اشرف غنی به ترکمنستان رفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۷/۱۲/۲ کد خبر: 157511 منبع: پرینت

اشرف غنی در رأس یک هیات ناوقت شام گذشته از کابل عازم ترکمنستان شد.

قرار است معاهده مشارکت استراتژیک بین افغانستان و ترکمنستان امضا شود.
این معاهده را محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان امضا خواهد کرد.

در معاهده مشارکت استراتژیک بین افغانستان و ترکمنستان روی توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور تاکید می شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
ترکمنستان
نظرات بینندگان:

>>>   صفوی
اسم های استعماری درحال دفن شدن اند...!!
------------------------------------------
وقتی «وطن » حیثیت «مادر» را دارد (مادر وطن ) ، اگر نام آن وطن جعلی باشد ، پس درآنصورت چه میتوان گفت ؟
مادرجعلی ؟؟ ویا ؟؟؟؟
درنقاط کره زمین به شکل سیستماتیک مردمان آزاده ازبنیاد ریشه فرهنک استعماری را خشک ونام های استعماری را همچون مرده های پوسیده شده دفن میکنند که مبادا تعفن اش برای اذیت نسل آینده سرزمین خویش ادامه یابد...
پرسشی بوجود می آید که چه کسانی به دفن این تعفن درمخالفت قرار دارند ؟ پاسخ روشن است ،البته آنهایکه سرنوشت خود ونیاکان شان به این تعفن گره خورده واز این گند نفس میکشند ونبودش ازبنیاد موجودیت شان را زیر سوال میبرد . بنآ مجبورند درسایه این جعل زندگی کنند .
ولی برعکس مردمان آگاه وبا فرهنگ یک کشور بادرک حقانیت وشرایط لازم سعی میورزند به اصل برگردند وبا جعل خداحافظی نمایند ، بطور مثال قرار است مردم فلیپین موجود اسم کشور خویشرا به " ماهارلیکا " که اسم بومی است تغیر دهند....
رئیس‌جمهور فیلیپین آقایی «رودریگو دوترته» اعلام کرد از آنجاییکه این نام ( فلیپین ) یک نام استعماری اسپانیا است در قرن شانزدهم از اسم «فیلیپ دوم» بر آن در دوره استعمارگذاشته شده است وهرگز با هویت این کشور مالایی وهمخوانی ندئاشته وکاملا بیگانه است.
نظر به قانون اساسی وطی مراحل ازطرف کنگره و ارائه آن برای برگزاری همه پرسی درباره به اسم کشور «ماهارلیکا» که هویت وتاریخ این سرزمین به آن وابسته است ک تغییر نام یابد. وقتی افراد جامعه مصمم باشند وبه بلوغ سیاسی رسیده باشند همه جیز ممکن است . رئیس جمهور موجود فیلیپین چندی قبل به کارمندان ملل متحد که بیشتر از صلاحیت شان در امور داخلی فلبیپن مداخله میکردند اخطار داد بود :
" احمق‌های حقوق بشری" را جلوی تمساح بیندازید.

بنآ وقتی این دیگر کاملا به اثبات رسیده است که این نام ( افغانستان یا افغانیه) یک نام استعماری برای این کشور در دوره عبدالرحمنی توسط انگلیس نام گزاری شده است وهیچ ربطی هم به تاریخ وهویت این سرزمین نداشته وندارد ؛ و ضمنا قانون اساسی که باید مادرقواین یک کشور است اساسا کاپی شده و هیچ همخوانی با شرایط موجود کشور نداشته و ندارد ، زمان آن فرا رسیده است درمورد تغیر نام کشور واصلاحات جدی درمورد قانون اساسی آن بحث منطقی ازهر طریق ممکن به راه بیفتد . این نام جعلی واستعمار واین سند وارداتی بنام قانون اساسی نه از لوح محفوظ آمده ونه هم مقدس است ؛ مقدس آنست که براصل برگردد واین ازامکان هم دور نیست . ممکن است بعضی هموطنان این ادعا را بکنند که نخیر ؛ مردم نان میخواهند نه تغیر نام . ولی اگر چنین فکر خامی را به سر میپرورانیم ، معلوم است که ما بازی باتاریخ وزندگی نسل امروز وفردا راپیشه گرفته اییم.

