معیار رهایی زندانیان طالب؛ پشتون بودن شان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۷    ۱۳۹۸/۲/۱۴ کد خبر: 158538 منبع: پرینت

در غرب از بقدرت رسیدن احزاب افراطی قومگرا ترس وجود دارد ولی در افغانستان؛ برعکس است: معیار رهایی زندانیان طالبان؛ پشتون بودن شان است.

افکار قومگرایانه و گرایشهای زهراگین ناسیونالیزم تنگنظرانه قومی سراپای وجود اشرف غنی و دیگر پشتون های بازگشته از غرب را فرا گرفته است و اینها حاضر اند بخاطر یک تار ریش طالب پشتون؛ تمام افغانستان را به تباهی بکشانند.

در جهان غرب؛ مردم از بقدرت رسیدن احزاب افراطی ناسیونالیست و فاشیست در هراس اند ولی در افغانستان امریکا و اتحادیه اروپا دست غنی فاشیست و همسر خارجی اش را در کشاندن افغانستان به چاه تضادهای قومی وزبانی باز گذاشته است.

خانم غنی بحیث یک تبعه لبنانی؛ بخودش حق میدهد که در مورد اقوام ساکن کشور زبان باز کند و تنها پشتون ها را مردم هوشیار؛ زیرک؛ مستحق قدرت و زعامت و اکثریت بومی تبلیغ کند! تو گفتی که در این میهن دیگر هیچ قوم و زبان وجود ندارد.

شبیر کاکر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
رهایی طالب
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر از آقای کاکر به خاطر ابراز حقایق. ملت باید بیدار باشد وبه نشنلیزم ویرانگر ‌پشتونی نه بگویند.

>>>   اگر خانم غنی روزی بر مرگ فرزندش مویه کند آنگاه است از درد مادران این وطن آگاه میشود

>>>   ۱۷۵ طالب تروریست آدم کش جانى زورگو ووحشى از روی حسن نیت جرگه اوغانها آزاد مى شوند . و در مقابل پيشتر از صد نفر گلايه کننده باز داشت مى شود.

جرگه اوغانها پدیده قرون وسطایی که پيگارکنندگان پيغار کننده گان چه مردان و چه زنان را تحت فشار قرارمى داد . در قرون وسطايى حکومت مثل قيصر و رهبر حکومت مثل "قيصر" و رهبر دينى مثلا "پاپ رومن کاتوليک" باهم اتحاد مى کرد مثل رييس جمبور اوغنى با سيا ف (جملات الگوى اش از ابوبکر عمر ومعاويه وعثمان وعايشهولى نام محمد و خديجه و فاطمه وعلى وحسن وحسين فراموش اين وهابى سلفى شد ابو حنيفه کابلى را در قبر آزارداد.ابو حنيفه به به اهل بيت و همه اهل على وفاطمه ومعصومين نسل محمد احترام خاص داشت.شرمنده باد فاشيتى غنى و وهابت سيافى هردو حاکم و آخوند با زبان و دالر جرگه را کوچک و بى معنى ساختند.

جرگه های قبیله ای در تاریخ سیاه افغانستان (1957) همیشه سلاح در دست حاکمان سياسى و پوف و چوف روحانت مذهبى اند براى انحصار و قدرت مشروعیت قدرت حاکم زمان و قانونی کردناهداف حکومت است. در حقيقت حاکميت سياسى اوغنى و نفرى مذهبى روحانيت غنى يک نظر اند: دو روى يک سکه اند:
اشکال استدلال سياسى اوغنى
1- طالبان اوفغان يعنى پشتون اند همه تروريستان پشتون اند يعنى از تبار غنى

