تازه ترین نمایشنامه صلح قطر
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ کد خبر: 157813 منبع: پرینت

در تازه ترین نمایشنامه صلح امریکا و گرگان طالب در قطر، ای آس آی پاکستان نماینده های سیاه دل و قصابان بیرحم خود را نکتایی پوش کرد،تا رده خون را از آدرس جانی ترین نیروی عصر تغییر داده و با علامت مدرنیته کلید قدرت سیاسی را برای لشکر مزدور خود بنام طالب تحویل گیرد.

همگان میدانند که این صلح عوام‌ فریبانه و خاینانه یک معامله سیاسی میان امریکا و پاکستان است.
امریکای جنایتکار برای ادامه جنایت و چپاول در افغانستان میخواهد مشترکأ طالبان را در لباس فرشته های صلح آرایش داده تا از نفرت و حساسیت مردم بکاهد و فضای برگشت این لشکر خونخوار را در عرصه جهانی و در ذهنیت های مردم آماده سازد!
اما طالبان در واقع به جزلباس و افکار سیاه و تاریک و روحیه مزدور صفتی، جنایت و خون چه دارند تا برای مردم و جهانیان به نمایش بگذارند.

در همین جریان مذاکرات صلح این گروه به قتل و جنایت بزرگ و کشتن نیروهای امنیتی به کرات اقدام نمودند.
برطالب خونخوار لحظهٔ نباید اعتماد کرد...

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت آینده ازان طالبان خواهد بود برای امریکا فرقی ندارد . چون او که حکومت سعودی ها را دوست میداند پس طالبان هم چنین . و حتا بهتر از سعودی ها

>>>   امریکا تنها در موضوع طالبان در افغانستان مصروف نیستند بلکه آنها هرنوع صف آرایی را در مقابل خویش میخواهند نابود کنند. منجمله:
گروپ (بریکس) که یک گروپ اتحاد اقتصادی میان برازیل و روسیه و هند و چین و افریقای جنوبی بود،که در مقابل گروپ هفت کشور پیشرفته اقتصادی جهان،به رهبری امریکا،تأسیس شده بود،در برازیل حکومت را به فساد متهم ساخته و حکومت طرفدار امریکا را برقرار کرد،در افریقای جنوبی نیز برضد دولت آن کشور اعتراضات را براه انداختند که دولت فاسد است.
امریکا که توسط قوای خویش از چهار طرف چین و روسیه را محاصره کرده است،از غرب کشور های اروپای شرقی عضو ناتو هستند و اوکراین را نیز از روسیه جدا کردند،از جنوب ترکیه عضو پیمان ناتو است و در افغانستان نیز امریکا قوای خود را مستقر کرده است،در جنوب بحیره چین قوای امریکا در فلیپین و تایلند مستقر هستند و در شمال در همسایگی چین نیز در کوریای جنوبی و جاپان مستقر هستند.
در مقابل درین اواخر روسیه تصمیم داشت که در ونزویلا در همسایگی امریکا پایگاه نظامی جور کند،دفعتاً امریکا در تشویش قرار گرفته است و در پی برهم زدن و از بین بردن نیکولای مدورو در ونزویلا است.
و حالا غرض از هم پاشیدن پیمان شانگهای.مسئله گروپ جیش محمد در پاکستان را در شورای امنیت پیشکش نموده است تا این گروپ را منحیث گروپ تروریستی قلمداد کند.
این که چین به کدام دلیل با قلمداد کردن این گروپ منحیث گروپ تروریستی رای مخالف داده است،با وجودی که خودش در مقابل بنیاد گرایی اسلامی در ایالت سنکیانگ کشور خودش مبارزه میکند،نمیدانم. اما آنچه مسلم است این است که امریکا میخواهد با این پلان خویش،یک درز میان هند و چین ایجاد کند و در نتیجه پیمان شانگهای را منحل کند.
این که درین راه موفق خواهد شد و یا کشور های عضو پیمان شانگهای از هوشیاری کار خواهند گرفت،هنوز معلوم نیست.

>>>   حامد کرزی ریس قبیله درانی حامی اصلی طالبان است.
اشرف غنی زی ریس قبیله غلجای نیز از طالبان حمایت می کند و صدها طالب خطرناک را بدون محاکمه از زندان ها آزاد ساخت. اما اختلاف قبیله ای است و نه امنیتی و برسر صلح. اختلاف سران قبایل مثل گذشته ها ادامه دارد.
دوستانی که تاریخ افغانستان را خوانده اند ،خوب میدانند که اختلاف و درگیری و جنگ خونین بین دو قبیله بزرگ پشتون عامل اصلی فقر و گرسنگی، قتل و خونریزی و مهاجرت میلیونی در افغانستان است.
اختلاف و تفرقه، جنگ و خونریزی بین این دو قبیله پشتون دلیل آمدن انگلیس، شوروی، تروریست های عرب، پاکستان و در نهایت آمریکا به افغانستان شد.

