اعتراض ها به تقلب گسترده در انتخابات بغلان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۸/۲/۱۱ کد خبر: 158450 منبع: پرینت

اعتراض مردم ولسوالی های خوست، فرنگ و گذرگاه نور ولایت بغلان در مرکز این ولایت وارد ششمین روز شد. در حالی که مردم این ولسوالی ها در دورۀ هفدهم انتخابات پارلمانی ده ها هزار رای خود را به صندوق ها ریختند، اما نتیجۀ آرای آنها که انتخاب نمایندگان شان به مجلس باید می بود، قربانی بی عدالتی حکومت و عملکرد نادرست و غیر عادلانۀ کمیسیون انتخابات شد.

رییس جمهور غنی تمام اعضای کمیسیون انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی را بنا بر ناکامی و ناتوانی آنها در برگزاری یک انتخابات شفاف، سالم و عادلانه برکنار کرد. یکی از ولایاتی که موجب برکناری کمیشنران و روسای هردو کمیسیون گردید، ولایت بغلان بود.

انتخابات ولایت بغلان بیشتر از هر ولایت دیگر با تخطی و تقلبات گستردۀ انتخاباتی برگزار شد و فهرست نامزدان برنده توسط کمیسییون های انتخابات از دل این تقلب و دروغ بیرون گردید و اعلان شد. حتی کمیسیون های انتخاباتی در ولایت بغلان هزاران رای را از سایت ها و مراکز رای دهی بر شمردند که هیچ انتخابات و رای دهی در آنجا صورت نگرفته بود.

سوال اصلی اینجا است که: وقتی اعضای کمیسیون های انتخاباتی به شمول رییسان شان در اثر مدیریت ناکام و پر از تقلب و خیانت انتخاباتی بر کنار می شوند و برای تحقیق و محاکمه به نهاد های عدلی و قضایی معرفی می گردند، چگونه نتیجۀ ابتدایی اعلان آن ها در ولایت بغلان به عنوان ولایتِ دارای بیشترین تقلب و خیانت انتخاباتی از سوی اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی به عنوان نتیجۀ نهایی و درست، منتشر می گردد؟

این چگونه منطق و تصمیم معطوف به قانون، عدالت و صداقت است که اعضای کمیسیون های انتخاباتی در اثر تقلب و خیانت کار کرد شان در انتخابات برکنار می شوند و بسوی محاکمه می روند، اما نتیجۀ همان کارکرد پر از تقلب شان مورد تایید و تصدیق قرار می گیرد؟
آنچه که در انتخابات بغلان صورت گرفت یک بی عدالتی و ظلم آشکار بر مردم بود که با سیاست غیرعادلانه و ظالمانۀ حکومت انجام یافت. اما ظالمان و عاملان بی عدالتی از یاد نبرند که: المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است