پرداخت 15 هزار یورو به پسر مهاجر افغان در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ کد خبر: 157618 منبع: پرینت

محکمه حقوق بشر اروپا، مقامات فرانسه را بخاطر برخورد "تحقیر‌آمیز" با پسر نوجوان مهاجر از افغانستان، به پرداخت 15 هزار یورو به این پسر، محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، قاضی‌های محکمه استراسبورگ به توافق آرا به این نتیجه رسیدند که فرانسه ماده سوم (منع رفتار غیر انسانی و تحقیرآمیز) کنوانسیون اروپا برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی را نقض کرده است. درخواست برگزاری محکمه را لیونل کریوزو، وکیل مدافع این پسر به همکاری گروه اطلاعدهی و حمایت از پناهجویان در فرانسه (GISTI)، پیشکش نموده بود.

خان، نوجوان مهاجر افغانستان در فرانسه، هنگامی که 11 سال داشت در یک مرکز غیرقانونی مهاجرین در نزدیکی شهر کاله زندگی می‌کرد و به سن 12 سالگی فرانسه را به مقصد بریتانیا ترک گفت. در این مرکز حدود 10 هزار پناهجو که قصد داشتند بطور غیرقانونی به بریتانیا بروند، زندگی داشتند. در سال 2016 این مرکز توسط پولیس فرانسه تخریب شد و باشندگان آن در مراکز رسمی نگهداری پناهجویان جابجا شدند.

محکمه حقوق بشر اروپا به این نتیجه رسیده است که "مقامات فرانسه تمام اقدامات لازم برای انجام مسوولیت شان در راستای دفاع و حمایت از این پناهجوی زیر سن که بطور غیرقانونی در خاک این کشور قرار داشت، روی دست نگرفته اند".

محکمه خاطر نشان ساخته است که این نوجوان "در مدت شش ماه مجبور به زندگی کردن در کلبه‌ای بوده که شرایط آن برای یک نوجوان زیر سن مناسب نبوده و از امنیت لازم برخوردار نبوده است".
محکمه همچنان یادآور شد که مقامات فرانسوی به اینکه پسر مهاجر کمک لازم دریافت نکرده است، اعتراف نموده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجر
فرانسه
نظرات بینندگان:

>>>   از همه اولتر باید پدر و مادرش،اگر زنده هستند،مورد بازپرس قانونی قرار گیرند که چرا یک طفل یازده ساله را تنها و بدون همراه،منحیث پناهنده به یک کشور دیگر میفرستد.
در کشور های اروپایی قانون وجود دارد که در صورتی که والدین بصورت درست از فرزندان خود مواظبت کرده نمیتوانند،دولت حق دارد که این فرزندان را از نزد آنها بگیرد و غرض نگهداری و تعلیم و تربیت،به ادارات مربوطه نگهداری و تعلیم و تربیت اطفال بی سرپرست،معرفی کنند.
متأسفانه در افغانستان چنین قانونی وجود ندارد و پدران و مادران حتی اطفال شیرخور خود را در مقابل پول میفروشند،اما دولت هیچ کاری انجام نمی دهد.

>>>   اگر درکشور اسلامی می بودی زنده هم بیرون نمیشدی ! چی رسد به داد خواهی و غرامت!

>>>   مسلمانان باید عدالت انصاف وانسانیت را از یهود ونصارا بیاموزند ، دنیا ودین صرف برای کشتن کشتن نیست !

>>>   Ariana Afghanistan
می‌دانید پدرام را چرا فقط یک قوم نمی‌خواهد؟
چون او مخالف برتری جویی قومی، فکر لر و بر، فرد اول قومی، زبان درجه یکی قومی، پول قومی، تحمیل هویت، سرود 'ملی' قومی و صدا ها مورد دیگر است!
به همین دلیل چون به نقص شان است، بخواهید نخواهید منطق ایجاب می‌کند تا او‌ را جاسوس بگویند!
که می‌گوید دوغ من ترش است!

>>>   اینکه بخاطر نامناسب بودن اتاق خواب برای یک مهاجر افغان۱۵ هزارایرو جریمه پرداخته میشود شاید برای انهایکه اروپارا سرزمین غربت ومهاجرین افغان را انسانهای تحقیرشده دراروپا میدانند٫حتما جالب است
عاقل

>>>   مهاجرت و فرار ازوحشت وجهالت کار انسانهای عاقل٫مبتکر٫بااراده٫قاطع وبا جرات است.
پاکدل

>>>   به اولی :
چون وزنش را زمین برمیدارد وروزی اش را خدا میدهد بهمین دلیل بدنبال روزی اورا روانه بحر میسازند

>>>   ممالک اسلامی رحم وترحم وانسان دوستی ‌از اروپایان وامریکاه بیاموزند که همه یکسان زندگی دارند تعصب نیست همه باهم برابراند

>>>   آن وقت فتوای ملا عمر را بخوانید که در مورد شیعیان چه گفته بود؟ حالا پیروان همین مفتی میخاد بیاید در افغانستان حکومت اسلامی که مساوی با وحشت است دوباره در سایه صلح حاکم سازد و حقوق بشر را اجرا نماید.

>>>   به نظر دهنده ششم!
یک اعلان در پشت دروازه ات نوشته کن که از تمام گدایگران کابل خواهشمندم که غرض گرفتن خیرات،به خانه من مراجعه کنند.
بعداً ببین که گدایگران شهر کابل چه حال و روزی بالای تو خواهند آورد؟
حالا که یک کشور اروپایی بخاطر تطبیق قانون،چنین یک فیصله یی را در مورد یک پناهنده افغان انجام دادند،این بدان معنی نیست که تو تمام مردم افغانستان را تشویق به مهاجرت کنی و درین راه پر ازخطر ث حوادث ،روانه اروپا بسازی.
همانطوری که در بعضی موارد قانون به امداد یک پناهنده میرسد ،در بعضی موارد دیگر نیز سبب رد پناهندگی و دیپورت و اخراج پناهنده ازین کشور ها میشود.

>>>   اروپای ها انسان است وما مسلمان و در قدم اول باید انسان بود بعد مسلمان (وشیعه ویا سنی )چون اگر انسانیت نباشد مسلمان بودند معنای ندارند گر چه انها انسا نیت را از ما (مسلمانان ) فرا گرفته است وهمینگونه اخلاق ووووووو

>>>   به جواب دوست نازنین! هرملک ملک ماست که ملک خدای ماست.وقتی خودم در یک بهشت تمام عیارزندگی دارم٫همچو یک زندگی را به همه هموطنانم ارزو میبرم.خطرراه زیادتر از سفر میان کابل وهرات نیست٫درانجا هم گاهی حوادثی رخ میدهد.لست از اقارب٫دوستان وانهایکه میشناختید اماده کنیدوبعد ببینید چقدرتلف شدندوچقدربه عافیت رسیدند.
پاکدل

>>>   داکتر بودم٫ استاد پوهنتون بودم به معاش صددالر ماهانه کار میکردم.وقتی اوباشان درسال ۷۱ داخل کابل شدند٫به جرم ریش نداشتن دوبار سلی کاری شدم.بعدازان ترک وطن کردم ۶۵۰۰ ایرو ماهانه معاش دارم خوشبخت هستو خوشبختی همه انسانهارا ارزودارم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است