آیا کلید "صلح" نزد حاجی نادرشاه در مسکو است؟
طنز تلخ سیاسی 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157251 منبع: پرینت

چند هفته است که سیاسیون افغانستان سرگردان یافتن کلید گمشده صلح در این و آن کشور هستند، اما خلیلزاد میگوید کلید صلح در ارگ نزد جلالتمآب اشرف غنی رییس جمهور پریشان هوش افغانستان است. اشرف غنی با عصبانیت و خشم می گوید، بلی کلید صلح نزد من است، ولی شاه کلید جنگ در اسلام آباد، راولپندی و یا در شورای کویته است. گلبدین حکمتیار قاصد وفادار پاکستان با خشم این ادعای غنی را رد نموده و مدعی است که کلید جنگ در ارگ است، خوشبختانه شاه کلید صلح در دست برادران پاکستانی ما است.
اما شیاد بزرگ، سلطان فساد، "زعیم ملی!" حامد کرزی می گوید که پاکستانی ها و قاصدان آنها دروغ می گویند کلید صلح نزد جلالتمآب برادر بزرگم، ولادیمیر پوتین در کرملین است.

سفیر روسیه در کابل در یک اعلامیه آی گفت، کی جی بی این کلید را هفته گذشته به حاجی نادر شاه تسلیم کرد، بروید در مسکو از نزد او بگیرید.
در نتیجه کرزی با دار و دسته خود، رهبران جمعیت اسلامی شاخته حنیف اتمر با جلالتمآبان و فضیلت مآبان خود، گلبدین منحوس با فرستادگان خود و تقریبا همه بزرگان مدعی قدرت با عجله در این زمستان سرد طاقت فرسای راهی مسکو شدند تا هر کی زود تر این کلید طلایی صلح را از نزد حاجی صاحب در مسکو بگیرند، جایزه صلح نوبل را از آن خود کنند.

در این میان کرزی، شیاد بزرگ که تمام فتنه این بازی زیر پای او است به کمک روسها با یک لشکر بزرگی دست بوسان خود پیش از دیگران خود را نزد حاجی صاحب نادر شاه مامور کی جی بی در مسکو رساند.
اما با تاسف کلید صلح نزد او نبود. حاجی صاحب به سلطان بزرگ فساد گفت که "جلاتمآب شما خیلی ناوقت رسیدید کلید صلح را پیش از رسیدن شما به اشاره اربابانم در کرملین به شیر عباس استانکزی، رییس هیات امارت طالبان تسلیم نمودم. بروید از نزد او بگیرید"
سلطان فساد با عجله خود را در اقامتگاه هوتل پنج ستاره ای استانکزی در مسکو رساند و حین بغل کشی چسپ به سبک پشتونولی، آهسته در گوش او گفت" د سولی کلی چیری ده؟"
استانکزی متکبر با ریشه کوتاه و عینک دودی سیاه و با عمامه طالبی خود به آواز بلند که همه بتوانند بشنوند و بفهمند به زبان فارسی گفت:" کلید صلح شما یک زمانی نزد شهید امیرالمومنین عالیقدر بود. من دقیقا نمی دانم در کجا است. حالا بروید از برادر بزرگ ما، جلالتمآب عمران خان، نخست وزیر کشور ما "لوی پاکستان" بپرسید.
من اینجا بخاطر کلید صلح نیامده ام،
من بخاطر تسلیمی شما به امارت اسلامی و دست بوسی هیات ما آمده ام.
من اینجا آمده ام که به امارت اسلامی ما بیعیت کنید و از مخالفت خود با جهاد مقدس مان علیه شما و اربابان کفار شما عفو بخواهید.
من به مسکو آمده ام که کرزی صاحب کلید تسلیمی ارگ را از نزد غنی سر تنبه گرفته در حضور روسها و جهانیان به هیات امارت اسلامی افغانستان در مسکو تسلیم کند.
هر چند داکتر صاحب خلیلزاد شاه کلید ارگ را به من در دوحه تسلیم نمود و این کلید در دست جلالتمآب عمران خان است. من اینجا بخاطر این نیامده ام که کلید صلح را به شما تسلیم کنم، من اینجا بخاطر اعلام جهاد نسل کشی و انحلال اردوی ملحد شما آمده ام"

