این اولین بار نیست که در بلخ تحقیر می شویم!
آیا این اولین بار است که که شما را در بلخ توهین و تحقیر میکنند؟ در صورتیکه در این بی خبری و بی تفاوتی غرق باشیم مطمین باشید این جریان تا کامل محو من و تو ادامه خواهد داشت 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۸/۱/۲ کد خبر: 157905 منبع: پرینت

آیا دیدگاه و عملکرد اشرف غنی احمدزی تا الحال برای تان قابل درک نیست؟
این را خوب بدانید و بیاد داشته باشید اگر امروز حرمت قهرمان سرزمینت را بجا نیاوردند و آنرا انکار نمودند ، فردا موجودیت خودت را در کل همچون یک ملیت میراث دار این سرزمین از بنیاد نفی خواهند نمود و این پروسه دیری است که آغاز گردیده است و ادامه دارد... و غنی احمدزی هرگز باکسی شوخی نداشته و نخواهد داشت و این سروده غمناک حماسی روزی کوچه و پس کوچه های شهر ممکن است دوباره طنین انداز و زمزمه گردد....
توپ اول صدا کرد -- توره خدا ره یاد کرد
توپ دوم صدا کرد -- توره ره وارخطا کرد
توپ سوم صدا کرد -- توره ره از بند جدا کرد

مگر شما تازه فهمیدید و یا فقط این اولین باراست که ایشان هویت و تاریخ مرا توهین و تحقیر میکند؟
معلوم است که نخیر زیرا اشرف غنی احمدزی بشکل دقیق و حساب شده و ضمنآ عام و فهم که به زبان فارسی و پشتو کاملا مسلط هستند و خوشرو صحبت میکنند با برنامه قبلا تدوین شده خویش عمل میکنند ، من نمیدانم چرا هموطنان ما سخنان روشن و بی پرده غنی احمدزی را که صراحت و وضاحت در آن کاملا آشکار است نمیتوانند درک کنند ، زیرا قطعا جایی برای توضیع اضافی و دگم بودن در صحبت شان دیده نمیشود. یا میخواهد از ایشان تهعد بگیرید که این حرف و سخن دل شان را به زبان عربی برای شما دیکته کند که تا شما باور کنید و بالای شما تاثیری داشته باشد؟

در غیر آن این را بدانید که اشرف غنی احمدزی و بالاخره این رژیم و این حاکمیت موجود قبیله ساالار واقعآ نه باکسی شوخی دارد و نه هم از دیدگاه و تفکر هژمونی قومی و قبیلوی خویش تا نابودی شما یک ملی متر هم عقب نشینی نخواهد نمود و از شما هم چیزی به پنهان کردن ندارند ، زیرا در روز روشن نزد چشمان شما همه چیز را انجام میدهند خوبی اشرف غنی نظر به بقیه همتباران اش این است که وی بی باک حرف خود را میزند و عمل میکند ولی سایرین شان به آهستگی و مکارانه عمل میکنند.

آنانیکه منتظر حکمت و عدالت انسانی از این دستگاه بودند و هستند جز فریب اذهان مردم چیز دیگری بوده نمیتواند که خود جرم و جنایت به تاریخ این سرزمین و نسل امروز فردا حساب میشود. گرچه بارها این موضوع را یاد آور شده ایم ولی اگر کسی بازهم اصرار به مهربانی گرگ درنده دارد که گویا انشاالله این گرگ درنده و گرسنه ممکن است رحمی به حال ما بکند و یا به فکر اینکه ممکن است اینبار کس دیگری را شکار کند ، نخست اینرا بدانید که فردا نوبت شما هم خواهد رسید. سپس اگر اینرا هم بنابر دلایلی نمیدانید و یا نمیخواهد این حقیقت تلخ را بدانید و بر گوش های خویش پنبه و چشمان تان را بسته اید ، فقط من برای این عده هموطنان از خداوند بزرگ ارزانی عقل آرزومندم.

