وجه افتراق قبلى و وجه اشتراك فعلى!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۸/۱/۱۴ کد خبر: 158062 منبع: پرینت

جناب قانونى تاجيك است و در گذشته مجاهد بود و آقاى اتمر پشتون است و قبلاً كمونيست بود.

يك پاى جناب قانونى در جهاد عليه نظام كمونيستى آسيب ديده و يك پاى آقاى اتمر در جنگ عليه مجاهدين معيوب گرديده. جناب قانونى راستگرا بود و پاى راستش صدمه ديده و آقاى اتمر چپگرا بود و پاى چپش معيوب گرديده.

حالا بعد از سقوط حكومت كمونيستى و فروپاشى دولت اسلامى، اين دو با يك يك پاى سالم شان، همراه و همگام شده و عزم را جزم نموده اند تا گويا مشتركاً دموكراسى و وحدت ملى را در افغانستان پياده نمايند.

به نظر شما، آيا اين اتحاد حاصل درك واقعيت هاى تلخ شرايط كنونى و اقتضاى وضع موجود است؟
و يا استوار بر معامله شخصى و متكى بر منافع فردى شان است؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
قانونی
نظرات بینندگان:

>>>   با انکه وضعیت در هفده سال گذشته طوری بوده که مشکلات امنیتی و اقتصادی مردم روز به روز افزایش داشته و تنها یک کمی در آن آن باقی بود و هست، آن اینکه سرنوشت مایان به دست لنگ ها نرسیده بود و حال این هم در حال برآورده شدن است.
بسیار عفوه میخواهم از کلامم(لنگ) ولی به ناگزیر باید از آن استفاده کردم زیرا همه ما در وضعیت بد قرارداریم و علت آن هم ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع علیا و اینده این کشور میباشددر تصامیم بسیار کلان کشور بوده و هست.
شریف

>>>   واقعاٌ که دکتر فطرت ناشناس یک جسارت اخلاقی وانسانی ودانشورانه نموده است. وی باافشای جعل تاریخی آبرو وعزت مردم پشتون را دوباره احیاء کرد .
او با بیان اینکه :
ــ زبان پشتو تاریخ چهار صد ساله دارد
ــ کتاب پته خزانه جعل محض است
ــ اسمای نازوانا وملالی افسانه های واهی است
ــ امان الله یک شهزاده برج عاج نشین بود غیر از ملکه ثریا یک نفراز ملت هم پشت سرش نبود . قهرمانی وی ساخته وبافته ای لاشه خوران حکومت است.
دکترفطرت ناشناس با افشای این کار ، یک بار وبرای همیشه وجدان خویش را از حفظ همچو جعل کاری های تاریخی همتارانش ، آزاد ساخت . از خداوند برایش سلامتی آرزو می کنیم .
کامجو

>>>   پای یونس قانونی درجنگ تنظیمی با ماین محجاهد گلبدین معیوب گردیده نه درمقابل روسها !سال 71 بود که درقسمت نزدیک سرای شمالی ماین زیر تایر موتر قانونی کهد توسط افراد گلو مانده شده بود منفجر شد وائو درچاصد بستر تخحت تداوی قرار کرفت املا از پای اتمر آگاه نیستم !
ر

>>>   اگر فردا جای دیگری لقمه چرب تر بر ای قانونی میسر شود فورا تغیر جهت میدهد وبه آن منبع تسلیم میشود

>>>   این بطلان ایدیالوژی هردوی شانرا ثابت میسازد ووجه مشترک هم همین است

>>>   اول اینکه استفاده کردن کلمه لنگ برای یک انسان با عقل نادرست و غیر منطقی است عدم درک درست انسانی را با القاب چنین نام به اشخاص و افراد خود توهین و تحقیر به شان یک انسان است بهر صورت تا جاییکه دیده میشود در بین چندین تیم انتخاباتی کاندیدان چوکی ریاست جمهوری همین تیم اقای اتمر با دو معاون اش اقایان یونس قانونی و محقق با حمایت اقای عطامحمد نور و امیر اسماعیل خان و سایر چهره های مشهور شناخته شده این تیم قویترین تیم انتخاباتی است و امکان برنده شدن این تیم صد در صد حتمیست بادرنظر داشت برنامه ها و پلانهای خوب و مفید ان من هم علاقه گرفتم تا ازین تیم حمایت کنم اینرا هم باید بگویم که من به هیچ حزب و گروه و تنظیم وابسته نبودم و نیستم ازاد و مستقل ام با استقلالیت کامل تصمیم خود را میخواهم عملی کنم اعلان حمایتم را ازین تیم نمودم .

>>>   دوست گرامی ایکاش مانند اقای داکتر فطرت ناشناس دیگران هم واقعیت گو باشد جناب ناشناس منحیث یک انسان حقیت بین و حقیقت گو با دانش که در ادبیات تاریخ پشتو دارد و یک شخص محقق در رشته ادبیات پشتو رساله و اثار تحقیقی اش را درج یک کتاب کرده است واضح هم خودش و هم نوشته ان در کتابش گفته که پته خزانه جعلی است حقیقت ندارد و تاریخ پشتو بیشتر از چهار صد سال قدامت تاریخی ندارد اقای ناشناس با یک جراات اخلاقی و بدون تعصب و اندیشیدن بقوم و زبان بادرک مسولیت تاریخی و دینی چنین حیقت را بیان کرده است اقای داکتر فطرت ناشناس با این حقیقت گویی اش از یکطرف رفع مسولیت ایمانی و انسانی را نموده و از جانب دیگر با این جراات اخلاقی اش محبوب قلب ها هزاران انسان درکشور ما و جاهای دیگر گردیده است بیرقت همیش بلند اقای ناشناس صحت و سعادت و طول عمر را برایت از خداوند خواهانم با عرض حرمت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است