فحشا تعیین کننده نمایندگی زنان در پارلمان بوده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۳۷    ۱۳۹۸/۳/۷ کد خبر: 158857 منبع: پرینت

حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین امنیت ویژۀ رییس‌جمهور می‌گوید که دربارۀ «رشوه‌گیری جنسی» و «ترویج فحشا» در ارگ ریاست‌جمهوری اسناد دارد و حاضر است این سندها را همه‌گانی سازد.
به گزارش طلوع، احمدزی، هفتۀ پیش در گفتگو با رسانه‌‎ها ادعا کرد که در ارگ ریاست‌جمهوری کسانی هستند که از زنان در بدل مقرری آنان در پست‌ها رشوۀ جنسی می‌گیرند.

این گفته‌های مشاور پیشین رییس‌جمهور اکنون در رسانه‌های اجتماعی دست بدست می‌شوند و واکنش‌های زیادی را به‌همراه شده‌است.
اما آقای احمدزی تأکید دارد که آن‌چه را گفته مستند است و در این باره سند دارد: «اگر کسی مرا مجبور کند، بسیار شهود و دیگر چیزها وجود دارد. من مردمان بزرگ بزرگی را میاروم که به رسانه‌ها بیایند، بعد این‌ها در برابر آن‌ها چه خواهند گفت؟»

احمدزی، می‌گوید که پیش از این چنین نابه سامانی و فسادها را با مقام‌های مسؤول در میان گذاشته است، اما آنان توجهی به این مسایل نکرده‌اند: «به ستانکزی صاحب، رییس عمومی امنیت ملی، همان وقت که حالا شاید انکار کند کار خودش است، همه همکاران ما شاهد استند، دوبار من همرایش تماس گرفته ام به هردو بار این موضوع را برایش گفته ام این وضعیت روان است و لطفآ دراین باره مداخله کنید.»

ارگ ریاست‌جمهوری اما این ادعاها را بی‌اساس می‌خواند.
هارون چخانسوری، سخنگوی رییس‌جمهور در اینباره گفت: «وقتی یک شخص به حکومت کار می‌کند، حکومت گل گل‌زار، خیر وخیریت است، و روزی از حکومت دور شد همه چیز خراب است.»

عبدالله، رییس ‌‎اجرایی این اتهام‌ها را جدی می‌داند و می‌گوید که اگر این موضوع بگونۀ شفاف بررسی نشود، صدمه‌یی بر حرکت سالم زنان و حیثیت جمهوری اسلامی افغانستان و روش کاری رهبران حکومت خواهد بود.
او افزود: «من قضاوت نمی‌کنم در این باره، اما نام‌ها گرفته شده‌است و مسایل بحث شده‌اند.... راه حل این نباشد که همان کسی که پیام را رسانده است همان را جزا بدهیم.»

ادعای دیگری را که آقای احمدزی مطرح کرده‌است، تقلب در انتخابات مجلس نمایندگان است. تقلبی که به گفتۀ او از ارگ ریاست‌جمهوری مدیریت و اجرا شده‌است.

باری هم امرالله صالح، معاون نخست دستۀ انتخاباتی «دولت ساز» در زمان برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان در تویترش نوشته بود که سلام رحیمی، رییس دفتر رییس‌جمهور و داکتر فضل فضلی یکی از دستیاران رییس‌جمهور، در انتخابات دخالت می‌کنند و به شماری از نامزدان انتخابات گفته‌اند که تصمیم نهایی را در انتخابات مجلس آن‌ها خواهند گرفت.

در همین حال، شماری از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان که نام‌های شان در فهرست نهایی برنده‌گان انتخابات نیستند، یک ماه می‌شود که در نزدیکی ارگ و سپید دارد چادر تحصن برپا کرده‌اند.
این نامزدان معترض، ادعا دارند که در انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته و در این باره آن‌ها سند دارند.

نجیبه فایض، نامزد معترض از ولایت هلمند یکی از این نامزدان است: «معلوم دار است که بازی سیاسی است و بازی و فساد مالی است و بازی و فساد اخلاقی است.»

