لطیف پدرام با موافقتنامه نشست مسکو مخالفت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ کد خبر: 157298 منبع: پرینت

لطیف پدرام در دومین روز و در پایانِ نشست مسکو در اعتراض به موردِ سوم بندِ ششم قطعنامه‌ی نشست که در آن مورد بر «حفاظت از یک حکومت قوی مرکزی» تأکید شده‌است؛ از رأی دادن و دست بلند کردن در موافقت به این قطعنامه اجتناب نموده است.

لطیف پدرام با روشن نمودن مایک روی میزش گفت: «نظام مرکزی سالها است که در افغانستان حاکم است که هیچ مطلوبیتی برای مردم و در جهت تأمین ثبات، عدالت و... نداشته است‌. بنابر این من یک فدرالیست هستم و بخاطر ایجاد ساختار فدرال که در واقع برتابنده‌ی حقوق همه گروه‌ها و لایه‌های اجتماعی در کشور باشد طرح، برنامه و پالیسی دارم و برای تحکیم یک نظام فدرال مبارزه می‌کنم.»

پدرام به‌خصوص به این دلیل از رأی دادن به قطعنامه نشست مسکو خودداری کرده است.
رنگین داکتر سپنتا نیر به این قطعنامه رای نداد و در ختم جلسه به لطیف پدرام گفته است که به دلیل غیر دموکراتیک بودن به این قطعنامه رای ندادم. تاجیکانی که در این نشست حضور داشتند همه به این قطعنامه رای دادند.

لطیف پدرام به‌زودی از طریق رسانه‌ها با مردم و مخاطبانش در پیرامون تمامی موارد این نشست وضاحت خواهد داد.

رحمت الله روند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   استادعطا هردو دستش رابرابه علامت تائید بالا کرده بود

>>>   ما صلح میخواهیم اما یک صلح آزادی نه صلح ضالم نه صلحی که از همه چیز محروم باشیم نه صلح زیر چوب چوماغ طالبان صلح پشرفت صلح درس خواندن نه صلح شلاق زدن مردم رهبران سیاسی باید این رادر نضر بگیرد فقت دنبال منافع شخصی خودی شان نه باشد ما به قیمت خونی مان این دفعه در مقابلی هر جنایت مبارزه مکنیم
رویانیان

>>>   آقای سمیع مهدی ؛
امریکای ها اشغال گر اند ، می دانم که دل ات درد دارد که چرا امریکای ها می روند و تو و مانند تو لچ و لخت می شوید . پدرام مانند شما ها از پشت طالب نماز نخواند ، و با رعایت ادب و عرف دیپلوتیک که درخور یک سخنور است سخن گفت و جایگاه کانفرانس ، معامله گران و طالبان را همان گونه که درخور بود تعریف کرد، اینکه خودت فهم از واژه ها و معانی را نداری پدرام مقصر نیست .
شرم آور است که سخنان پدرام را در جهت منافع استخبارات منطقه تعریف کنی . ...

>>>   اگر طالب حاضر به صلح شود، پدرام نزد مدرام رفته و در حكومت فيدرال ألمان وظيفه صفا كاري انجام خواهد داد.

>>>   Fatah
باز هم نشست مسكو!
در اين نشست، اكثريت مطلق اشتراك كننده ها از هموطنان پشتون بودند. هم طالبان و هم گروه كرزى هردو پشتون اند، و آنها درحدود هفتاد فيصد حضار را تشكيل ميدادند.
در هر نشست و مذاكراتى كه براى صلح ترتيب مى گردد، اگر از تمام نماينده گان اقوام، سازمانهاى سياسى و اجتماعى در آن به طور متناسب اشتراك نداشته باشند، نتايج آن مردود است.

>>>   اشغال واژه‌ی نامناسبی برای افغانستان است.

