بلخ امروز یکپارچه در اعتصاب بسر می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ کد خبر: 157804 منبع: پرینت

پس از آنکه اشرف غنی، عبدالرقیب مبارز اندرابی را به عنوان فرمانده امنیۀ جدید ولایت بلخ معرفی کرد، عطا محمد نور نسبت به این موضوع شدیداً واکنش نشان داده و این مسhله را یک توطئه سیاسی بر علیه او و مردم بلخ دانسته و از مردم خواسته است از خانه های خود بیرون نشده، دکان ها و بازار ها را بسته و نسبت به این عمل غنی اعتصاب عمومی اعلام کنند.

از سوی دیگر اکرم سامع فرمانده پولیس ولایت بلخ برکناری اش را از این سمت نپذیرفته و تهدید کرده است که با این فرمان مقابله خواهد کرد.
از جانب دیگر قول اردوی شاهین بیرق بی‌طرفی در بلخ بلند کرد، مسوولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در دهدادی در رابطه گفته اند که به رخداد سیاسی بلخ موقف اساسی اختیار نکردیم و این مشکل مربوط به سیاسیون کشور است نه نظامی‌ها.

به گزارش شفقنا، این در حالی است که جنرال عبدالرقیب مبارز که به عنوان فرمانده بلخ تعیین شده است که این موضوع با مخالفت شدید عطا محمد نور مواجه شده است.
تمام این بگومگوها باعث شده است که شهر مزار شریف یک چهره نظامی به خود بگیرد و مزار شریف به دلیل بسته بودن دکان ها در حال اعتصاب عمومی قرار گرفته است.

از سوی دیگر خوشحال سادات معین وزارت داخلۀ افغانستان در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که اکرم سامع، فرمانده پیشین پلیس ولایت بلخ نتوانسته بود امنیت را تأمین و وضعیت را مدیریت بهتر کند.
این در حالی است که سادات گفته است که قطعۀ ۳۳۳ کوماندو پلیس ملی افغانستان برای پذیرایی از فرمانده جدید پلیس ولایت بلخ به شهر مزار شریف رسیده است و وضعیت زیر کنترل کامل آنان قرار دارد.

در همین حال، عطا محمد نور، والی پیشین بلخ که سامع یکی از وفاداران وی‌ است، با نشر هشداری در فیس‌بوک، ارگ را به توطئه‌چینی برای “برهم زدن آرامش و امنیت مردم” متهم کرده است.
عطا محمد نور از شهروندان شهر مزار شریف خواسته است تا روز پنج شنبه به وظایف شان حاضر نشوند. او همچنان از مالکان دکان‌ها خواسته است تا در این روز مغازه ها و بازارها را بسته نگه ‌دارند.

بنا بر این پست های فیس‌بوکی عطا محمد نور هشدار داده است که هیچ کس حق ندارد قوماندان امنیه فعلی بلخ را از وظیفه اش برکنار کند.
از سوی دیگر شاه حسین مرتضوی از سخنگویان ارگ نیز به کنایه گفته است نور می گوید این ولایت مال شخصی خودم است کسی دیگر حق دعوا ندارد.
نجیب بارور نیز در پاسخ مرتضوی گفته است همان گونه که ارگ مال شخصی اشرف‌غنی است، بلخ هم از استاد عطا است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتصاب
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   مرتضوی گردن کلفت بخاط چند دالر که از طرف غنی احمدزی بوی داده میشود نه تنها که در مورد اقای نور بل در مقابل اقای محقق از قوم خودش ها چلندیات بخاط خشنودی غنی احمدزی پرانده است این مقرر نه از برای امنیتن بل بخاط نا امنی بلخ و کمپاین انتخاباتی برای اشرف غنی و جلکاری وتقلب بنفع تیم اشرف غنی ما که در دورانتخابات سال ۲۰۱۴ در بلخ نتوانسته بود حال با این مقرری نادرست در نظر دارد تا در انتخابات پیرو درین ولایت هم مگر بتواند جعل و تقلب را براه اندازنداما کور خوانده اند در ولایت بلخ نفوذ اقای عطامحمد نور و اقای محقق چنان گسرده و مستحکم و پایدار است که چیچکسی بشمول جنرال رقیب مبارز نمیتواند که مردم بلخ را بنفع تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی بکشاند و یا درین ولایت جعل و تقلب را انجام دهند با امدن این شخص به پست قوماندانی پولیس نه تنها که امنیت و ارامش نخواهد بود بل نا امنی و بی سباطی و خیانت به اوج خود خواهد رسید و هدف ارگ هم همین است .

