کدام اردو؟ کدام ارتش؟
روش آمریکایی ها برای نفوذ و غارت، نابودی تمامی زیربناها و نظام و ارتش است. سپس برای ظاهر سازی، یک ارتش نامنظم فاسد اجیر درست می کنند که از همه جهت به خودشان وابسته باشد و بدون آنان آن ارتش هم حتی یک روز دوام نیاورد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ کد خبر: 157349 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) عباس استانکزی رییس هیات سیاسی گفتگو کننده طالبان طی مصاحبه ای قبل از نشست مسکو اعلام کرده بود که باید اردوی ملی افغانستان منحل گردد تا آنان برای مذاکره با حکومت افغانستان آماده شوند. پس از این وی در نشست مسکو گفت که از سخنانش سوء برداشت شده است و وی منظورش انحلال کامل ارتش و اردوی ملی افغانستان نبوده است بل او می خواهد که ارتش افغانستان از زیر نفوذ بیگانگان بیرون شود.

در این باب داد و فریاد و جنجال ها و عکس العمل های متفاوتی مشاهده شد که اکثرا به دفاع از اردوی ملی افغانستان برامده بودند و داشتن یک ارتش 350 هزار نفری را افتخار افغانستان می دانستند.
از اینها که بگذریم! می رسیم به واقعیت عینی یک ارتش منظم در افغانستان.

سابقه ارتش افغانستان:
ارتش منظم در افغانستان بار نخست به صورت ابتدایی در زمان شیرعلی خان در قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت و سپس اواسط قرن نوزدهم، عبدالرحمن خان، ارتش منظم ۲۰۰ هزار نفری ایجاد کرد که با آتش توپخانه حمایت می شد.
ظاهرشاه و محمد داوود خان در دهه های شصت و هفتاد میلادی ارتش یکصد هزار نفری را تقویت و به کمک مالی و تکنیکی اتحاد شوروی سابق مدرن کردند.
در پی کودتای اول ارتش در ۱۹۷۴ دربرابر شاه و قیام مسلحانه حزب دموکراتیک خلق افغانستان در ۱۹۷۸ که طرفدار اندیشه مارکسیستی بود، ارتش نقش تعیین کننده در روند سیاسی کشور بدست آورد.

با مداخله شوروی در ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۸ ارتش در وضعیت دشواری قرار گرفت و بسیاری ارتش را ترک کردند. بر اساس برخی از آمارها در ۱۹۸۴ از هفتاد هزار سرباز ارتش نیمی از آنان فرار کرده بودند.
نیروهای شوروی در افغانستان ده سال جنگیدند ولی زمانی که این کشور را ترک می کردند، به گفته بسیاری از ناظران یک ارتش و پولیس نیرومندی پشت سر گذاشتند. براساس برخی آمارها بیش از دو هزار و پانصد تانک، نزدیک به پانصد هواپیمای جنگی و ترانسپورتی، و بیش از پنجاه هزار واسطه زرهی و نقلیه در اختیار نیروهای مسلح افغانستان بود.
دولت افغانستان زمانی که ناگزیر شد وظیفه دفاع مستقل (بدون حضور فیزیکی اتحاد شوروی) را به عهده بگیرد، برای اکمال ارتش سرباز گیری اجباری را شدت بخشید. از شانزده ساله ها تا چهل ساله ها کمتر کسی می توانست از چنگ سربازگیران در خیابانها فرار کنند. دوره خدمت از سه تا پنج سال بود. بسیاری از سربازان بدون آموزش به محل های درگیری بین دولت و مخالفان فرستاده می شدند.

با سقوط رژیم مورد حمایت شوروی در کابل در آوریل ۱۹۹۲ به دست گروه های مجاهدین، قوای مسلح افغانستان به سرعت منحل اعلام شد. تجهیزات آن پراکنده یا در بسیاری از موارد غارت شد. بسیاری از نیروهای ارتش، افغانستان را ترک کردند و شماری از نیرو ها که نخواستند کشور را ترک کنند در چارچوب های گروه های قومی و حزبی- جهادی فعال شدند.
در آن زمان از نزدیک به دوصد و پنجا هزار نفر کادر و سرباز ارتش، پولیس، سازمان اطلاعات و گروه های شبه نظامی با عنوان "سربازان قومی" سخن می رفت.
از دو هزار یا بیشتر تانک و زره پوش ارتش سابق افغانستان چیزی حدود سی تا چهل تانک باقی ماند که تا حدودی کهنه شده و نیاز به جایگزینی و بهینه سازی داشت.