آرزو صافی، نامزد معترض دیگر نیز بیان داشت: «در ۱۸۴۸ رأی من ناکام شدم و خانمی دیگر به ۱۷۰۲رأی به پارلمان رفت.»

سلیمه نیکبین، نامزد متعرض از اقلیت مذهبی اسماعیلیان افغانستان است. وی از تبعیض در برابر خودش سخن می‌گوید که در فرجامین لحظه‌ها بگونۀ پرسش برانگیزی نامش از فهرست نامزدان موفق بیرون کشیده شده‌است.
خانم نیکبین می‌افزاید: «من نه این را تأیید می‌کنم و نه رد. حذف سیستماتیک خودم شاید دلیلش یکی از همین معاملات باشد.»

با این همه، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری گفته‌است که آقای احمدزی با همگانی ساختن موضوع بهره‌گیری جنسی در ارگ کار شجاعانه‌ای را انجام داده است.
این شورا که متشکل از ۱۳ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است، تأکید کرده‌است که بدلیل فساد اخلاقی به گفتۀ این شورا سازمان یافته در ارگ و فساد مالی در ریاست‌جمهوری، به این نهاد بی اعتماد شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فحشا
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   این فحشا همه عبدالله بازینگر رواج کرده حالا او هم نظر میته

>>>   خدایا خیر این مرده گو خانه را زود تر خراب وبر باد بگردان این خانه ملت نیست مرده گو خانه است . فاحشه خانه است.
اریائی

>>>   نه تنها در پارلمان بلکه در تمامی ادارات
یگانه از کابل

>>>   ما شال آوردیم ما دسمال اوردیم عروس های غنی جانه بی جنجال به پارلمان آوردیم مریم سما جانه بی جنجال اوردیم خدیجه الهام جان بی جنجال آوردیم چند خانم دیگر که نام شان نمی فهمم نیز بی جنجال اوردیم.
مبارک باشد به خانم های ناز ناز
اریائی

>>>   من به داکتر صاحب اشرف غنی اعتماد داشتم و فکر می کردم کسی باشد که جلو فساد در ادارات را بگیرد ولی بعد از ایجاد دولت ایشان متوجه شدم که ایشان نمی تواند یا نمی خواهد با فساد مبارزه کند. و همان قسم از ولایت مختلف بیشتر کسانیکه خود را به کابل رساندند در پارلمان برنده شدند، وقتی معاون کمیسیون انتخابات خودش می گوید خراب کردیم اگر پشت هم دیگر نه ایستیم ما را می خورند، یعنی خودش اعتراف می کند. اینکه کمیسیون ها انتخابات و سمع شکایات مجرم شناخته می شوند ولی نظر و فیصله شان تائید است. برای ملت واضیع شد که اگر در فساد دخیل است.
از خداوند می خواهیم کسانیکه به هر نحوی در تروج فساد نقش دارند به عذاب خداوند گرفتار و روی شان سیاه شود. نماینده گانی که با ورد شان به گفته خودشان از 10 تا 50 هزار دالر برای انتخاب رئیس شرم لمان رشوت گرفتند آخر شان چه خواهد بود.

>>>   غني فاشيست با تقسيم قدردت بين اوغانها بخصوص لوگري ها فكر كرده بود هرگنده گي كند به بيرون درز نميكند چونهمه اوغانهاستند اما خداوند اين نسل بي حيا و كوچي بي فرهنگ را چنان روز به روز شرمسار و بي عزت ميسازد .جاي شرمنده گي به آنهايست كه هنوز هم غني را شوهر مادركلان خود صدا ميزنند ، حالا فهيميدم كه چرا اينهمه فيسوك چلوونكي ها غني را بابا صدا ميكنند يعني كار و بار فاميليشان در حرمسرا ارگ جور بوده

>>>   این دورانتخابات پارلمن افغانستان سه چیز سهم سازنده داشتند :
1- پحشا
2 - دالـر
3- تیل فروش
دورقبل کمیشن کاران هم بهتر ازینها نبودند

>>>   آیا عبدالله بی غیرت تا فعلآ در ارتباط به موضوع تیم فوتبال دختران چیزی گفته؟ وی بعد از آغاز جنجال ها، کرام بیناموس را در قصر سپیدار به حضور پذیرفت تا برایش اعاده حیثیت کند.

