ماموریت استراتژیک روشنفکران، خلع غنی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۸/۱/۲۴ کد خبر: 158194 منبع: پرینت

من از روزی که اشرف غنی این نابغه نابغه ها را شناخته ام، همیشه منتقد و مخالف وی بوده ام. در انتخابات قبلی کمی فریب توجیه گران هزارگی این نابغه را خوردم و کمی به شناخت قبلی ام از ایشان تردید کردم اما دوباره خیلی زود به موضع همیشگی ام برگشتم.

عده ای از روشنفکران هزاره در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری دور گذشته، چنان از غنی ابرقهرمان علم و سیاست می ساختند و چنان از دانایی و توانایی اش حرف و حدیث می آوردند که اگر صدها و هزاران شتر را بار می کردیم این بار سنگین را برده نمی توانستند.

عده ای تا همین حالا افتخار نوشتن منشور کذایی انتخاباتی وی را به رخ دیگران می کشند، این جماعت حتما براین باورند که نوشتن یک منشور انتخاباتی، کاریست بس بزرگ و عظیم که برای نویسنده/نویسندگان افتخارات و مباحات وصف ناپذیر شمرده می شود.

واقعیت اما این است که نه در منشور اشرف غنی چیز دندان گیری وجود دارد، که نویسندگان اش افتخار نوشتن آن را داشته باشند و نه غنی کسی است که کسانی از اهل دانش و قلم، دانش و قلم‌ شان را در توجیه او بکار اندازند و شرف و مناعت علمی و فکری شان را در برابر هیچ ارزان و رایگان بفروشند.

آن عده کسانی که در دور قبلی از غنی ابرقهرمان علم و سیاست می ساختند، اکثریت شان با بی اعتنایی مطلق از دور بشقاب غنی رانده شدند و هم اکنون منتقدین سرسخت غنی شده اند.

این ها اگر می خواهند که بار دیگر توجیه گر یک عوام فریب و پوپولیست قبیله سالار نشوند و اندکی به مردم و جامعه شان تعهد داشته باشند در انتخابات ۹۸ باید درصف اول منتقدین متفکردوم قرار بگیرند و نگذارند که غنی بار دیگر به قدرت بر گردد و با سیاست قبیله گرایانه اش تمام فرصت هارا از مردم محروم کشور بگیرد.

روشنفکران هزاره در انتخابات آینده ماموریت استراتژیک سیاسی دارند و این ماموریت خلع قدرت کردن غنی است، همان غنی ای که تعدادی از این روشنفکران قبلا، سینه چاکان علم و هنر نداشته او شده بوند.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
روشنفکران
نظرات بینندگان:

>>>   سالها برای من سوال است که:
ایا مردم افغانستان پیرو دین یا مذهبی هستند؟
واگر دین ومذهب دارند کدام دین است؟ ؟؟؟
ایا در دین انهاحرام وحلال وجود دارد ایا دروغ ونیرنگ ودزدی ورشوه رواست؟
این چه دینی است که در ان نژاد پرستی وتعصب برترین شاخصه ان است
ایا در دین انها به روز حساب وقیامت اشاره شده
وسالهاست این سوال مرا در گیر خود کرده...

>>>   روشنفکرانی اگر در این مملکت متفرق و عقب مانده وجود داشته باشد، خودشان میدانند که اولویت فعلی جامعه شان چیست و کدام استراتژی نسل بعدی ما را از این رقابتها نجات میدهد.
تاریک فکر