در ۱۹۹۶ میلادی با ظهور طالبان در کابل یک نیروی نو نظامی وارد معادله سیاسی- نظامی کشور شد. آنها به داشتن ارتش و نیروی هوایی منظم معتقد نبودند و براساس بسیج افراد بر اصل اعتقادات مذهبی عمل می کردند. توافق بن (آلمان) برای ارتش جدید بدنبال تحولات پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا در کنفرانسی به همین نام در اواخر همان سال که پس از فروپاشی طالبان در افغانستان برگزار شد، ارتش جدید کشور با نیروی هفتاد هزاری پیشنهاد شد.
بر اساس توافقات همچنین پنج هزار سرباز خارجی یاری امنیتی (ایساف) در پایتخت کابل مستقر شد. جدا از این ۲۰ هزار سرباز آمریکایی و کانادایی برای مبارزه با تروریسم در فرودگاه نظامی بگرام در شمال کابل پیاده شدند.
اما در سال های بعدی این ماموریت تحت رهبری ناتو، گسترده تر شد و فراتر از کابل، به شمال و جنوب کشور نیز کشیده شد.

در سال ۲۰۰۶ با شدت گیری مقاومت شورشیان در جنوب افغانستان، نیاز به افزایش تعداد این سربازان مطرح شد تا اینکه این تعداد به یک صد و سی هزار نفر و با احتساب نیروِهای ویژه آمریکایی اکنون به مرز یکصد و پنجاه هزار نفر رسیده است.
همزمان، تقویت و افزایش نیروهای مسلح کشور جدی تر شد. ارتش و پولیسی که دولت افغانستان برای کشور درنظر دارد قرار شده تا سال ۲۰۱۴ براساس به چهارصد هزار نفر برسد.

در سال ۲۰۰۲ میلادی برای ایجاد ارتش و پولیس اصلاحات عملی اعلام شد. شماری از کادر ارتش حذف یا تعدیل رتبه شدند وعده ای هم تازه استخدام شدند.
ارتش جدید درچارچوب قول اردو های بزرگ (لشکر) تشکیل شد. قول اردوی مرکزی در کابل تشکیل شد. به زودی قرار است این قول اردو به ننگرهار منتقل شود و جای آن قوای مرکز با کد ۱۰۱ قرار گیرد. قول اردوهای میوند در هلمند، اتل در قندهار، شاهین در مزارشریف ، ظفر در هرات و تندر در پکتیا فعال شدند. ارتش رزمی کماندویی نیز حالا در بسیاری از ولایات شعبات جداگانه دارد.
قرار بر آن شد که افغانستان دارای ارتش کوچک ولی مجهز به سلاح های مدرن غربی باشد. درحال حاضر بالاتر از شصت درصد اسلحه سازمانی تفنگ های ام-شانزده است که از سوی سربازان ناتو استفاده می شود. (ا. ک ۴۷ یا کلاشینکوف) که اسلحه روسی سازمانی معمول ارتش بود از دور خارج شد اما دوباره این اسلحه مورد استفاده قرار گرفت که بیشتر از سوی پولیس استفاده می شود.
ابتدا کلاشینکوف از طریق رومانی، بلغارستان و یا اوکراین خریداری می شد. به دلایل اختلافات با روسیه خرید سلاح از مسکو امکان پذیر نبود. اما بعدا با گرمی روابط روسیه و ناتو این اسلحه را مستقیما از روسیه خریداری شد.
اسلحه روسی پی کا و آر.پی جی روسی نیز استفاده می شود.

تنش های قومی سیاسی ارتش افغانستان با مشکل بی تعادلی قومی و عدم ارتقای افسران برخی اقوام به رتبه های بالا روبرو است.
بعدا یک تناسب قومی از سوی نهاد های بین المللی پذیرفته شد به طوریکه ۴۵ در صد پشتون، ۳۰ درصد تاجیک ده درصد هزاره، ده در صد ازبک و ۵ درصد متعلق به سایر اقوام ساختار ارتش را تشکیل دهد.

هزینه های ارتش افغانستان بسیار بالا است. مصارف برای ساختمان ها، تدارک وسایط مدرن نقلیه که بیشتر شان ساخت آمریکا یا جاپان است، حقوق (سربازان دوصد دالر در ماه و افسران از سیصد تا ششصد دالر)، البسه، انتقالات و سایر تامینات هزینه های زیادی را می طلبد.
بر اساس آمار، دولت در بو دجه سالانه ۵۶۰ میلیون افغانی برای وزارت دفاع درنظر گرفته که ۳۲۰ میلیون آنرا آمریکا وارد بودجه وزارت مالیه می کند و بقیه از منابع داخلی تامین می شود.
سالانه ۱۷۰ میلیون دالر فقط بابت مواد سوختی به وزارت دفاع پرداخته می شود.
خریداری های عمده مستقیما توسط آمریکایی صورت می گیرد.
مخارج ارتش افغانستان به مقیاس خرج هر سرباز خارجی که نزدیک به یک میلیون دالر درسال محاسبه می شود، اندک است، اما در دراز مدت دولت نخواهد نتواست خود متکفل این مخارج شود.