حالا بخاطر استفاده ابزاری و انتخاباتی بررسی شفاف میخواهد، موضوع باید جدآ بررسی شود و اگر واقعیت باشد عاملین آن بسزای اعمال خود برسند و اگر توطیه بیش نبود، عاملین باید شناسایی و محاکمه گردند.

تاریخ سیاه کاری های عبدالله را بیاد خواهد داشت.

هرانی

>>>   چونکه همه شان ....هستن رفته بودن بمردم افغانستان دین بیارن رفتن بی دینی را آوردن بمردم افغانستان بی ناموسی را آوردن دزدی را وجنایت را آوردن حق مردم هست هرچی رنج بکشن چونکه میگفتن بریم جهاد کنیم بر ضده حزب دیموکراتیک خلق افغانستان که دین رفت

>>>   سلام
احمد زی دروقت که بر حال وظیفه بود جرا افشاگری وممانعت نمیکرد.حال که بر کنار شده عقده مندانه به ناموس کشور تهمت میکند
باشنده کابل.

>>>   غنی و دار و دسته وی به همین ولیل نمی خو اهد از قدرت دست بکشد زیرا عیش و نوش فحشا همه در ارگ ریا ست جمهوری است بعضی از بیغرت ها و بی ناموس ها هم خوش هستند که دختران و زنان شان در ارگ و در ریاست امور کار می کندد بی خبرا ازاینکه هر روز همرای دختران و زنان شان در ارگ عیاشی و فحشا صورت می گرد به خاطر یک مشت پول

>>>   سلاح خیلی مؤثر علیۀ زنان

اگر کسی بخواهد، که از یک دختر یا یک زن افغان انتقام بگیرد، مجور نیست به او صدمۀ فزیکی وارد کند. کفایت میکند که با یک اتهام که جنبۀ جنسیتی داشته باشد، او را از نگاه اجتماعی نابود بسازد. عنعنات فرسودۀ ما سلاح خیلی کشنده را بدست این نوع افراد داده است.

در سابق همینکه یک مرد خبیث در جمع دیگر مردان در بارۀ زنِ کنایه آمیز و با صدای کشدار میگفت: برو بیادر، مه او ره میشناسم. یا عکسی آن زن را از جیب خود میکشید و به دیگران نشان میداد، همین کافی بود، که آن زن بیچاره برای عمر بدنام شود.

چون در عصر فیسبوک و تلویزیون عکس های زنان دیگر اعتبار خود را بحیث سلاح باخته است، باید مردان کثیف از قماش این احمدزی از اتهامات زیر نافی استفاده کنند.

صرف نظر ازینکه این ادعا صحت دارد یا خیر و صرف نظر ازینکه آن زن در خدمت ارگ قرار دارد. عوض اینکه از کار ها و اعمال سیاسی این خانم ایراد و انتقاد کند، جنرال احمدزئ خودش را به سویۀ یک لندغر بازاری پائین آورده است.

>>>   موضوع بهره گیری جنسی در داخل ارگ جهت رایابی دختر خانم ها انهم از جانب حبیب الله احمدزی پیشین ویژه امنیتی شخص ریس جمهور غنی احمدزی شک و تردید و حتی حقیقت ها را در اذعان عامه بوجود اورده و ضبه محکم بر شخصیت و جایگاه ارگ نشینان وارد کرده استباید این موضوع بصورت دقیق و همهجانبه و بیطرفانه و دور از وابستگی ها و موقف های شان بررسی و مستند سازی کردد و با دلایل و شواهد برای اگاهی مردم از طریق رسانه های کشور همگانی گردد و با متخلفین بر خورد جدی و قانونی شود چون دو خانم بنام های خانم ارزو کاندید در پارالمان و خانم وردک بتایید ادعای از سخنان اقای امدزی سخن زده اند شک و گمان را در نزد مردم بیشتر کرده است نباید مانند قضایای دیگر بفراموشی گذاشته شود .

