مهاجران عازم اروپا شکنجه جنسی می‌شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۷    ۱۳۹۸/۱/۶ کد خبر: 157963 منبع: پرینت

بر اساس یافته‌های یک تحقیق تازه، مهاجرانی که برای دریافت پناهندگی عازم اروپا هستند، در طول سفر به‌ویژه در لیبیا به صورت گسترده مورد آزار و شکنجه جنسی قرار می‌گیرند. زنان مهاجر بیشترین قربانیان شکنجه جنسی در راه رسیدن به اروپا هستند.

این تحقیق که بر پایه گفت‌وگو با مهاجران و کارگران بازداشت‌گاه‌های دولتی تهیه شده است، حاکی از شکنجه جنسی مداوم مهاجران در طول مسیر مهاجرت به سوی اروپا است. این تحقق از سوی «کمیسیون زنان پناهجو» انجام شده است.

بر اساس این تحقیق، قاچاقچیان انسان با شکنجه جنسی مهاجران از آن‌ها ویدیو تهیه می‎کنند و از این ویدیوها برای اخاذی از خانواده‌های مهاجران بهره می‌گیرند. تجاوز، هم‌خوابگی اجباری با محارم و آزار جنسی دستجمعی از روایت‌های وحشتناکی است که از زبان مهاجران عازم اروپا در این تحقیق نقل شده است. در پاره‌ای از موارد مهاجران را برهنه و وادار به تجاوز به یکدیگر کرده‌اند.

گفته شده است که مهاجران در زندان‌های مخفی در لیبیا برای ماه‌ها به بهانه انتقال به اروپا نگه داشته می‌شوند و از آن‌ها اخاذی صورت می‌گیرد. بعضی از قربانیان به دلیل داشتن خاطرات تلخ از این زندان‌ها حاضر به روایت داستان‌های شان نشده‌اند.

یورونیوز گزارش داده است که اتحادیه اروپا در چهارچوب برنامه مقابله با مهاجرت خود از سال ۲۰۱۴ تا کنون حدود ۳۸۲ میلیون دالر به لیبیا کمک کرده است. این کمک‌ها به صورت عموم در بخش‌های تقویت گارد ساحلی لیبیا و بازداشتگاه‌های این کشور مصرف شده است.

اتحادیه اروپا عملیات نجات مهاجران در دریای مدیترانه را متوقف کرده است. این اتحادیه با انجام کمک مالی به لیبیا مسوولیت بازداشت و بازگرداندن مهاجران به بازداشتگاه‌ها را به عهده گارد ساحلی این کشور سپرده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که میزان مهاجرت به این اتحادیه ۱۰ درصد کاهش یافته است.

هشت صبح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   مهاجرین افغان از طریق لیبیا به اروپا نمیروند. آن مسیر مهاجرین افریقای میباشد و بلی درست است که آزار و اذیت میشوند.

>>>   برای چه سفر می کنند اصلا انها به این کار خوش هستند اگر نه امنیت عام و تام در کابل و همه ولایا ت امده است

>>>   لیبیا کشور اسلامی است ،هرجنایتی دور از امکان نیست، اگر کشوریهود ونصارا می بود این عمل قابل انتظار نبود

>>>   لیبیا دولت ندارد وبعد قذافی توسط چهل گروه تروریستی مسلح شامل طالبن القاعده داعش وووووو کنترول میشود . فقر بی برقی بی ابی بی امنیتی دامنگیر مردم لیبی شده. گروه های تروریستی زیر فرمان سیا لیبی را به 40 قسمت تقسیم نموده اند . دولت مرکزی بنام است. وقدرتی ندارد. در ضمن مهاجران از کشور های افریقایی در انجا مورد تجاوز جنسی وشکنجه قرار دارند. دز زمان قزافی اهالی افریقا حتی مردم از اروپا برای کار به لیبی ثروتمند انزمان میرفتند. انزمان مردم لیبی در رفاه واسایش بود. اما امریکای جنایتکارو وحشی وفرانسه جنایتکار وانگلیس جنایتکار وحشی حکومت قذافی را سرنگون نموده وتنها مناطق نفت خیز لیبی را در کنترول خود دراورده وروزانه ملیون ها بشکه نفت انجا را دزدی وغارت نموده بغرب انتقال میدهند. اینست دیموکراسی وحقوق بشر غربی . لعنت به این جنایتکاران فراماسیونی جنایت کار شیطان پرست.
کماندوی ضربتی از پنجشیر