همه مأیوسانه در زمستان سرد که بسیاری ها سینه بغل شدند به کشور برگشتند و به خود لعنت گفتند که چقدر ساده لوحانه از طالبان وحشی و اجیر کلید صلح خواستند.
اما سلطان فساد، شیاد بزرگ که هم با طالبان بحیث برادران ناراضش هم سنگر است و هم با صلح طلبان سر شور می دهد، گفت: "مه ماندنی نیستم تا شاه کلید طلایی صلح را پیدا نکنم. این کلید را بعد از سقوط امارت طالبان در ۲۰۰۱ داکتر صاحب زلمی خلیلزاد بزور بی ۵۲ امریکا از نزد استاد ربانی و مارشال فهیم گرفت به من در حضور همه بشکل باشکوه در قصر سلام خانه ارگ تسلیم کرد، ولی این کلید بعد از یک سال افرادی آی اس آی مثل فاروق وردک، داوود زی صاحب و یا رییس دفتر من فرهنگ صاحب از روک میز دفتر من دز دیدند توسط برادر محترمم انجینیر صاحب گلبدین حکمتیار به اسلام آباد انتقال دادند. من این شاه کلید طلایی صلح را مثل الماس کوه نور پیدا خواهم کرد و قفل صلح افغانستان را انشالله بدست خودم که مسوول گم کردن آن هستم باز خواهم کرد و غنی لجوج را از ارگ بیرون خواهم کرد. خودم بخیر ریاست حکومت موقت با حمایت طالبان کرام و با حمایت قاطع رفیق پوتین پس از فرار امریکاییها از افغانستان بدست خود خواهم گرفت"

این سخنان شیاد بزرگ را بسیاری کاسه لیسان او با کف زدنها و نعره های تکبیر بدرقه کردند، ولی بسیاری ها او را خاین بزرگ و مسوول از دست رفتن فرصت طلایی بعد از سقوط امارت طالبان دانستند که جامعه جهانی بنام سرکوب تروریزم نا خواسته با پول و قدرت خویش در کنار مردم افغانستان قرار گرفت، ولی در نتیجه خیانت رهبران بویژه کرزی، خلیلزاد، غنی با سیاست طالب پرستی شان در همدست با پاکستانی ها از دست رفت و کشور را در حلقوم تروریزم و پاکستانی ها فرود بردند و جهان را دلسرد و گریزان از افغانستان ساختند.

غنی گفته بود به مسکو نروید که کلید صلح در آنجا نیست.
غنی بحیث متفکر دوم جهانی گفت: من نگفته بودم که وقت خود را در جستجوی کلید صلح در قطر و مسکو و واشنگتن ضایع نسازید؟ نگفته بودم کرزی شیاد بخاطر انتقام از من و بیرون کردن من از ارگ و در هوای ریاست حکومت موقت امارت طالبی شما را پشت نخود سیاه درین زمستان سرد و طاقت فرسای مسکو نزد بادارش پوتین سر گردان کرد. مغز من خودش بزرگترین پته خزانه در جهان است.

آیا کلید صلح افغانستان در معده ماهی حضرت یونس علیه السلام است؟
از عمران خان پرسیدند که شاه کلید طلایی صلح افغانستان کجا است؟ او گفت در معده ماهی حضرت یونس علیه السلام است که با خوردن جسد امیر المومنین کور افغان در معده او پنهان بود.
با شنیدن این خبر ترامپ دستور داد که تمام سربازان امریکا را از افغانستان خارج کنند به غیر از یک دسته از نیروهای خاص تا کلید صلح را از معده حضرت یونس علیه السلام بیرون کند و به افغانستان تسلیم کنند.

آیا استخاره چی دربار می تواند کلید صلح را پیدا کند؟
حنیف اتمر که خود را در کار های استخباراتی خیلی زرنگتر از همه می داند، برای بدست آوردن کلید صلح بطور پنهانی به سر بستر حضرت استخارچی که منتظر عزراییل است رفت و از فضیلتمآب حضرت شور بازار کابل، خواست که آخرین استخاره خود را پیش از مرگ کند تا معلوم شود این ماهی مقدس در کجا است.
اتمر گفت که امریکاییها تحت بهانه پیدا کردن کلید صلح از معده ماهی حضرت یونس عبدالسلام شاید چند قرن وقت کشی کنند.
استخارچی گفت " من حد اقل یک کار خیر در زندگی خود میکنم تا وجدانم آرام شود"
حضرت صاحب در نتیجه یک شبانه استخاره دریافت که عمران خان دروغ می گوید کلید صلح افغانستان در معده ماهی حضرت یونس عبدالسلام نیست، در کتاب "پته خزانه" علامه عبدالحی حبیبی است.
سلیمان لایق گفت کتاب پته خزانه نزد او در اکادمی علوم افغانستان است، اما غیر از او کسی نمی تواند نوشته حبیبی نابغه را که با زبان سر و راز تحریر شده، بخواند.

آیا کلید صلح افغانستان واقعا در پته خزانه است؟
واقعیت این است که در پته خزانه حتی یک واژه از صلح، انسانیت و مدنیت نیامده است. تمام محتوای پته خزانه سه واژه است: جنگ، جهالت و خیانت، سه خصلت ذاتی افغانیت تا روز قیامت.

