عید فطر روز توفیق بازگشت به خود است
ضمن تبریک این عید سعید به تمامی مردم شریف افغانستان، به خداوند متعال می گوییم: بارالها! اين عيد را بر تمام مومنان مبارك گردان و در اين روز، ما را توفيق بازگشت‏ به سوى خود و توبه از گناهان عطا فرما 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۸/۳/۱۴ کد خبر: 158966 منبع: پرینت

ماه مهمانی خدا به پایان رسید و اجانب در این ماه مردم ما را به خاک و خون کشیدند و بیش از یکصد و پنجاه تن از بهترین فرزندان این مرز و بوم را کشته و زخمی کردند. مردم ما در پایان این ماه به سراغ عید و خوشگذرانی نمی روند، به یاد عزیزان پرپر شده خویش عزادارند ولی در اطاعت امر الهی عید را به عبودیت پروردگار بدل کرده اند.

عطر دل انگیز ایمان در دل ها به مشام می رسد. گلبوته های صبر و مبارزه با نفس در جان ها شکفته می شود. روز عید فطر همه چیز رنگ و بوی خدایی دارد. هر چه اعمال نیک، تقوا و پرهیزکاری انسان بیشتر باشد، در روز عید به خدا نزدیک تر و عطر و بوی عید برای او دلپذیرتر است.

عید فطر زمان شکفتن گل های ایمان در دل و جان انسان است. تحفه خداوند به مومنانی است که با سلاح روزه به غبار روبی خانه دل پرداخته اند. آنان که پلیدی را از جان خود بیرون رانده اند و به جای آن اخلاص و ایمان را جایگزین کرده اند. آری عید سعید فطر روز تولد دوباره انسان است.

انسان مومن در طول ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می کند، آنچه خداوند واجب کرده است مو به مو انجام می دهد، رنج گرسنگی و تشنگی و تربیت نفس و عبادت حق را تحمل می کند و لذت ترک گناه را درک می کند. هر کس که در این ماه در رسیدن به حق و کسب رضای معبودگری سبقت را برده باشد، سهم بیشتری از برکات خوان گسترده عید سعید فطر خواهد داشت.

در روز عید سعید فطر، انسان با خواندن نماز پرشکوه عید، چه معبود و ولی نعمت واقعی خویش نزدیک تر می شود. بندگان مومن و پرهیزکار خداوند با برآمدنِ اولین اشعه های زیبای خورشید، مهیّای برگزاری نماز پرشکوه عید می شوند. شکوه و عظمت نماز عید دل های مومنان را جلا می بخشد و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل می سازد.

عید فطر روزی است که روزه داران پاداش یک ماه عبادت و کوشش خود را دریافت می کنند و عیدی می گیرند. پاداش روزه داران بخشش گناهان و خشنودی حضرت رحمان است. پس باید به هوش باشیم که پس از پایان این ماه مبارک در کارنامه اعمال خود جز نیکی نیاریم و در زمین مصفّای دل جز بذر خوبی نکاریم. حضرت امیر(ع) می فرمایند: «کمترین پاداش روزه داران آن است که در آخرین روز ماه مبارک رمضان فرشته ای آنان را ندا می دهد و می گوید: مژده باد بر شما ای بندگان خدا، که خداوند گناهان گذشته شما را بخشود. پس مواظب باشید که از این پس چه می کنید»

رمضان به پایان رسید و اینک روزی است که باید نتیجه یک ماه روزه و عبادت را جشن گرفت و چه نتیجه ای زیباتر از این که غنچه های فطرت انسان در سپیده عید فطر، شکوفا شود و جان انسان در فضای معطرش به پرواز درآید. عید فطر، عید فطرت است. روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می گردد و به شکرانه این بازگشت، به ستایش باری تعالی به جشن و سرور می پردازد.

عید فطر، روز جشن است، جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی، جشنی که به مناسبت پایان یک ماه عبادت مخلصانه برگزار می شود. به راستی که عید فطر، روز بازگشت به فطرت، بازگشت به خدا، اتصال به آسمان و مروج به عرش اعلی است. عید فطر نمادی از پرواز انسان به ملکوت معنویت است.