>>>   Abdul Hai Khurasani
بلی،نه افغانستان؛ مایملک شخصی حاکم روانپریش و فاشیست ارگ کابل است و نه استان‌ پهناور بلخ مال شخصی کسی.

نباید هیچ شخصیت و بازیگر سیاسی این توهم را پیدا نماید که؛ قدرت، ثروت و تمام منافع مادی،معنوی و اقتصادی
یک کشور یا استان را میراث و مایملک شخصی یا قومی خود بداند.

بهتراست این مخبرالدولهٔ فربه ارگ؛ اول به اشرف غنی تذکر بدهد؛
که افغانستان مال شخصی پدر و پدر کلان تو کوچی نیست، که در کمال بی شرمی به خود حق می دهی تا لوحه دانشگاه هرات را پایین بیاوری و علیه زبان مقدس پارسی شمشیر خصومت را از رو ببندی؟

اول باید به حاکم ارگ کابل تذکر بدهی که مشروعیت و مقبولیت نداشته یی این حکومت مادر مرده از توافق کابل حاصل شده است و اقتدار سیاسی تنها مال پدر تو نیست، بلکه طرف دیگر قدرت ات کاخ سپیدار می باشد.
درست است که جام بلورین صبر استراتیژیک فرمانروای کاخ سپیدار، لبریز شدنی نیست اما «حیاء گربه کجا» رفته است؟
بلی، این مملکت تنها مال فاشیسم افغانی و محمد اشرف غنی نیست که برای خراسان و هویت تمدنی ما؛ تاریخ و قاموس و فرهنگ تدوین نماید.

بهتراست هم حاکم روانپریش ارگ کابل و هم تمام سیاست ورزان مافیایی بدانند که این کشور حق تمام شهروندان افغانستان است و کسی نباید امنیت و آرامش و آسایش مردم کشور و ولایات را در راستای منافع فاشیسم یا شخصی بهم بریزد.

زمانیکه محمد اشرف غنی لگام گسیخته و گستاخانه در جهت منافع فاشیستی خود گام بر می دارد، نمی توان کسی دیگری را توصیه کرد که رفتار دموکراتیک و مبتنی بر شهروند محوری داشته باشد.

>>>   Nasir Khalid
غنی از بلخ چی میخواهد
جدا از اینکه غنی توافقنامه ی با والی سابق بلخ به امضا رسانیده است که بر اساس ان تعین والی - قوماندان امنیه و مدیر جنایی باید در توافق با اقای نور صورت بگیرد.

سوال اساسی که میخواهم از غنی - و سرپرست وزارت داخله بپرسم این است که چرا همه ساله در روز های که مردم امادگی برای تجلیل از سال نو میگیرند دولت دست به دسیسه میزند.

در نوروز سال 2015 و 2016 مشکل بلخ با دوستم به اثر دسیسه غنی و تیمش صورت گرفت که اگر با تفاهم حل نمیشد جوهای از خون جاری میگشت البته در جنجال 2015 من در بلخ بودم و شاهد جریانات از نزدیک.

اما امسال چند روزی به فرا رسیدن بهار باقی مانده است و غنی دفعتا تصمیم میگیرد که قوماندان امنیه بلخ را تبدیل کند و معین ارشد امنیتی هم حرف از ارسال نیرو های بیشتر حمایتی میزند.