>>>   رئیس جمهوری که نتواند از حقوق احاد ملت افغانستان دفاع کند، صلاحیت ریاست ندارد. اشرف غنی به هیچوجه نتوانست امنیت مردم را حتی در مقابل آدم ربایی و ذردهای شهر کابل تأمین کند چه برسد به شکست تمام دشمنان مانند طالب و داعش و القاعده. این یک نکته.
نکته دوم اینکه: اشرف غنی غلام حلقه به گوش آمریکایی ها هست. آمریکایی ها در این 17 سال حضور و اشغال افغانستان جنایت های زیادی مرتکب شدند، از جمله کشتار مردم بیگاه و جنایت علیه بشریت؛ جالب است بدانید: قرار بود که دیوان بین المللی برای اتهام جنایت جنگی نیروهای امریکایی در افغانستان رسیدگی کند، اما امریکا به این دیوان هشدار داد که هیچ دادگاهی صلاحیت محاکمه اتباع امریکایی را ندار. در نتیجه، دیوان بین المللی اعلام کرد که به «دلیل عدم همکاری آمریکا به اتهام جنایت جنگی امریکا در افغانستان رسیدگی نمی شود»!!!!
ترامپ جنایت کار قبل از این تصمیم دیوان برای حمایت از جنایت کاران به دیوان بین المللی هشدار داده بود که «هرگونه تلاشی برای تعقیب قضایی افراد امریکایی، اسرائیلی یا متحدان آن با واکنشی سریع و محکم مواجه خواهد شد»!!!!
این است حقوق بشر آمریکایی!!! هم به ملت ما توهین می کند و هم می گوید: آمریکا هر چند جنایت انجام بدهد این کار را می کند ولی پاسخگو نیست و کسی حق ندارد امریکایی را محاکمه کند! غلام حلقه به گوش آمریکا یعنی غنی و عبدالله ساکت است!!!! این عزتی است که اشرف غنی برای ما آورده! تحقیر یک ملت بیشتر از این میشه؟!!!
واقعا آدم باید جان خود را فدای رهبر ایران کند؛ چون حاضر است تمام سختی ها را تحمل کند، اما کوچکی ترین اجازه ای نمی دهد که عزت ملتش ذره ای در مقابل آمریکای جنایت کار زیر پا بشود. چهل سال است که امریکا تمام امکانات و قدرت خودش و غلامان حلقه به گوش عربش را به کار گرفته اما نتوانسته و جرئت نکرده به ایران نزدیک شود؛ هیچکسی در دنیا مثل ایران در مقابل زورگویی های امریکا نتوانسته ایستادگی کند.
بهترین امنیت را برای کشورش تامین کرده است.

>>>   من پیش از انتخابات با دوستانم بسیار مشاجره می کردم که اشرف غنی یک فاشیست به تمام معنا است. او فرهنگ کوچی گری رشد کرده و انسانی بسیار خطرناک است. اما اکثر دوستانم که تحصیل کرده هم هستنداز اشرف غنی حمایت می کردند و می گفتند این آدم به خاطر اینکه لائیک و بی دین است برای هزاره ها مناسب است. من می گفتم دلیلی نداریم که لائیک و بی دین فاشیست نباشد. بلکه خطر یک فاشیست بی دین بیشتر از یک فاشیست دین دار است چون انسان بی دین هیچ قید و بندی ندارد اما اناین دیندار دست کم به یک سلسله قیودات مقید است. نمی دانم این فورمول را دوستان هزاره ما از کجا به دست آورده و گول بی دینی این مرد موذی را خوردند. با کمال تأسف هنوز هم بسیاری از هزاره ها مرید این مرد فاشیست اند و از موضع خود دست بردار نیستند و بر واقعیات چشم پوشی می کنند و یا اینکه درک ندارند.

>>>   نه تنهافریب نیرنگ غنی دیوانه وامثالهم رانخورند بلکه دورازتمام تعصبات تنگ نظرانه به کسی رای دهند که سوابق خوب کاری داشته باشد. راست اگربگویم درشرایط که ماقرارداریم بالای هیچ کس نمیشود اعتمادکرد زیراشرایط طوریست که هرکس که به قدرت رسید صرف مصروف پرکردن جیب خویش میشود. این مریضی ممکن ده ها سال طول بکشد تا یک نسل جدید بااندیشه جدید روی کار بیاید.آن وقت زمانی خواهد بود که پنچ نسل ازماوشما درین مملکت نباشیم.
وسلام

>>>   غنى به سرنوشت حفيظ أمين كرفتارمى شود.