قوانین که درآن آزادی انسان سلب گردد ، جزیک کاغذ بی ارزش چبز دیگری بوده نمیتواند.
تجربه تاریخی گواه براینست اگر اراده قوی وجود داشته باشد همه چیز ممکن است ، بطور مثال شما دیدید که در40 سال اخیر وخصوصا درسال 2001 با آمدن کرزی به قدرت از سرود ملی تا تغیر برق.... همه وهمه را دریک شبانه روز را ازبنیاد تغیر دادند بدون هیچ نوع همه پرسی ویاهم همان لویه جرگه افغانی . گاهی می آیند نظام سیاسی واقتصادی وساختارهای اقتصادی را تغیر میدهند وگاهی هم... ولی تعداد قلم به دستان ماهنوز به جان هم افتیده اند بقول معروف که خدا یک خداست وپای دریک موزه کرده اند که نخیر همین نظام مرکزی وهمین ساختار د موجود درست است ، به این نظر اند که گویا اگربه نظام های دیگری چون فیدرالیزم گزریم ازیک طرف گویا دراین وطن کار ساز نبوده ونیست و از طرفی هم گویا این کشور تجزیه میگیرد بدون اینکه فاکتور منطقی ارایه کنند و مصروف ده ها بهانه تراشی دیگر اند ، این شده است وآن شده است.... درحالیکه سایر کشورها تازه به اصل تاریخ وریشه خویش برمیگردند واسم کشور خویشرا تغیر میدهند.
این غیر منطقی خواهد بود که بقول معروف : " نوبت که به مارسید بلی را بلا نوشت."
بلاخره « آسیای پدر کار به نوبت...».

>>>   اشرف غنی به ترکمنستان رفت تا در باره پیش رفت کار ساخت پایپ لاین گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند،تبادل نظر کنند.
او درین خصوص به ژورنالستان چنین گفت:
خیلی خوشحال هستم که در اواخر قرن بیستم،در زمان موحودیت رژیم طالبان،یک کمپنی امریکایی تصمیم گرفت تا در ساخت این خط لوله گاز سرمایه گزاری کند.
با بمیان آمدن دولت جدید در آغاز قرن بیست و یکم در افغانستان،کار های مقدماتی این پروژه روی دست گرفته شد.
انشأ الله و تعالی،اگر کدام سکتگی بر اثر مسایل امنیتی و مسایل تخنیکی و مالی درین پروژه رخ ندهد،امید وار هستیم تا در اوایل و یا اواخر قرن بیست و دوم ،این پروژه به پایه اکمال برسد.
باید به ژورنالستان محترم خاطر نشان کنم،نظر به گرمایش زیاد هوای زمین،کشور ها تصمیم گرفته اند تا در آینده از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند.
اگر احیاناً تا آن زمان استفاده از انرژی های فوسیلی مانند نفت و گاز و ذغال سنگ و غیره از بین رفت،ما را و نسل های آینده ما را ،از تطبیق این پروژه معاف سازید.
زیرا کشور افغانستان وظیفه ایمانی و انسانی و افغانی خویش میداند،تا در جهت حفظ محیط زیست،مانند سایر باشندگان کره زمین،کوشش نهایی خویش را به خرچ بدهد،تا این کره خاکی را صحیح و سلامت،به نسل های آینده کره زمین،تحویل بدهد.

>>>   ترکمنستان کجا رفت؟

>>>   غنی انسان شرارت انداز وحشت وجنایت و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند.

چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
حقیت زندگی مردم کشور عیزم و اوضاع اقتصاد وسیاسی کشور به مراتب بدترو قابل تشویش است .غنی مانند .... است که بر شاخچه درخت نشته و مصروف بریدن کند ه است و تاکنون درک نکرده که ختم این کار خود ش هم نبود می کند دارد.
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر هداف لر و بر 28000 ایده پوچ غنی شرات انداز در منطقه سرباز جوان وطن توسط ترویستان تربیت یافته پاکستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی جنایت کار و متعصب و قدر طلب کشت شده اند. غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت انداز بایده ای اقدار تک قومی که با مردم ما یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قوم گرا خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است