از سریال چُقر تا سریال اکشن کابل و مسکو
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۹    ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ کد خبر: 157295 منبع: پرینت

ساعت نه شب بود که همه مردم متدین افغانستان خود را برای دیدن سریال ترکی چُقر آماده کرده بودند و می خواستند بدانند که آقا یاماج با گروه های مافیایی چه می کند و چه چال تازه ای را به کار میبرد که یکباره دیدند که اینه سریال :)

اصل سریال اکشن اینجا در افغانستان و مسکو پر شده بود، اشرف غنی هم یک رقم به برادران راضی و ناراضی و و نیمه راضی چلنج میداد که پرسان نکن... محمد محقق هم با دیدن طالبان چنان در مسکو احساساتی شده بود که به ملا استانکزی گفت ما و شما مجاهدیم، مجاهدین هم که مستقیم به بهشت می روند، پشت قاق روده نگرد که کشته های ما و شما همه شهیدند. حامد کرزی هم چند چشمک با برندِ روسی به ملا ضعیف زد که جان بیادر بیخی قوی شو که حکومت در دست ماست. ملا استانکزی هم که فکر میکرد همین حالا نه در مسکو بلکه در ارگ ریاست جمهوری قرار دارد گفته است که ما قانون اساسی در سایۀ کفار را قبول نداریم، ایمیل کردیم به واشنگتن و ریاض و لندن و مسکو و استانبول که یک قانون بسیار شیک و قشنگ برایمان بفرستند.

در اینجا هم اشرف غنی در تلویزیون طلوع کمی نقش حضرت لقمان حکیم را ادا کرد و چهل در صد نصیحت کرد، ده درصد جیغ زد و پنجاه درصد به امریکا قول داد که در مسکو یا پاریس و یا کرۀ اورانوس یادمان نمی روی.
ببینیم که ادامۀ سریال چه میشود؛ البته منظورم سریال ترکی نیست بلکه سریال جذاب و دیدنی اکشن والای کشور خودمان با کیفیت اچ دی هست ...

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سریال طنز
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   حاکمی به مردمش گفت: صادقانه مشکلات را بگویید.
حسن جلو رفت و گفت: نان و گوشت که گفتی چه شد؟ مسکن چه شد؟ کار چه شد؟
حاکم گفت: ممنونم که مرا آگاه کردید، همه چیز درست می شود.
یکسال گذشت.
دوباره حاکم به مردمش گفت: صادقانه مشکلات را بگویید.
کسی چیزی نگفت، کسی نگفت نان و گوشت چه شد، کار و مسکن چه شد، تنها از میان جمع یک نفر آهسته گفت:
حسن چه شد؟!
کاپی از برگه فگاهیات

>>>   آینده اش ادامه جنگ در افغانستان است.
دونالد ترامپ یا شاید خودش نخواهد که جنگ در افغانستان ختم پیدا کند که امکان آن کمتر میرود،اما این که در مقابل کنگره امریکا که اکثریت آن دموکرات ها هستند که با پلان ختم جنگ در افغانستان را ندارند و یا هم نمی خواهند و همچنان در مقابل اکثریت تقریباً هشتاد درصدی مجلس سنا که خلاف برآمدن قوای امریکا از افغانستان هستند،با وجودی که جمهوری خواهان اکثریت مجلس سنا را به عهده دارند،چیزی از دست اش نمی آید و چیزی کرده نمیتواند.
او نمیتواند و نمی خواهد موضوع جنگ افغانستان را به دادگاه عالی امریکا ارائه کند و همچنان فکر نمی کنم که تعطیل دولت امریکا را بخاطر ختم جنگ در افغانستان اعلان کند و یا هم حالت اظطرار را در امریکا بخاطر جنگ افغانستان اعلان کند.
پس از قراین بر می آید که جنگ در افغانستان ادامه دارد و بودجه سالانه پنجاه ملیارد دالری برایش در نظر گرفته میشود و ازین بودجه هم میتواند رییس جمهور امریکا و هم اعضای کمیسیون دفاعی محلس نمایندگان و مجلس سنا استفاده کند و هم جنرالان پنتاگون و هم رهبری دولت افغانستان و بازنده تنها کسانی هستند که از هردوطرف درجنگ شهید ودرخمی میدهند.
اما آمار دقیق نیز از مجموع قوای امریکایی و قوای افغانی و مجموع مصارف آنها در دست نیست.
امکانات آن که تعداد مجموع قوای آنها کمتر و مصارف آنها کمتر باشد،وجود دارد.زیرا در جریان جنگ،کنترول مصارف خیلی مشکل است.
به همین منوال مجموع تلفات سالانه دو طرفه در جنگ نیز دقیق معلوم نیست.امکان دارد زیاد تر و یا کمتر باشد.
در مجموع در حالت جنگ معلوم کردن تعداد واقعی ارقام،کار مشکل است.زیرا بخاطر معضلات امنیتی.سفر به تمام نقاط یک کشور جنگ زده،امکان پذیر نیست.
حتی من در مورد ارقام تلفات و زخمی ها و ارقام پناهندگان در مجموع جنگ های چهل ساله افغانستان،شک و اشتباه دارم.
چون هم بخاطر نشان دادن از طریق مطبوعات برای جامعه جهانی ث هم برای گرفتن بودجه ریادتر برای متضررین جنگ،امکان دروغ و جعل در ارقام وجود دارد و یا بخاطر بلند بردن مورال جنگی سربازان،امکانات کم نشاندادن تلفات از طرف دولت در مورد تلفات سربازان نیز میرود.
بنأ ار قام دقیق چه در قسمت تلفات ،چه در قسمت بیجا شده گان،چه در قسمت کشت کواد مخدره و تعداد معتادان،چه در مورد صادرات و واردات کشور و چه در مورد مصارف انجو ها در افغانستان،در همه اینها امکانات تقلب وجود دارد و جنگ نیر در افغانستان ادامه دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است