عمران خان: مرز با افغانستان ۲۴ ساعت باز باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157141 منبع: پرینت

عمران خان، صدر اعظم پاکستان اعلام کرد که به مقام‌های مسول حکومت خود وظیفه داده است تا برای گشایش ۲۴ ساعتۀ گذرگاه مرزی تورخم، اقدام کنند.
به گزارش صدای آمریکا، بر اساس ترتیباتی که عمران خان در یک پیام تویتر به آن اشاره کرده است، باید تا شش ماه دیگر مرز تورخم به گونۀ ۲۴ ساعته باز شود.
عمران خان در این تویت نوشته است "این اقدام برای تقویت تجارت دوجانبه و افزایش تماس دو کشور با هم برادر، حیاتی خواهد بود".

گذرگاه مرزی تورخم که یکی از راه‌های مهم ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان است، در حال حاضر از ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ شام باز می‌باشد.
کشیدگی‌های سیاسی میان افغانستان و پاکستان که در چند سال اخیر چندین بار سبب انسداد گذرگاه های مرزی میان دو کشور شده، منجر به افت شدید داد و ستد تجارتی نیز شده است.
مرز جنجالی که بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر طول دارد، افغانستان و پاکستان را از هم جدا می‌کند و مهمترین بندرهای مرزی در این مسیر تورخم، سپین بولدک و غلام خان می‌باشد.
چندی پیش بزرگان اقوام دو سوی خط دیورند از حکومت‌های افغانستان و پاکستان خواستند تا به آنان سهولت سفر بدون ویزه و پاسپورت را در دو سوی خط دیورند مهیا کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان باید جلو این کار را بگیرد.
زیرا بعد از سقوط دولت داکتر نجیب نیز مرز تورخم بیست و چهار ساعته باز شد و از پاکستان کیله و ام زیاد از راه تورخم وارد کابل شد و در مکرویان ها حتی در لب های سرک بفروش میرسید و دفعتاً جنگ بین مجاهدین در گرفت و چور و چپاول در کابل شروع شد و حتی تا ملی بس های شهری را نیز مجاهدین دزدیدند و به پاکستان انتقال دادند و فروختند.
حتی بعضی افغانهای مهاجر در پاکستان قصه میکنند که حتی لوحه های این ملی بس ها را نیز پس نکرده بودند و در لوحه کلی بس تایمتی و قلعه فتح الله و میرویس میدان و کارته نو نوشته شده بود،اما خود شان در لین های پشاور میگشتند.
باز نیم و نیم کله چیزی که در هژده سال گذشته در شهر کابل جور شده است،اگر یک جنگ و گدودی شود،تمام اش از سرحد باز تورخم،به پاکستان انتقال خواهد پیدا کرد.
افغانستان فقط مثل سلمانی وردک برای پاکستان شده است.
در ولایت وردک در زمانهای قدیم دکان سلمانی وجود نداشت.
یک نفر کار سلمانی را یاد میگرفت و به خانه های مردم میرفت و سر مردم را اصلاح میکرد و برایش یا پول و یا تحفه ث یا یک چیزی میدادند.
بعد ازین که این سلمانی ها پولدار میشدند،دیگر سر مردم را جور نمیکردند و به کابل می آمدند و تجارت میکردند و در نتیجه مردم بی سلمانی میمامدند.
بعد ها مردم این را فهمیدند و به مجردی که فکر میکردند که سلمانی حالا کم ذره پولدار شده است و قصد فرار دارد،مردم عاجل قبل از آن که او فرار کند،به خانه سلمانی حمله میکردند و مال و منال اش را چور میکردند و در نتیجه سلمانی غریب میشد و مجبور میشد که به کار سلمانی گری خود ادامه بدهد.
حالا پاکستان نیز که ببیند افغانستان کم ذره آباد تر شده است و صاحب پول و مال ومنال شده است و امکانات خروج قوای خارجی و جنگ بین گروپ های مسلح موجود است،عاجل سرحددرا باز میکند که گروپ های مسلح چور و چپاول کنند و به پاکستان انتقال بدهند.
بنأ درین شرایط دولت باید کنترول را در سرحدات اضافه کند تا دزدان باز شهر کابل را چور و چپاول کرده ،به پاکستان نگریزند.

>>>   باز بودن مرز بیشتر به واردات میلیارد دالری پاکستان کمک می کند تا صادرات صد میلیونی ما

>>>   پشت هر تصمیم پاکستان در ارتباط به کور ما یک هدف خصمانه منافقتنه پنهان است ین تصمیم نخست وزیر پاکستان خالی از هدف خاینانه پاکستان نخواهد بود پاکستان هیگاهی دوست افغانستان در طول پس از تاسیس پاکستان تا امروز دوست و همسایه خوب کشور نبوده ونمیباشند قانون پاکستان رفتار رهبران پاکستان انگلیسی
مشرب است هیچگاهی راست و صادق با کشور و مردم ما نبودند ونیستدخداوند نابود کند پاکستان را با رهبران خاین و دروغگو عوام فریب انرا .

>>>   همه ای این بدبختی ها بخاتر همین آزاد گذاشتن مرز ترخم ودیورند است چون عمران خاین میخواهد هرچی انتحاری وانفجاری جاسوس است در داخلی خاک افغانستان بفرستت وهرچی وحشی های که در پاکستان است به اسم طالب در خاکی افغانستان جابجا کند باید این مرز ها بسته شود روی خاین ها
رویانیان

>>>   سر عمران خان بوي شوروا ميدهد ، چند روز بعد از طرف فوج بجرم خيانت بر طرف خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است