برای آن تیکه دارانی که خود را در لباس رهبران و به اصطلاح "کلان ها" جاه زده و از به نحوی از این حاکمیت جبار دفاع میکنند و بر کرسی ها لم زده اند و از اینطریق نفس میکشند و یا خود را همکار این رژیم میدانند خطاب میکنم: زمان به سرعت میگذرد و شما فرصت زیادی هم ندارید و اگر به حال نیایید و تصمیم عقلانی نگیرید ؛ دوباره در کنار مردم خود نیستید باور کنید که روزی هرکدام تان به سرنوشت میبلاسویچ ، قذافی ، صدام حسین ؛ عبدالله و توره خان دچار خواهید شد و هرکدام تان از دهن توپ خواهند پراند و حاکمیت عبدالرحمانی به نوع طالبانی بالای تان تحمیل خواهند نمود و با دست خودی هایتان تیرباران و یا به اعدام و یا هم بنام ناقضین حقوق بشر در زندان ها انداخته خواهید شد و مال و ثروت تان هم باشعار "مال اش از تو و سرش از من..." به غنیمت خواهد گرفته شد.
گرچه این شخصیت های ذکر شده با این تیکه داران فرق دارد و هرکدام شان از خصوصیات خاص و جداگانه دارند ولی بقول معروف "روز بد برادر ندارد..." و شما هم روزی به شکلی تحت توطیه های مشخصی به این سرنوشت دچار خواهید شد.

مگر تازه فهمیدید و یا فقط این اولین بار است که که گویا شما را در بلخ توهین و تحقیر میکند؟
نخیر هموطن این سالها است که ادامه داشته در صورتیکه در این بیخبری و بی تفاوتی غرق باشیم مطمین باشید این جریان تا کامل محو من و تو ادامه خواهد داشت و هرکدام مان به سرنوشت "توره" گرفتار خواهیم شد.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تحقیر
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   هی صفوی صاحب!
یاد صفویان بخیر که بالای افغانستان حمله کرده بودند و افغانستان را اشغال کرده بودند.
چه دورانی بود!
حالا افغانستان بدست اوغان ها افتاده است.
همین دیروز ورقی زدم به تاریخ افغانستان و از سه هزار سال پیش مورد مطالعه قرار دادم که چگونه زردشت در شمال پیدا میشود و بعداً حملات بالای افغانستان شروع میشود.
کوروش هخامنشی،داریوش هخامنشی،اسکندر مقدونی،موریاها،آشوکا هندی،کوشانی ها و دین بودایی در افغانستان،تسلط ساسانیان بار اول،یقیلی ها یا هونهای سفید،تسلط ساسانیان بار دوم.حمله اعراب به افغانستان و پیدایش دین اسلام،صفاریان و سامانیان،غزنویان و سلجوقیان،خوارزمشاهیان،حمله چنگیز به افغانستان،ملوک کرت،تیمور لنگ،تیموریان هرات،بابر در کابل،دولت مغولی هند.
صغوی صاحب! آمدیم بالای تخلص خودت:
دولت صفوی ایران،سلطه صفوی بر غرب افغانستان و دولت مغولی بر شرق افغانستان.
یعنی افغانستان را به شرق و غرب تجزیه کرده بودند.
همینطور فیام پشتوت ها به سرکردگی میرویس در قندهار،ابدالیان هرات و سلطنت هوتکی ها.
تسلط نادر افشار به قندهار و بعداً هم تشکیل دولت ابدالی ها به سرکردگی احمد شاه و بعداً پسر و نواسع هایش که افغانستان را به ملوک الطوایفی تقسی کردند و در نتیجه نوبت پادشاهی احمد زایی ها به سرکردگی دوست محمد خان و افغانستان مثل توپ فتبال گاهی به پادشاهان طرفدار روس و گاهی هم به پادشاهان طرفدار انگلیس می افتید و گاهی هم بیطرف.به هر صورت سه بار جنگ با انگلیس صورت گرفت.
بعداً هم پادشاهی امان الله خان و بچه سقاو و خاندان آل یحی و انقلاب ثور و حمله روس ها و مجاهدین و حمله پاکستان توسط طالبان و حمله امریکا و جامعه جهانی.
پس افغانستان در طول تاریخ مورد هجوم دولت ها و امپراطوری ها و قدرت های خارجی صورت گرفته است و اقوام مختلف در آن حکومت و دولت را بدست گرفتند و از دست دادند.
و این حالت در تاریخ آینده افغانستان نیز ادامه خواهد داشت.
شما فکر نکنید که با بیروت شدن قوای خارجی.ظلم بالای مردم و قتل و کشتار از بین خواهد رفت.نخیر.این حالت به بهانه های مختلف ادامه خواهد داشت.