>>>   جناب مظفری مگر شما این روشنفکران معامله گر جبون و خاین به مردم را نمی شناسید ؟ باز هم این معامله گران با مقدار پول ، چوکی و قدرت مردم عوام را خواهند فروخت ، مگر این آزموده گان را تا کی باز آزمودن میخواهین ؟ اینها باید از اریکه اقوام پایین کشیده شده و محاکمه شوند ، تا چند روز قبل نا صالح هم تبار ما هم گلو پاره میکرد و منتقد دولت فاشیستی و تک قومی غنی عبدالله بود ولی حالا که شریک خوان غنی فاشیست وقوم پرست شده به یکی از طرفداران سرسخت حاکمیت فاسد و فاشیستی شده است و مردم خود را فراموش کرده است.
کوه کن

>>>   ستم كابلى‎ aan Ayendaga
عواید گمرکات ولایات هم مرز با پاکستان معلوم نیست به جیب که می رود؟
چهارتراش، سنگ مرمر و دیگرا مواد خام غیر قانونی بطوری دزدی همه روزه به پاکستان قاچاق می شود ولی هیچ یک از قوم شریف، نجیب و افغانستان دوست افغان صدای خود را بلند نمی کند اما در مساله گمراکات هرات و بلخ، فیس بوکچلونکی های غنی احمدزی، اسماعیل یونی ها، لری ها بری ها، خلقی ها و اوغان ملتی ها هر روز گلو پاره می کنند، یخن پاره می کنند، نماینده های شان در پارلمان بالای انسان های عدالتخواه حمله می کنند و حتی شغالیون شان در فیس بوک خود را انتحار می کنند.
امیدوارم نخبگان، قلم بدستان، روشنفکران و وطن دوستان قوم نجیب ، شریف و افغانستان دوست قوم افغان کمی به ولایت خود توجه کنند بنویسند و صدا بلند کنند.

>>>   Raheel
عکس سه تا از کاندیدای سرتاپا خائن و گندیده را میگذارند و می پرسند که اگر تنها سه گزینه داشته باشید کدامیک را می پسندید. من سوال شان‌را با سوال پاسخ میدهم. شما دوستان اگر سه گزینه پایین را داشته باشید کدامیک را می پسندید؟

با پوزش از دوستان نازک‌مزاج!
ازمن نرنجید‌. به خدا قسم که اندازه انزجار من از دیدن عکسها و سوالهای شما چندین برابر انزجاریست که احتمالا از دیدن این عکسها به شما دست خواهد داد.

>>>   اشرف غنی به میل دزدان و غاصبان و متعصبین قومی و زبانی و همچنان کشورهای حامی اینها ایران و پاکستان کار نکرد و این مرد خدا نه افراد مسلح دارد و نه هم کدام حزب سیاسی و نه هم متعصب است. غنی یک شخص مدبر و نیاز کشور در شرایط کنونی است، کسانیکه علیه او قد علم میکنند یا از باندهای تبهکار دزدان و غاصبان گروه های فروخته شده و یاهم اجنتک های کشورهای دشمن هستند. اکثریت مردم به غنی به چشم یک انسان دانشمند، مدبر و بی بدیل در شرایط کنونی میبینند.

>>>   Pedram
ما در مقابل تمام مردم افغانستان مسوول هستیم!

اما پیشنهاد من این است که امنیت باید محلی شود. منظور من از این طرح برای محلی شدن امنیت این است که سربازان ما در مناطقی که بیشتر می شناسند و بلد هستند و از همان منطقه هستند باید به دفاع بپردازند. ما در بدخشان طی این دوسال حکومت خیانت ملی هشت هزار جوان بدخشانی را شهید دادیم. اگر چهار هزار بدخشانی در کندز ، تخار و بدخشان می جنگید امنیت آن مناطق تامین میشد. اما وقتی در مناطقی می جنگند که منطقه را بلد نیستند و نمی شناسند، در مناطقی می جنگند که همرزمش او را تسلیم دشمن میکند چگونه میشود امنیت تامین شود؟
پیشنهاد من به همه ای سربازان به خصوص به سربازان مان در بدخشان این است که اگر وضع این گونه ادامه پیدا کند به مناطق خودشان برگردند و از مناطق خودشان دفاع کنند. در خدمت کسانی نه جنگند و کشته نشوند که شایسته گی خدمت گزاری برای مردم افغانستان را ندارند.

سخنان سه سال پیش دکتر لطیف پدرام در مجلس.

