند با اسرا وزندانی های انها همدردی مینمایند وبه انها اشک میریزنداما زندانی های مصر وسعودی وبحرین وامارات چون مسلمان اند گرچه تعداد شان به صدها هزار نفر میرسدهیچ خریدار وناز بردار ندارند در افغانستان هم بسیار احزاب دعوی داشتند که اسلامی اند وگاهی یک گام پیش نهاده خویشتن را تحریکی واعضای پیش تاز نهضت میخواندند ولی کنون در اغوش بیگ برادر جا خوش نموده اند لیکن دولت اسلامی ربانی وجمعیت اسلامی استاد را تحمل نتوانسته ان را به حرب جمعیت تغییر نام داده واسلامیت ان را حذف کرده ورهبری ان را نیز به یک تکنوکرات دادند حال این حزب جمعیت تا یک وقتی دوام می اورد چون با مزاح ومزا ج شان برابر است تا صلاح جان در راس این جریان است بسویش به نظر بد نگاه نخواهند کرد
مجنون سرگرد

>>>   هر رهبر غیراوغان که باز هم معاونیت این فاشیست های اوغان چون غنی کوچی یا اتمر خائن را قبول کند دیگر نزد ما مرده۰

>>>   باعث شكست و ازبين رفتن تنظيم جميعت تنها وتنها پنجشيري ها گرديدند
انها توان هضم قدرت را نداشتند ومردمان غلام صفت بودند.
پنجشيري ها خيلي ظلم كردند وخيلي ستم كردند مردم شريف افغانستان ان را فراموش نخواهند كرد
حال :
- امرالله صالح كلينر اشرف غني شد
-قانوني نَفَر خدمت اتمر گرديد
- عطا خطا بوت پاك اتمر شد
- عبدالله بوتل شد
- رباني سوته ماند
- مسعود خَيل ها بيرون ماندند!!!
واه واه اين هم شد جميعت اسلامي؟؟؟؟؟
نوروز

>>>   تاجک ها هزاره و ازبک ها فقط به دنبال قدرت هستند آنهم در زیر سایه پشتون ها . جرات استقلالیت سیاسی اقوام غیر پشتون تحت شعاع سیاست های عوام فریبانه رهبران پشتون قراره گرفته است .

>>>   حزب جمعیت! کدام حزب؟ مگر فاتحۀ این حزب همزمان با فاتحۀ برهان الدین ربانی خوانده نشد یا نویسندۀ محترم خبر ندارند؟ اول اینکه جمعیت اسلامی یک حزب نبوده و نیست، از نام اش پیدا است که یک جمعیت است، کلیمۀ حزب بعد ها منحیث پیشوند به آن اضافه شد که این یک چال سیاسی است، جمعیت کدام حزب سیاسی متشکل نیست، اعضایش نیز متشکل از آنانی است که برای مدت ها تفنگ بر دست در کوها بنام جهاد مشغول بودند و بعد پایین آمدن از کوها مصروف ثروت اندوزی شدند که نه حزب پیش شان اهمیت دارد و نه جمعیت، بسم الله خان محمدی را میتوان مثال آورد که تا سرحد معاملۀ پشقل (مواد فضلۀ حیوانات) برای افزودن بر ثروتش پیش رفت، در کورد سایر اعضای این حزب نامنهاد ضرورت به تشریح نیست، ثروتی را که اینان جمع آوری نموده اند، در این مدت از تصور بیرون است اینکه اینان چگونه این همه ثروت را اندوخته اند، باید از خود شان پرسیده شود، حالا هم دیده میشود که با زرنگی و چالاکی خود را در تکت های انتخاباتی تقسیم نموده اند و میخواهند از همین طریق موجودیت شانرا در نظام حفظ نمایند!
مگر مزخرف نیست: یونس قانونی از پنجشیر، عبدالله از پنجشیر، احمدولی مسعود از پنجشیر، امرالله صالح از پنچشیر، آیا باقی این مردم از تلحبیب آمده اند که حق مشارکت در نظام را ندارند؟ شرم تان باد با این فعالیت های سمبولیک تان
میهن زرغون

>>>   براستی تازمانیکه این حزب مدافع اعلای کلمت الله بود مقتدرومحبوب بود اما اززمانیکه خود را مدافع یک قوم خاص بخاطر بهره برداری سیاسی دنیوی ، معرفی کرد زمینه فاتحه خوانی را خود شان مساعد ساخت

>>>   نمی خواهم از کسی نامببرم اکثر کاندان ریس، معاوتین ان دزدان و خاین به مردم هستند حاضر شوند در زمانیکه حاکم بودند حساب دهند حرف های چرپ می ګویند مردم را بازی میدهند
حزب جمعت و شورای نطار میدانند که کاندید مستقل شدن را لیاقت ندارند رای مردم و حزبش را نمی تواند بدست بیاورند چون خودشان این فهم را دارند
ناکامی و در بدر مملکت
چهار ماه حکومت ساخته شده پاکستان حل و عقد تا کننون مرک ما
کودتاه به طرح بینینسبوان در بدری کشورما
به وجود اوردن طالبان کمک های پولی برایشان بنام فرشته ها
اوردن امریکایی ها و پنجاه کشور جهان
پروتوکولی روسیه و شوروی
قتل عام مردم کابل
اغاز کننده جنک در تمام ولایات
جنک با هزاره ها
جنک با ازبک ها
غلامان روس ، تاجکستان کولاب و ایران و هند
غلامان پاکستان استخدام ریس امنیت پاکستان به حیث مشاور
فروش تمام تجهیزات نظامی دوره نحیب
از بین بردن اردوی قوی
جنک به نام های مختلف قوم ، زبان مذهب ، منطقه ، سمت و غیره
تجاوز به نوامیس مردم بی کناه
دزدی خانه ها چوپ و خشت و زمین خانه و جایداد شان
غصب یک جانبه قدرت توسژ کودتا
تقلب از بین بردن کادر های مسلکی از ادارات دولتی و نصب بی سیوادان و دزدان
اغاز کری فساد رشوت خیانت قتل دزدی و همه و همه جنایت در کشور عزیز ما در مورد مردم ما همه شاهد هستند
نظر من این نیست که دیګران جاسوس و خایین نبودند هستند و بودندنړد
اما مهمتر از ان اغار ګر همین بد بختی انسان پست و بی غیرت بود
چهل سال است که نسل خودرا ازبین میبریم هنوز هم دل شان یخ نګردن
دیده شود که ولی مسعود چه خواهد ګرد هیچ چیزی نمی تواند
احمدی کابل افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است