ایا قوماندان جدید در چند روزی که باقیمانده است میتواند بر اوضاع حاکم باشد؟
آیا او میتواند شرایط امنیتی را در امد امد صد ها هزار هموطن ما به بلخ کنترول کند؟
آیا او اشنایی کامل با اوضاع دارد؟
در چند روز باقیمانده چقدر میتواند همآهنگی میان نیرو های امنیتی بلخ ایجاد کند.
در حالیکه قبلا تمام پلانها برای تامین امنیتی در مراسم نوروز گرفته شده است و قوماندان جدید بی خبر از همه پلانها.
غنی اخرین توطیه اش را میخواهد عملی نماید که ایجاد شگاف و اختلاف میان مردم بلخ و اندراب است و اقای اندرابی سرپرست وزارت داخله نباید چنین فرصتی را مساعد سازد

با همین مختصر در میابیم که غنی و اندرابی سرپرست وزارت داخله بازهم دستان خود را برای دسیسه دیگری بهم داده اند تا اوضاع را در بلخ در اخرین روز های از سال روان متشنج نمایند.
امیدوارم تیم ارگ و سرپرست وزارت داخله با درک اساسیتهای موجود در بلخ عاقلانه عمل نمایند و کاری نکنند که فردا از کرده پشیمان شوند
و بالاخره اگر حادثه ی بوقوع پیوندد چی کسی مقصر خواهد بود؟؟؟

>>>   چطور مزار و اندراب را به هم انداخت .
م. عظیمی

>>>   درین جای شکی نیست که غنی کوچی از سیاست قومی سهو استفاده میکند۰
به اساس توافق های که بین غنی کوچی و عطا نور روی مسئله برکناری نور از ولایت بلخ به میانجیگری امریکا ایجاد شده بود، قومندان بلخ باید با مشوره با عطا تعیین میشد۰
غنی کوچی بر سر این توافق خود هم استوار نماند و بسیار سنجیده شده قصدن فقط پیش از نوروز بالای این عهد خود هم با سهو استفاده از نیروه های دولتی نامردانه پای گذاشت۰
نا گفته نماند که این گروه شرور در طول تاریخ چنین نامردی ها و بدقولی ها زیاد کرده اند۰ بطور مثال اسلاف غنی کوچی در روی قرآن به امیر حبیب الله کلکانی توافق کردند و به او اطمینان دادند، و بعد نامردانه خلاف تمام فرهنگ های انسانی روی قرآن و روی آن توافقنامه پای گذاشتند و او و یارانش را کشتند۰ آن نامردی و بیفرهگنی این بدوی ها حقیقتی است که ثبت تاریخ کارنامه های این قبیلوی های شرور است و همه از آن خبر دارند۰
غنی کوچی در حقیقت کار اسلافش را یکبار دیگر بازهم تکرار کرد و ثابت ساخت که از این گروه شرور، بیفرهنگ، و نامرد تاریخ بیش از این نمیشود انتظار برد۰
مردم بیجا نگفته اند که این بیفرهنگ ها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند۰

>>>   بزرگترین جنگ سالار خود غنی کوچی است۰ غنی کوچی از قوای نظامی کشور و از کوماندو های کشور علیه مردم کشور استفاده سهو میکند تا اغراض شوم سیاسی اش را بدست آورد۰
اگر عطا نور بلخ را به گروگان گرفته باشد غنی کوچی با خیانت و تقلب تمام کشور را به گروگان گرفته است و مثل یک جنگ سالار به تمام معنی از قوا های دفاعی کشور برای اهداف شخصی و عقده های قومی خودش سهو استفاده میکند۰

>>>   غنی کوچی کشور و قوا های امنیتی کشور را گروگان گرفته و مثل متاع شخصی خودش از آنها برای پیشبرد اهداف عقده مندانه و فاشیستی قومی خودش سهو استفاده میکند۰ چرا کوماندو ها را برای نجات سربازان محاصره شده بدست طالبان وحشی اوغان روان نکرد که در عوض برای ایجاب آشوب در بلخ روان کرد، آنهم یکهفته پیش از برگزاری جشن نوروز باستانی در بلخ؟
آن سربازان محاصره شده همه اسیر طالبان وحشی بردران قومی غنی کوچی شدند و امنیت جشن نوروز هم در مزار برهم خورد و صدمه دید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است