ملی و ضد ملی کیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۲    ۱۳۹۷/۱۲/۳ کد خبر: 157538 منبع: پرینت

به باور تمامیت خواهان و قبیله گرایان هر هزاره، تاجیک‌‌، پشتون و یا ازبیکی‌که با چاپلوسی، برده صفتی و فرومایگی در برابر‌ ستم و بیداد قبیله گرایان سکوت کند؛ از حق و عدل سخنی به میان نیاورد و تمام کوشش و تلاشش صرفا برای حفظ مقام و چوکی اش باشد؛ شخصی وطن دوست، مثبت اندیش و ملی به شمار می رود. اما اگر همین شخص روزی، فریاد عدالت خواهی، ستم ستیزی، مبارزه با تبعیض و نابرابری سردهد و وارد‌ فاز اعتراض و مقاومت مدنی شود فورا از سوی دستگاه تبلیغانی تمامیت خواهان قبیله گرا به عنوان شخص فاسد، فاشیست، متعصب، جاسوس ایران و ضد ملی قلمداد می‌گردد؛ برایش دوسیه ساخته می شود و در معرض انواع تهدید، توهین، محرومیت و حتی تکفیر و ترور قرار می گیرد.

به باور من اگر کسی عدالت خواه، حق گرا، برابری طلب و طرفدارحاکمیت قانون و دموکراسی بود اگر‌ کسی به حقوق شهروندی، حقوق بشر، حقوق زن و اصولا حقوق اساسی افراد ملتزم بود اگر کسی طرفدار رابطه مسالمت آمیز، عدالت اجتماعی، مشوق رشد و پیش رفت های علمی و اخلاقی و انسانی شهروندان بود اگر کسی از طالبان و تمامیت خواهان و فاشیستان و قبیله گرایان برائت جست اگر کسی برای افغانستان آباد، آزاد، سربلند، مترقی و آرام اندیشید چنین فردی قطعا و حتما ملی، خیرخواه، وطن دوست، مترقی، متمدن و با فرهنگ می باشد و برای مان عزیز و عظیم و مهم و محترم!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملی
جاسوس
نظرات بینندگان:

>>>   مقصـدرحمانی صاحب امرالله صالح است ،
رحمانی صاحب اینها افراد یکبار مصرف هستند ، به هیچ اصول عقیده هدف تعمد پیمان ایدیو لوژی پابند ومتعهد نیستند فقط پله ترازو وسمت وزش باد را می بینند

>>>   یکی از اشخاص خاین ضد ملی و طنفروش و جاسوس بیگانه بر علاوه از طالبان ترورست گلبیدن حکمتیار است که هم انرا خوب میشناسند و درین مصاحبه اخیراش گفته که در صورت اتش بس ترورستان طالبان با حکومت وحدت ملی باید دولت معاش و مصارف طالبان را بپردازد این گپ خودش نیست این دستور ای اس ای است که به جاسوس اش گلبیدین دستور داده است خودش که قابل ملت و خاین ملی کشور است بنام مصالح به دولت وحدت ملی تسلیم گردید ماهانه ملیون ها افغانی را برای مصارف شخص خودش و مهمانی هایش و دیگر مصارفات ان از خزانه ملت برایش اشرف غنی میدهد حالا دلش است که به همقطاران جاسوس پاکستان بنام طالبان مانند خودش هم ملیون افغانی رااز خزانه در هم و برهم ملت بیرون کند که این خود توطعه و رساندن ضربه اقتصادی بر پیکر اقتصاد دولت خزانه ملت است گلبیدین خاصیت عقرب را دارد بهر سخن ان و بهر صحبت ان و به هر عمل ان هدفش ضربه زدن به دولت و ملت است خدا لعنت کند خاینین و جاسوسان پاکستانرا چون گروه طالبان ترورست و گلبیدین قاتل و باند خاین انرا.

>>>   1- تمام مردم نجیب ما ملی است .
2 - دزدان ، غاصبین ، تیکه داران قوم ، لسان ، مذهب وسمت ملی نیستند .زیرا اینها همیشه از نامهای فوق به نفع شخصی شان بهره برداری سیاسی میکنند وخود شانرا ازخون اینها فربه ساخته ملیاردر شده اند درحالیکه چند سال پیش به نان خشک خود حیران بودند
امیدوارم پاسخ تانرا دریافت کرده باشید

>>>   نخستین دستور زبان افغانی را؛ کی در کجا نوشت و چگونه زبان افغانی به زبان پشتو رسماً تغییر یافت و شامل ترمینالوجی اداری و نصاب رسمی معارف شد؟

محمدگل خان مومند،تئوریسین فاشیسم افغانی در حالیکه در سرزمین مقدس بلخ؛نان و نمک خراسانیان تناول می فرمود، در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی مانیفست افغانیزم را در مقدمهٔ نخستین دستور زبان پشتو نگاشت و همین تفکر به عنوان استراتیژی سیاسی توسط محمد ظاهر خان عمل و اجراءِ گردید.