مقدمه ای که در آخر آمد!
روش آمریکایی ها برای نفوذ در یک کشور و غارت آن سرزمین، در درجه اول نابودی تمامی زیربناها و نظام و ارتش آن کشور است. سپس برای ظاهر سازی، یک ارتش نامنظم فاسد اجیر درست می کنند که از همه جهت به خودشان وابسته باشد و بدون آنان آن ارتش هم حتی یک روز دوام نیاورد. اینک ما مانده ایم و یک اردوی ضعیف و فاسد و نامنظم و وابسته به دالرهای آمریکایی!!!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش
اردو
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکایی ها پس از اتمام غارت شان ما را بحال خودما وا میگذارند و می روند و ما میمانیم و کشوری ویران با ارتشی اجیر و مزد بگیر که اگر تمام بودجه دولت را هم صرف آنها بکنیم باز توان تامین این ارتش را نخواهیم داشت.
این ارتش اجیر ارتش آینده ما نیست علاوه بر دزدی ها در ارتش و سربازان خیالی و هماهنگی با طالبان و ...
شیما کابل

>>>   دزد های ساخت کرزی تا ابد زنده نیستند مثلا چند سال پیش وزیر دفاع پول دوا وداروی سربازان وافسران را دزدی کرد حالا او نیست همینطور تعداد دزد های کیسه بر دیگر که تعداد زیاد شان به تقاعد سوق شدند ، زمانیکه رهبری حکومت سالم باشد اردو وپولیس هم سالم است
منبع فساد وبی قانونی کسانی هستند که مردم افغانستان را گروگان گرفته اند دلیل شان هم جهاد تحت رهبری وقومانده آیاس آسی است
ر

>>>   طبعاارتشی را که بیگانه ها ساخته اندبه درد کشور و ملت نمیخورد ارتشی را که از دریشی وکمر بند گرفته تااعاشه ومعاش صاحب منصب و... همه را بیگانه ها بدهند حتما به نفع انها کار میکنند چنانچه اردوی نجیب به طرفداری از روس وکمونیزم کار میکرد وسخنان دلنشین وزیبای نجیب نه بخاطر وطنپرستی وهم وطنش بود بلکه جهت حفظ ودوام قدرت خودش بود با این همه ان ارتش از نیروهای امروزی ازاد وغیر جانبدانه تر بود که متاسفانه توسط عضو مخصوص سی ای ای وای اس ای صبغت الشیطان منحل گردید وبدین وسیله او حق غلامی ونوکری را به وجه احسن انجام دادوتمام امکانات نظامی تانک وطیاره وتوپ و...به فابریکه های ذوب اهن نواز خبیث انتقال داده شد گویا خارجی ها از همان ابتدا زمینه ای هجوم ولشکر کشی خودرامهیا میساختند حال اگر قرار باشد نیروهای بیگانه ومزدور منحل وخلع سلاح شوند طالب ها در لیست اول قرار دارند بعد حکمتیار اما به خوبی نمیدانم که کدام یک طالب ویا حکمتیار بیشتر مزدور اند هر یکی اول باشد دیگری دوم میشود وکرزی وغنی وعبد الله در درجه ای سوم قرار دارند بعد هم قانونی ومحمدی وصالح ودیگران اند
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند
مولانا قربان

>>>   پنج ولایت جدید :
برخی از منابع می گویند، که قرار است ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، ولسوالی جاغوری غزنی، ولسوالی شیندند/سبزوار هرات، ولسوالی پامیرهای بدخشان و یک ولسوالی در شمال کابل، هم‌ چون ولایت‌های تازه اعلام شوند.

>>>   Salam
مردم نتنها اشرف غنی را در هر جا نگذارند سخن گوید بل تیکه داران قومی ، معامله گران ، پیمان شکنان ، لومپن های سیاسی و خائین که در این هژده سال ثروت اندوختند و برای خودو گروه های مافیای خود سیاست کردند ، بوت باران کنند و لعنت بفرستند تا این طایفه دیگر مجال خر سازی مردم را نداشته باشند . این موثر ترین راه برای ته کشیدن اینهاست .

