پیروزی استراتژی پاکستان و خواب افیونی تاریخی ما
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۸/۵/۳ کد خبر: 159548 منبع: پرینت

استراتژی پاکستان چنین است که اکنون با سازش با امریکا در کابل یک دولت مشترک به رهبری طالبان به وجود بیاورد و سپس در مرحله دوم با سازش با روسیه افغانستان را تقسیم نماید و کنترل کامل گستره پشتون نشین ما را به دست بیاورد. این گونه ساختار دولت آینده کنفدراسیون شمال و جنوب خواهد بود. کابل هم پایتخت مشترک که احتمالا رییس جمهور پشتون زیر کنترل پاکستان و نخست وزیر تاجیک زیر کنترل روسیه.

امریکا در آینده کشور جایی نخواهد داشت. پاکستان و جنوب افغانستان زیر کنترل چین خواهند بود. یعنی در واقع کشور میان چین و روسیه تقسیم خواهد شد.
هند، ایران ، اروپا و امریکا مخالف این طرح اند. اما کاری از دست شان بر نمی آید. زیرا اروپا، امریکا و هند دور هستند.

تنها کشوری که می تواند کاری بکند، ایران است. اما تعصب شدید ابلهانه و احمقانه مذهبی و زبانی و ایران ستیزی دیوانه وار که دو سده در این خاک دامن زده شده است؛ مانع هر گونه نزدیکی باشندگان افغانستان به ایران است.

من هنوز به سال 2014 در باره کنفدراسیون افغانستان متشکل بر پشتونستان و خراسان با پایتخت مشترک در کابل هشدار داده بودم. اکنون چهارنعل به همان سو می تازیم.
تنها راه رهایی از این فاجعه در بعد خارجی کنار آمدن امریکا و ایران و در بعد داخلی مبارزه در راه بازگشت به بیطرفی و اصلاح ساختار نظام و در بعد منطقه یی تشکیل یک اتحادیه منطقه یی متشکل بر ایران، افغانستان و پاکستان است.

نویسنده: عزیز آرینفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
خواب
نظرات بینندگان:

>>>   گلک سال ها قبل گفتعه بود اگر کامیاب شوم بین افغان وپاکستان کنفدراسیون ایجاد میکنم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است