>>>   مگر مهاجرين افغان ما شامل زنان و دختران و پسران در يونان مورد تجاوز و حتي مجبور به تن فروشي نشده اند ؟ هم چنان در اكثر مناطق يوگوسلاوياي سابق ، حتي در داخل كمپ هاي مهاجرين در فرانسه و جرمني از طرف مهاجرين ديگر و بي شرمانه از طرف أفغانستاني هاي خود ما مورد تجاوز قرار گرفته اند، چندين قضيه تجاوز از طرف مجردين افغان در كمپ جرمني بالاي پسران نو ساله و دوازده ساله عراقي و سوريائي در مطبوعات جهاني نشر شده است.
هيچ وقت شوق مهاجرت بغرب و خصوصاً مهاجرت غير قانوني را نكنيد، خطر تجاوز ، مرگ و .... زياد است. حتي مهاجرت قانوني در غرب با فاميل و عقائد مذهبي مرگ تدريجي است، اگر ميتوانيد قبول نمائيد كه اولاد تان مانند اكثر هنر مندان بنام كه تنها بخاطر پخش فحشاء در هر جا كانسرت هاي مبتذل ميدهند و يا مثلي آنهاي كه از غرب آمده و در دبي تجارت چاپي و مساژ را دارند، باشد، و خانم تانرا كه از خود بيشتر دوست داريد خانه را رها نموده و شما مثل يك حيوان ديوانه يا مجبور بقتل خود و يا ديگران شويد و باقي عمر تانرا در حبس سپري نمائيد، را بر داشت ميتوانيد، پس حركت نمائيد.
كمترين غم مهاجرت كار شاقه مانند پاك كاري تشناب ها ، روز مزدوري ، ظرف شوئي در طول عمر است، سابق يافتن كار چندان مشكل نبود ، و اكثراً مرد ها بعد از آشنائي منطقه ميتوانستند تكسي راني نمايند اما طَي چند سال گذشته با شروع كمپني جهاني امريكائي أوبر أصلاً در تكسي راني دخلي نمانده است.
من دعاء ميكنم كه خداوند هيچ مسلمان را دور از وطن و مهاجر نكند.
مهاجرپشيمان

>>>   Soraya Baha
زخم خونین یکاولنگ را چند سال پیش نوشتم ومی پنداشتم پایان تاریخ نسل کشی در سرزمین ماست و نمی دانستم تا امروز تداوم می یابد.
زخم خونین یکاولنگ فاجعۀ دردناک تاریخ است که تا ژرفای روح آدمی نفوذ می کند ، زخم متلاشی شده یی است که قطره قطره خون گرم زمان ازآن جاری است وگل سرخی خشکیده یی است بردشت کربلا که زمان آنجا ایستاده است ،اما درسرزمین یکاولنگ زمان در انتهای هرشب شیارهای آتشین می کشد و فریادی می شود برپهنه ای گستردۀ زمان.
وچه بیدریغ آن کس که سوگوار کرد این سرزمین را و یزیدوار شکست وکشت وبه آتش کشید! چه کسی نفرینش کرد ؟چه کسی برمرگ انسانش گریست ؟
غرش گلوله ها در یکاولنگ روح انسان را می شکافت ، بوی دود، بوی خون وباروت فضا را تیره کرده بود خون گرم متلاشی شدۀ جوانان روی برف سپید منظرۀ دلخراشی را پدید آورد بود.
يکاولنگ يکبار ديگر ويران گشت و فرزندانش در شطی از خون غلتيدند، فرياد بينوايان بیگناه آن همراه با بوی خون و باروت در هم آميخت و در هوا پيچيد و خون سرخ جوانان روی برف های سپيد تابلوی هولناکی از ستمديدگانی را ترسيم می کرد که از قرنها بدينسو از تبعيض مضاعف رنج می برند. دشمنان افغانستان توانستند يکاولنگ را ويران و جغرافیايش را به زمين سوخته مبدل نمايند.
مرگ هر انسانی یک فاجعه است و من نمی توانم چون نویسندگان دیگر در برج عاج نشسته تا از سرسیری وبی دردی ودلتنگی های روشنفکرانه چیزیکی بنویسم.
درد ورنج مردمی را فریاد می کنم که در زیر رگبار مرمی ها سوراخ سوراخ شدند و این پایان نسل کشی هزاره ها نبود. بازهم پس از دو دهه اشرف غنی با کشتار جوانان هزاره در جنبش روشنایی روی طالبان سیاه را سپید کرد و نسل کشی و فرهنگ زدایی همچنان تداوم دارد.
شاهدان عینی روایت کردند. " در آن روز ، اجساد کشته شدگان را يخ زده بود و مرده ها به اشکال مختلفی خشک شده بودند. راست کردن دست و پای کشته گان کار آسانی نبود. از شدت رگبار در دهان برخی از اين کشته شدگان دندانی نمانده بود و در اثنای انتقال دادن به گورستان از زخمهای برخی ديگر سرگلوله مسلسل به زمين می ريخت"

