خان: حکومت جدید در افغانستان تشکیل می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ کد خبر: 157846 منبع: پرینت

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با اشاره به دور اخیر مذاکرات بین امریکا و گروه طالبان گفته است که صلح "به زودی" در افغانستان برقرار می شود.
عمران خان در جمعی از مردم در منطقه‌ی قبایلی باجور در نزدیکی مرز با افغانستان گفته است که روند کنونی صلح به ثبات، بهبود تجارت و رفاه اقتصادی در منطقه منجر خواهد شد.

وی گفته است: «مذاکرت با طالبان آغاز شده است. اگر خواست خدا بود، برادران ما در افغانستان در آینده نزدیک در صلح کنار هم زندگی خواهند کرد.»
به گزارش طلوع، وی همچنان از تشکیل یک حکومت جدید در افغانستان خبر داده‌ است: «یک حکومت خوب در افغانستان ایجاد خواهد شد، حکومتی که از همه افغان‌ها نمایندگی خواهد کرد. جنگ خاتمه می‌یابد و صلح در آنجا (افغانستان) برقرار می‌شود.»

این در حالی است که روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، وزارت خارجۀ امریکا گفته بود که طالبان پذیرفته‌اند تا برای رسیدن به صلح، هر دوطرف به چهار موضوع مهم یعنی اطمینان از مبارزه با هراس افگنی، خروج نیروهای امریکایی، گفت‌وگوها میان افغانان، و آتش‌بس فراگیر باید بگونه‌ی همه‌جانبه رسیدگی نمایند.
این وزارت می‌گوید که در گفتگوهای دوحه، روی متن توافق درباره‌ی دو موضوع نخست پیشرفت شده است اما برای نهایی شدن طرح صلح، کارهای زیادی باید انجام شوند.

وزارت خارجه امریکا می‌افزاید که پس از نهایی شدن این توافق نامه، گفتگوها میان طالبان و هیآت فراگیر افغانی به شمول حکومت افغانستان آغاز خواهد شد.
واشنگتن تأکید دارد که تا رسیدن به توافق روی هرچهار موضوع کلیدی، روی هیچ موضوع دیگری بگونه‌ی خاص توافق نخواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است