نماز پرشکوه و دشمن شکن عید فطر، سرچشمه ای از انوار پربرکت الهی است. انسان، جان و روح خود را در زلال آن می شوید و به فطرت پاک خود باز می گردد. صفوف به هم پیوسته در نماز عید، نشانی از وحدت امت اسلامی است که مؤمنان در آن دوشادوش یکدیگر به ستایش حق تعالی می ایستند و نعمت های بیکرانش را سپاس می گویند.

عید فطر فرصتی است برای آنکه انسان بتواند برای خود زندگی پاک و سالمی به وجود آورد. ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طَیّبه در نفس خویش استفاده کنند و اصلاً از دیدگاه اسلام، همه فرایض، احکام، تکالیف، واجبات، مستحبات و احکام اجتماعی و فردی، مقدمه ای برایِ تسلط بر نفس و زنده شدن روح انسانی در آحاد بشر است.

در قنوت نماز عيد مى‏ خوانيم:
«... اسئلك بحق هذا اليوم الذي جعلته للمسلمين عيدا و لمحمد صلى الله عليه و آله ذخرا و شرفا و كرامة و مزيدا ان تصلى على محمد و آل محمد و ان تدخلنى في كل خير ادخلت فيه محمدا و آل محمد و ان تخرجنى من كل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتك عليه و عليهم اللهم انى اسالك خير ما سئلك عبادك الصالحون و اعوذ بك مما استعاذ منه عبادك المخلصون‏».

بارالها! به حق اين روز كه آن را براى مسلمانان عيد و براى محمد(ص) ذخيره و شرافت و كرامت و فضيلت قرار داد، از تو مى‏ خواهم كه بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خيرى وارد كنى كه محمد و آل محمد را در آن وارد كردى! و از هر سوء و بدى كه محمد و آل محمد را از آن خارج ساختى خارج كن! درود و صلوات تو بر او و آنها! خداوندا، از تو مى‏ طلبم آنچه بندگان شايسته‏ ات از تو خواستند و به تو پناه مى‏ برم از آنچه بندگان خالصت‏ به تو پناه بردند.

پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصيبت ما را در اين ماه جبران كن و روز فطر را بر ما عيدى مبارك و خجسته بگردان و آن را از بهترين روزهايى قرار ده كه بر ما گذشته است: كه در اين روز بيشتر ما را مورد عفو قرار دهى و گناهانمان را بشويى و بر ما ببخشايى گناهانى را كه در پنهان و آشكارا انجام داديم...

لذا یکبار دیگر ضمن تبریک این عید سعید به تمامی مردم شریف افغانستان، به خداوند متعال می گوییم: بارالها! اين عيد را بر تمام مومنان مبارك گردان و در اين روز، ما را توفيق بازگشت‏ به سوى خود و توبه از گناهان عطا فرما.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید فطر
روزه
نظرات بینندگان:

>>>   رسول پویان
سفرۀ خونین عید
دست و پای عید را از خون رنگین کرده اند
فـتـنـۀ افـراطیـت را چـون تـبرزیـن کرده اند
تـلـخـی سـوگ عـزیـزان کام دل را پـر کـنـد
تـا دهـان تـیغ خـون آلـوده شـیـریـن کرده اند
نقـل و شـیرینی مچین بـر سـفـرۀ عـیـد وطن
سـفره را از خون دل ها تا که آذین کرده اند
عـیـدگاه کـودکان را انـتــحــاری می کـنـنــد
مادران را در عزا بنشانـده غمگین کرده اند
واژۀ عـشـق و محبـت در خـط افـراط نیست
دفتر خون و سـتم را پـر ز نفـریـن کرده اند
حـرف وحــدت کی بـرآیـد از دل افـراطـیت
چونکه مردم را بهم جنگی و بدبین کرده اند
امنیت را از فغـانسـتان به صـد فـن می برند
خانه وشهر تو را یک بشکه بنزین کرده اند
مهـرگان و عـید و نـوروز تـو را مـاتـم کنند
جشن شادی را پر از توهین قمچین کرده اند
قـصـۀ سـیـمـرغ و زال زر، حـدیث تهـمـتـن
آن هـمه حماسـه را در گـور پیشین کرده اند
رخش وشبدیزتو را درچنگ گرگان داده اند
موشه خررا یال وکوپال داده وزین کرده اند
جنگ و خون ووحشت افراطیت را در عمل
جایگزین حلم و صلح ومهر برزین کرده اند
نغـمۀ سـیحـون و جیحـون و فـرات و نیل را
بی تـرنّـم در ســراب عـقـده و کـین کرده اند
جهل ووحشت تا تمدن را بخاک وخون کشید
خشـم خـونین را امیر نـظـم دیـریـن کرده اند
از زبان حـق تعـالی بس دروغ هـا گفـته انـد
قتل و غـارت زیـر نـام دیـن و آیین کرده اند
زیـر نام طالـب و داعـش؛ گـرگان پـرورنـد
قلب خونخواران وحشی را سنگین کرده اند
خود فـروشـان سیاسی با دروغـین نام صلح
اسب استبداد را طالب را فقط زین کرده اند
جنگ قـدرت ها نـدارد حاصلی جز قتل عام
بارهـا ایـن تلخ آزمـون را سلاطین کرده اند
جـذبــۀ عـشـق و تـمــدن زنــده ســازد آسـیـا
آنچه قرنها هندو یونان آرین و چین کرده اند
اهـل فـرهـنگ و تـمـدن جـز بـه ذات کبـریـا
کی به پیش زورگویان عجزوتمکین کرده اند
مـأمــن مهـر خـراسـانی بّــوَد افـغــانـســتـان
گرچه حسن پاک او را تاروچرکین کرده اند
3/6/2019