>>>   Salam
از میان نوشته های سال پار که با امرو هم ، هم خوانی دارد؛

شهروندان يك كشور حق دارند در همه يى حوزه هاى اجتماعى و سياسى خواستار حق و عدالت اجتماعى باشند . پشتون ها از همان آغاز زايش پاكستان به عنوان يك كشور مستقل يكى از بدنه هاى اساسى حاكميت در پاكستان بوده اند و در همه يى رده هاى سياسى و نظامى حضور با قوت دارند و حتا به مقام رياست جمهورى هم رسيده اند و در قانون اساسى پاكستان هيچ تبار و قومى برترى ندارد ، پشتون ها به ويژه در رهبرى ISI و پليس اكثريت اند و مديريت امور افغانستان در وزارت خارجه پاكستان را هم پشتون هاى پاكستانى رهبرى و هدايت مى كنند ، اكثريت مطلق ديپلومات هاى پاكستانى در افغانستان پشتون ها اند ، پدر معنوى طالبان نصير بابر وزير داخله يى وقت پاكستان يك پشتون تبار بود، حميد گل پشتون تبار رييس ISI در اوج مبارزات مسلحانه يى مجاهدين ، مديرت جنگ افغانستان را به دوش داشت ، منظور اين است كه مظلوم جلوه دادن پشتون ها در پاكستان يا انگيزه يى مغرضانه يى تبارى دارد، و يا براى خوش خدمتى حاكمان قبيله است و يا از روى نافهمى و كم خردى است . عقب مانده گى پشتون هاى پاكستانى ، افراط گرايى مذهبى ، تروريست پرورى و تمدن گريزى آنها بيشتر ريشه در فرهنگ قرون وسطايى قبيله محور دارد كه باعث دفع ارزش هاى مدرن مى شود و هيچ ربطى به حكومت مركزى پاكستان ندارد . پشتون هاى افغانستان با آنكه بيش از دو نيم سده در قدرت اند با آن هم قادر نشدنداز فرهنگ قبيله يى فاصله بگيرند و رو آورند به ارزش هاى متمدن انسانى و حتا عقب مانده تر از پشتون هاى پاكستان اند ، اين نشان مى دهد كه دشوارى هاى موجود در ميان پشتون هاى افغانستان و پاكستان ناشى از فرهنگ مسلط قبيله يى و پشتونوالى آنها است تا محروميت سياسى و اقتدار .

باور من اين است كه مصيبت تاريخى در افغانستان و پاكستان بيشتر ريشه در تفكر انسان سوز و ويرانگر قبيله گرايى در ميان پشتو ن هاى دوطرف مرز دارد تا بيرون از آن .

>>>   آمریکاییها انگلیس ها از صدسال پیش برای افغانستان همین برنامه را درست کرده بودند که به معدنهای این کشور دست پیداکنند حالا که به این حرف خود توسط
نوکران خود رسیده اند به هیچ قیمتی حاضر نخواهد بود تا به این راحتی افغانستان را ترک کنند ودیگر هیچ بهانه ای برای تجاوز مجدد ندارند فعلا که مثله مذاکره با طالب داغ است گیریم که طالب صلح کرد خود اشرف غنی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که تقریبا با بیست گرو تروریستی و جنگ طلب در افغانستان درگیر جنگ هستیم پس این گرو تروریستی دیگر چی خواهد شد که به مراتب از گرو طالبان کرده
خطرناکتر است از جمله داعش که خواب مردم را حرام کرده جنگ افغانستان جنگ معدن است که به این زودی تمامی ندارد روسها حالا پشیمانند که چرا افغانستان را مفت و مجانی ترک کردند و آمریکا به خاطریکه دوباره روسها به افغانستان دست پیدانکنند هم مجبورا از افغانستان نمی روند بجز اینکه مردم افغانستان همت کنند و مانند انگلیسی ها آنهارا به زور مشت و لگد بیرون کنند دیگر این جای نشانی که اگر تا صدسال دیگر هم کسی بتواند آمریکا را از جای تکان بدهد چون آمریکا همه اقتصادش سر زورگیری می چرخد در کجای دنیا نیست که این پلیدها نباشند و جنگ نباشد.
هموطن

>>>   اين اردوى اجير و مزدور است و تهداب أن به دالر هاى امريكايى و در خدمت اشغالكران كذاشته شده نه در دفاع از مردم وكشور ما . وقتى كه دالر هاى امريكايى قطع شود اين اردو سر بخود بدون كدام عامل خارجى جبه ميشود . به اين اردو كه مثل سراب است دلك تانرا خوش نكنيد.

>>>   اگر یادی تان باشد در روزی اول مذاکره مسکو گفته بودم که چرندی های که غنی پش پرده میگوید فقت یک فیلم است پشت پرده دست غنی وکرزی در کاسه است دققن دورست از آب برامد که یکی از خواسته های طالبان دفتر نمایدگی در کابل بود که امروز غنی از جان ودل قبل کردن

>>>   به مولانا صاحب کَربان:
تعدادی مولانا ها وملاها هم ساخت پاکستان هستند بدرد این وطن نمی خورند باید ازین خاک بیرون رانده شوند