اشکال استدلال دينى مذهبى سيافى
2- طالبان مسلمان اند و کلمه مى خوانند

پيرامون استدلال اول طالبان و تروريستان در واقعيت اکثرا پشتون اندولى پشتون يک قوم ار چهارده قوم در هندوکوه است سيزه اقوام ديگر همراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى نداردهمراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى ندارد.
پيرامون استدلال دوم طالبان: سياف خوداش گفت که خود کفکان باانفجار بمعمل اسلامى نيست. چطور يک مسلمان مسلمان رامى کشد.
مذهب طالبان سلفى و واهابى است . مذهب اکثر مردم در کوهان هنوان حنفى و جفرى و هفت امامى و طريقتهاى زياد اند.
استدلال هردو همکار عليه مردمان 32 ميليونى سبک و پوده و خام است. بازداشت پيغار گر نه کار سياسى و نه کار دينى است.
سياف و غنى چرا شما از معاويه شخصيت الگوى سياف پيروى نکرديد و انتقاد وکنندگان را بازداشت شکنجه نمى کرديد بلکه بى نمازى تان را با عضو آب سرد خود را نمازى وبا نظافت مى ساختيد.
هيچ لويه جرگه در تاريخ سياه سياست وحشت قرون وسطایی نبوده که شرکت کنندگان عليه خواست اراده پيشنهاد حاکم خان وملا کلان اش راى مخالف داده باشد.
چرا ? منطق و عقل !
عقل سليم در بدن سالم! هردو شان نه سليم و نه سالم! اگر مى دانستند که 3200 شرکت کننده گان از طرف غنى دعوت شده بودند و نتيجه فيصله پيش از پيش معلوم بود يا تا وقتى گپ زده شود که هدف رييس جمبور وشاه فيصله شود.
امان اله خان کرزى وغنى لويه جرگه جنگير خان بزرگ را افغانيگى تر ساختندهنوز بى معنا تر٬ رشخندتر هجوتر وتراژدى کمدىتر پوليسى تر و پوچتر.

>>>   شبیر! بلی! زور داری؟

>>>   در رهایی زندانیان طالب باید احتیاط صورت گیرد .
زیرا عفو و بخشش یک قاتل از صلاحیت های شرعی و قانونی ورثه مقتول است نه از ریس جمهور .
ریس جمهور مطابق صراحت قانون اساسی و قوانین نافذه صلاحیت عفو خصوصی مجرمین را در صورتیکه ورثه مقتول ابرا داده باشد و محاکم ثلاثه فیصله کرده باشند دارد یعنی حکم قطعی و نهایی شده باشد .
بخشش هر جنایت کار و قاتل انهم که باعث قتل صد ها بی گناه شده باشند با این ملت و سرنوشت اش جفاست .

>>>   رهای انها پشتون بودن ایشان نی بلکه مسلمان بودن ایشان است کسیکه در مقابل کفر و همنظر کفر ایستاده می‌شود و در راه خدا برای دین خود وطن خود مبارزه میکند خداوند همرایشان است و خداوند وعده نموده است که روشنی در پیش رو دارد و انعده کسانیکه به خاطر دنیا دست خود را به دست کفر داده و دین خود را پایمال نموده و ناموس خود را در مقابل دالر لیلام نموده حالا که بادار ایشان به انها پشت گردانده حالا به تبلیغات ضد اسلامی و ضد انسانی خود زور داده است که دیگر جای را نمیگرد و دین اسلام پیروز شدنی است

>>>   کوچی زی .... آنقدر گستاخ است حالا دیگر از کسی شرم و حیا هم ندارد صراحتا ، پلان های فاشیستی خود را ارائه مینماید.
طالبان تروریست اعلان کرده که کشتن مردم (جهاد) در ماه مبارک رمضان ثوابی بیشتر دارد و در مقابل کوچی زی کمک برایشان کرده زندانی های شان را آزاد میکند. تا پلان های آمریکا و ای اس ای و کوچی زی در ساختن یک لوی پشتونستان عقب نماند.و آنگاه استخبارات پاکستان و آمریکا از وجود پشتون ها به خوبی استفاده برده و مورد اعتماد شان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است