>>>   آیا چنین عیدی را می‌توان به یکدیگر تبریک گفت؟ در کشور که هر روز ش عزا ماتم است .نه نه فقط به هم دیگه بگیم روزه نمازت قبول
نبی جاغوری

>>>   عیدتان مبارک دوستان.
شب قبل عید واقعا شب زیبایی‌ست. مردم همه شاد، زن و شوهرها به‌دنبال خرید، پدر ومادرها دست در دست فرزندانشان در حال انتخاب لباس‌عیدی، گله‌گلهٔ پسرها هم با دوستانشان بیرون آمده‌اند تا لذت ببرند البته اگر مزاحم دخترها نشوند و تیکه نپرانند زیباترند.😜
دخترها هم خیلی دوستانه با تعدادی از دوستانشان برای خرید و پیاده‌روی آمده‌اند بیرون، چه هوای دلنگیزی! حس زندگی و زنده بودن در سرک‌ها جاری بود. حس کردم مردم دارند نفس می‌کشند، جنب و جوش دارند و “این حس خیلی قشنگ بود.”
من در حال قدم زدن بودم و مردمم را شاد و خوشحال می‌دیدم و از دیدن چنین صحنه‌هایی واقعا لذت می‌بردم. کابل در کنار این همه نازیبایی، زیبایی‌هایی هم دارد که واقعا گاهی پنهان می‌ماند.
«می‌دانم زندگی کردن در این شهر وحشت بسیار مشکل است، مخصوصا که هر روز شاهد کشته شدگان انتخاری باشی و پیر، کودک و جوان را ببینی که چطور درون آتش نا‌امنی می‌سوزند. در این شهر امیدواری واقعا هنر است، لبخند زدن و شاد زندگی کردن کاریست بسی دشوار. ولی با این هم مردم سعی می‌کنند خوب زندگی کنند.»
خواستم عید مبارکی بگویم به آن عده از دوستانی که پیام تبریکی فرستاده‌اند و من به دلیل ازدحام زیادش اگر شروع کنم تک‌تک به همه پیام تبریکی بفرستم حتما باید قید وقت و فاتحهٔ انگشتانم را بخوانم بنابر این گفتم کلی و جامعه عید را به همه تبریک بگویم و امیدوار باشم که این روزها را در کنار خانواده و دوستان عزیزتان به خوبی و خوشی سپری کنید. البته به دوستانی هم که پیام تبریکی نفرستاده‌اند هم عید را تبریک می‌گویم، عید ازان همه است. 😂😂
عیدتان مبارک دوستان گلم...❤️
زهرا ناظمی