>>>   نفر های ملا لندی است که ویدیوهایشانراثبت میکنند وازشان اخاذی پول میکنند.

>>>   مهاجران افریقایی اکثراً سیاه پوستان هستند و امکانات بود و باش سیاه پوستان در امریکا به مراتب خوبتر از قاره اروپا است.زیرا اروپا جای مهاجران سیاه پوست نیست.
بعد از آن که در قرن شانزدهم میلادی قاره امریکا توسط کریستوف کولمب کشف گردید،انتقال برده ها از قاره افریقا به امریکا،برای کار در زمین های مالکان زمینداران قاره امریکا شروع شد.
طی سه صد سال،ده ها میلیون برده از کشور های افریقایی خریداری شد و توسط کشتی ها به قاره امریکا انتقال داده شد.
بنأ ده ها میلیون امریکایی های افریقایی نژاد در قاره امریکا زندگی میکنند و اًنها نیز میتوانند به آنجا پناه ببرند.
اما در قاره اروپا تعداد افریقایی ها خیلی محدود است و آنها به پروبلم مواجه میشوند.
زیرا افریقایی ها در اکثر موارد زندگی شان از زور و غالمغال و جنگ و جنجال استفاده میکنند.حتی گپ زدن عادی اًنها به جنگ و غالمغال میماند و کمتر آدم های کامپرامایس در زندگی روزمره هستند و کمتر از عقل و منطق و خونسردی کار میگیرند و در مورد نظافت شهری نیز ،چندان نظافت شهری را مراعات نمی کنند.
بدین لحاظ کلتور اًنها با اروپایی ها تطابقت ندارد و اکثراً هم خود افریقایی ها ازین ناحیه به پروبلم گرفتار میشوند و هم اروپایی ها را به پروبلم مواجه میسازند.علاوه براًن گراف جرم و جنایت آنها نیز نظر به دیگران زیاد تر است.
اما امریکا با موجودیت آنها و با کلتور و رفتار و کردار آنها آموخت هستند و آنها میدانند که در مقابل اًنها چگونه رفتار کنند.
اما کشور های اروپایی نمیخواهند رفتار تژاد پرستانه در مقابل آنها داشته باشند،اما با موجودیت آنها درین صاره نیز پروبلم دارند.
من خودم در سال دو هزار و دو هنگامی که به نیویارک سفری داشتم،از منطقه کوین نیویارک که یک متطقه سیاه پوست نشین است،دیدن کردم،تمام آشغال و کثافات و کاغذ ها را بدون آن که نظافت شهری را مراعات کنند،در روی سرک ها میریزند.
من خودم مخالف تبعیض نژادی هستم،اما افریقایی نیز باید در هر کشوری که میروند،باید در برخورد با دیگران خونسردی خویش را حفظ کنند و قوانین و مقررات و کلتور کشور های مربوطه را حفظ کنند.

>>>   علاوتا اتحادیه اروپا برای مسولین بعضی میدیا هم پول میپردازند تامضخرفات را در مورد سفربه اروپا نشر کنند ومردم رابترسانند.
عاقل

>>>   این شاید "هشت شب" باشد و دارد خواب می بیند و یا شاید هم ترجمان گزارش اش نو شاگرد است.
نوسنده اولی نام خودت از نظر من باید "حقیقت صبح" باشد.
امایک تعداد افغان ها و ایرانی ها برای نشان دادن دلیل موجه برای قبولی خودرا هم جنس باز معرفی می کنند و کارد شیطان صفت ها از ترکیه تا اروپا(مخصوصأ یونان) هم دسته یافته و از آنها استفاده می کنند. زیرا این شاخ و شمشاد هایی افغانی و ایرانی دیگر برای ثبوت ادعایشان نه گفته نمی توانند.
آزاده

>>>   خوب، اگر ...ن شان خارش نمیکرد به ارپا نمیرفتند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است