>>>   آقای توریالی منکه نفهمیدم شما به چه کسی اعتماد خواهید کرد به دولت اعتماد ندارید به طالبان اعتماد ندارید به آمریکا اعتماد ندارید میخوای خودت افغانستان را به دست بگیر چطوره به نظرت آخه بدبخت قوم پرست بیچاره موضع خودتون رو مشخص کنید تاجیک به ازبک اعتماد ندارد ازبک به تاجیک اعتماد ندارد پشتون به هزاره و همینطور هزاره به بقیقه ی اقوام آینده ی افغانستان چه خواهد شد قوم پرستی و تعصب تا چه حد تا به کی بهتر نیست همه از مجاهدین و طالبان حمایت کنید یک دولت واقعی ی اسلامی انتخاب کنید مزدوران آمریکا که غنی عبدالله محقق است و دیگر خائنین را بندازیم بیرون بفرستیم پیش اربابان شان همه ی معادن افغانستان غارت شد کی میخواهید سر عقل بیایید یک دولت مستقل اسلامی انتخاب کنیم که در راسش یک فرزند واقعی ی وطن باشد نه مزدور جیره خوار و غلام حلقه به گوش آمریکا یا روسیه یا عرعرستان باشد
حمید هراتی

>>>   اویانی
🔴 کدام یک شاه خود خوانده، امیر و فرمانروا و «بابا»ی افغان ما آدمی خور و آدمیت کش نبوده دیروز و کدامش نیست آدمی خور همیندم؟
همه بگونه این نمونه «دانشمند!» ترین افغان؛ وزیر فرهنگ دربار سده بیست و یک افغانی؛ «شاعر و نویسنده!» نمونه و نامدار افغان بوده اند و هستند و همواره از نام خدا و با نام خدا، کشتار دارند و ویرانگری.
این راست روزگار ماست.
چه جانانه پاسخی آرند استاد عارف رحمانی به باری جهانی وزیر پیشین فرهنگ کشور:

«جناب وزیر!
شما مثلا شخصیت فرهنگی افغان ها هستید. شما مثلا وزیر فرهنگ مملکت بوده اید، واقعا شرم سارم از این همه جهل و جفنگ و عصبیت و کوته اندیشی تان.
حالا می‌فهمم چرا در ۲۷۰ سال حکومت تان به جای تولید فرهنگ، علم، هنر و شکل گیری تمدن و ترقی و توسعه و تولد شخصیت های مانند مولانا، سنایی، فردوسی، ابوریحان، فخررازی، خواجه انصاری، امام ابوقتیبه بغلانی، امام ابوحنیفه، بونصر مشکان ها، رژیم های ویرانگر و آدم کش شاهنشاهی، جمهوری های آدمی خوار داودخانی و کمونیستی، امارت اسلامی و ملاعمرها، ملادادالله، نادرغدارها، عبدالرحمان خان ها، ملاهبت الله ها و مزدورانی مانند ترکی و امین و نجیب و شماری از آدم کشان حرفه ی به نام غازی فلانی خان و غازی بهمانی خان تولید و تکثیر شده اند!!
حالا راز ۲۷۰ سال شرم سازی تاریخی یک ملت و سترون بودن این جامعه را از حیث علم و فرهنگ و تمدن درمی یابم. تعصب و توحش و نادانی تو در تو و فراگیر!!
حالا می فهمم چرا هر حاکم، وزیر و والی تان( جز استثناء هایی) در طول تاریخ ۲۷۰ ساله مزدور و وابسته به بیگانه، وطن فروش و جاسوس و غدار بوده است! حالا می فهمم چرا این همه بدبخت و عقب مانده هستیم و محصولات کشور افغان ها انتحاری و انفجاری و سیاست مداران فیک چون اشرف غنی است! حالا می فهمم که تقریبا همه تان سر و ته یک کرباسید! حالا می فهمم که اگر این مملکت ۲۷۰ قرن دیگر در دست سیاست مداران مثلا اهل علم و فرهنگ و ادبی چون شما باشد این کشور به عصر طلایی غوریان و غزنویان و کوشانیان و تیموریان و خراسانیان نخواهد رسید و از مولانای عشق و محبت و فرودسی حکمت و خرد و ابوریحان جامعه شناس و تاریخ دان و ریاضی دان و سنایی عارف و عاقل و بونصرمشکان مدیر و مدبر خبری نخواهد بود. و افغانستان هم چنان افغانستان خواهد ماند.‌ فاین تذهبون!»

هیچ ستم فاشیستی نبوده جاوید!
این باری جهانی «دانشمند!» افغان، نیز از «بسم الله الرحمان الرحیم» بهره گیرد برای کشتن:

>>>   طالب یک باداردارددگایش ۴۹بادارداردیک باداراز۴۹با دارزوزآمده نوش جانش این چطورامکان داردهمه این پیروزی هاکرشمه الله رب العزت است زنده باد اسلام .
۷۱.ن

>>>   اقای خاوری! مشکل یک انجماد فکری تقریبا سرتاسری است ومردم درک نمیکنند که تحصیلکرده وابسته به امریکا بهتر از کودنهای وابسته به پاکستان است.
عاقل

>>>   اقای خاوری!
-با احماقت نهضت امانی را خفه کردیم.
-با لودگی برضد حزب دیموکراتیک جنگیدیم.
-با بیعقلی برضد روسها رزمیدیم.
-امدن امریکایها هم چانس بود٫باساده لوحی اینراهم از دست میدهیم.
عقل نباشد جان درعذاب.

>>>   این هییت صلح طالبان شکمبوهای هستند که خون مردم را مکیده اند وبه عوض اینکه ازمردم معذرت بخوا هند به بیشرمی وچشم سفیدی میگویند ک به مردم رحم میکنند سوال به وجود می ایند که طالبان به کدام مو قف به صحنه سیاسی داخل میشوند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است