>>>   برای دستیابی به یک ارتش مستقل با انضباط فعال وچالاک وتخنیکی ومعیاری اول باید به یک استقلال همه حانبه دستیابیم .تاریخ به ما میگوید تا ملتی نخواهد وعزم واراده مستقل بودن را نداشته باشد محال است از زیر یوغ استعمار واستثمار واستحمار قدرتهای سلطه گر خارج شود.چهل سال عمر ملت ما به تضاد ودشمنی وقومیت گرایی گذشت وافرادی امدند ورفتند که فقط درد خود داشتند واینکه برثروت وقدرت خود بیفزایند.انتظار میرفت مجاهدینی که در مقابل ارتش سرخ تابن دندان مسلح بعد از شکست با جان ودل ودر شرایط سخت جنگیده بودند وحالا پیروز شده بودند راه ورسم ایثار واز جان گذشتگی وساده زیستی را دنبال کنند وچون مادری که طفل خویش را در بغل خود برای محافظت از گزند به سینه خود میفشارد واز همه چیز خود برای طفل خویش میگذرد از زخارف دنیایی بگذرند واز وطن خود که انهمه جانفشانی کردند بگذرند وپاسدار دستاوردهای ثمره جهاد خود یعنی استقلال وطن خودباشند اما اکثرشان بفکر جمع اوری مال وساختن قصرهای رنگارنگ وافزایش زن وفرزند پرداختند خوب معلوم است دشمن از این فرصت بدست امده نهایت سود ومنفعت را میبرد.بعد هم افرادی که تحت تعلیم انان برای چنین روزهایی اماده شده بودند به کشور امدند وجای پا ونفوذ انان را محکم کردند .بقول حافظ شیرازی سالها دل طلب جام جم از ما میکرد وانچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد.بنآء سرباز وافسر اردوی ما گناهی ندارد او بحیث یک وطنپرست و وظیفه ای که داشته جان خود راهم تقدیم وطن کرده ولی این سیاست بازان ما بودندکه با تدبیر وبرنامه کار نکردند.شما وقتی تمام خرج وهزینه ومعاشات اردو را بیگانگان میدهند نباید انتظار اردویی مستقل داشته باشید بناء باید برای رسیدن به استقلال اول باید تکلیف دولتهای بیگانه وتاثیر گذار در سیاست اقتصاد کشور را مشخص کنید بعد از ان اردوی ملی هم شکل میگیرد باید بیگانه پرستان وعامل اجانب را از کشور بیرون کنید به داشته هایمان فکر کنیم وشالوده یک افغانستان نیرومند تولید کننده وغرب ستیز ومسلمان را پایه ریزی کنیم باید موضوع قومیتی را از ذهن ها بزداییم ووحدت ملی را باجان ودل قبول کنیم باید بپذیریم که پشتون وتاجیک وهزاره وازبک وایماق وپشه ای ونورستانی وکوچی دبلوچ یعنی افغانستانی وهمه یک روحیم در یک بدن وان افغانستان نام دارد درغیر اینصورت نبودن و ونداشتن وحدت ملی نفاق تبغیض دشمنی وعداوت بار می اورد ودشمن از این موضوع برای تفرقه تا اینجا خوب استفاوه کرده ونتیجه این میشود که افغانستان بهشت سرویسهای استخباراتی بشود وامریکا پیمان نامه ( سند بردگی افغانستان )را بما تحمیل کند وعوامل ودست اموزان خودرا برای حکومت برما بگمارد وافرادی خائن وجنایتوار بیایند کاندید شوند کسانی که تا دیروز با راکت مردم خودرا بخاک وخون کشاندند//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   تااوغان است آنمی دربدری استه

>>>   تنها راه رهایی از گرفتاری ها،اتحاد مردم افغانستان ، توکل به خدا و گسترش همکاری با ایران و هند از طریق بندر چابهاره.

>>>   رهبر رهبر دیگر چه چیزی هست؟ مگر دوران خان خانی و یا بلانسبت مردم گله هستند که به رهبر چوپان و دیکتاتور نیاز داشته باشند؟ در کشور باید دموکراسی و قوانین دموکراتیک و قوانین حقوق بشر حاکم باشد و نه شخص و یا حزب و دیکتاتور. در آلمان 3 ماه دولت تشکیل نشد ولی قانون حاکم بود، لذا آب از آب هم تکان نخورد. در آمریکا بارها دولت تعطیل شده است ولی قانون آمریکا محکم و پابرجا و استوار همواره کشور بزرگ آمریکا را اداره می کند، رهبر رهبر! واقعاً که، ما در چه قرنی زندگی می کنیم؟ متاًسفانه در کشورهای ما قوای نظامی همیشه و همواره در گذشته و حال سرسپرده و مطیع و حافظ و حامی دیکتاتورها بوده و نه قانون. دور تسلسل دیکتاتوری تا کی؟

>>>   از اردوی خود حمایت کنید ګپ های ناق وبیجا برای اردوی خود نګوید اول خدا دوم اردو است که شب وروز تلاش میکند در آوردن امنیت در کشور
مثال اګر معاش اردو از کمک های خارجی است پس معاش خود شما از کجا تامین میشودجوانان احساساتی

>>>   غذای که تو برای دسترخوان فامیلت خریداری میکنی و میخوری هم از همان پول خارجی است که در کشور در دوران است و به شکلی سبب تضمین درآمد پولی تو هم میشود۰ به اردوی ملی توهین نکنید، اگر معاش آنها را دولت پرداخته نمیتواند و در حال کمک خارجی آنرا تامین میکند آن گناه یا مشکل افراد در اردوی ملی نیست۰

>>>   اصلا اردو سابق بود که همه شان بدون پول خدمت به وطن می کردند حالا همه به خاطر پول در اردو رفته اند تا دالر های امریکای را نیل نمایند

>>>   طالب های وحشی و جاهل که به جز انتحار , کشتار و خرابی در کله های پوچ بی مغز و بی شعور شان ندارند حالا با تکبر و خودخواهی شان فکر میکنند جهان را طالبی اسلامی خواهند ساخت.آنها بلاخره خواهند فهمید که خود شان اجیران دست بیگانگان اند که با دروغ، ریا، انتحار و تقلب مثل غنی به جائی نخواهند رسید!