>>>   تشکیل حکومت به رهبری کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت موقت تنها برای سه سال
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
استاد خلیلی مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
حاجی محمد محقیق ریس شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی والی ریس شورای امنیت
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فیاض مهرآین والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
دكتر ملك ستیز ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.

اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی محاکم میشوند!

>>>   این برادر دانشمند دقیق نوشته است. اشرفعنی در تلاش نابودی هر کدام تان است. عقل و دماغ خود را بکار اندازید. گرگ مادر زاد رحم به تو ندارد . از خود دفاع کن. (مسافر وطن)

>>>   ( خدازدگانرا خدا زده است )
اینکه رهگذر توسط نور والی ساخته شد اما امروز از روی ترس یا تملق حتی نامی از اورا درمحفل نگرفت تقصیرغنی است ؟؟
نخیر این سرشت تاجک ها ازبک ها هزاره هاست ، با شیر اندرون شده با خون بدرشود ،
خداوند همه انسانهارا یکسان خلق نکرده بعضی را ضعیف النفس بعضی را شجاع ونترس بعضی را محافظه کار بعضی را حقیقت گو وصادق ، تعدادی را ترسو پله بین ،
به گوش جان رهی منهی ای ندا در داد
ز حضرت احدی لا اله الا الله
که ای عزیز کسی را که خواریست نصیب
حقیقت آنکه نیابد به زور منصب و جاه
به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد
گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه
( ر )

>>>   مردم حالا تقریباً نود فیصد فهمیده است و به این تبلیغات احمقانه شما هیچ اهمیت نمیدهد چند نفر کودن که دایم فضول گویی میکند وبدون اینکه خود را تحقیر و توهین نماید دیگر چیزی از دست ایشان نخواهد آمد که از جمله یکی انها شما هستید حالا مردم میداند که کیها به وطن خدمت میکند و کیها خیانت چور وچپاول هر قدر بزله گویی کنید هیچ جای را نخواهد گرفت و بلاخره منافقین که در خارج نشسته و دایم به دهن چتل خود چتلخوری میکند روسیاه خواهد شد

>>>   مگر مزار شریف جز سرزمین تاجیکستان است .بلخ متعلق به تمام اقوام افغانستان میباشد.اگر قرار باشد تمام قهرمانان را یاد کند یک تومار نام باید بخواند.

>>>   مردم ما از جانب کسی تحقیر میگردد که خود نه حیثیت دارد و نه شهامت و نه صداقت و وطندوستی و نه اسلامیت همه را فدای هوس و قدرت چهار روزه کرده و خانمش هم یهودی است ایمان به اسلام نیاورده بل همسر خود را بطرف دین یهودی خود کشانده چنانچه خود اش گفته است که همسرم همرای من به کلیسا میرفت .

>>>   دیگه این گپا تاریخش تیر شده.
کنشکا ورسجی

>>>   هنوذ هم تعصب و تعصب ، آب دادن به ميوهٔ کفار غاصب ، بدون درنظرداشت اشغال و استعمار هنوذ هم دشمنی با خود و همسايهٔ خود .
مردم هوشيار همهٔ ممالک همه کوشش دارند دوستان بيابند و ساحهٔ خودرا بزرگتر بسازند ، ولی تنگ نظران فروخته شده کوشش دارند از همان چل های ديرينهٔ انگيس و بقيهٔ استعمارگران استفاده کنند و تفرقه انداخته افکار مردمرا طرف ديگری متوجه سازند و مکافات بدست آرند .
اين بازی ها ديگر کهنه شده کسی به آن توجه خاصی ندارد ، روسها برای جدائي اين مردم حتی وزارت اقوام و قبايلل تائسيس کرد تا به آسانی تفرقه بياندازد ولی موئفق نشد ، امريکای غاصب هم بهمين شکل ، اگر امريکا در اين چل خود موئفق ميشد امروز گريز نميکرد .
شما ها فقط و فقط خودرا فريب ميدهيد و چند احمق بيکاره را .