>>>   کز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
دیدید که هدف غنی از این جابجایی فقط نفاق انداختن بود

پیام جنرال عبدالرقیب "مبارز" در پیوند به گفته های اخیر عطا محمد نور:
هموطنان عزیز قسمی که شما در جریان هستید عطامحمد نور در یک پیام عقده مندانه فیسبوکی اش چندی در مورد من نوشته است.
قابل ذکر میدانم برای شما عزیزان در این مورد چند نکته را توضیح دهم.
۱_ من یک نظامی ام و در نظام عسکری امر قابل اجرا است فرق نمیکند در چی زمانی و چگونه شرایط باشد.
۲_من هیچ گاهی در مقابل هیچ بزرگی سنگر نگرفته ام، من فرزند مبارز این خاک و نظام هستم در هرگوشه افغانستان در هرنوع شرایط با بدترین نوع دشمن و بی عدالتی مبارزه کرده ام و خواهم کرد.
۳_ در بلخ در برابر من یک توده کوچک، قانون شکن، مفسد، چپاولگر قرار گرفتند و میخواستند مانع معرفی ام گردند که به فضل و احسان پروردگار بعد از یک ساعت بغاوت تمام شان دستگیر گردیده با سر پاین و جبین خجل سر تعظیم آوردن.
۴_ جالب ترازهمه اینکه آقا نوریکسره ادعا میکند، که رقیب مبارز به روی ملت توپ و تانگ کشیده است ، آقا!توپ ، تانگ و ثقیله را شما که خود را رهبر مردم میدانید با ۲۰۰۰ هزار مسلح غیر مسول به جاده ها و بلند منزل ها کشیدید و آرامش شهر را از مردم گرفتید نه من .
۵_ همیش این آقا از ملت و مردم صحبت میکند،درحالیکه برای آقای نور جز یک حلقه دزد یاغی باغی وچپاولگرد وابسته ومنحصربه خودش مردم وملتی اهمیت ندارد، آیا مردم وملت همان وحشی های مسلح که در جاده ها و بلند منزل ها کشیدی ملت اند؟همه در جریان اند در طول ۲۵ روز ماموریت من در بلخ هر روز در حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر آمده از ظلم و چپاول افراد مسلح شما داد میزدند.
۶_ رقیب مبارز به بلخ نیامده بود که ظلم روا بدارد، مال مردم را به تاراج ببرد، قاچاق شراب ،مواد مخدر کند، ویا از موتر ها در کمربندهای شهری اخازی گری کند، مبارز برای برداشتن دست ظلم شماوافرادتان ازسرمردم مظلوم بلخ، آمد.
۷_ ملت بلخ میدانند که من در طول ماموریت ام در بلخ چقدر افراد مسلح غیر مسول را خلع سلاح کردم، چقدر حویلی و زمین های روز گیر شده را از نزد افراد چپاولگر گرفته و به صاحبان اصلی اش تسلیم نمودم.
۸_من در بلخ منافع شخصی افراد و اشخاص را بلاک نموده و از عام مردم حمایت کردم و تا آخرین روز ماموریت ام ولگرد ها و چپاولگران مفرور و در گریز بودند.
در آخر من فرزند خانواده جهاد و مقاومت زاده افغانستان ومبارزه هستم نه تنها از حال بلکه از گذشته های دور و گذشته گان به من میراث و مسلک خانواده گی من است.
برای من فرق نمیکند چند روز در کجا وظیفه اجرا کنم مهم اینست که یک ساعت وظیفه اجرا نمایم باعزت، سربلند، پرغرور و قانون مند.

>>>   این متن را در پیامخانه دریافتم. نتیجه عملیات طالب، چنانچه در سالهای گذشته دیده و ثابت شده است، درست همان خواهد بود که درین پیام آمده است.

"اعلان جنگ طالبان زیرعنوان الفتح برضد قوای اشغال گر نیست ، بلکه درتبانی با حلقات فاسد ارگ برای تصرف مناطق تاجیک نشین اوزبیک ها وهزاره ها است تا این مردم غیر خودرا ازمناطق شان جبرن کوچ داده و همتباران خودرا درآن ولایات مسکن گذین وجابجاسازند ، این یک بازی پیچیده استخباراتی است ، که حلقات فاشیستی می خواهندکه هم سربازان همتبار مارا نسل کشی کنند وهم مردم مارا ازمناطق شان مجبور به فرار نمایند ،
مردم اگر وجدان دارند و منطق دارند این بازی های شیطانی را درک کرده ودربرابر مثلث شومیکه متشکل از طالب داعش وارگ نشینان مستبد است سلاح بردارند ومقاومت وایستاده گی کنند ، درغیر آن معلومات که ماداریم ، دشمن بالای مردم شمال پلان ها واهداف شومی به سردارد ودرپی سرکوب اقوام دیگر اند درصورت غفلت قربانی بیشتری خواهند داد ،