>>>   وقتیکه کسی اردو را به جنگ نیابتی محکوم میکند، معنی ان نیست که تمام افراد انرا محکوم میکند، این شما هستید که افراد اردو را وسیله قرار میدهید، چنگ نیابتی یا هر بدی که میکند، مسوولش همان روسا و وزیر و دیگر ... مقامات بالایی میباشند.

>>>   فکوری بهشتی، عضو مجلس نمایندگان، قبلا در صحن علنی مجلس و خطاب به رییس مجلس گفته بود: بسته بودن جلسه عمومی مجلس در روز شنبه، مایه تاسف اعضای مجلس نمایندگان شد. این در حالی است که شما رییس مجلس از ولایت قندوز نمایندگی می کنید که در حال سقوط است. همچنین معاون شما از ولایت هلمند نمایندگی می کند که در حال سقوط است لذا مایه تاسف مردم است و این اعتراض شدید به بسته بودن پارلمان در روز شنبه وجود دارد.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس می توانستیم در آن روز بنشینیم و صحبت کنیم و اوضاع را تحلیل کنیم و نظارت کنیم. نظارت کردن تنها فریاد کشیدن در پارلمان نیست. بلکه می توانستیم تصمیمی عملی درمورد اوضاع قندوز بگیریم.

بهشتی گفت: ما نمایندگان مجلس می توانستیم تصمیم بگیریم که از هر کمیسیونی یک نفر به قندوز رویم و وضعیت آنجا را از نزدیک ببینیم. گزارش ها و حرف ها حاکی از این است که حکومت با خارجی ها تبانی کرده اند و قرار است سه ولایت بزرگ را به دست طالبان بسپارند. عده دیگری هم گزارش می دهند که در هلمند مشکل، طالبان نیستند، بلکه مشکل، رقابت های درون ولایتی و اقوام است. اگر چنین باشد ما می توانیم از آن جلوگیری کنیم و از سقوط این شهر جلوگیری کنیم.

نماینده مجلس با بیان اینکه امنیت ملی امروز، به طور جدی در خطر است، افزود: این موضوع یکی از ارکان مهم دولت است. ماباید تصمیم بگیریم و به مردم اطلاع رسانی کنیم که اگر چنین باشد و حکومت باز هم درصدد معامله با خارجی ها و طالبان باشند مردم دیگر فرزندان خود را به صفوف اردوی ملی نفرستند تا کشته نشوند.

>>>   راست می گوید وکیل چرا فرزندان خو د را به اردو ملی روان می کنید هر زما نیکه رهبران روان کردن با ز شما رو ان نماید

>>>   اقای فکوری بهشتی درشتی فرزندان مردم از جان ودل برای وطن کار نمیکند صرف بخاطر پول و ولګردی به این اداره میروند اګر خودات به پوسته های انها در قندز بغلان بروی باز میبینی که انها چی میکند. تمام روز بچه میرقصاند وشب همرایش خواب میشود. این یک نمونه کوچک اش است.

>>>   فرزندان خود را به اردوی ملی نفرستید!
بروید ودر مساجد بنشنید و مطابق علما ان دعا های را که دشمن را سرکوب میکند بخواند!
ویا بګزارید امریکاییهای پس بیایند تا تا مار احفظ کند!
مګر از یکجانب راست میګویی: من هیچګاه فرزندم را تحت امر این ..... وفساد دزدان غاصبان سرباز سازم واز غصبها و غنیمتهای انان دفاع کنم ک دندانهای اورا به جان ملت تیز کنم!
من هیچګا در خدمت وطن سربازی نمیکنم تا در پهلویم فرزندان این..... نباشد!

