اشرف غني صلاحيت نامگذاري شهرها و... ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۴    ۱۳۹۸/۴/۱۲ کد خبر: 159293 منبع: پرینت

اشرف غني بدون تصويب مجلس نمايندگان و مجلس وزرا، صلاحيت و اجازه نامگذاري شهر ها، ميدان هاي هوايي و آبدات تاريخي را ندارد!
تغیير نام ميدان هاي هوايي و شهر هاي افغانستان بايد از طرف مجلس نمايندگان و شوراي وزيران افغانستان تصويب شود.
ريس جمهور به هيچوجه اجازه نامگذاري ميدان هاي هوايي، شهر ها و آبدات تاريخي را ندارد.

با وجوديكه در گذشته يكتعداد تلاش نموده اند كه نام شهر ها و ميدان هاي هوايي را تغير بدهند و اما مردم هرگز به آنها كوشش نداده اند و به اسم اصلي آنها ياد مينمايند. بطور مثال حفيظ الله امين ريس جمهور دوره كمونست نام شهر جلال آباد را به داود ترون مسما نمود و يا حامد كرزي ميدان هوايي كابل را به اسم خود رقم زد و هم آقاي سياف در چند هفته قبل پيشنهاد نمود كه شهر چاريكار را به امام ابوحنيفه نامگذاري شود و همچنان امروز ريس جمهور غني بصورت خودسرانه نام ميدان هوايي قندهار را به احمدشاه بابا مسما نمود كه اين كار ريس جمهور به جز از يكتازي، ايجاد تفرقه هاي قومي،خلاف أصول و ضربه زدن در امور اداري كشور، ديگر كدام مقصد در قبال ندارد.

بايد برحالا گفت كه مردم افغانستان بصورت خودسرانه از طرفه يكدسته و يا گروه با تغير نام شهرها و ميدان هاي هوايي هيچوقت فريب نميخورند. اميد واريم به عِوَض تغیير و نامگذاري نام ها، كار هاي مفيد ملي صورت گيريد كه باعث اتحاد و اتفاق اقوام افغانستان شود.

نادر صیقل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
نامگذاری
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور همه روزه سایت افغان پیپر را می بینـــد ومی خوانـــد:
ثبــــوت:
چهار هفته قبل من دریکی از کامنت ها شعری از شاه شجاع ( شجاع الملک) فقید نشر کردم ونوشتم او هیچ تقصیری ندارد که بد تر از کارنامه های عبدالرحمن خان ،دوست محمد خان ، شیرعلی خان ،ایوب خان ،یعقوب خان وامثال اینها باشد بلکه کمترین تقصیر از اوست ، پس چرا همیشه مورد نفرت باشد ، حالا وقتش هست که اقلا برای فعلا میدان هوائی قندهار بنام شاه شجاع( شجاع الملک) نامگذاری شودتا از ین بیشتر بی عدالتی صورت نگیرد، اما زمانیکه رئیس صاحب جمهور اینرا خوانده اند متوجه شده وبا استفاده ازین نظریه کاری کردند که هم حق احمد شاه را ادا کردند وهم کمپاین خوبی انجام دادند ، متاسفانه بازهم درحق شاه شجاع شهید عدالتی صورت نگرفت ، حالا هم اگر حکومت خواسته باشد میتواند میدان هوائی بگرام را که همیشه دراختیار خارجی هاست بنام شاه شجاع( شجاع الملک) فقید نامگذاری کند
ر

>>>   برای این کار لازم است تالـــــویه جــــرگه( مهمانی کلان) برگذار شود وتصمیم اتحاذ نماید

>>>   غني فاشيست اوغان و قوم پرست بجز از نفرت پرلگني يك كار مثبت اورا من نديده ام

>>>   غني از روي تعصب آن كار را نمود اگر نه احمد شاه قندهاري تاريخچه خوب از خود بجا نگذاشته است و هميشه از كودكي الي جواني آدم مفعول بود ، متوجه باشيد اوغان همينطور اشخاص را بابا لقب ميدهند .

>>>   .... که این نام را بدون تصویب پارلمان نامگذاری کرد. مگر این تغیر نام رولا خانم بود که به کیف خود به بی بی گل نام گذاری کند مگر وزراء و این پارلمان اکه بیکمال بی اصول با همدستی چند ارازل فاشیست برای بدست آوردن مدت 2 ماه آن را درگروگان گرفت وبا شکستاندن میز وکرسی خانه ملت و بیت المال باالاخره با روی سیاهی هر چه تمام خاموش شد و همچنان این پارلمان برای چه تاسیس شده که کس به کیف خود که دلش خواست هر غلطی را آنجام بدهد. بحساب مردم کمپاین انتخاتی را شروع کرده مردم با عزت وباغیرت قندهار فریب این روبای مکار نخواهند خورد.

