ممنوع الخروجی اعضای کمیسیون باطل است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ کد خبر: 157671 منبع: پرینت

شرایط ممنوع الخروجی مطابق به قانون چیست و ممنوع الخروجی کمیشنران قبلی که تحت بازپرس دادستانی قرار دارند از نگاه حقوقی چه جایگاهی دارد؟
دوستان گرامی ممنوع‌الخروج‌کردن افراد در افغانستان با درنظرداشت قوانین این کشور سابقه طولانی دارد اشخاص و افراد که دارای نکات ذیل باشند مراجع قانونی و حقوقی میتواند آنها را ممنوع الخروج اعلان نماید.

١- آنانیکه محکوم به حبس شده اند اما دوران محکومیت خود را طی نکرده‌اند یا جهت اجرای حکم متواری هستند.
٢- کسانیکه از بانک ها مقروض اند و تصور بر آن باشد که اگر بیرون کشور برود مبلغ را که قرض دار هستند تلف میگردد.
3- بانوان متاهل که برای خروج از کشور رضایت همسر خود را ندارند.
4- افرادی که در خارج از افغانستان به خاطر دزدی، ولگردی، کلاهبرداری و هر عنوان دیگری دارای سوءشهرت باشند.
5- مامورین و کارمندان دولتی که در وظیفه خویش غفلت نموده تصور چنین باشد که در اثر بی توجه ای یا سو ماموریت منافع ملی یا حقوق اشخاص تلف گردیده تا روشن شدن حقایق مراجع حقوقی میتوانند آنها را ممنوع الخروج اعلان نمایند. چون بدون حضور متهمین تحقیق وبررسی صورت گرفته نمیتواند اگر بررسی صورت نگیرد حقیقت نیز روشن نمیگردد.

به عقیده من کمیشنران قبلی کمیسیون انتخابات نیز مطابق ماده پنجم این یاداشت ممنوع الخروج شده اند چون نهاد های عدلی و قضایی را تصور بر این بوده که اگر این اشخاص ممنوع الخروج نشوند. مقامات دادستانی و محاکم نمیتوانند حقیقت را بدون بررسی از آنها معلوم نمایند. مراجع عدلی این صلاحیت را دارند تا پیش از شروع به تحقیقات، بازپرس با توجه به اهمیت و شدت جرم ارتکابی و در صورت وجود دلایل وقوع جرم، دستور منع خروج از کشور را صادر نماید برای کمیشنران قبلی این اصل را مد نظر گرفته اند.

همچو دستور ها زیادتر پیش از شروع به تحقیق صادر می‌شود و غیرقابل اعتراض نیز است. حالا اگر ثابت شود که کمیشنران قبلی در سرنوشت انتخابات مرتکب خیانت شده اند احکام و فیصله های را که بخاطر اشخاص برنده و بازنده در انتخابات پارلمانی صادر کرده اند نیز باطل میباشد، مطابق قانون و باور های دینی حکم باطل، باطل است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعضای کمیسیون
کمیشنران
نظرات بینندگان:

>>>   Bakhshi Zafari
ما هميشه ميگيم كه آب از بالا خِت است.
قيمت مواد سوخت (تيل)وسايط وزارت دفاع در بازار ٥٦ روپيه ،اشرف غني قرار دادش را به برادر زاده اش به ٧٨ روپيه عقد نموده است.
طرح و ديزاين ماستر پلان شهرك اداري واقع دارلامان با شركت مجهول الهويه ي لبناني به ١٨ مليون دالر توسط اشرف غني قرار داد شد.در حالي كه شركت هاي داخلي حاضر اند با دو مليون دالر اين كار را بهتر انجام دهند.
بحث دزدي ١٨٠ مليون دالري و انتقال ١٥٠ مليون دالر به حساب پسرش توسط رولا جان غني بماند سر جايش.

>>>   دور نی نزدیک دزدی و خیانت در قرار داد وزارت مخابرات با یک شرکت گمنام و دو برابر شدن پول قرارداد از طریق ریاست تدارکات ارگ که تحت نظر شخص ریس جمهور غنی کار میکند سلام وطندار این دزدی و خیانت و کمنام بودن شرکت قراردادی را بر ملا کرده و در رسانه ها و جامعه مدنی و فیسبوک و تویتر دست بدست شده ارگ پرش زیر بالش شده دفاع غیر قانونی را هم از وزیر مخابرات که یک پاکستانی است و تحصیلاتش هم در پاکستان شده و خانواده ان در پاکستان است وهم از ریس تدارکات چوکره گک ارگ و هم از شخص اول ارگ را سلب کرده است چون همه خیانت مستند از جانب سلام وطندار و ناظرین در عرصه مخابرات و تکنالوژی برخ انها کشیده شده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است