از سیلی زدن بانوی سابقا وکیل تا ده ها چرای دیگر...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ کد خبر: 157886 منبع: پرینت

۱-۱) یک سرباز محترم پولیس از دست یک بانوی سابقا وکیل سیلی خورد همه ملت به خروش آمدند و خواهان تلافی، زندان و حتی فرستادن جنازه او به سردخانه شدند و البته این حساسیت بسیار خوب است و براساس آنچه دیروز نوشتم او از حدش گذشته و باید مطابق قانون مجازات شود. تاکید می کنم مطابق قانون اما نه این که براساس فرمایش امرالله صالح او جنازه اش به سرد خانه فرستاده شود!!
اما چرا همین ملت حساس و پرخروش در برابر دزدی های میلیادری حکومت، فساد در قرار دادهای منعقده در کمیته ملی تدارکات و دزدی از نان و لباس و کفش سربازان و تجاوز به حقوق خانواده های شهدا و یا در قبال مادری که پس از شهادت فرزندان اش به گدایی می افتد خاموشی اختیار می کند؟

‏۱-۲) چرا این ملت جوگیر در برابر دزدی های میلیاردی توسط کمیته تدارکات و دزدی هایی که در لایه های مختلف مدیریتی صورت می گیرد حساس نیست؟ چرا حتی این ملت محترم در قبال افشاگری های وزیر سابق مخابرات که با مدرک و سند از دزدی میلیون ها دالر توسط کمیته تدارکات پرده بر داشت حساسیت به خرج نمی دهد؟

‏۱-۳) چرا این ملت در قبال نقض صدها بار قانون اساسی که پاسدار و حافظ اصلی حقوق شهروندان و معرف رابطه قدرت و مردم است؛ حتی یک بار به صورت کم رنگ حساسیت و مخالفتی به خرج نمی دهد و به خیابان ها نمی آیند؟ چرا این ملت در برابر ستم و تجاوز و فساد سارنوالان و قضات و دستگاه قضایی و عدلی به حقوق خود حتی یک بار حتی یک بار اعتراض و انتقادی نمی کند؟

‏۱-۴) چرا این ملت در قبال خبر تجاوز‌ به برخی از خانواده های شهدای نیروهای امنیتی در قبال پرداخت اکرامیه و معاش شان از جانب برخی از مسولان بی دین و بد اخلاق بی کفایت امنیتی حتی یک آه نکشید؟

۱-۵) چرا این ملت ظاهرا محترم وقتی می بیند که به خاطر بی کفایتی و خواب رفتگی و یا همدلی برخی از مسولان امنیتی با طالبان و داعش روزانه صدها تن از انسان های بی گناه در مراکز ورزشی، آموزشی، دینی و عمومی به مسلخ سپرده می شود یک بار به خیابان نیامد؟ ۲۸ حمله در سال گذشته و جاری به نام داعش در کابل و کلان شهر بر مساجد و حسینیه ها، مراکز آموزشی و ورزشی صورت گرفت اما یک بار شهروندان عزیز ما به صحنه نیامدند و جانیان را محکوم نکردند و از غفلت و بی کفایتی و یا همدلی و همسویی مسولان امنیتی انتقاد و اعتراضی نکردند؟

۱-۶) چرا در برابر فقر و بی کاری و اعتیاد و فحشای فراگیر که به عنوان سونامی های خاموش تمام تار و پود جامعه را از بی می برد همه خاموش اند؟ چرا همه گرسنه و ذلیل و در حال مرگ اند اما حتی دریغ از یک اعتراض نمادین!
این همه نشان از گیجی و میرایی و پرت بودن و حساس نبودن و جوگیری ملت است. این ملت تا این گونه رفتار می کند قطعا حال و آینده اش تیره و تار است!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیلی زدن
وکیل
نظرات بینندگان:

>>>   نجیب بارور
پولیس دست خود را به سینه‌های خانم درانی می‌گذارد و او را محکم به موتر می‌کوبد. آقای صالح می‌گوید این کم است، او را به سردخانه شفاخانه می‌فرستادی. با احترام به پولیس‌های با رسالت، آیا آقای صالح می‌داند که کرسی‌های قومندانی‌های امنیه، ریاست‌ها و آمریت‌های حوزه، تولی‌ها جنایی‌ها و حتا کرسی‌های بسیار کوچک چند خرید و فروش می‌شوند؟ اگر نمی‌داند از آقای اشرف‌غنی بپرسد چرا که نزدیک کمپاین است و از این بازار پول زیادی به دست آورده است. پولیسی که از دست‌فروش حق می‌گیرد، پولیسی که در قاچاق، دزدی، اختطاف و... خود نقش دارد. پولیسی که برای مردم ترس است، پولیسی که از ساختن منازل رهایشی باج زور می‌گیرد، پولیسی که نمی‌داند با کی چگونه رفتار کند و از کم‌ترین اخلاق اجتماعی برخوردار است، نه تنها که اجازه‌ی شلیک ندارد، بلکه ایجاب می‌کند از بنیان ریفورم شود.