>>>   دموکراسی در عقب مانده ترین کشور بیازو اینقدر قربانی ها را داره!
گناه غربی ها و دست نشانده های شان هم نیست، فرهنگ و دین ما طوریست که اکثر جوانها و مردهای افغانستان به مقبولی هم رآی میدهند و متقاضیان مستحق چنین رای هم از یکدیگر پیشی گرفته و به دام یا بهترین آدرس خود را میرسانند و تعادل طبیعی هر انسانی را متزلزل میسازند. چه برسد به آدرسی که خود را در تقابل نیرنگ های شخصی و مافیایی قرار داده است.
بهر حال از کم و توم بگذرید و هر چیز را مجرد و منطقی به بحث بگیرید تا زیاد ذله نشوید.
یوسفزی

>>>   جناب رئیس جمهور به خاطر همین فحشان رئیس فدراسیون فوتبال را در سطح جهان بد نام کردی، بخاطر لواطت دوستم را بد نام کردی، امروز خداوند پرده تو را درید و جناب شما و تیم شما در سطح دنیا بد نام می شوید. اگر واقعا بی خبر بودیدی حالا خبر شدید بحیث رئیس جمهور یک کشور اسلامی اقدام خدا پسندانه کنید و مجرمین را به اشد مجازات برسانید تا نزد خداوند سفید روی باشید. و اگر نه خداوند کاری می کند که کسی باورش نشود. مشاور و کار شناس باید متعهد به اسلام باشند. اگر مطابق به دستورات خداوند اقدام به نابودی فحشا نمی کنید خداوند خود تان را نابود کند. و یک رهبر بر این ملت عنایت فرماید که مطابق به دستورات خداوند عمل کند.

>>>   درمورد ناهنجاری ها وفرومایگی های ارگ نشینانان هرکس هرچه که بگوید حقیقت دارد ، زیراآنها به هیچ چیزوهیچ ارزش های انسانی واسلامی باورندارند ، تها به دوچیزفکرمیکنند قدرت وپول واخیراً به خواسته های دیگرکه عبارت از تعرض به ناموس مردم باشد نیز دست یازیده اند.وهرکسیکه ازاین بی ناموسها دفاع میکنند واضح است که شریک کاسه شان میباشند.
(خونسردباشید)

>>>   زن افغان خودش خود را الوده نسازد کسی برایش تهمت زده نمیتواند این گفته ها کاملا حقیقت دارد

>>>   دیگه افغانستان درست نمیشود خاطر جم باشید تازمانیکه این جهادی ها سرقدرت باشن روز به روز افغانستان بطرف بد بختی میرود
غفوری

>>>   به لیا ظ خدا دیگر شما افغا نان اجازه به دختران و زنان تان ندید که به دفاتر دولتی و خارجی کار کنند دیگر شما از گرسنگی نمی مییرد همه ارگانهای دولتی و غیر دولتی مردگا خانه شده است غنی یهودی خو از او گله نیست زیرا او نه به قران و نه ایمان دارد

>>>   اين شخص مشاور بايد بگويد كه آيا خودش در ارگ مورد تجاوز جنسي قرار گرفته بوده يا نه؟ و كجا است إسناد و شواهدت، حال كه از كار بر طرف شدي عليه نيم جامعه يعني زنان افغان خصوصاً كساني كه كار ميكنند تعرض ميكني، خدا كند كه اينبار سارنوالي اين موضوع را جدي بگيرد و در صورت ثبوت نكردن خودت ، بايد در كونت چوپ مرچ دار را بزنند تا در آينده مرتكب توطئه عليه خواهر و مادر كس نشوي.

>>>   غني فاشيست با تقسيم قدردت بين اوغانها بخصوص لوگري ها فكر كرده بود هرگنده گي كند به بيرون درز نميكند چونهمه اوغانهاستند اما خداوند اين نسل بي حيا و كوچي بي فرهنگ را چنان روز به روز شرمسار و بي عزت ميسازد .جاي شرمنده گي به آنهايست كه هنوز هم غني را شوهر مادركلان خود صدا ميزنند ، حالا فهيميدم كه چرا اينهمه فيسوك چلوونكي ها غني را بابا صدا ميكنند يعني كار و بار فاميليشان در حرمسرا ارگ جور بوده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است