خواهش ماهمین است که ازتوطعه ودسیسه و حرکت های مغرضانه واحمقانه این مثلث شوم نترسید مسلح شوید وازمناطق جان ومال ناموس وعزت خود دفاع کنید درغیر آن قربانی بیشتری خواهید داد !

#خراسانی"

>>>   مردم مومن،صادق وزحمت کش هزاره های مناطق مرکزی افغانستان درطول تاریخ افغانستان ازحکومت مرکزی افغانستان پشتیبانی همه جانبه نموده اند که تاریخ گواه این حقیقت است. گرچه بعضی مناطق هزاره جات موقتا رابطه اش با حکومت مرکزی ویامحلی نسبت به مشکلات خاص قطع بوده اند اما بعد ازرفع مشکلات رابطه ها کمافی السابق بدون کدام مشکل برقرار گردیده اند.جامعه هزاره مناطق مرکزی افغانستان درادوار مختلف تارخ افغانستان سیاست مداران مومن وخدمتگار هم داشته اند بعضی ها به اشکال روحانی ومذهبی بعضا به شکل ملی،وهم بعضی ها به اشکال روشن فکران وطن دوست وخدمتگار، احساسات وطن دوستی وخدمت به هموطن شان درجامعه ظاهر میشدندو اظهار نظر مینمودند.مردم هزاره جان برای حفظ استقلال،آزادی وامنیت افغانستان داوطلبانه دوسال به خدمت مقدس عسکری دردور ترین نقاط افغانستان میرفتند.دردوران جهاد مقدس مردم هزاره جات به رهبری وهمکاری احزاب وگروه های خودی شان جهاد ومبارزه را علیه اشغال قشون متجاوز شوروی ادامه دادند والحمدالله این جهاد برحق ضد اشغال وتجاوز رابه پیروزی رسانیدند.درزمان حکومت مجاهدین نیز مردم مناطق مرکزی افغانستان رابطه شان با احزاب هزاره جات به رهبری رهبران خردمند ووطن دوست شان در دوجناح موافق ومخالف درصحنه سیاسی افغانستان حضورداشتند که به همگی معلوم اند.دردوران حکومت طالبان که ظلم وحسادت بالای مردم مومن وزحمت کش هزاره ها به اوج خود رسیدند وهزارها نفر مدافع راستین وخدمت گاران واقعی ومسافرین بی دفاع مردم هزاره جات عم از ذکور واناث واطفال توسط طالبان به رهبری مستقیم اعراب جاهل به قتل رسانیده شدند وبازهم مردم هزاره جات نیروی مقاومت ودفاع ازوطن شان را تشکیل دادند وعلیه طالبان و همکاران فاسد وآدم کشان اعراب تاآخرین مرحله مقاومت نمودند ونگذاشتند که جاهلان بیگانه وفاسد برسرنوشت سیاسی مردم شریف ومومن افغانستان تسلط پیداکنند که تاریخ افغانستان گواه این حقیقت مسلم است.خوشبختانه با تحولات سیاسی همه جانبه ومثبت که توسط جامعه جهانی درافغانستان شکل گرفتند ازیکطرف تعدادی ازدشمنان صلح وترقی افغانستان ازین وطن به سرعت بیرون رانده شدند وازطرف دیگر احزاب سیاسی نوین درکنار احزاب سیاسی سابق بوجود آمدند ومردم هزاره جات نیز با احزاب قدیمی شان وهم با احزاب جدید شان وارد صحنه سیاست نوین وتازه افغانستان گردیدند. اکنون چندین حزب رسمی قدیم جهادی ونوین ملی، مناطق مرکزی هزاره جات دارند وبه دولت مرکزی درج وثبت گردیده اند و ملت مومن وزحمت کش هزاره جات ازطریق چنین احزاب های بزرگ وکوچک خواستهای سیاسی ،اقتصادی وکلتوری خودهارا ازطریق رسانه ها ویا مستقما ازطریق رهبران خردمند ویا اعضای طراز اول احزاب مورد نظرشان به نمایش میگذارند.گرچه تاحال افغانستان ازنظر حکومت مرحله نوین دیموکراسی وهمه شمول درپله های ابتدایی قراردارد باآنهم مردم صادق وزحمت کش هزاره جات درحصه تعلیم وتربیت عم ازذکور واناث ،محصلین برای دانشگاه وپوهنتون ها،تجارت واستادان دانشگاه پیشرفت قابل قدرنموده اند.متاسفانه برای مردم مناطق مرکزی هزاره جات بعضی گروپ های مسلح جاهل وآدم کش غیرمسئول، علیه ترقی وانکشاف این مردم مومن وزحمت کش هزاره جات ماجراجویی وسنگ اندازی مینمایند گاهگاهی مسافرین بی دفاع هزاره جات را به اشکال مختلف اذیت مینمایند و میربایند وگاهی هم به قتل میرسانند ویا به بهانه های مختلف ازآنها پول میگیرند.این جنایتکاران کوردل وتنگ نظران فاسد بدانند تاریخ به عقب برنمیگردد بلکه به یاری خدای بزرگ تمامی اقشار جامعه رشد وترقی نموده و مینمایند وجهل وعقب ماندگی را بافراگیری علوم جدید محو ونابود میسازند.الحمدالله ازچند مدتی به اینطرف مذاکرات صلح عادلانه وآشتی ملی درداخل وخارج افغانستان به شدت ادامه دارد که این مرحله نوید خیلی خوب وپیام امید بخش برای ملت مومن واقشار مختلف مردم زجرکشیده افغانستان میباشند.رهبران سیاسی ،دانشمندان واقشار مختلف مردم با احساس وصلح طلب هزاره جات عم از ذکور واناث ازمرحله نوین وجریان پروسه صلح عادلانه وآشتی ملی درافغانستان جدا و قاطعانه پشتیبانی نموده ومینمایند که انشالله وتعالی روزی شاهد یک افغانستان آرام وبدون جنگ وخونریزی باشند.به پیش به سوی رشد،ترقی، انکشاف همه جانبه ،صلح عادلانه همیشگی وآشتی ملی درافغانستان، زنده وجاوید باد همزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام ساکن درافغانستان ،محو و نابودباد دشمان صلح عادلانه و گروه هگ های آدم کش ،هراس افگن و ماجراجو درافغانستان.
ومن الله التوفیق
انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   بدیل غنی در انتخابات آینده حنیف اتمر است که با جنگسالاران شناخته شده و طالبان تروریست برای تان یک حکوت جدید بسازند.
اگر شما کدام بدیل بهتر از غنی دارید، لظفاّ به مردم معرفی کنید.