>>>   برای جبران یک گناه، معرفی گناه دیگر نیست، آنهاییکه دزدی کرده اند باید مجازات شوندو اینکه اعانت به قانون کرده هم باید مجازات شود. متأسفیم که اگر چهره یک نفر بد مان می آید باز حرف درست آنرا نیز بد توجیه میکنیم.
احمد امیری

>>>   چون عقل شان به سوچ های بالا نمیرسد ، فقط چیزی را که می بینند عاجل قضاوت میکنند ، درحالیکه ما همه شاهد بدرفتاری منسوبین پولیس با مردم عام درکوچه وبازار بوده ایم .

>>>   جعفر عطايى
عقل، انصاف و وجدان این امرالله صالح را ببینید: یک خانم تندخوی پلیس را یک سیلی زده، سلاح گرم و سردی هم نداشته است. پلیس به راحتی می‌توانسته است با کمی جدیت آن خانم تندخوی را مهار کند و مانع خشونت بیشترش شود. کافی بود که بغلش می‌کرد، شورخورده نمی‌توانست. ولی امرالله صالح این را کافی نمی‌داند، می‌گوید که پلیس باید آن خانم تندخوی را به جرم سیلی به روی پلیس با کلاشنیکف غارغار می‌کرد و بعد تحویل سردخانه می‌داد. طنز قضیه این است که این صدام حسین کوچک، معاون تیم انتخاباتی‌ای است که شعارش “دولت‌ساز” است.
پلیس پر از آدم‌های وحشی فاسد و جنایتکار است، اگر آنها قوماندان وحشی، بی‌رحم و بی‌وجدانی مثل امرالله صالح داشته باشند وای به حال موتروان غریب، دست‌فروش فقیر، پیاده‌روان بی‌دفاع روی خیابان‌های شهر و غیره.
ابهت پلیس در یک جامعه مدنی از مقدار خشونت‌ش برنمی‌خیزد، بلکه پیامد پایبندی‌ش به قانون و اجرای جدی قانون است. پلیس حافظ و پناهگاه شهروندان است، نه سگ نگهبان درنده‌خوی قدرت که شهروندان بی‌گناه هم از آنها ترس داشته باشند.
من شخصا نگران سیلی زدن خانم درانی نیستم. یک زن تندخوی است و ممکن صد عیب دیگر هم داشته باشد. اما در نهایت یک فرد است، اما نگران این هستم که یک نهاد و سیستم امنیتی مثل پلیس به جان مردم، تندخوی و سگ گشتانده شود. با یک زن تندخوی می‌توان در شهر گذاره کرد، اما با یک نهاد سگ‌خوی نمی‌توان به آرامش روحی و روانی شهروندان رسید.
همین حالا برخورد قضایی با خانم درانی تحت فضا و جو فیس‌بوکی صورت می‌گیرد و فاتحه پلیس حرفوی و تعقیب قضایی قانونی، بی‌طرفانه و منصفانه خوانده شده است.

>>>   بارور
پولیس دست خود را به سینه‌های خانم درانی می‌گذارد و او را محکم به موتر می‌کوبد. آقای صالح می‌گوید این کم است، او را به سردخانه شفاخانه می‌فرستادی. با احترام به پولیس‌های با رسالت، آیا آقای صالح می‌داند که کرسی‌های قومندانی‌های امنیه، ریاست‌ها و آمریت‌های حوزه، تولی‌ها جنایی‌ها و حتا کرسی‌های بسیار کوچک چند خرید و فروش می‌شوند؟ اگر نمی‌داند از آقای اشرف‌غنی بپرسد چرا که نزدیک کمپاین است و از این بازار پول زیادی به دست آورده است. پولیسی که از دست‌فروش حق می‌گیرد، پولیسی که در قاچاق، دزدی، اختطاف و... خود نقش دارد. پولیسی که برای مردم ترس است، پولیسی که از ساختن منازل رهایشی باج زور می‌گیرد، پولیسی که نمی‌داند با کی چگونه رفتار کند و از کم‌ترین اخلاق اجتماعی برخوردار است، نه تنها که اجازه‌ی شلیک ندارد، بلکه ایجاب می‌کند از بنیان ریفورم شود.