>>>   MA Hoor
ملت اوغانستان !
۳۰ ملیون ادم در یک جغرافیایی بنام افغانستان!
- نشسته اند تا روزه ،عید ،جهاد را برای شان عربستان خط و نشان بکشد.
- نشسته اند تا چهار تا طالب غیرمتمدن و بیگانه با شعور انسانی وسیاسی برای شان آوردن صلح را قیمت گزاری و شرط سازی کنند.
-نشسته اند تا ببینند فردا انتحاری بعدی در کدام ولایت و جاده رخ خواهد داد.
- نشسته اند تا ببینند نام خدا و پیامبر زیر پوست کدام کچالو حک شده تا آنرا ثبت فیسبوک نموده و بگویند اگر مسلمانی بگو الله اکبر.
- نشسته اند ودر لویه جرگه های مسخره -تئاترسیاسی- بگویند ما صلح میخواهیم. فقط صلح طلب بارش باران است.
- نشسته اند تا تمام فرهنگ ومفکوره های غلط وغیر علمی اجدادشان را همچنان ارزشمند قلمداد کرده و در احیای آن همواره به نسل نوین گوشزد نمایند.
-نشسته اند تا همچنان نظاره گر بی برنامه گی های دجالان سیاسی وبی هدف بودن زندگی شان باشند.

>>>   یک عده از آدم ها در ماه رمضان روزه و روزه داران را مسخره میکنند اما در روز عید از همه پیشتاز ترند برای تبریکی دادن و یک عده از آدم های دیگر یک پیام تبریکی را کپی کرده و به تمام دوستان فیس بوکی شان ارسال میکنند و دقیقا شبیه همان پیام تبریکی را در یک روز حداقل از بیست نفر دیگر هم دریافت میکنیم .یک عده بیشعورتر هم هستند که هی تلاش میکنند تا تفرقه اندازی کنند در کشور بین شیعه و سنی با گفتند اینکه یکی ماه را دید و دیگری ندید پس امروز عید هست و یا امروز عید نیست با اینکه ماه رمضان گفتند با عقلانیت اگر فکر کنیم یعنی از روز اول تا روز آخر ماه رمضان نه بیشتر و نه کمتر. و از همه ایی اینها بدتر انهای اند که با وجود این همه کشته و زخمی و بدبختی در روزهای اخیر رمضان خوشی هایشان را بلند و بلند فریاد میکنند، بنده های خدا کاش کمی وجدان مان بیدار میکردیم و حداقل کاری که برای خانواده های عزادار میتوانستیم خوشی مان را به رویمان نمی آوردیم. در کل ما آدم های زیاده رو و بی احساسی هستیم . در ضمن به جایی این همه مصرف های بی جا در عید تلاش کنیم حداقل دل چند تا فرزندان یتیم را شاد کنیم.
طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق.
مریم احمد

>>>   بالاخره امروزهم ادامه رمضان شد. با این تفاوت که دولتی ها در افغانستان عید گرفته اند در حالی که طبق قانون انتخابات غزنی جزء افغانستان نیست. لذا مردم این شهر نمیتوانند به فرض محال این روز را عید بگیرند. بعضی نقل میکنند در ناور ماه روئیت شده که به قول شیخ محمد نسيم جعفری قانون غزنی برای دیگر هموطنان ما قابل اجرا نیست؛ لذا تا اطلاع ثانوی در این شهر عید برگزار نمیگردد.
ناگفته نماند در صورتی که گزارش روئیت در ناور اطمینان اور باشد، تنها مخالغان سهمیه بندی انتخابات میتوانند امروز را عید بگیرند و نه موافقان آن.
نوید

>>>   با احترام کامل به هرشهروند افغانستان باتاسف که موضوع عیدهای فطروقربان برادران اهل تشیع ما آنرا سیاسی ومرتبط با سعودی وایران تلقی میکنند باآنکه افغانستان یک کشورمستقل بود وباید باشد اما سیاستهای داخلی ما را نباید دستخوش بازیهای سیاسی سعودی وایران نمود ونباید هیزم سوخت این کشور ملت وکشور ماباشد لذا ایجاب مینماید چنانچه اهل سنت ایران این استقلال عمل را در موضوعات دینی ومذهبی ندارند اهل تشیع ما هم نباید این استقلال عمل را داشته باشند چرا چون اهل تشیع افغانستان باید از تصمیم دولت مرکزی کنونی اطاعت کنند نه واتیکان قم وتهران واین مسئله ممکن فعلا زیاد حائز اهمیت نباشد ولی به مرور زمان مسئله اختلاف مذهبی باعث خواهدشد پس هرکس در جغرفیای بنام افغانستان زنده ګی میکنند باید از حکومت مرکزی واز یک منبع ومحکمه اطاعت کنند نه از واتیکان قم واګر برادران اهل.....
گلران جهادی خپرندویه