>>>   عجيب است، محمود جان صلاحيت دارد ؟ ساده خان اشرفو نام ننه خود و ننه اولاد هاي خود را تغير ميدهد، نام ننه تو را بدون كدام مشوره بابه جانت تغير خواهد داد،

>>>   تمام کار های این خاین متقلب لعنتی غیرقانونی هستند۰

>>>   ولایت کنر را ولایت کوچی ها و ولایت ننگرهار را ولایت لوی کوچی ها نامگذاری کنید

>>>   جنگهای اخیر بیشتر نزدیک مرزهای غربی و شمالی شدت میگیرد یا در شهرها، و مناطقی که مخالفین منطقوی امریکا نفوذ دارند.
جغرافیای افغانستان همواره مورد طمع و دخالت بوده و خواهد بود که از کنترل یک کشور و خود افغانستان خارج است و حتی چین منحیث قدرت اقتصادی جهان اگر میخواست امنیت و ثبات لازم در منطقه و افغانستان را بیاورد و منفعت بیشتری ببرد، اولاً همان وجهه و انگیزه مضاعف را نداشت و دوماً چنین هزینه کلانی را امریکا و غربی ها متحمل شده را باید متحمل میشد. که البته امروز هم تا حد زیادی موافق با صلح و مشارکت امریکا در منطقه شده ولی بعضی مخالفین دیگر امریکا که نظام و عمق استراتژیک متضاد با امریکا دارند بیشتر خواهان بی ثباتی و بی نظمی در افغانستان هستند تا با تفرقه و آتش اندازی فرصت را از افغانها و حتی منافع جهانیان بگیرند.
گرچه زیاد به طبل نفاق ، تخریب نظام و صلح میکوبند ولی جز تخریب افغانها و مخارج خود، نتیجه ای در مقابل منافع منطقوی و جهانی نخواهند گرفت.
شریف الله جاغوری

>>>   اصلاً نام اصلی جلال آباد زرغون شار است که در زمانی که افغانستان نام داشت،به افتخار مولانا جلال الدین بلخی،بنام جلال آباد مسمی شد.
در زمان کوشانی ها جلال آباد بنام زرغون شار بود.

>>>   غنی خود را همه کاره میداند و تقریبآ همه امور را به کام خود چرخانده و. عبدالله چوخک هم فقط میبنند ونظاره میکند و أه از دل نمیکشد او یعنی عبدالله مرهون سخنان غنی شده و. فقط میکوید غنی مرا به نزد خود نمیخواهد اورا دیر شده ندیده ام وفقط از طریق رسانه ها میشنوم که غنی چه میکند
عبدالله ریحان

>>>   اشرف غني متعصب نزديك است از وارخطايي در مدت غير قانوني حكومتش نام افغانستان را به كوچيستان و كابل را به غژدي استان ويا احمد زي اباد تعغير دهد. و ارگ رياست جمهوري را د احمد زيانو قصر نام بماند و در در و ديوار قصر يادگاري نوشته و عكس خيمه با سه تا شتر و چند تا حشره رسم كند از انسان هاي متعصب جز اين توقع نميرود.

>>>   اقای سیقل در کار های کلان دست نزن همو ترجمانی برایت بس است .شما سه برادر در طول عمر تان اگر کدام کاری که در ان منافع ملی وجود داشته باشدکرده باشید کدام است ویا کاری به نفع هم بستگی اقوام بوده باشد کدام است
از دل گرم تان گپ مفت نزنید
دلت است که بدین وسیله خود را مطرح بسازی وکدام چوکی نصیب شوی

>>>   به لحاز خداوند حقیقت را چرا نشر نمیکنید؟ یکی بیوجدانش فردگاه بین المللی کابل را که مربوط به همه ملت افغانستان بود بنام خود کرد واین فاشیست بیوجدان دیگرش فرودگاه قندهار را بنام قوم دیگر پشتون مسمی کرد مگر دیگر اقوام به شمول ما وشما از خاک نیستن که یک مناطق بنام شخصیتهای معروف ما مسمی شود ویا مانند حرف های احمق سفله گگ پارلمان بیکمال و بی اصول پکتیاوال همه مهاجر هستیم ؟ به یک امپلق ما را از این خال شوت و اخراج میکنند؟ شما رسانه مسئولیت دارید که نوشته ما را نشر کنید آرام برمانه حذف ما را که یگانه آروزی شان تطبیق میکنند از 80 سال قبل حتی الان را بخوانید که چه تغیراتی آورده اند .

>>>   اقای صیقل اشرف غنی خود را بدر دیوانگی و ناشنویی و بی غیرتی زده مصروف کمپاین های انتخاباتی خودش قبل از وقت است و خیلی حراس دارد ازینکه مبادا قدرت از دستش بیرون گردد حالا برای فریب مردم به هر کاری نا پسند و خلاف قانون و مخالف با خواست اکثریت مردم دست میزند تا مگر این عوام فریب بتواند رای مردم را برای خود کسب کند اما در جریان پینجسال از حکومت وحدت ملی که باساس توافق دوتیم نه به ارای پاک مردم که اکثریت رای های که از صندوق انتخابات بنفع اشرف غنی روانی بیرون شد تقلبی و جعلی بود در همین پنجسال گذشته چنان از خود خاطره بد اشرف غنی از خود بجا مانده که فکر نمیشود که مانند انتخابات قبل از سال ۱۳۹۳ که اشرف غنی خود را بحیث ریس جمهور کاندید کرده بود کمتر از دو فیصد رای را بخود کسب کرده بود ودر انتخابات پیشرو شاید با عملکرد نادرست قومگرایان ان و روش بد اش در مقابل همکاران و مردم کمتر از دو فیصد رای را هم بدست اورده نخواهد توانست دو معاون ان در انتخابات پیشرو نه بانک رای اند و نهمحبوبیت نزد مردم دارند اگر بازهم بنفع غنی از تقلب و جلکاری کار گرفته نشود بیقین که صد در صد ناکام شرمنده اس تیم غنی احمدزی .

>>>   احمده بچیه ته کینه۰۰۰ هههه۰۰۰
تاریخ شان روشن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است