>>>   درست است که طبیعت برای شما پنج حس که عبارت از حس باصره،سامعه،شامه،ذایقه و لامسه داده است و شما طبیعت را با این پنج حس خویش حس میکنید و از روی آن نظر میدهید.
اما انسانهای باهوش تنها به حواس خویش قناعت نمی کنند،بلکه در جهت آشکار شدن وقایع و حوادث و اتفاقات،از مغز خود نیز استفاده میکنند که چرا چنین اتفاقی رخ داد؟
از نقطه نظر شما یک پولیس موتر یک وکیل پارلمان را که یک خانم است،توقف داده است و تلاشی میکند و این خانم پولیس را با سیلی میزند.
اما در عقب این قضیه،قضیه دیگر نهفته است و آن عبارت از انتخاب دو خانم منحیث رییس روسای کمیسیون های انتخاباتی است.
اشرف غنی همانطوری که دو خانم را به حیث سفیر امریکا و نماینده ملل متحد کقرر کرده است،به همین منوال دو خانم دیگر را نیز در کمیسیون های انتخاباتی منحیث روسا مقرر کرده است و خود را در عقب آنها پت میکند.
حالا معلومدار که آنها نتایج انتخابات را به نفع اشرف غنی اعلان میکنند.
اما درین میان نامزادان بازنده چه کنند؟
آیا آنها با دو خانم دست و پنجه نرم کنند و نتایج اعلان شده آنها را قبول نکنند؟
این خو خلاف مردی است که با زنان دست و پنجه نرم کنند.
بنأ این کاندیدان قبلاً پلان هایی طرح میکنند که درست است که منحیث یک مرد ما باید با خانم ها دست و پنجه نرم نکنیم،اما زمانی که ما را به سیلی میزند،این دیگر مردانگی ما را نشان نمی دهد که جلو این کار آنها را نگیریم.
پس اعلان نتایج انتخابات به نفع اشرف غنی،در حقیقت سیلی زدن این خانم ها به روی باقیمانده کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری است.
حالا فهمیدید؟
تا چه وقت تمام مسایل را من برایتان بیان کنم.یک کم ذره از عقل خود نیز کار بگیرید و وقایع را با یکدیگر مقایسه کنید و ارتباطات آنها را دریافت کنید و به عمق وقایع آگاه شوید و از آن خبر شوید و هر چیز را سطحی فکر نکتید و تنها به حواس پنجگانه خویش کفایت نکنید.

>>>   چرا قضیه را آسان نمیبینید.
وقتی پلیس از خانم وکیل تقاضای اجازه نامه داشتن موتر زره را کرد و و خانم آنرا نداشت قانونن موتر را در اختیار پلیس میگذاشت و خودش محل را ترک میکرد و باقی پروسه را بعدن دنبال میکرد.
نه جنگ نه هیاهو

>>>   CULTURE
چرا آقای صالح نمی تواند به پخته گی سیاسی و رشد فکری برسد؟
کدام قانون به پلیس "صلاحیت داده" که جواب "دست‌درازی" را با شلیک گلوله بدهد و بدون طی کردن روند قانونی (شکایت و دادگاه و محاکمه،) "جسد بی‌جان" سیلی‌زننده را "به سردخانه روان کند"؟
البته که نماینده مجلس کار ناشایستی کرده که به افسر پلیس سیلی زده؛‌ اما عجیب‌تر از آن، تشویق پلیس به خشونت و خودسری توسط رئیس اسبق امنیت ملی، سرپرست پیشین وزارت داخله و معاون اول یک نامزد ریاست‌جمهوری است. نیست؟

>>>   سلام دوستان عزیز قانون برای همه یکسان هستند متخلف مجازات باید شود اینجا حق باپلیس است زیرا اگرپلیس مشکوک شود هرکی باشد باید بازرسي کند به خاطر امنیت مردم کشور همه ای ما تابع قانون باشیم مگر طرف نرمه شیشه داشته باشد با تروریستان رابطه یامواد منفجره حمل ونقل کنند.
وسلام یک هموطن

>>>   اینا همه مزدور هستند چه اون خانم چه این سرباز چه رئیس جمهور و چه رئیس اجارئیه چه وزیر چه وکیل همه و همه برای منافع آمریکای کثیف میجنگند این مزدوران باید بروند به جهنم حکومت مستقل و اسلامی ایجاد شود
حمید هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است