>>>   در حال که به نام یک انسان و یک مسلمان ایام عید فرخندۀ رمضان را به همه مسلمانان جهان و خواهران و برداران هم وطنم مبارک می گویم.
از اعماق قلبم برای گروه طالبان ندا بر می آورم که ای دشمنان آدمیت، ای ربایندگان آسایش و آرامش بنی نوع بشر، ای منکران اوامر خدا، ای مخالفین راه و مکتب محمد، ای میر غضبان جهنم دنیا، ای جانوران بی رحم تشنه به خون بشر، ای غلامان اسیر زنجیر توطئۀ بربادی و تباهی افغانستان، ای آدم کشان بی رحم سنگ دل که هر روز به ده ها خانوار مظلوم و بی گناه این وطن را در ماتم نشانده و سوگوار می سازید، و نه به طفل و نه به زن ونه به پیرمرد رحم می کنید، و رهبر وحشی و جنایت کار شما صدا بر می آورد که در ایام عید سنگر های داغ تان را ترک نکنید. لا حول ولله، کدام سنگ و سنگری همانی که دشمن علنی افغانستان با آتش خشم و غضب و توطئه های خود آن را داغ نگهداشته. شما ای بردگان خود فروخته و آتش به قرآن زده برای رضای کدام خدا می جنگید؟ و خون مخلوق خدا را در متبرک ترین ماه می ریزید.
شما نام این دد منشی و جنایت علیه آدمیت تان را غیرت می دانید، ولی شما با این اعمال وحشیانۀ تان بی غیرت ترین گروه اید شما از خدا رو گشتانده به آی اس آی پاکستان ایمان آورده اید . شما ننگ و عار افغانیت و انسانیت استید. پاکستان برای تان به نام غرور، همت وجدان و شرافت و غیرت چیزی نمانده . من فتواه می دهم که آنانی را که شما کافر میدانید سگ شان بر شما شرف دارد.
لعنت بر شما ملحدین و لعنت بر آنانی که از شما حمایت می کند و شما را مجاهد و مبارز می گوید.
آیا انتحار اسلامی است؟ آیا قتل عام مؤمنین بی گناه، اطفال و وزنان بر اساس نصوص قرآن جهاد است؟
ای گرگان با لباس آدمی شما فحشا و رقاصه های بیش نیستید که تا دیروز با جهاد تان علیه روس افتخار می کردید و حالا به دستور بادار تان زیر عکس پیشوای تان لینن نماز خوانده و یقین دارم که در هوتل مجلل ماسکو طلب گوشت حلال می کنید و با کسانی دور میز می نشینید که اسرای شما را در موتر های سربسته چاند ماری نموده و بروید اجساد مردگان تان را از دشت لیلی بیابید.
ای ابو جهلان اسلام شما کجا و صلح کجا. امریکا هر وقتی که می خواهد بیرون شود و این ملت همان طوری که کمر هر استعمار شکست با غلام غلامان هم تصفیۀ حساب می کند ما نه خلیل زاد می خواهیم ونه این شصت وجدان فروخته ای قدرت طلب نوکران ده مرجع و نه دوحه می خواهیم و نه ماسکو اگر شما این جنایات انتحاری بازی را کنار گذاشته به مصاف رویا رویی با این ملت بجنگید شما و استخدام کنندۀ تان به شکست و سرافگندگی مثل شوروی مواجه می شوید. ....
وطن داران عزیز! و شما سوگواران و عزیزان از دست داده عید تان مبارک.
محمد عارف عباسی

>>>   خیلی دشوار است که یک مادر از ترس انفجار مانع نماز عید فرزندانش در جماعت شود
فرزانه نعمت

>>>   نصف مردم در کابل عید ندارند، همه در سوگوار عزیزان شان ماتم دارند .خدایا تو خود رحم بحال ملت رنجیده بدار. امین
غوث الدین میر

