فرار بیش از 100 سرباز افغانستان به مرز ترکمنستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ کد خبر: 157847 منبع: پرینت

نزدیک به 150 نیروی مرزی بادغیس که از پاسگاه‌های خود به مرز ترکمنستان فرار کرده‌اند در تهدید به سر می‌برند.
به گزارش اسپوتنیک، فرید اخیزی عضو شورای ولایتی بادغیس می‌گوید که با شدت گرفتن حملات طالبان، نیروهای امنیتی 16 پاسگاه را به طالبان واگذار کرده، 50 سرباز تسلیم طالبان شده و 100سرباز دیگر به مرز ترکمنستان گریخته‌اند.
به گفتۀ او، طالبان بر بازار ولسوالی بالامرغاب نیز یورش برده‌اند و اکنون بازار این ولسوالی درمحاصرۀ طالبان است.
او می‌افزاید، نیروهای کماندو به محل فرستاده شده‌اند؛ اما در جبهۀ جنگ تاکنون تغییری به میان نیامده است.

بهاوالدین قادسی دیگر عضو شورای ولایتی بادغیس نیز در گفتگو با رسانه ها فرار و تسلیمی نیروهای امنیتی را تأیید می‌کند و می‌گوید که مرزبانان ترکمنستانی از ورود سربازان فراری به خاک این کشور جلوگیری کرده‌اند و ممکن است مرزبانان ترکمنستانی سربازان فراری را به طالبان بسپارند.
قادسی می‌افزاید، پولیس مرزی در زون غرب در تلاش است از طریق وزارت خارجه با سفارت ترکمنستان تماس بگیرد تا مرزبانان این کشور به سربازان فراری اجازه دهند، وارد خاک ترکمنستان شوند.

در همین حال، جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس درگیری‌ها در بالامرغاب و منطقۀ موریچاق این ولسوالی را تأیید می‌کند و می‌گوید که نیروهای مرزی 6 پاسگاه، بر اساس پلان، پاسگاه‌ها را ترک کرده‌اند و به یک منطقۀ امن رفته‌اند.
سخنگوی والی بادغیس تسلیمی 50 پولیس مرزی به طالبان را رد می‌کند؛ اما می‌گوید شمار نیروهای امنیتی که از 6 پاسگاه خارج شده‌اند، به 60 تن می‌رسد.
سخنگوی والی بادغیس می‌افزاید که طالبان خانه‌های مسکونی را به سنگر تبدیل کرده‌اند که این امر سبب کندی عملیات شده است.
در حال حاضر وضعیت در مناطق بسیاری از بادغیس وخیم است و درگیری میان دولت و طالبان در آنها جریان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
ترکمنستان
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
به گزارش نیویورک تایمز، طالبان ۱۵۰‌سرباز دولت را در ولایت بادغیس زمانی اسیر گرفتند که این‌سربازان‌ میخواستند به داخل خاک ترکمنستان عقب نشینی کنند.

>>>   بسیار کا خوب کردن از کجا واز کی دفاع میکنند باید همه سر بازان بروند این دولت خائن فقط زنده شان را کار دارد و بس یا به عقل راست میاید که چهل پنج هزار عسکر در درو این خائن حکومت کشته شده باید همه شان بروند بچه های خود بیارند که سرباز کند مردهگاوه بچه های خود رد خارج روان کردن واگر در افغانستان است در مکتب های زره میگردن .صدآفرین سربازان که فرار کردن .

>>>   ر عطايى
در بادغیس مثل قندوز و دیگر ولایات شمال، ملاحظات قومی وجود دارد، وگرنه تصفیه بادغیس از طالبان کار سهل است.

>>>   تا دولت و حکومت افغانستان سقوط نکند و یک حکومت مردمی بالا نیاید اوضاع همین خواهد بود . شما هم به اسم اساقلال اما به کام دولت بروید عضو اردوی نا کارامد ملی بشوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است