>>>   اقای بهشتی صاحب شما راست میگویید کشوری که از رییس جمهور تا والی و امنیت ان خائن و وطن فروش باشد خدمت به ان ارزش ندارد

>>>   در افغانستان هر چه مشكلات كه ايجاد ميشود نتيجه مداخلات و توطئه هاي سازمان استخبارات پاكستان است اما رياست عمومي امنيت ملي افغانستا ن چه مصروفيت دارد؟ درين سازمان بيكاره و بي كفايت از همان سالهاي دوران نجيب بيكاره ترين افراد زن و مرد غير مردمي ترين و منفور ترين افراد جاي داشتند كه جز توطئه تهمت و ظلم كار ديگري نداشتند فعلا هم اكثريت رهبري اين ارگان در دست همان افراد خدا نترس و دسيسه باز قرار دارد كه كوچكترين كار را ما نديديم كه بر ضد پاكستان انجام داده باشد و كسي گفته باشد كه اين كار امنيت ملي افغانستان است. اما به توطئه و دسيسه سازي با همه بي همتيي و خدا ناترسي وقت ميگذرانند و از طريق اطلاعات جمعي دروغ هاي شاخدار را به اطلاع مردم ميرسانند كه گويا فعاليت كرده اند. در همين سايت خواندم كه سه نفر دزد چادري پوش را كه در هرات دستگير شده بودند به مردم بنام انتحاري معرفي كردند پيشتر از ان از طريق رسانه ها اعلان كردند كه يكي از افراد محافظ رئيس جمهور را كه قصد ترور رئيس جمهور را داشت شناسائي و دستگير كرده اند در حاليكه رياست دفتر رئيس جمهور آ»را رد نمود و برد مذكور حتي در داخل ارگ اجازه دخول نداشته چه رسد به محافظ بودن رئيس جمهور! در طول دوازده سال جنگ بيشترين قرباني را پوليس قهرمان متحمل شده است و بعد از ان اردوي پر افتخار افغانستان اما هيچ فعاليت چشمگير را از امنيت به اصطلاح ملي كه ملي هم نيست كسي نديده است چون درين ارگان غير مردمي تعداد از... دوران نجيب و تعداد بر اساس قوم و سمت و تعداد از دسكو بچه هاي كابل به اساس واسطه جمع شده اند

>>>   رهبری وزارت دفاع به اصلاحات و گماشتن افراد مسلکی اشد ضرورت دارد. رهبری فعلی از تعهد و مهارت مسلکی لازم برخوردار نمیباشد اگر توجه جدی نشود شاید صفوف اردو ضعیف و اردو از قومانده خارج گردد.

>>>   سلام به همه علاقمندان شبکه!
قابل یاد آوری است که: تظاهرات که روز جمعه توسط دانشجویان برگزار گردیده بود به ابتکار روند سبز افغانستان به رهبری امرالله صالح بود که همه اقشار جامعه را در برمگیرد نه تنها در این گردهمائی از ولایات قندها، ننگرهار و... بودند از همه جا نسل جوان آگاه ورشن جمع شده بودند مردم قندهار و هلمند درصدد جمع آوری کوکنار و دالرهای آمریکائی اند و نه در صدد دفاع از کشور زیرا برادر بزرگشان در رأس قدرت همه کشور را معامله کجای برای شعار برای برادران قندهار و هلمند پکتیا نیست. همه القاعده، طالب، تروریزم و در خدمت شبکه های استخبارات آمریکائی، انگلیسی، پاکستان و... قرار دارند و هیچ نوع از آزادی حرف در سرشان نیست. و از نویسنده مضمون احترامانه خواهش میکنم که واقعیتهای عینی جامعه را بنویسند...
بااحترام خراسانفر مسکو

>>>   انشاالله كه امسال طالبان بيشتر بسفوف ارتش برن تا بتوانند بر عليه اشغالگران عمليات انجام بدن
سميع

>>>   خراسان فر از مسكو يا ايران
شما... به مردم چند ولايت توعين كرده ايد. امرالله صالح شما در هشت سال خدمت چه دسته گل به سر افغانستان زد كه از پس بزند، اينها دالر پرست است نه وطن پرست.
يوسف هرات

>>>   اردو ملی نشانه وحدت ملی است! ولی با تاسف که این قهرمانان توسط مفسدین اداره و... افغانستان را حفاظت میکند

>>>   سلام بر قهرمانان وطن ارتش افغانستان همیشه تونابوده میباشد امیدوارم که درشماهموطنان عزیز ازاردوی ملی افغانستان حمایه نماید و سپاس ازجوانان پرغرور وطن پرست از دولت افغانستان جدآ میخواهیم اردوی ملی افغانستان تقویه نماید و به خصوص نیروهای هوای کشور از روسیه اسلحه سبک سنگین و موشکهای دوربرد خریداری نماید و سربازان قوه مصلح و افسران را معاش هاش تشویقی و ترفیهات تشویقی بدهند تا که تشویق گردد از مرز بون این کشور دفاع نمایند
بااحترام عزت الله فرهنگ ما هزاران جوانان بدون کدام امتیاز اماده هستیم ازخاک خویش دفاع نمایم

>>>   افراد که کرسی های کلیدی را به عهده دارد خايینین درجه یک این ملت است تا یک قطره خون در وجود این ملت باقی بماند به خاطر نوشیدن آن بازی های گوناگون را انجام میدهند . تا این خائینین از بین دولت فعلی پاک نگردد . مردم افغانستان رنج های بیشتر را در آینده ها باید تحمل کرد .
سروری
کابل