>>>   عید است اما مبارک نیست !
مردم افغانستان عید ندارند ، عید مردم افغانستان را حکومت آلوده به فساد ، تجارت سکس یکجا با تروریسم ملی و بین‌المللی به گروگان گرفته اند ، روزانه ده ها تن از مردم افغانستان در آتش خشم و غضب تروریست ها می سوزند ، فساد و سکس شیرازه و خمیره حکومت وحدت ملی را تشکیل می دهد ، مرگ و فساد ارمغان تروریسم و حکومت برای مردم افغانستان بود که تجارت سکس هم به آن اضافه گردید پس چگونه مردم افغانستان عید داشته باشند ؟
عید برای مردم افغانستان وقت است که فساد پیشه گان جوابگوی فساد باشند ، مهره های ترویج کننده فرهنگ سکس افشا گردند و کسانی که باعث مرگ و میر مردم شده اند محکوم به مرگ شوند ، لذا عید در درون آتش عید نیست .
حسن علی عدالت

>>>   من عيد ندارم
فردا عيد است اما حوادث انفجار ماين در دو روز گذشته بسياري از خانواده ها را سوگوار نمود .كشته شدن بي گناهان وكودكان معصوم تروريستان سيه دل وسيه دستار را دل شاد كرده است .اين جهال كه فكر مي كنند به پيروزي نزديك اند لذا
به كشتن مسلمان هاي بي گناه حريص تَر شده اند .انها فكر مي كنند كه دنيا به حقانيت شان پي برده است ، مسكو دعوت شان مي كند امريكا با انها مذاكره مي كند. پس پيروزي نزديك است اما بي خبر از ان اند كه خداوند از جرم إنها نمي گذرد وإنشالله هيج وقت باده پيروزي را نمي چشند چون كشتن مسلمانها ابروي جهاد مقدس را برد انشالله ابروي اين گروه خوارج معاصر را نيز خواهد برد مثل دستار هاي شان رو سيه خواهند شد.
صدیق الله توحیدی

>>>   کوتاه سخن!‌
اگر کسی خدای ناخواسته عزیزان شما را کشته باشد و هنوز خون‌شان خشک نشده باشد و کسی بیاید قاتلین آنها را در بغل بگیرد و از زندان رها کندـ واکنش شما چیست؟ ایا این نمک بر زخم پاشیدن برای تان گوارا خواهد بود یا نفرت‌وکینه‌فرین؟ آیا شما این رهایی کتلوی گله‌یی ......درنده طالب به دست غنی را توجیهی دارید جز نمک پاشی بر زخم مردم و دشمن نشینی با مردم؟ غنی غدار است. او باید در کنار مردم باشد نه همنوای قاتلین مردم.
من از غنی و مویدین و اعوان و انصار و چکی چکی و پیروان و توجیه‌گرانش متنفرم و نفرتی دارم به گستردگی کاینات!

>>>   عید فطر مبارک . اما چرا شما که افغان هستید از رحلت آیت الله العظمی محقق کابلی چیزی ننوشتید ؟!
جای تاسف است که آنقدر ..... کینه دارید! قبلا نسبت ....افغانستان نسبت به پیروان اهل بیت شنیده بودم ولی نمی دانستم تا این حد است واقعا متاسفم !

>>>   مهرداد احمدی ورامینی :
متاسفم که برخی گفته اند ما عید نداریم . تنها راه نجات از این وضعیت کنار گذاشتن تعصب و خشونت و پذیرفتن تفاوتها در منش و کنش و در اندیشه و زندگی کردن است . خداوند انسانها را متفاوت خلق کرده است و همه باید به این تفاوتها احترام بگذارند و سعی در تحمیل عقیده خود ننمایند . در قرآن کریم آمده است : کل یعمل علی شاکلته فربکم اعلم بمن هو اهدی سبیلا . یعنی هر کس بر اساس شاکله اش (سرشتش و شخصیتش و شرایط مکانی و زمانی خودش ) عمل می کند و خدا آگاه تر است که چه کسی هدایت یافته تر است .
توجه کنید نمی فرماید که چه کسی هدایت یافته است و چه کسی گمراه است . بلکه می گوید چه کسی هدایت یافته تر است . یعنی هم هدایت یافته اند چون بر اساس شاکله شان که اسمی از اسمای خداست عمل می کنند . ان شاءالله که ما مسلمانان با پذیرش تفاوتها و کنار گذاشتن تعصب ها زندگی خوش و خیر و خوبی داشته باشیم و زندگی ابراهیمی که زندگی پرسشگرانه و پرستشگرانه است در پیش گیریم . ان شاءالله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است