خروج نظامیان خارجی محور اصلی مذاکرات قطر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ کد خبر: 157607 منبع: پرینت

در مذاکرات صلح افغانستان در قطر، گفتگوها درباره نحوه خروج نیروهای خارجی و ضمانت این کشورها برای عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به دیگر کشورها انجام شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که پس از جلسه میان نمایندگان طالبان با آمریکا، دو طرف تصمیم گرفتند تا مذاکرات را جهت رایزنی و آماده شدن برای نشست‌ بعدی که روز شنبه خواهد بود، موقتا به پایان برسانند.

زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا نیز در مذاکرات صلح با طالبان، نشست‌های قطر را «پربار» خواند و گفت: «ما به برداشتن قدم‌های آهسته اما استوار برای ایجاد فهم مشترک و در نهایت رسیدن به صلح ادامه خواهیم داد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات قطر
خلیلزاد
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   کل قضیه یک سناریوی بیش نیست همه میدانند پاکستان وطالب واخوان واخواتش وانهای که در کابل اند ویا در خلیج همه زیر فرمان کامل وتحت سیطره ای محض ارباب اند این مذاکرات ونشست وبرخاستها همه برای فریب اذهان عامه وقهرمان سازی طرف مقابل است با این جلسه ها وبده وبستانها بزرگ سازی طلبه ای کرام در انظار عامه میباشددر گذشته ها اگر رادیو وتلویزیون روسها وکمونیست های افغان را می شنیدیم فکر میکردیم دروغگوترین مردم انها باشن هر روز روسها میگفتند بخشی از نیروهای خودرا از افغانستان بیرون کرده اند درحالی که انها تجدید قوا میکردند وانهای را که وقتشان پوره میشد می بردند وبه عوض قوای جدید را وارد میدان میکردند حال که اینها را می بینیم ومیشنویم باخود میگویم خداوند کفن کش سابق را بیامرزدوعربها میگویند رحم الله الفرعون السابق یعنی خداوند فرعون سابق را بیامرزد مثال زنده درین مقال حادثه ای تقریبا بیست سال قبل است هنگامی که خارجی ها خواستند وامر نمودند پاکستان با عجله نیروهای مسلح خودرا شب هنگام از افغانستان بیرون نمودند وطالب هم که قدرت مرکزی را در اختیار داشت والقاعده وحکمتیارهم در پهلویشان استاد بودنددر ظرف چند روز از حدود افغانستان بصورت کل تصفیه شدند وباز به اساس برنامه های دقیق تر اهسته اهسته دوباره بزرگ وفربه نموده دوباره اوردند به حدی که امروز با انها در مذاکره می نشینند ومعلوم است یک ابر قدرت جهانی که به اصطلاح سرکش های اروپای را به سر جایش نشاند وصدام وقذافی و...همه را که دولت های خیلی مقتدر منطقه بودند نابود ساخت ولی چند طالب پراگنده وبی سروپا را نمیتواند شکست بدهد ومجبور میشود با انها به میز مذاکره بنشیند با کوریای شمالی که ظاهرا قدرت اتمی است چانه میزند ومذاکرات انها بی نتیجه پایان مییابد ولی با طالب به توافق میرسند وطالبی که میگفت شرط اساسی ما در مذاکره خروج نیروهای خارجی از افغانستان است حال قبول کرده که خیر است خارجی ها ظرف ۵ سال بیرون شوند!!!چه تضمینی وجود دارد که بعد از پنج سال انها بیرون میشوند واگر راستی قصد بیرون شدن را دارند روسها در سه ماه خاک افغانستان را ترک نمودند اینهادر شش ماه برایند اصلا موضوع بیرون رفتن مطرح نیست میخواهند این طفل های ناز پرور ومطمین خودرا با پشتیبانی نیروهای خود حاکم کابل سازند واز اینجا سایر برنامه های خودرا پیاده نمایند
مولانا قربان

>>>   افرین مولانا قربان! در میز های گرد می بینم تحلیل گر چهره دست هستی ولی متاسفانه در انتخابات از یک چهره ای غلام ومزدور وعضو استخبارات خارجی حمایت وپشتیانی نمودی خوب هر انسان اشتباه میکند ولی شما که در مطبوعات دست رسی دارید باید ازین کار خود اظهار ندامت نمای تا روح ازاده ای مسعود وملت افغان از خودت راضی شود بدون انهم برایت کدام امتیاز ندادند فقط این که تو مکتب نخوانده ای تورا فریب دادند
زید الله بیگ

>>>   روشنگری
یکتعداد قوم سلیمان خيل از افغانستان روان شدند به دفاع از پاکستان در مقابل هندوستان
من قبلا فقط خواهش کرده بودم که خود را به جنگ هند و پاکستان دخیل نکنید. مرا تهمت باران کردید که نوکر پاکستان هستم. حالا برادران واقوام خود تان به دفاع از پاکستان در مقابل هندوستان برخواسته اند. حالا بهتر نیست بروید خود را حلق آویز کنید؟ یکی دیگر پدرام را متهم میکرد که چرا به زبان خودش گپ میزند. چون زبان پدرام با زبان ایران یکی است. پس نباید با این زبان گپ بزند. همین برادر بی وجدان و مطلق بی خبر ما سلطه فرهنگی ، زبانی ، نظامی و اقتصادی پاکستان را در افغانستان نمی بیند. او بی وجدانها پاکستان هر لحظه اراده کند فرش تان از زیر پای تان میکشد. مرز خود را تا کابل پیش می آورد. از این سند بالا تر چی میخواهید؟ پاکستان اینقدر قدرت دارد که مردم عام قوم شما را به نفع خود در افغانستان بسیج کند. پس شماها چی دارید؟

>>>   بالمقابل طالبان نیز باید کوماندو های پاکستانی ترورست های عربی چی چجینی را از صفوف خود خارج سازند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است