کتابی را که مطالعه می نمایید، بنا به نوشته و اعتراف جناب مومند، نخستین دستور زبان صرف و نحو زبان پشتو / افغانی می باشد که توسط خود او با همکاری تنی چند از دانشمندان افغان/ پشتون تألیف کردید است.
مقدمه این کتاب را می توان بر چهار بخش ذیل برشمرد و خلاصه کرد:
۱- اعتراف به نبود دستور جامع نگارش زبان افغانی/ پشتو تا آنروز.
۲- لزوم ضرورت آموزش زبان افغانی وتأکید بر ملی بودن زبان افغانی.
۳- بیگانه خواندن سایر زبان‌ها بخصوص زبان فارسی و ازبیکی و تثبیت زبان افغانی به عنوان زبان ملی.
۴- تدوین استراتیژی آموزش زبان پشتو در سراسر کشور.

از واژه واژه و جمله جملهٔ این مقدمه طوفان تبعیض و سونامی تعصب منفی و تفکر فاشیسم افغانی زبانه می کشد و فوران می کند.
با مطالعه این مقدمه (که متأسفانه توسط محمد ظاهر خان به استراتیژی راهبردی نظام تبدیل گردید)در می یابیم که چگونه یک هویت قومی که تا آنروز به اعتراف مومند ؛نه دستور زبان داشت و نه نام زبانش را بدرستی می دانست ، تهاجم گسترده‌یی را علیه زبان مقدس فارسی و تمدن طلایی خراسان که افتخار اسلام و جهان است، آغاز نمود.

بهتر است شهروندان افغان/ پشتون، حساب خود را از فاشیسم جدا نمایند تا این کشور بتواند با آرامش و عدالت در شعاع حقوق بشر، حقوق مدنی و شهروندی،آزادی و دموکراسی به زندگی خود ادامه دهد.
این کتاب سرآغاز تثبیت نهضت فاشیسم افغانی،تهاجم،تحریف،جعل هویت مقدس نیاکان ما و تضعیف زبان فارسی می باشد.
مومند دراین مقدمه تلویحاً شهروندان غیر افغان را متهم به نفوذ پذیری از بیگانگان در فرهنگ و سیاست می نماید و علناً به زبان پارسی به عنوان یک زبان بیگانه توجه دارد.

این کتاب توسط کسی نبشته شده است که بنا به اعتراف شادروان صبغت الله مجددی؛ او شب ها کارگران را استخدام می نمود تا تمام سنگ های قبور باستانی بلخ را بشکنند.
همچنان بزرگان ما بیاد دارند که او نسخ خطی و کتب معتبر را جمع آوری و در مدت اقامت اش در بلخ آتش می زده است.

من از تمام جوانان تاجیک عاجزانه تقاضا می کنم این مقدمه را با دقت دو سه بار مطالعه نمایند، تا کلام انعقاد پیدا نماید و به عمق اهداف و استراتیژی محمدگل خان مومند دست یابند،
اهدافی که تا امروز برقرار و بردوام است و توسط تیم فاشیسم ارگ اجرا و عملی می گردد.

‏Abdul Hai Khurasani

>>>   Khorasani
صفحاتی از «امان افغان» در ۹۰ سال پیش از امروز!
===============================
قتل تاجیکان کنر،‌ تاراج اموال و سوختاندن خانه های آنها از طرف مردم صافی و شنواری شکل و فرمان اعلیحضرت امان الله در این مورد در سال ۱۳۰۵ شمسی...
از صفحهٔ دکتور عبدال لعلزاد

>>>   همین رحمانی صاحب بودکه در روز جلسه مشترک ولسی ومشرانو جرگه تصمیم گیری درمورد نوشتن افغان اسلام درتذکره عمدا خودرا پنهان نموده بود ؟؟؟

>>>   کاملآ بیان عالمانه و وطن پرستانه است . شرح آن جای دیگر با ظرفیت زمانی و مکانی میخواهد .
م . ش . ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است