>>>   آقای عطا صفوی!
چنین  شکوه و شکایتها از گذشته تا اکنون دوام دارد پشنهاد مشخص نکردی راه بیرون رفت نیافتی، این حرفها کهنه شده چیزی نو را پشنهاد کنید.اینرا قبول نداری آنرا قبول نداری چی را قبول داری در عروسی یا باید ار طرف شاه باشی یا از طر ف عروس در غیرآن شمارا در عروسی بنام سازنده ویا ...یاد میکند جامعه هم از جوانب مختلف ملیتی،سیاسی، اجتماعی،فرهنگی وغیره متشکل شده، برای حل مشکلات وچالشها پشنهاد علمی وعملی ونظر مشخص در کار است نه شکوه وشکایت.  لالا جان بیا در داخل کشور مقابل هر کس وگروه که میخواهی مبارزه کن نخست در مقابل اشرف غنی ویا هرکس که باشد بیا آنها که تو به مبارزه دعوت میکنی خودت رهبری آنها را بعهده گیر مانند اشرف عنی گه میگوید دا گز او دا میدان شهامت داشته باش ومبارزه کن مانند کرزی دموکراسی به خانم همسایه نخواهید از خود شروع کن در غیر آن صدای دهل شنیدن از دورخوش نسیت شما هر وقت قلم خویش در نفاق مردم افغانستان بکار میبری،مردم بیچاره آنقدر که روشنفکران بنام فکرمیکنند، احمق نیست. اشرف غنی همه دوزدان که  چپن ملیت بازی را به تن کرده بود وتحت پوشش آن دوزدی و غارت از زمین های دولتی شروع تا رشوه وکمک های خارجی میکردند ،از صحنه قدرت پس کردند وزمینه کار در ادارات دولتی از طریق امتحان مساعد ساخت تا کار به اهل کار سپرده شود، حکومت غنی پاکستان را منزوی وراه مواصلاتی برای صادرات وواردات را باز کرد ،بانک زمین را احیا  وامریکا راقانع ساخت تا با طالبان وارد مذاکره شوند اشرف غنی بالاتر از محدوده ملیت بازی است وی میخواهد به سطح بین مللی شخصیت مطرح باشد.

>>>   من از بیگانه گان هر گز ننالم
که با من هرچه کرد ان اشنا کرد
برکناری جناب نور وتعهد شکنی با مقرر نمودن قوماندان امنیه جدید وتشریف !!!فرما شدنش در جشن نوروز و...مبرمج ودسیسه ای از قبل تعیین شده باند مافیای ارگ میتواند باشدچون در دیگر ساحه ها شکست خورده اند وارباب بزرگ ازنظر انداخته وصندوقهای تریبل چک ها هنوز مملونگردیده دستش را از کار میگیرند وبرای جبیره ای این همه ناکامی ها تصمیم گرفتند تا به بلخ بروند وعطش عقده مندی های سه ساله را فرونشانندوحتی تشریف اوری دو وزیر کابیه برای ظاهرا ارام ساختن نور موفقانه انجامید وگرنه شاید در محفل سخنرانی غنی خصوصا وقتی که امان الله را قهرمان ملی خواندیگان شیره مرد صدای مرگ برغنی بلند میکرد اما همه راه ها را به رخ معترضین بست وبا وعده های دروغین خالد واندرابی لب هارا مهروموم نمود
اما با این همه جفای را که اسحاق رهگذر انجام داد ودر طول سخنرانیش یکبار هم از اقای نور اسم نبرد وهمه خدمات ورواداریهای اورا نسبت به خود ومردم بلخ نادیده گرفت ولو این نام نبردن به فرمایش اقای نور هم میبود باید رهگذر از خدمات اقای نور تذکاراتی میداد چه اورا نور مقرر داشته بود نه غنی گرچه با این شهکاری!!!/لایت مادام العمری خودرا تضمین نمودولی گفته اند