>>>   افراد که کرسی های کلیدی را به عهده دارد خايینین درجه یک این ملت است تا یک قطره خون در وجود این ملت باقی بماند به خاطر نوشیدن آن بازی های گوناگون را انجام میدهند . تا این خائینین از بین دولت فعلی پاک نگردد . مردم افغانستان رنج های بیشتر را در آینده ها باید تحمل کرد .
سروری
کابل

>>>   لطفاً همه بنويسيد و حاضر شويد بخاطر طفل معصوم خود حاضر شويد!
خواست های ما در راه پیمایی فردا:
1- برکناری وزیر دفاع، لوی درستیز و قومندان قول اردو 209 شاهین
2- اعدام زندانی های طالبان و داعش به تعداد شهدای قول اردو 209 شاهین
3- لغو شورای عالی صلح
4- دور نمودن نام کرزی از میدان هوای کابل

>>>   Halamey
پشتون طالب ميشود سرباز نى!!! به چى دليل،
١- طالب حربه پشتونى براى محار إقوام غير پشتون
٢-معاش طالب بودن بيشتر از سرباز بودن
٣-تلفات طالب كمتر از تلفات اردو
٤-طالب أسير ميشود ولى سرباز را ميكشند
٥-أسير طالب ازاد ميشود، سرباز قبل از إسير شدن كشته شده است،
٦- وقتى طالب شكست ميخورد صلاح خود را دور ميندازد ميگويد مردم منطقه است، ولى سرباز چنين چانس را ندارد
نوت_ خلاصه مزاياى طالب شدن براى يك جوان پشتون خيلى زياد است تا به اين كه سرباز شوند

>>>   وطندار اردو سیاسی نبست هزاره هاجنرال غیر مسلکی و بیسواد و شبش زده از کوه ها پائین شده و رهبری اردو را در انحصار خود دارند صرف بخاطر دزدی.

>>>   قرار گزارش هاي رسيده
مهره هاي خيانت و بربادي ميهن غني-عبدالله در تلاش اند تا استفعاي چند مقام ديگر از ميزان خشم مردم بكاهند و بدين ترتيب سقوط زودهنگام حكومت شوند
به پيش بسوي پيروزي
اراده يك ملت را حتي دنيا هم مانع شده نميتواند
اگر حرما كنيم بيگمان پيروز هستيم
حتي به استعفاي غني-عبدالله نيز نبايد قناعت كرد، تا اينكه اين مهره هاي خائن به جزاي اعمال شان برسند

>>>   اردو در زمان نجیب و داود اردو بود نه حالا که همه شان در غم چور و چپا ول اند
همه شان غلامان حلقه به گوش کفر ودر خدمت کفر اند

>>>   سوال شده کدام اردو کدام ارتش و که بی خبر هستی من برایت میگویم همین اردو و ارتش که ترورستان طالبان و دیگران شانرا در زانو در اورده اگر همین ارتش نمیبود امروز نه افغانستان ی وجود داشت و نه استقلال و طبق گفته چندین سال قبل گلبدین حکمتیار جاسوس کلان ای اس ای غلام پاکستان صوبه پینجم پاکستان بود که طالبان هم بدستور ای اس ای و نظامیان پاکستانی و کمک سلاح و مهمات و لوژستیکی پاکستان بشمول وجود بلفعیل نظامیان و استخبارات نظامی پاکستان بازهم کشور ما را در اشغال میاوردند همین ارتش بود که جلو انها را گرفت و در هر جا که سر بلند کردند سرکوب شان کردند اردوی ملی پولیس ملی و امنیت ملی در مجوع همه انها مدافعین کشور ما و افتخار کشور و مردم ما هستند.

>>>   يوسف جان، ناقل در هرات، اصلن از ایجنسی های پاکستان۰
همان توعین نیست و باید توهین نوشته شود، دوم اینکه گلبیدین شما، طالبان شما، واین همه دیسانتی های نوکر شما تا بحال چه گلی را به آب داده اند که بالا دیگران انتقاد دارید، ملگری کور خود بینای مردم؟

>>>   کشورهای آزاد و اروپایی و متمدن براساس چهار اصول و پدیده و یا چیز مهم ساخته شده است، 1-آزادی( بیان، قلم، اندیشه، مدیا، اعتراض و انتقاد آزاد که نتیجه اش شده ثبات سیاسی، اصلاحات و پیشرفتهای همه جانبه) 2-دومی کار و تلاش و پژوهش عمومی اجتماعی 3- سوّمی جدایی دین از دولت، 4 - دموکراسی، حاکمیّت قانون دموکراتیک و نه حاکمیّت شخص شاه و یا شیخ و یا تک حزب . متاًسفانه در گذشته و حال هیچکدام از اصول و پایه های ذکر شده در کشور افغانستان حاکم و دایر نبود و نتیجه اش شده وضع کشور ما افغانستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است