جنگ زرگری بین خلیلزاد و اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157147 منبع: پرینت

بی‌آبرویی ارگ و اشرف غنی در چهار سال گذشته جای شک و تردید برایش نگذاشته که بازنده انتخابات آینده رییس جمهوری خواهد بود.
این بی‌آبرویی در حدی است که تیم فاشیست ارگ می‌داند که حتی با تقلب معمولی هم نمی‌تواند اشرف غنی را از صندوق‌های رای بیرون بکشد.
از سویی اگر تقلبات از حدی بیشتر شود که مثل انتخابات پارلمانی رسوایی‌اش از حد بگذرد، هم امکان قبول نتیجه تقلب از سوی مردم و دیگر رقبا وجود نخواهد داشت و هم حتی در صورتی که با هر جادو و جنبلی، اشرف غنی باز هم ماندگار ارگ شود، رسواتر و منزوی‌تر و نامشروع‌تر از الان خواهد بود.

بنابر این اتاق فکر فاشیسم داخلی و خارجی ارگ به فکر چاره افتاده‌اند تا به نحوی مردم را مجبور به رای دادن به اشرف غنی کنند. در همین راستا تحت عنوان مذاکرات صلح و طالبان، خلیلزاد و اشرف غنی جنگ زرگری به راه انداخته‌اند. در این جنگ زرگری، خلیلزاد چهره بد ماجرا شده است و با طرح تعویق انتخابات و تشکیل دولت موقت به منظور تامین رضایت و خواسته‌های طالبان، مردمی که مخالف طالبان هستند را ترسانده است. در سوی دیگر جنگ زرگری، اشرف غنی با اعلان مخالفت با چنین طرحی و اصرار بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری خود را چهره طرفدار دموکراسی و رای مردم و مخالف طرح خلیلزاد مطرح می‌کند تا اینگونه به مردم القا کند که اگر خواهان طرح خلیلزاد نیستید، پس به من رای بدهید، چرا که من (اشرف غنی) تنها گزینه موجود مخالفت با به قدرت رساندن رسمی طالبان هستم و...

سخنان سرور دانش در مراسم سالگرد درگذشت قربانعلی عرفانی پیرامون رد طرح دولت موقت خلیلزاد و تاکید بر برگزاری انتخابات و... در راستای اجرای چنین طرح مزورانه‌ای است.

مطابق این پلان شوم، اشرف غنی با داشتن حداقلی از رای مردم و خارج شدن از بحران مشروعیت فعلی، به راحتی در دوره دوم حضور خود می‌تواند مثل آوردن حکمتیار از کوه و مشارکت دادنش در قدرت، طالبان را نیز بدون هیچ گونه مزاحمتی شریک رسمی قدرت نماید و رویای پشتونیستی ساختن قدرت سیاسی را یک گام مهم به جلو ببرد.

این وضعیت مسوولیت جبهه عدالت خواهان مخالف طالبان و مخالف فساد و فاشیسم مستقر در ارگ را بیشتر و خطیرتر می‌سازد تا اولن با افشای چنین نقشه‌ای، مردم را آگاه سازند که این دعوا، فقط یک جنگ زرگری برای کلاهبرداری می‌باشد. همچنین این جبهه عدالت خواهان متشکل از تمامی اقوام، هر چه سریعتر باید متمرکز شده و علاوه بر تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات شفاف و بدون تقلب و همراه با نظارت ناظران بی‌طرف بین المللی، یک تیم قوی انتخاباتی به همراه برنامه جامع جهت پاسخ به چالش‌های موجود در افغانستان تشکیل دهند و بدین ترتیب به مردم، هم اطمینان از شمرده شدن رای‌شان بدهند (تا دیگر مردم به دنبال فروش نقد رای خود نباشند) و هم به مردم گزینه سوم از میان دوگانه تقلبی خلیلزاد – اشرف غنی برای انتخاب بدهند.
این برنامه جامع باید مبارزه با فساد سیاسی – اقتصادی، اصلاح قانون انتخابات، ساختار غیر متمرکز اداری – سیاسی، اصلاح قانون اساسی و مبارزه با تروریسم طالبان را در صدر توجه خود قرار دهد.

امید می‌رود که تهدید جنگ زرگری خلیلزاد و اشرف غنی با هوشیاری عدالت خواهان و مردم مخالف طالبان و خسته از فساد و فاشیسم، تبدیل به فرصتی برای صلح واقعی بین مردم افغانستان گردد.

صابر جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ زرگری
خلیلزاد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای جعفری.!
بااحترام به شما از نظر برادرکم سواد تان ٫امریکا هر که را خواسته باشد بسیار به سهولت میتواند بدون کدام تکتک خاص به قدرت برساند.برای امریکا صرف منافع امریکا مهم است ولو در به قدرت رساندن طالب نهفته باشد.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است