جامعه جهانی به افغانستان برای رهایی از سه مصیبت بزرگ آمده است.
۱. رهایی از انهدام افغانستان به قهقرای شکستِ دولت. طالبان دولت را به معنای امروزش از زندگی مردم افغانستان ربوده بودند.
۲. رهایی از فقر ِوحشتناک. مردم افغانستان در نبود دولت مؤلد به فقیرترین انسان‌های زمین مبدل شده بودند.
۳. رهایی از مصیبت استبداد و استکبارِ تندروانه‌ي دینی که تمام آزادی‌های انسان کشور را گرفته بود.
این یک واقعیت است که بدون نقش جامعه‌ی جهانی افغانستان مزدور فقیر و ناتوان پاکستان تبدیل می‌شد. بیایید از واقعیت‌ها چشم نپوشیم و خود را با قبل از ۲۰۰۲ مقایسه کنیم. آنگاه جایگاه جامعه‌ی جهانی برای ما معنا پیدا می‌کند.

استفاده از واژه‌‌ی اشغال در نشست مسکو از سوی طالبان اهانت به خارجیان نیست این اهانت بزرگ به چهار گروه جامعه است:
۱. حکومت حامد کرزی رییس جمهوری که در حیطه‌ی دولتش چنین اتفاقی افتاد.
۲. طرفداران ارزش‌های دموکراسی، جامعه مدنی و حقوق بشر
۳. مردم فقیر افغانستان که از این حمایت‌ها به نحوی بهره‌مند می‌شوند.
۴. رزمندگان قوای مسلح به ویژه آنانی‌که در این راه شهید شدند و معلول گشته اند.

>>>   باید در قطعنامه خود مختاری بدخشان ذکر میگردید که خواست قبلی پدرام بود منکر افغانیت ؛باز کاندید هم شده نمیدانم کمیسیون به کدام تابعیت کاندیتا توری موصوف را اعتبار داده؟

>>>   سر بلند باد پدرام ....بر طالب که با انتحار و انفجار باعث مرگ هزاران افغان بیگناه شده و امروز هم دعوای اسلامیت دارد و خواهان حکومت بنام اسلامی است . طالب اول شما معنی اسلام را بدانید بعد دعوای مسلمانی کنید .

>>>   طالبان که خود شان از غلام امریکا را غلامیش را میکند بسیار خنداور است که واژه اشغال را بر کشور ما میبندند اشغال زمانی بود که قوای نظامی پاکستان با سلاح های پیشرفته شان بنام مزدوران شان بنام طالبان از راه سرحد اسپین بولدک زمان حکومت مجاهدین وارد کشور ما شدند بعد از جنگهای زیاد قسمت بزرذگ خاک کشور ما را اشغال کردند و امارت اسلامی طالبانی خود ساخته پاکستان بنام طالبان را مستقر کردند اما تمام صلاحیت هارا نظامیان پاکستان بعهده داشتند و به اصطلاح جاسوسان پاکستان امیرالمومنین انها ملا عمر را تا امروز مردمان ما ندیدند که کی بود و بلاخره پس از فرو پاشی امارت اسلامی انها چه شد و پس از کشته شدن ملا منصور رهبر گروه طالب ملا هیبت یکی از ملا های پاکستانی که در یکی از مساجد در ایالت پشتنخواه ود انرا بحیث رهبر طالبان تعین کرده نام از ملا هیبت الله است اما صلاحیت کار و دستور جنگ و مصارف جنگ و غیره همه را نظامیان و استخبارات پاکستان به پیش میبرند شیر محمد استانکزی و دیگران شان چیزی را که برایشان پاکستان دستور داده انرا انجام میدهند اضعافتر از انرا اصلن صلاحیت ندارند و نه انجام میدهند طالبان یک نام است طالبان نه از اراده دارند و نه صلاحیت اینها فقط یک نام و جاسوس چیزی دیگری نیستند .

>>>   پدرام که مسلمان نیست پس چی حاجت که میگوئیم پدرام پشت طالب نماز نخواند. ههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است