بالاخره کلید صلح در کجا است؟
کلید صلح به باور این قلم نه در کتاب خیالی "پته خزانه" حبیبی است، نه در مسکو نزد حاجی نادر شاه، مامور کی جی بی است، نه نزد پوتین است و نه نزد ترامپ، نه نزد عمران خان و نه هم در معده مقدس ماهی حضرت یونس علیه السلام است.
همچنان کلید صلح نه در وجدان و نه در قلب غنی جنون زده قدرت است و نه در ضمیر و روح کرزی، این شیاد بی شرم تاریخ معاصر افغانستان است.
واقعیت این است که شاه کلید صلح در ضمیر سیاستمداران باوجدان، وطن دوست، و باور مند به صلح است، و در اتحاد و اتفاق اقوام برادر و برابر این سر زمین است.
هیچ قدرت خارجی نمی تواند و نمی خواهد صلح را به افغانستان بیاورند تا خود مردم و سیاست مداران دلسوز شان متحدانه و صادقانه برای صلح در مادر وطن شان مبارزه نکنند.

این طنز تلخ داستان کلید گمشده صلح افغانستان است که در این شب و روز به یک بازی عوام فریبانه سیاستمداران شیاد و دست پرورده استخبارات خارجی تبدیل شده است.

هارون امیرزاده
۴ فبروری ۲۰۱۹


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز تلخ
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   صالح میگوید کلید صلح در راولپندی است اما اشرف غنی میگوید کلید جنگ در راولپندی است
از حالا رئیس ومعاون نظرات مختلف دارند

>>>   نادر شاه گفته است کلید صلح نزد من نیست لاین یک تهمت است او گفته اسست من هرگز کلید رانه گرفته ام ونه دیده ام

>>>   به به جالب واقعن

>>>   درود جناب امیرزاده ،واقعا دنبال کلید صلح هستید؟ میدونن کجا در گاو صندوق بی‌بی گل در ارگ پهلوی میز آرایش داخل قوطی کبریت هست اگه هر کس آنون پیدا کرد اول باید از جنازه بی بی گل رد بشه و بعدش اگر دست به کبریت زد همه ارگ رو آتیش می گیره و ستون پنجمی ها میدونن که اتاق بی بی گل جای امنی هست غیر از بی بی گل هیچ کسی وارد اتاق نمیشه حتی غنی، بی‌بی گل بعضی وقتا پیش خودش فکر می کنن که این مردم افغانستان چقدر احمق اند و همه رو دنبال نخود سیاه در مسکو فرستاده و مسکو هم می دونه که کلید کجا هست اما به خاطر منافع خودش مردم بیچاره افغانستان رو سر کار گذاشته با دعوت نمودن چند هنر پیشه فلم های سیاه و سفید جهان رو با سناریوی جدید مشغول نگه دارد و ابر قدرت ها غرب شرق اتحادیه اروپا و... همه چند روزی مشغول بر نامه قاشجی شوند تا جهان بر نامه جدید داشته باشد.

>>>   هرچند این طنز تلخ بیانگر حقایق وواقعیتهای دردناک صلح دست نیافتنی درافغانستان را بیان میکند ولی باید گفت در اخر این مردم مظلوم ما هستند که ضرر میکنند .واستقلال و وحدت ملی واعمار وانکشاف وطن ماست که سالها عقب می افتد وفقر وناامنی هرچه بیشتر دامان کشور ما رامیگیرد.چند سال است کشور ما در اتش فتنه طالب میسوزد؟؟؟ چند سال است که گلبدین حکمتیار که بر اثر بلند پروازیها وقدرت طلبی ومال اندوزی در دامان ISIپرورش یافت وحالا دایه دلسوز تر از مادر شده ودم از صلح میزند؟؟؟یکنفر پاسخ درست وصحیحی بمن بدهد تمویل وتسلیح طالبان ومعاشات انان از کجا تامین میشود؟؟ اگر طالبان راست میگویند که بخاطر نجات کشور به قتل انسانهای بیگناه روی اورده اند چرا سربازان وپولیس اردوی ملی مارا درپوسته ها وسرکها به خاک وخون میکشند؟؟ اشرف غنی بحیث رییس جمهور باید پاسخ دهد کرزی باید پاسخ دهد چرا طالبان در بند را دستور ازادی میدهند؟در صورتیکه مردم ما درسرتاسر ولایات برای ازادی واستقلال کشور وحدت ملی راتقویت میکنند وهیچ قومیتی را از هم بالاتر نمی دانند وهمه برای پیشرفت دین ودنیای خود درتلاشند چرا بعضی ها بر طبل پشتونیزم میکوبند وانرا تبلیغ میکنند؟؟؟ مردم کشور ما بدانند افغانستان یک قلب است که همه قومیتها برادرانه باهر مذهب وفرهنگ و قومیت در طپش ان نقش دارند همه باید متحد شویم وبه یاری الله ج نوکران اجانب ودشمنان با ماسک دوست را از کشور بیرون کنیم وحکومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان که ارمان شهید مسعود وشهید عبدالعلی مزاری وشهید پروفیسور ربانی بود را بدون دخالت مزدوران عربستانی وامریکایی واسراییلی وترکیه بنا کنیم //
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   اول خو کلید صلح افغانستان یک کلید نیست بلکه چندین کلید ساختګی ازش کافی شده ودرکشورهای مختلف ونزد اشخاص مختلف است .وسیاسیون مورد نظر شما همانهای بودند که به ماسکو شتافتند ودوسته تسلیم طالبان شدند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است