محقق: غنی از تهاجم کوچی ها حمایت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۸/۲/۲۳ کد خبر: 158642 منبع: پرینت

متن پیام پیام محمد محقق درپیوند به حمله مشترک طالبان و کوچی ها بر منطقه حصه دوم بهسود:

بسمه تعالى؛
با کمال تأسف مطلع شدم که بتاریخ ٢١ بر ٢٢ ثور ١٣٩٨ در ساعات نیمه شب افراد مسلح طالبان به حمایت عناصرى از کوچیها بر مناطق حصه دوم بهسود حمله غافلگیرانه نموده که در این حمله طبق گزارشهاى محلى تعداد ٧ تن از نیروهاى مردمى به شهادت رسیده وتعدادى هم زخمى شده اند و خسارات مادى نیز در پى داشته‌است.
اینجانب ضمن اینکه این حمله وحشیانه را محکوم نموده وبراى شهداى حادثه؛ رضوان الهى مسألت نموده و با خانواده هاى معظم شهدا اظهار همدردى مینمایم نکات آتى را به عنوان موارد قابل بحث یاد آورى مینمایم.

(١) بحث منازعه کوچى ودهنشین که بعنوان یک زخم ناسور سالها است دوام دارد و جناب آقاى اشرف غنى در جریان کمپاین ریاست جمهورى وعده داده بود که در صورت پیروزى از هجوم کوچى ها مسلح بمناطق مرکزى هزاره نشین جلو گیرى میکند، چرا نه تنها هیج اقدامى براى حل آن نکرده که همان اقدامى را که حکومت هاى قبلى انجام میداد که براى جلو گیرى از جنگ ، سالانه در فصل بهار یک نیروى حایل در خط فاصل بین بهسود ودشت گوله، منطقه در گیرى مستقر مینمود، آن کار را هم انجام نداد.

(٢) این در گیرى درست در زمانى واقع شد که آقاى رییس جمهور غنى حدود یک هفته قبل در جلسه اى با بزرگان قوم کوچى بودجه دو ملیارد افغانى را به آنان اختصاص داد و بطور تحریک آمیز وعده داد که علفچرها را براى بیست نسل براى کوچى ها حفظ میکند، آیا این اظهارات تحریک آمیز جناب آقاى غنى بمعناى ترغیب آنان به یک جنگ بین القومى با هزاره ها بود؟.

(٣) مسأله دیگر اینکه طالبان که شعارشان جنگ علیه قواى خارجى و حکومت دست نشانده هست، تجاوز شان بالاى مردم بیدفاع بهسود درجهت مخالف این شعار نیست و آیا طالبان جنگ قومى را به انتخاب خود و یا تحت فشار چى محافلى داخلى یا خارجى علیه مردم هزاره آغاز میکند.

(۴) از دیر زمان قرار بود که بناء به درخواست مردم وپیشنهاد ولایت میدان وردک یک قطعه نظامى محلى براى حصه دوم بهسود منظور و پرسونل آن از مردم بهسود اکمال گردد، آیا عدم منظورى آن و مسکوت ماندن آن از طرف حکومت و در نتیجه حمله مشترک طالبان و کوچى هاى مسلح علیه مردم بیدفاع بهسود بمعناى هماهنگى مشترک حکومت و طالبان براى سر کوب مردم بهسود نیست.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کوچی ها
محقق
نظرات بینندگان:

>>>   این کار اشرف غنی حماقت او علیه بشریت است وهدف این سگ کل ازبین بردن مردم بیدفاع هزاره است .اینجانب ازسران قوم غیور هزاره خواهان توجه بر مردم شان هستم .

>>>   محقق به دنیا نیامده بود که کوچی ها ازآن علفچر استفاده میکردند حالا هم حق دارند استفاده کنند تنها غنی ازآنها حمایت نمیکند تمام مردم ازآنها حمایت میکند

>>>   یک قطعه نظامی برای کوچی ها که علفچرهای شان توسط جانیان حزب وحدت و اوباش علی چور غصب شده نیز نیاز است. شرم باد بتو محقق که همیشه به عوض حل بحران به بحران و منازعه دامن میزنید. خانه های مردم ،علفچرها توسط متجاوزین مزدور صفت وحدت کفری غصب شده است این قابل قبول نیست.باید از حق طرفداری کرد.

>>>   از ضعف شماهاست که کرزی و غنی وظاهر شاه این بازی را ادامه داده اند و میدهند خواب شما و معامله های پیدا و پنهان تان مناطق تان را به مشکل مواجه ساخته است.
خارکش

>>>   اگر نظام فدرالی درین کشور حاکم میبود ویک قول اردو یا یک فرقه درمناطق هزاره جات تشکیل میشد کوچی هرگز این جرءت رانمیکرد.که حمله کند.
بااحترام .عبیدالله نجراب.

