عطا و غنی؛ در برداشتی به‌ عبارت دیگر!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ کد خبر: 157827 منبع: پرینت

جای تردیدی نیست که جنگسالاران و تکه‌داران قومی از جمله عطامحمد نور، جز به منافع شخصی خود به هیچ چیزی نمی‌اندیشند، همانگونه که عطا مالک بلخ نیست، غنی هم مالک کل افغانستان نمی‌باشد.

عزل و نصب مقامات حکومت مرکزی و حکومت‌های محلی از اختیارات رئیس‌جمهور و یک امر طبیعی و معمول است؛ اما باید توجه داشت که حکومت وحدت ملی برخاسته از انتخابات و منتخب مردم نیست، بلکه در یک حالت اضطراری و براساس مصلحت با مشارکت پنجاه/پنجاه دو تیم غنی و عبدالله شکل گرفته است.

مصلحت باعث شد که غنی نه تنها به تقسیم پنجاه/پنجاه حکومت رضایت دهد، بلکه با عطا محمد نور که یکی از اعضای ارشد و مؤثر تیم اصلاحات بود، جداگانه به توافق رسید که اگر از قدرت کنار برود، والی و قوماندان امنیه بلخ را با موافقت و مشوره او تعیین خواهد کرد.

در جنجال بلخ، من از عطا حمایت نکرده‌ام که عده‌ای می‌گویند عطا بدترین تبعیض را علیه هزاره‌ها و ازبیک‌ها اعمال کرده است، بلکه روی انتقاد من طرف غنی است که چرا به تعهدات خود پای‌بند نیست و این تعهدشکنی، کشور را به سوی بحران پیش خواهد برد، همان مصلحتی که غنی را وادار کرد تا به حکومت پنجاه/پنجاه تن دهد و همان مصلحتی که غنی را مجبور به توافق با عطا در مورد انتصاب والی و فرمانده پلیس بلخ کرد، همان مصلحت هنوز باقی است و غنی نباید با تک‌روی و دیکتاتوری، کشور بحرانی ما را به سوی بحران بزرگتر سوق دهد.

اضافه براین، اگر گمان می‌کنید که گماشتگان غنی در بلخ، بهتر از عطا محمد نور عمل خواهد کرد و علیه مردم ما تبعیض روا نخواهد داشت، بسیار خیال خام و سادگی است، زیرا غنی در پی حذف کامل اقوام دیگر و انحصار قدرت در دست قبیله‌ی خودش می‌باشد. به هرحال، باید کسانی باشد که کمی چوب لای چرخ ماشین انحصار غنی بگذارد و کمی سرعت او را در حذف اقوام دیگر و انحصار قدرت در دست یک قبیله بگیرد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی کوچی احمق متعصب ترین و فاشیست ترین ریس جمهور در قرن 21 در دنیا شناخته شده است
تیم فاشیست و جنایت کار اشرف غنی کو چی با پلان و برنامه سرکوب گرنه مردم بومی نژاد اریایی توسط انفجارو انتحار آزادی خواهان
و عدالت خواهان جامعه به پیش میروند . کوچی ها نژ اد غنی کوچی در سال 1930 در تبانی با انگیس و امروز در تبانی با طالبان ،حزب اسلامی ، خلقی های سابق با پشتیبانی دوستان خارجی شان زمینه های تسلط یک حکومت تک قومی فاشیستی قبیله را برای اسکان کو چی ها ی پاکستان مهیا ساخته اند. خاموشی ملت غیور ما در برابر این حکومت فاسد وخون آشام غنی کوچی اصل تاسف بار است.
ای مردم بومی سرزمین خورشید از خواب گران طولانی در این عصر 21 فناوری بیدار شوید تا به تدریج سربازان دلیر و شجا ع تان که شهود 45000 تن به قتل رسید وحود تان با فامیل های تان نیز قتل عام از طرف گروپ فاشیستی اشرف غنی کوچی متعب روانی عاشق پشتونستان می شو ید و آزادی خود را از حکومت قبیله جعل کار و نابکار بی برنامه هرچه زودتر بگیرید. بخاطریکه هر وز ده سربازان و افسران شجاع سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت اسیر و به شهادت می رسند. بنا برین یک قیام سراسری برعلیه غنی کوچی غنی عاشق پشتونستان که منجر به ختم حاکمیت قبیله فاشیست و طنفروش خاین اشدی لازم وضروری است
حکومت نا مشرو ع غنی کوچی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی کوچی روانی و متعصب و گذافه گوبی برنامه اسایش و رفاه است .
در بین قبیله کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکرد یده نمی شود و هم ندارد ولی میلیون تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.
غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار خون اشام و حتی هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنیکوچی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این پنچ سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .
از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شما کشور ظلم و بیدا می کنند . مبارز دلسوز به بوطن مرم در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.
اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.
کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی درجامعه افغانستان .

>>>   از جمله بد ترین و ظالم ترین شخص قومگرای معتصب قوم و زبان همین اشرف غنی احمدزی است که کشور ما را با پلاتن های خام و خاینانه اش در دوران بیشتر از چهار سال حکومت ان ده ها هزار افسر و سرباز بدست ترورست در جبهات جنگ و صد ها تن مردم ملکی شامل زن و مرد و طفل و پیر و جوانان کشور ما در حملات انتحاری قوم و قبیل غنی احمدزی بنامالبان و شبکه حقانی بشهادت رسیده اند ولی متاسفانه که غنی احمدزی بعوض اینکه فکر خود را مکتمرکز تامین امنیت مردم ما کرده باشد و در نابودی ترورستان هم انرژی اش را صرف دور کردن فارسی زبان از پست های کلان دولتی متمرکز است و بجای انها از قوم و قبیل و زبان خود را مقرر کرده است نفاق قومی و زبانی را در بین اقوام مختلف ملت بشکل رسمی و علنی رسمیت داده است چنین شخص معتصب منحیث ریس جمهور دیده نشده که از هتلر بدتر و معتصب تر باشد.

>>>   در صورتي كه معلم عطاء از حالت فعلي امنيتي مزار خبر داشت پس اين مجاهد و شاهنشاه سابق و پيرو فعلي خاديست چرا بخاطر بهبود آن اقدام نكرد ، در حاليكه خودش بي امني هاي سابق را مسؤليت قومندانان، وزير داخله ، دفاع و امنيت است و بايد تبديل شوند، آيا اين ملاي شيك پوش أسباب نا امني مزار را با والي و قومندان خودش و يا وزير داخله پنجشيري خودش اندرابي و هم امرالله در ميان گذاشته و راه حل برايشان پيشنهاد كرده است؟
جاي شرم است به همچو مردمي كه بخاطر بقاي خود خون و عزت مردم بي بها ميدانند.

>>>   غنی کوچی کشور و قوا های امنیتی کشور را گروگان گرفته و مثل متاع شخصی خودش از آنها برای پیشبرد اهداف عقده مندانه و فاشیستی قومی خودش سهو استفاده میکند۰ چرا کوماندو ها را برای نجات سربازان محاصره شده بدست طالبان وحشی اوغان روان نکرد که در عوض برای ایجاب آشوب در بلخ روان کرد، آنهم یکهفته پیش از برگزاری جشن نوروز باستانی در بلخ؟
آن سربازان محاصره شده همه اسیر طالبان وحشی بردران قومی غنی کوچی شدند و امنیت جشن نوروز هم در مزار برهم خورد و صدمه دید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است