رفتن با پای بیگانه در بهشت
حقا که با عقوبت دوزخ برابر ست
برایانسان ابرومند جوالی گری مزار برابر است ازین که والی تملق وچاپولیسی وپاگذاشتن بالای افتخارات یک دوست باشد دریکی از روزها که اقای کرزی چرس را دود کرده بود رفقا انور خان جگدلک ویکی دونفر از نزدبکان نشسته بودند رزی به اقای خالد میگوید اسدالله خان شمارا والی مزارشریف تعیین میکنم!
اسدالله خالد میگوید استاد عطا دفیق وهمسنگر من است خوش دارم در غزنی جوالی باشم نه ولایت بلخ انهم بجای یک رفیق خوداین حکایت نیست حقیقت است ورهگذرکه این همه ثروت ومکنت را از برکت وجه ای نور بدست اورده بود هیچ پاسدوستی را انجام ندادوبالای صداقت اوپا نهاد
میگویند ناکس را رشد دادن بلای جان است گرچه پیشنیان گفته اند
گرکسی از نا کسی بالا نشیند عیب نیست
زان که خس درروی دریازیردریاگوهراست
همچنان نمایان شدن علم خان ازادی در عقب غنی بسیار زیبنده نبود که شد خداوند همه را توفیق هدایت عنایت فرماید
فاروق نصیب

>>>   Salam
ما بیش از هژده سال است که داد می زنیم که کرنش گران و معامله گران در بدنه ی تاجیکان مشکل اصلی اند ، زیرا همین ها بودند که علیه استاد ربانی توطیه کردند و جایش قدرت را به درانی ها تسلیم کردند و در این دو دهه از مارشال تا جنرال شان در خدمت حاکمیت قبیله قرار گرفتند و تسلط شان را در قانون اساسی تضمین کردند . غنی همین اکنون توسط گماردن افراد مزدور و خود فروخته ی چون صالح و باندش و دیگران در فکر بی ثباتی پنجشیر و مزار و دیگر مناطق اند تا بتوانند تسلط شان را همانگونه که در سقاوی دوم تیوریزه کرده اند ، عملی کنند ، لشکر کشی دزدانه به پنجشیر و مزار با هر انگیزه ی ، در راستای همین اهداف شوؤنیستی است که با گماردن افراد مزدور از میان خود تاجیکان ، صورت می گیرد ، غنی بدون همکاری تاجیک های مزدور شده هر گز جرأت چنین لجام گسیخته گی ها را ندارد .

>>>   ایمل ار بدخشان
این کشور مربوط افغان ها است یعنی اوغان ها خلص بگویم پشتون ها .. ما تاجکک ها ره به پادشاهی چی یک نفر سقو داشتیم باز دیگیش پیدا شد احمد شاه مسعود سقو نمیدانم ما تاجک ها چرا غیرت نداریم چرا شهامت ندارم همه غیرت و شهامتی ها در بین پشتون ها است و بس تاحک بان که لاف بزند هزاره ره بان که جوکره کری کند توبه توبه از دین شدین و نه از غ توبه توبه

>>>   تبلیغات سو شما جای نمی گیرد مردم هوشیار شده اند، دفاع از جنگ سالاران،قاتلان و غاصبان دارای های مردم و بیت المال در واقعیت شریک شدند در جرم آنهاست.جنگ های داخلی قهرمان ندارد، کسی که برای بهسازی و انکشاف کار کند قهرمان خواهد بود و بس. بازار تیکه داران قومی مثل شما صفوی بخیر بسته شده میرود. کابلی

>>>   صفوی! بهمین قسم صفوی خواهی مرد! این وطن ان مردم را دارد که تخت اصفهان را حفظ میکرد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است