>>>   تشکیل حکومت به رهبری محترم حامد کرزی
حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت حکومت سرپرست ۱۸ ماهه
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
حاجی محمد محقیق مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
عمر داودزی ریس شورای صلح ملا برادر ریس د بیر خانه شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
نورالحق علومی وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
حکم تورسن ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی ریس شورای امنیت ملی
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فرها عظیمی والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز عبدالحمید خراسانی والی پنچشیر
شیرآغای شیرزی والی قندهار
نعیم لاله ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
فوزیه کوفی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
شاه‌گل رضایی ریس حقوق بشر افغانستان
داکتر ملك ستیز وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی والی بعلان
انجنیر رحمت الله نبیل بحیث سفیر در امریکا
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.
اشرف غنی و همکاران نزدیک فاشیزم آن خانه نشین و بخاطر کشته شدن 45000 سربا و150 هزار فرد ملکی کشت وزخمی از بی کفایتی وغفلت در امور جنگ محاکم میشوند!
خروج تدریجی نیروهای خارجی، آتش بس دایمی، ایجاد «حکومت سرپرست ۱۸ ماهه» و خلع سلاح طالبان از بند ‌های دُرشت این تفاهم‌نامه خواهند بود.
حکومت سرپرست به‌طور شورایی اداره می‌شود و برای برگزاری انتخابات‌ کار می‌کند.
هیچ‌کدام از اعضای حکومت سرپرست حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است