دانش و خلیلی، زورآزمایی معاون با رهبر
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۱    ۱۳۹۸/۴/۱۲ کد خبر: 159292 منبع: پرینت

واقعیت امر این است که ما در وضعیت بسیار بدی قرار داریم، رهبران، جریان‌های سیاسی، روشنفکران و... ما به جای اینکه در فکر رهایی از این وضعیت باشند و برای مقابله با طالبان و داعش که روزبه‌روز رو به گسترش‌اند، چاره‌جویی کرده و طرحی بریزند، به شدت مشغول رقابت‌های درونی‌اند.

در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، آنچه بیش از همه مشهود است، رقابت شدید استاد دانش و استاد خلیلی (معاون اول رهبر حزب وحدت اسلامی) است، دانش در تیم غنی باقی ماند و خلیلی با گرفتن معاونت دوم برای سعادتی به تیم عبدالله پیوست.

استاد دانش، تیم‌های کمپاین انتخاباتی خود را در ولایات، تحت عنوان دفتر ارتباطات مردمی، فعال می‌کند و در واقع هدف ایشان این است که حزب وحدت را تصاحب و از چنگ خلیلی بیرون کند، از آنجایی که استاد دانش در قدرت شریک است، موفق شده است حتی بسیاری از نزدیکان خلیلی را که تا دیروز از جانب خلیلی به این‌طرف و آن‌طرف معرفی و معاش می‌گرفتند، به صدارت جذب کند.

انتظار این بود که جناب دانش اگر به فکر تأسیس یک جریان سیاسی است و یا در فکر تصاحب حزب وحدت و بازسازی آن، باید نیروهای جدید، جوان و فعال را جذب می‌کرد، نه اینکه تمام همتش را به خالی‌کردن اطراف خلیلی و جذب افرادی می‌گذاشت که هر روز به یک ساز می‌رقصند و هر جا معاش و چوکی (ولو موقتی) دیدید، همان طرف لول می‌خورند.

افراد زیادی را می‌توانم نام ببرم که تا دیروز گرد را بالای خلیلی قبول نداشتند، زیرا از جانب خلیلی به کدام جایی معرفی و معاش دریافت می‌کردند؛ اما امروز همان‌ها، چنان علیه خلیلی قلم و قدم می‌زنند که آدم بیخی حیران می‌ماند، یقینا این افراد آب جَلجَل فردا که دست دانش از قدرت کوتاه شد، اطراف او را نیز رها خواهند کرد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جعفری نه خلیلی رهبر است و نه دانش معاون و نه حزب وحدتی در کار است. این حزب به جای وحدت بیشتر دچار نفاق است. آدم حیران می ماند که امثال شما تا کی از خلیلی و دانش این گونه انتظار دارید؟ مگر همین نصری های دو آتشه هزاره ها را تکه تکه نکرد و خود را وارث حق و ناحق جهاد این مردم قلمداد نکردند؟ یک کمی صبر کنید آه شهدای این مردم به حساب اینان خواهد رسید.

>>>   استاد دانش آدم آرام و. با کرکتر است و. ثبات سیاسی دارد و. هر دقیقه و. هر لحظه تمایل ومیلان بهطرف های دیگر ندارد اما برعکس آقای خلیلی پیوند نامرعی به دستگاه های دولتی دارد زمانی با کرزی رابطه نیک داشت حالا با غنی سر شور میدهد امید اول این اشخاص خود را اصلاع کنند وصاحب عقلانیت کامل گردند بعدآ مردم را به دنبال خود بکشانند
عبدالله ریحان

>>>   جعفر عطايى
کسی که بعد از این پنج سال تجربه، باز به لاف و گزاف داکتر عبدالله توجه می‌کند، به نظر من احمق محض است. این مثل روز روشن است که اگر عبدالله برنده انتخابات هم شود، شهامت دفاع از پیروزی را ندارد. دفعه قبل رای تاجیک و هزاره را حیف کرد و این دفعه احتمالا رای بخشی از تاجیکان، هزاره‌ها و ترکان را بر باد خواهد کرد.
عبدالله یک مهره سوخته و تجربه‌شده است. رای ندادن بهتر از رای دادن به عبدالله است.

>>>   دانش اگر به مصلحت نه تنها مردم هزاره بلکه مصلحت همه کشور اهمیت قائل است باید از اشرف غنی فاصله بگیرد. غنی آدمی قابل اعتمادی نیست روز یکه به دردش نخوری یقین بدان که جایت در کنار بیکاران و یا حتی ممکن است مجبور شوی به ایران برگردی.

>>>   واضح است برادر كه مردم اطراف شاه و درباريان جمع ميشوند نه اطراف بقال و بيكار. مثال عمده ان خود اشرف غني است كه يك راي هم نداشت و به راي ازبك و راي گوسفند يار جمع تقلب اشكار قدرت را گرفت و امروز افرادي چون صالح و دانش كه در وقتش هم معروفتر و هم با نفوذ تر از غني بودند براي معونيت او به سر ميدوند. شما باور كنيد كه اگر قدرت از دستش برود در سر مندوي به كچالو فروشي هم كس قبولش نميكند و كسي نزدش نميرود تا كچالو بخرد.

>>>   مردم ما سه بار بر علیه اشرفغنی قیام کردند اما هر سه بار شکست خوردند چون هر بار با صفت قومی قیام کردند یک بار هزاره تنهایی قیام کرد یکبار تاجیک تنها قیام کرد و یکبار ازبیک تنها قیام کرد اما اگر یکبار همه با هم به صفت خراسان پرافتخار قیام میکردیم قطعا حکومت فاسد اشفغنی ساقط شده بود.
امیری_بغلان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است