آلمان نیز وارد بازی های سیاسی افغانستان می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۵    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ کد خبر: 157683 منبع: پرینت

مارکس پاتزل نماینده خاص آلمان در مورد افغانستان اعلام کرده است که دولت آلمان با طالبان رابطه برقرار کرده است تا زمینه گفتگو ها میان طالبان و اقشار مختلف جامعه افغانستان از قبیل احزاب سیاسی ، اقوام ، زنان ، جوانان و جامعه مدنی را زمینه سازی نمایند.

از آنجایی که مذاکرات آمریکا با طالبان پشت درهای بسته صورت می گیرد و ارگ نشینان کابل به شمول کلیه مردم افغانستان از جریان اصلی و محتوای مذاکرات کنار گذاشته شده اند اعلامیه نماینده آلمان در مورد افغانستان دارای این اهمیت است که شاید جامعه بین‌المللی به صورت سری توافق کرده باشند که مسأله افغانستان را دو مرحله ای نمایند.

در مرحله اول ایالات متحده آمریکا با طالبان گفتگو و به نتیجه برسند و در مرحله دوم طالبان با جوانب افغانستانی مسأله افغانستان وارد گفتگو و مذاکره شوند و این وظیفه بدوش آلمانی ها گذاشته شده باشد چون تجربه بن را با خود دارند و این بدین معنی است که یک بن دگر نیز برای حل مشکلات افغانستان درنظر گرفته شده است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
بازی سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   سلام ب همه افغان های عزیز دوست تان دارم. زنده باد افغانستان خانه شجاعت وغیرت.و میمانه موضوع مداخله آلمان ب پروسه صلح افغانستان با طالبان. خدایی من میگم اصلا ب نازیها ربطی نداره بشین سرجات بین مردان مداخله نکن صب کن ببین ک آمریکا چه غلط میکنه.و اگه آلمان میخواهد روابط خودشه با افغانستان خوب کنه پس برو همان افغانهایی ک مهاجر شدن ب آلمان قبولی شونو بده بسه. الکی خودتو گرفتار نکن.
زنده باد اسلام
(ارسلان کارتر)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است