>>>   غنى كوچى
نجيب كوچى
قيوم كاكاى تا سن ٨٧ سالگى سفير كوچى
نيم زمين افغانستان چراه گاه كوچى
از عسكرى معاف
ماليه معاف
١٠ كرسى فوق العاده در پارلمان
كرسى فوق العاده در سنا
سرحد پاكستان برويش باز
ليسه رحمان بابا در اختيار شان
وزارت اقوام و قبايل در اختيار شان
صاحب دها حتى صدها مراكز تجارتى ، شركت هاى ترانسپورتى و تيل و نفت و گاز

صد ها جنرال و دگروال و ريس ومعين و وزير ازقوم كوچى احمدزى
.
.
صدها امتياز ديگر اما هنوز هم محروم؟؟؟؟
همين حرف شما را نفهميدم.
برادر : كوچى ها يكى از وسيله هاى دست داشته استخبارات خارجى بخصوص انگليس ها اند. در تمام دنيا كوچى ها مسكن كزين شدند ولى انگليس ها و پشتونها هرگز نگذاشتند كوچى هاى افغانستان مسكن كزين شده اهلى و احل مكتب، درس و تعليم شوند چون خارجى ها ميتوانند از كوچى ها براى پيشبرد أهداف مختلف استفاده كنند مثلا ار بين بردن زراعت ، مين گذارى، سوختاندن مكاتب و تعميرات دولتى و خصوصى، جنگ هاى محلى و فرقه يي، جاسوسى و صدها عمل تخريبى ديگر. غنى چون اجنت است پس او هم در تقويه كوچى ها با انگليس ها همكار است ورنه گفته ميتواند كه در كدام قشر و طبقه ، مردم غريب تر، فقير تر و محروم تر از كوچى وجود ندارد؟
ميدانى كه هنوز يك تعداد مردم در بدخشان و تخار و غور و چغچران حتى برنج و شرينى (چاكليت) را نمي شناسند؟ ايا انها ازين مملكت نيستند ؟؟؟؟

>>>   یک پیشنهاد تازه
تمام گوسپند های کوچی ها را میخریم
پولش را غنی با دو ملیارد افغانی که از نزد بی بی گل بدست می آورد یکجا کند و این قوم سر گردان را در محلات خودشان که معلوم است جابجا کند تا حد اقل چند روزی زندگی آبرومندانه داشته باشند.
تا چند باید کوچی ها دنباله رو گوسپند و شتر باشند؟

>>>   پیش از انقلاب بچه بودیم خانه پدر بزرگ و بی بی من در منطقه ویا ولسوالي خرم و سارباغ یک جای خیلی خوش آب و هوا بود زیادتر ما تابستان ها می رفتیم آنجا.صبحی بامداد در خواب بودیم یک دفه صدای شلنگ وشولونگ گوسفند ها و شتر ها به گوش ما می رسید خدا بیامرز بی بي ما. ما را بیدار می میکرد میگفت بخیزید غژدي ها آمده یا قندهار ی ها آمده ما بدو بدو می رفتیم به دیدن شان وانها همينطور به رفتن شان ادامه میدادن.چون در این منطقه یک دریای خروشان وجود داشت بعضی وقت ها در لب دریا بار های شتر هایشان را به زمین میگذاشتند به شستشوی لباس وظرف و ظروف شان میپرداختند خلاصه این ها تا عيلاق ها که خیلی جا سرد و سرسبز بود میرفتن.این ها تا ماه هاي خزان همينجا ها بودند.وبعد دوباره برميگشتن به زادگاه اصلی شان قندهار
( جمعه لبک

>>>   وعده انتخاباتی اشرف غنی
در زمان کمپاین انتخابات ریاست جمهوری پساکرزی آنهایی که از تیم داکتر محمد اشرف غنی حمایت می‌کردند یکی از شعارهای داغ آنها این بود که معضلی به نام کوچی را تنها یک کوچی می‌تواند حل کند حالا که در پایان دوره حکمرانی پنج ساله غنی قرار داریم می‌بینیم که معضل کوچی نه تنها حل نشده است که با توجه به ارتباط این پدیده شوم با دهشت‌افکنان، این معضل پیچیده‌تر هم شده است. تاکنون میلیون‌ها پول صرف کوچی‌ها شده است و کمک‌های زیادی به آن‌ها اختصاص داده شده است؛ اما متٲسفانه آن‌ها نه تنها خوی و خصلت وحشی‌گری و تجاوزگری را ترک نکرده‌اند که با ارتباط بیشتر با دهشت‌افکنان خوی تجاوزگری شان را بیش از پیش تقویت نیز کرده‌اند تازه‌ترین قربانیان این نگرش توحش‌گرایانه، خم شدن قامت سروقامتان مقاومت در بهسود بود که بدون هیچ جرمی در خانه و دیار شان مورد حمله وحشیانه تروریست‌های طالب ـ کوچی قرار گرفتند و شربت شهادت نوشیدند. چه کسی پاسخگو است و چه کسی معضل کوچی‌گری را حل خواهد کرد آیا اگر غنی در دوره بعدی نیز قدرت را در دست گیرد انگیزه‌ای برای حل این معضل خواهد داشت آیا جلو وحشی‌گری و تجاوزگری آنها را خواهد گرفت و یا نه بر عکس، مردم رنجور افغانستان و در رٲس همه هزارستان همیشه مظلوم همچنان قربانی خواهد داد؟!
روح شهیدان سرفراز مقاومت شاد و یاد شان گرامی باد!

>>>   غنی هم با این ...ها همدست است.چون اگر نبود والی نمی کرد.این کاری پست وخاينانه را مثلا غنی با این همه دم دستگاه اش خبر نداشت تمام مردمی‌ بدخشان از رزالت و خیانت این والی جديدالتقرر خبر دارند.هر کس در بیت المال خیانت کند پیش مردم خاين و فاسد میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است